Alza.sk

Všetko o vašich skúsenostiach s predajcami HW ...
Používateľov profilový obrázok
Leon
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7115
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa Leon »

To, že ty im povieš, že na disku je chyba, ešte neznamená, že ti to na mieste vymenia kus za kus,.... či ako čo si čakal? :D Že teraz každý čo príde niečo reklamovať, tak mu na mieste vydajú nový nerozbalený kus a dovi ? :D
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 9990
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa stiv »

Ja som za black dostal hned peniaze :-)
.
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12245
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa HellAngel »

vsak ale hadam necakas ze v alze ti urobia RMA disku? ci? a co ked si im napisal chybu, to mala akoze ta zenska ti bezodkladne verit ze disk je nachuja a dat ti novy lebo si jej napisal nejaku chybu BXY? vzdy sa veci posielaju na RMA. AK maju zmluvu s holesovicami tak oni ho poslali tam. AK si snim v holesoviciach nevedeli poradit, tak ho poslali mozno aj do ciny. TO je uplne fuk. Mne je to osobne jedno ci ho rozoberu do sroubiku v cechach alebo na hondurase. Musis chapat ze vadu si musia overit.
Nemusel si riesit reklamaciu v alze, mal si siho vyreklamovat priamo u vyrbcu a poslat im ho priamo do servisneho strediska. Napriklad to WD to ma pekne cele na webe, kde sa zaregistrujes, regnes si tam disk a vidis v akom je procese. Ale toto neocavam od alzi, respektive ani od ineho predajcu.
NB: Asus ROG Zephyrus G14
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5772
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa felipe25 »

stiv: ale na kolkorocnom? ked mal tento predlzenu zaruku, ma za sebou mozno 3-4roky prevadzky, a to je dost.
jasne, ze chcu zistit, ci je disk OK. a to proste ak nemaju na to vybavenie, nebudu zisovat v BA. to nieje pripojit HDD k PC a dat odpoved, servis funguje trosku inac.

a to, co sa deje medzi tym ako das ty disk na reklamaciu a koncom reklamacie nieje tvoja starost bohuzial. a ked ti niekto v alze povedal, ze to poslu do ceska a daju vediet - to je chyba zamestnanca, ktory sa ta zjavne snazil odbit. alza nedava vediet o postupe reklamacie, kym ju neukonci. to by bolo mailov a pisania...
niekto to sice robi /asus RMA ze clovek vidi, kde ma vec, kde to viazne a pod./,,ale alza nie. zakony tym ale nijako neporusuje.

dokonca pri predlzenej zaruke za ktoru si zaplatis uz neplatia podmienky ktore su dane statom a ktore ta chrania. pri predlzenej zaruke platia pravidla predajcu, takze velmi neskac. myslim ze neplati ani max. 30 dni na vybavenie reklamacie.

https://dwn.alza.cz/files/predlzena_zaruka_VOP.pdf

nechce sa mi to cele citat..prestuduj si to.
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 23" Fujitsu Siemens LED LCD, key: Hama uRAGE, mouse: Logitech G700, Windows 10 Pro 64bit

NB work: Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200 12", Windows 10 Pro 64bit

Huawei Mate 20 Pro
Motorola G7 Power
Apple iPad Mini 2 16GB
Tubera
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 278
Dátum registrácie: Po 24. Nov, 2008, 21:02
Bydlisko: Bratislava - Petrzalka

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa Tubera »

Leon napísal:To, že ty im povieš, že na disku je chyba, ešte neznamená, že ti to na mieste vymenia kus za kus,.... či ako čo si čakal? :D Že teraz každý čo príde niečo reklamovať, tak mu na mieste vydajú nový nerozbalený kus a dovi ? :D
Nečakal som nič. Len som bol šokovany spravanim pracovničky, ktora nevedela nič a stale vreštala to iste. Mne bolo jasne, že to pravdepodobne pojde do holešovic. Všetko tam skoro ide. Len mi nevedela odpovedať na normalne otazky. Napr. Na čo mam kupenu predlženu zaruku, keď všetko musi odisť do holešovic a dalšie veci. Ak niekto vam omelie pat krat to iste. Tak chcem vidieť toho čo by bol kludny.
CPU: INTEL Core i5-6400 (3.20GHz) ;MB: ASRock Z170 Pro4 (3 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 1 M.2, 4 DDR4 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN); RAM: 2x8GB DDR4 2133MHz (16-14-14-35) Kingston; HDD: OCZ Trion 120GB SATA III; Seagate Barracuda 2TB/64MB/7200rpm; Samsung 1TB/32MB/7200rpm SATA II; WD AV-GP 500GB/32MB/5400rpm SATA III; Seagate FireCuda Laptop SSHD 500 GB/5400rpm SATA III; Blu-Ray BD-R XL/RW: Pioneer BD-RW BDR-209M SATA; DVD : Asus DRW-24F1MT SATA; GPU: Gigabyte Nvidia GeForce GTX 1060 3GB; PSU: Zalman ZM600-GS II - 600W ATX 2.3; Monitor: 24"LCD NEC MultiSync EA244WMi; Box: CoolerMaster Centurion 534 Lite
Tubera
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 278
Dátum registrácie: Po 24. Nov, 2008, 21:02
Bydlisko: Bratislava - Petrzalka

