Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Turbo nesklamal si :) kvalitne počteničko :D sice zasa uplne od veci ale nevadi to sme si zvykli ze ano :D

kazdy majitel jednadvojky zacne hned vyspevovat o tych ciselkach ktore su totalne nezaujimave. Nikto nepovie ze ten motor je len taka sranda co visi na metrovom silentbloku z kazdej strany, ze ju hodim pod pazuchu a zahodim cez plot, proste furt len tie ciselka sa vyspevuju a...

nepoznaju alternativy :)
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8551
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shiro »

mp3turbo napísal: Ne 24. Sep, 2017, 10:52 Turbo by bol spokojny keby si prvy olej vyhodil po 1000km, dalsi po 5000km :) syn Pana Autoopravara - clovek co ma 60 rokov a cely zivot riesil auta - si kupil novy vozik Citronik Pikasso diezlik. Na 15k km tam uz mal tri oleje vymenene. Potom sa uz pojde po 10k km, pred zimou, po zime.

Kto chce, nech si v svojich strojoch drzi olejicky 30k km a potom nech sa necuduje skapatym dpfkam a semtam turbiatkam. Su "lacnejsie" nez oleje.
Zamiesam sa...budem riesit nove vozitko, ma to 1.6 Sce Renault/Nissan benzin atmosfera 84kW / 110k. Ziadne turbo a podobne kurvitka.
Cize prvu vymenu oleja robit uz po par tisic km? Zase 1000km je asi extrem, to by v servise cumeli asi :-)
Ale tak po 5000 by som vymenu spravil...zariadit sa podla toho?

Aj na starom vozitku som menil kazdych 10k olej.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5355
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

15 000km a nemusis sa bat...
PC: Ryzen 5600x, Gigabyte B450i aorus pro wifi, Crucial Ballistix 2x8GB 3200mHz, Asus dual 6700xt, Corsair RM750x, FD meshify 2 compact lite, AOC Q3279VWFD8
Zvuk: Panasonic SC-PMX80, ATH M50x
NTB: Thinkpad X270, Probook 440 G7
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

je rok 2017 turbo, technologia je inde. Pokojne zi v minulosti, bolo fajn :D Alternativy su, ale bavime sa o novom aute. 13000 :) ziadne osemvalce ani sestvalce ani nic. Dnes pekne krasne otocka BA - TO 5.4. Stoji ma to menej ako by ma stal vlak, co mi uplne staci. Car play, navi, muzicka cez spotify, fajne repraciky to ma. Rano som si este v aute cez mmi stiahol a prehral podcasty, vybavil telefonaty, vsetko z auta. Mam rad technologie :p

budem menit pri 15000km.
Používateľov profilový obrázok
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3426
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

Ja pri novom aute urcite nenajazdim na prvy olej viac ako 3tkm, a urcite urcite v ziadnom aute nebudem menit olej neskor ako po 10tkm. Ak chce niekto vediet preco, staci poslat olej na rozbor.
__
podla mna je tsi dnes najmensie zlo, ale zase na vychvalovanie ze aky je to super motor to neni, nebolo a nebude.. inak ja by som siel do 1.4 urcite alebo 2.0, teda nesiel mne staci stara skatula co smrdi z vyfuku (diesel)
RAMMSTEIN
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

je to budget oriented motor. V tejto kategorii je to fakt zaujimava volba. TSI zacne byt super pri 1.8 TSI, velmi zaujimave 2litrom :D
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6751
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stefan222 »

Ja mam na svojej mazde 6,3 posledne 3mesiace a ked som po 10tis km menil olej ta nadhera. Stalo to sice 62€ s pracou(neviem menit olej) ale su to zanedbatelne love. V novom aute by som tie v garazi nechal vymenit olej ale olejovy filter by som dal radsej original, aby v servise na garancke akoze nevideli vymenu oleja pri 5k km.
hry- ps5
doma-HP probook
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> je rok 2017 turbo, technologia je inde. Pokojne zi v minulosti, bolo fajn

ved prave ze je inde.

Sa pozri ake sialene problemy boli s TSI motormi a dovolim si kacirsky predikovat ze KEBY sudruhovia menili olejcoky nie po 30kkm ako vyrobca trepe, ale po 15k km, ze by polovicka z tych problemov nebola. Lebo preco su problemy ? Lebo karbon. Kukni si skodahome forum, obrazky, vsetko karbonove, zadrete piestne kruzky doradu doradu.

Ukrutne vyssie naroky v dosledku ukrutne vyssie natlakovanych nabombovanych motorov a vsetkych ich suciastok, daleko vyssieho namahania tepelneho aj mechanickeho sa zakonite podpisuju na nutnosti skratit, nie predlzit, vymeny oleja z techologickej stranky. Sialene sily, tlaky a tahy posobiace na suciastky a takato jednoducha vec to zabije. KVOLI PAR EURAM. Pche. Cele zle.


Ze zo stranky marketingovej nejaky mudrc vyratal ze oleje to vydrzia zaruku a potom nas to houno zaujima, a ze to ludia zeru lebo kazdemu je jasne ze na olejoch sa daju usetrit sialene peniaze to je ina diskusia. Akekolvek normalnejsie auto (pasatt, superbé atd) padne na hodnote z 30.000 eur na 12.000 eur za 4 roky ale to nikto "nevidi" ehm teda NECHCE vidiet a pochopit, ale to ze nemusi styrikrat / sestkrat pocas tej doby a 150.000km "zbytocne" vymenit olej a ze tym sialene usetri aaaach boze 190 eur, tak to uz je panecku ranec a silno rozhodujuce pocas vlastnictva toho auta ! Namiesto 10x 15k km tu mame len 5x 30k km vymeny, takze päť vymen sme usetrili. A 150k km drtiva vacsina z nas za 4 roky nenajazdi, takze este aj tych 190eur som prehnal !!

No povedz, je pre teba ~150 eur za styri roky pri vlastnictve auta dolezitych ?

Uzivas si technologie ? Ake prosim ta, take co ponuka kazde radio za 200 eur ? Car play. Super. Navi. Fiiiiiha ma ju kazdy mobil za pajcku, videl som vela navigacii v autach vyvadzat kraviny. Muzika cez Spotifaj - no ako sme bez toho mohli prezit, ale hned ma nieco napadne : tak ze sme si pustili muziku z nejakej nabuchanej SD karty. Fajne repraciky, mam v aute dva subwoofery. Pardon, radio za dve stovky vie pustit aj video.

V tychto lacnych autach nemame ksenony, automat, kozu, stvorkolku, remeselnu prepracovanost a detaily WV Phaetonu, brzdy velke ako dva svety, strazneho psa aby sme sa nevyebali ked zaspime, taketo veci - ukrutne dolezitejsie pre auto nez poyebane Spotifaj z telefonu !!! To su technologie ktore zavazia V AUTE. Permanentna mechanicka stvorkolka namiesto elektronicky pripajanych haldex sraciek. Rozdiel ? Nie, lebo ludia tomu nerozumeju.

Sa mi zda ze ludia posudzuju dnes auta podla Spotifaj a Fejsbuuku. Kvačka, ukrutne dolezite.
Telefon sa posudzuje podla rychlosti eltéé pripojenia, nie podla kvality a cistoty hovoru. Kvačka, dolezite.
Televizor. Ze LCD je na 95% odpad okrem tych najdrahsich nevadi, ale ty wole nie je smárt, nema pripojenie na internet. Kvačka, dolezite.

Ludia posudzuju veci zlahka nespravne. To je cely problem a tvoje vnimanie "mna ako zijem v minulosti". A preco ? Len preto lebo nehikam suhlasne na vsetko [trojvalcove] co opustilo fabriku predvcerom a neodpadavam do mdlob ? No, trosku ma to zivi... ten kriticky pohlad na veci. Analytika. Hladanie alternativ.

Cotijaviem... tak ako pises, pokojne si budem zit v minulosti. Presnejsie, budem davat doraz na nieco co SKUTOCNE zavazi a nie na sprostosti. Na televizore nehladam kolko ma stiahnutelnych aplikacii jeho operacny system (ktory nebude mat ani jeden jediny update a je bezpecnostne deravy ze mi ktokolvek z internetu moze zapnut kameru), ale aky ma kvalitny obraz. Pri aute nedavam najmensi doraz na to, aku ma velkost displejicka a kolko spotifaj pripojeni dokaze.