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa Tubera »

Felipe25. Čital som to, ale bol som s toho blby. Nakoniec mi zamestnanec na pajštunskej alza.sk vysvetlil ako fungujem predlžena zaruka. Na čo mi nedokazali odpisat cez email v alze.

Dalo by sa povedať, že od dna nadobudnutia predlzenej zaruky si alza berie 1 percento kazdy mesiac. Ak si to dobre pamatam. Na reklamaciu ma alza 35dni do ukončenia.
CPU: INTEL Core i5-6400 (3.20GHz) ;MB: ASRock Z170 Pro4 (3 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 1 M.2, 4 DDR4 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN); RAM: 2x8GB DDR4 2133MHz (16-14-14-35) Kingston; HDD: OCZ Trion 120GB SATA III; Seagate Barracuda 2TB/64MB/7200rpm; Samsung 1TB/32MB/7200rpm SATA II; WD AV-GP 500GB/32MB/5400rpm SATA III; Seagate FireCuda Laptop SSHD 500 GB/5400rpm SATA III; Blu-Ray BD-R XL/RW: Pioneer BD-RW BDR-209M SATA; DVD : Asus DRW-24F1MT SATA; GPU: Gigabyte Nvidia GeForce GTX 1060 3GB; PSU: Zalman ZM600-GS II - 600W ATX 2.3; Monitor: 24"LCD NEC MultiSync EA244WMi; Box: CoolerMaster Centurion 534 Lite
Používateľov profilový obrázok
Krutibrko
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: Ne 02. Mar, 2008, 14:00
Bydlisko: Poprad, Brno

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa Krutibrko »

Stále nechápem, prečo sa rozčuluješ. Alza ti disk prijala, uvidíš, ako to vyriešia. Pred výsledkom už písať zlú recenziu mi príde dosť unáhlené. S Alzou mám zatiaľ len dobré skúsenosti a nad inými obchodmi ani veľmi nerozmýšľam. Nakupujem tam pravidelne, väčšinou viackrát mesačne. Od človeka na pobočke veľa očakávať nemôžeš. To ale platí vo všetkých obchodoch.
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8558
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa shiro »

Tubera napísal: Otazka je potom prečo ponukaju predlženu zaruku, keď všetko musia poslať do holešovic.
otazka je, preco si myslis ze v pripade predlzenej zaruky sa deje nieco ine? kto ti taku blbost povedal?
omyl, nic ine. riesi sa to uplne rovnako, ako standartne 2r zaruka. akurat mas napr. rok-dva zaruky navyse.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Tubera
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 278
Dátum registrácie: Po 24. Nov, 2008, 21:02
Bydlisko: Bratislava - Petrzalka

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa Tubera »

shiro: S tou predlženou zarukou aspoň u mňa si nerobim srandu. Počitač ich nechcel pustiť dalej a hlasil, že to ma isť do holešovic Alza. Keď som sa opytal prečo ponukaju službu, ktora im nejde na slovensku. Tak mi nevedeli odpovedať. Vraj sa to tyka iba veci, ktore boli zakupene skor. Od ktoreho roku. To nepovedali.

Pre všetkych. Mňa naviac nasiera to, že ja som prišiel s poruchovym diskom a na reklamacii sa ku mne chovali ako kedyže som nikto. Može alza ponukať aj 10 ročnu zaruku, ale keď si zamestnanci robia svoje tak potom to aj tak vyzera. Čo som všetko v alze reklamoval a nie malo veci. Tak som mal štastie na ludi, ktory boli ochotny.
CPU: INTEL Core i5-6400 (3.20GHz) ;MB: ASRock Z170 Pro4 (3 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 1 M.2, 4 DDR4 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN); RAM: 2x8GB DDR4 2133MHz (16-14-14-35) Kingston; HDD: OCZ Trion 120GB SATA III; Seagate Barracuda 2TB/64MB/7200rpm; Samsung 1TB/32MB/7200rpm SATA II; WD AV-GP 500GB/32MB/5400rpm SATA III; Seagate FireCuda Laptop SSHD 500 GB/5400rpm SATA III; Blu-Ray BD-R XL/RW: Pioneer BD-RW BDR-209M SATA; DVD : Asus DRW-24F1MT SATA; GPU: Gigabyte Nvidia GeForce GTX 1060 3GB; PSU: Zalman ZM600-GS II - 600W ATX 2.3; Monitor: 24"LCD NEC MultiSync EA244WMi; Box: CoolerMaster Centurion 534 Lite
Používateľov profilový obrázok
sh4d0wko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1354
Dátum registrácie: Ut 08. Dec, 2009, 17:21
Bydlisko: Košice- Darg. Hrdinov