Jasne, za 12999 nove auto nebude ani pekny motor, ani stvorkolka, ani automat ani xenony ani masazne sedacky ani nocne videnie ani soft-close dveri. Iste, ked na nom planujes otocit 100.000km alebo styri roky tak si kludne vymen olej len trikrat, malo by to vydrzat, tak to vyrobca vypocital. Co bude potom, nezaujem.

Tak ako tu zaznelo, rozlicni ludia maju rozlicne chapanie, pristupy, preferencie a vyber autotragacov. Na tom nie je nic zle. Ale nemozes ma zaradit do minulosti len preto lebo mam nesuhlasny / inaksi nazor nez tvoj. Ukazal som velmi nazorne, a zdovodnil, preco neodpadavam do mdlob z ciselok 5.4 pripadne 6.7... a spotifaj je v tych autach tiez, a da sa v nich aj telefonovat.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Po 25. Sep, 2017, 00:20, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4463
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa scream »

Je rok 2017 a piest stale beha vo valci, kde vybuchuje benzin... takze mente si oleje po 15k, obliekajte sa podla datumu, nie podla pocasia... vasa vec.

Vytiahnut na ibizu 1.2, co ma tonu argument, ze 6-8 valec na LPG? To asi nebude v porovnatelnom aute, ze? Ani to nebude parkovat v garazi v auparku alebo na firmou platenom mieste v podzemke... Aj servis je kusticko narocnejsi...

Tlak v gumach normalnych rozmerov je ideal 2.2-2.5, zalezi od auta. Pri tych 2.7 spravis lepsiu spotrebu ale dost stracas grip.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

by ma zaujimalo kolko ma tento tlak :) https://blog.autobazar.eu/burlak-6x6-gi ... k3516.html
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

turbo mas problem ze vidis tu svoju pravdu. Nie je kazdy ako ty, je uplne jedno ci sem drbnes 20 a4riek omacky, je to zasa od veci. Nikto ti ju nevyvracia, maj ju. Vlastne si prezentoval presne co som napisal. Zijes si iny svet. Zi si ho, je to v pohode, ja to respektujem, svoje ti netlacim. Ries si svoje. Fakt nie je vôbec nutna takato zbytocna reakcia na nieco, o com aj sam tvrdis, ze nemas rad, mas averziu, hodnotovo to pre teba nema zmysel. Tak sa na to uz vyser a maj si co chces mat. Je to uplne v poriadku. Ja budem mat svoje.

Je rok 2017 a valec sa stale valcuje ako sa valcoval kedysi. Pod kabat autu nevidis a o modernych agregatoch viete vy aj ja vele gulove. Rovnako expertizmus na oleje a uplna ignoracia faktu technologickeho pokroku v ich produkcii a zivotnosti... naco o tom diskutovat. Mate niekto nebodaj vystudovane oleje ked sa tu strielaju cisla od boku? Nic proti nikomu konkretne, len taka dlhodoba uvaha ci niekto vlastne reaguje aj na vyvoj (technologicky/chemicky/potreby pre moderne motory - pretoze su ine ako v pripade starsich agregatov) alebo len overene pravdy ktore platili este od dôb minerálnych olejov...ano je to par e a v konecnom dosledku sa da menit olej aj kazdych 1000 km. Preco nie, kto chce nech meni. Ale ak vyrobca predpise 2x interval, jeden long-life po 30k a standard pri 15k, daco na tom bude, neni to z brucha. Nech si clovek vybere, ten co nema v hlave hovno mu je jasne ze tych 15000 by bolo asi zdravsie pre ten motor. + moderne vozy menia interval vymeny oleja dynamicky, pisal som to sem uz X krat a stale je to prehliadany fakt. (to k tomu obliekaniu podla pocasia)Potom sa zasa dostaneme do diskusie ze je totalna tragedia ze ma olej prevadzkovu teplotu nebodaj az 100 stupnov no strasne! Nvm hosi ved, nie vsetko nove je na houno, nie vsetko je shit, ved tie veci maju za sebou roky vyvoja. Su zle a dobre rozhodnutia, dobre a zle auta, dobre a zle technologie. Ale takto funguje vyvoj! a VZDY tak fungoval. Nikdy to nebolo inak,a nikdy to inak nebude. Apropo

Turbo co sa tyka toho mobilu v aute. Je to fajn, ale tipnem si ze si neskusil o com je car connect. Lebo ak ano nemohol by si to porovnat. Uz len z titulu bezpecnosti pri pouzivani a jednoduchosti, kotrou vies riesit komplexne problemy uplne bezpecne v aute, je to uplne iny level. Je rozdiel ovladat apku z volantu ako tukat do mobilu v stojanceku s natiahnutym kablom cez pol auta ze ano.

To co si napisal ta predikcia pri TSI to je cisto vytiahnute z paty. Ale uplne. Prezradim ti kde je asi problem. Technologia moze byt jednoducha a komplexna. Jednoducha potrebuje menej iteracii pre optimalizaciu, komplexna ich potrebuje ovela viac. TSI tu nie je s nami desatrocia. Dajme tomu cas, pinda sa na starsie, o novsich sa akosi nehovori negativne, neviem, predsudky su strasna svina. Aj mna vela krat dobehnu. Svine..

Chcelo by to dat pifko a pokecat. Takto je to o nicom, skoda casu pred obrazovkou :D

Ale inak hej, mas pravdu, ani nie zdaleka vo vsetkom ale v podstate ano. Existuje XY aut ktore riesi sracky miesto poctiveho spracovania, kvalitnych brzd, dobreho podvozku, a dalsich xy dolezitych veci. Ver mi, aj nova ibiza je uz taka, cela lajfstajlova a do zadu drbnu bubny, fejkove vyfuky taktiez nepridaju na dojme. Za toto by som veru uz nedal 13k, uz to ma uroven C3jky co sa tyka zaradenia (viac hracka ako auto), nastastie ja si dovolim tvrdit, ze som to "este stihol". Aj ked uz aj tu je dost kompromisov, ved som ich aj popisal a pre niekoho to nie su male veci....
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6624
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa hawkeye »

Staci si pozriet reporty Blackstone lab... Premiove oleje daju 15k ale to je uz na hrane a objavuju sa tam hodnoty ktore moc nechces...
Na svojom mitsu som vymenil olej po 3k a nasledne kazdych 10k...olej 36e (motul 8100),filter cca 15e (vymenim v garazi a je)
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6751
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stefan222 »

hawkey a co ams teraz? ci stale si lancer friendly?
hry- ps5
doma-HP probook
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

k tym olejom ma napadol jeden s Wolwom co vymenil palivovy filter az ked mu zacalo auto kuckat a skackat po ceste... aj ten palivovy vie vydrzat 30.000 alebo 60.000 alebo 110.000 ked sa tomu poriadne prdne pod capicu. Tak ako olej. Aj ten vie "vydrzat" kvoli "chemickemu pokroku".

K tribotechnike mam trosku blizsie nez bezny obcan.

Inak na precitanie a mozno zamyslenie - kto chce...

http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=11
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=12
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=13
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=17
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=19
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=22

su to nielen remene ktorych vymenne intervaly sa nezmyselne natahuju az... na prasknutie. Su to aj oleje a ine suciastky. Vyrobcu totiz hovno zaujima co sa s tvojim motorom / autom stane po 150k km alebo po 180k km pretoze vtedy uz v zaruke nebude.

Takuto dobu zijete. Ja som stale zahrabany v minulosti. "Predikcia" pri TSI ? Ale no tak, ziadny motor historicky nedoyebali tak ako TSI varianty.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
lacika
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4278
Dátum registrácie: Pi 11. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa lacika »

broslo.. ako tiez uznavam, ze si turbo zije vo svojom svete ale s olejmi je to kruta spravda.
Ano, oni dokazu posunut olej, aby znasal vyssie teploty. Ale to je len maly krocik prenho. Ak je olej spaleny, tak ten karbon posobi abrazivne na vsetky casti motora. A tiez neuznavam 30K interval. Mechanik mi ho skratil na 20K, ale ja trvam na 15K..
tak mi to vychadza, ze 15K, cize kazdy rok.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"