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa sh4d0wko »

wat? ty co riesis? stale nechapes asi, a ti ti to shrio dost polopatisiticky vysvetlil... vies co znamena PREDLZENA zaruka? to ze mas zaruku 2r+ navyse tolko co si priplatis... preco by teda disk nemal ist tam kde siel? preco si myslis ze pri predlzenej zaruke sa zaruka musi riesit na slovensku? alza takmer vsetko servisuje v CZ, teba nemusi trapit kde to servisuju, aj keby to servisovali u teba v pivnici alebo na anktartide... jedine co ta zaujima je ci ti to pride do urcenej lehoty alebo nie, ak nie, potom to ries resp ihned ziadaj peniaze popr novy tovar... a to ze zamestnankyna nevedela odpoved na tvoje otazky... keby si na mna vybehol s takou otazkou ze preco ked mas predlzenu zaruku sa to riesi v cz a nie sk, tiez by som ti nevedel odpovedat a kukal by som na teba ako na blazna
Používateľov profilový obrázok
Slayerik
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 181
Dátum registrácie: Ne 02. Jún, 2013, 22:24
Bydlisko: Olomouc

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa Slayerik »

ono je rozdiel v "Predĺžená záruka" a "Okamžitá výmena"...
ak nemáš okamžitú výmenu, tak akonáhle im disk dáš na reklamáciu, tak jediné čo teba môže zaujímať je či ti ho vrátia v stanovenej dobe alebo nie... kam to posielajú alebo čo s tým robia je fuk...
neviem kam ďalej ich mal počítač pustiť, keď odoslanie do servisného centra holešovice je finálne riešenie pre tvoj disk...
ak si prišiel s tým že máš predĺženú záruku a chceš ihneď nový disk alebo aby to podľa tvojho popisu chyby opravili na mieste, tak to máš trochu dosť pomýlené a verím že ti na takúto požiadavku sprvu nevedeli odpovedať....
Spoiler: ukázať
MB: ASRock Z77 Extreme6 ; CPU: Intel i5-2500 + Scythe Ashura Shadow + Noiseblocker eLoop; GPU: MSI GTX 650Ti Boost Edition OC Twin Frozr III ; RAM: Corsair Vengeance 8GB (Kit 2x4GB) LP 1600MHz DDR3 White ; PSU: OCZ Silencer MKIII 500W; SSD: Samsung SSD830 128GB ; HDD: Seagate Barracuda 1TB SATA III; Case: Fractal Design Arc Midi R2 + 2xNoctua A14 + Corsair AF140 ; Razer DeathAdder 3.5G Black + SteelSeries QcK mini ; Tesoro Durandal Ultimate ; Creative Fatal1ty HS800 headset ; LG IPS2453VQ
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12245
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa HellAngel »

tubera: :rolleyes: clovece tynieco beries? co furt riesis kam ten disk siel? co ta to vobec trapi? podstatne je, ze mas predlzenu zaruku a vramci tej zaruky budto zavadu odstrania,daju novy kus alebo vratia peniaze. Nech ho rozoberu aj na ISS.



k tomu chovaniu v alze, ak si s niekym nebol skokojny tak sa na neho stazuj, ak bol drzy, arogantny, alebo sa na teba malo usmieval. Preco degradujes cely podnik? Na druhu stranu sa necuduj, ze popolozeni takej otazky na teba cucali ako na puka. Ja by som cucal tiez :facepalm:
NB: Asus ROG Zephyrus G14
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8558
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa shiro »

Pracovnička alzy mi stale omielala to iste. Vraj mam predlženu zaruku a tak disk musi isť do holešovic
toto skor vidim na vzajomne nepochopenie medzi tebou a pracovnickou.
Skorej asi chcela povedat, ze jednak disk ma predlz. zaruku, ale aj to, ze disky na servis sa posielaju do holesovic.
Pretoze ak povedala toto co si napisal, tak je to logicka blbost.
Tubera napísal:shiro: S tou predlženou zarukou aspoň u mňa si nerobim srandu. Počitač ich nechcel pustiť dalej a hlasil, že to ma isť do holešovic Alza. Keď som sa opytal prečo ponukaju službu, ktora im nejde na slovensku. Tak mi nevedeli odpovedať. Vraj sa to tyka iba veci, ktore boli zakupene skor. Od ktoreho roku. To nepovedali.
predlzena zaruka neznamena, kde to bude riesene, ale ako dlho ju mas na danu vec
predlzena zaruka = miesto zakonnych 2r, mas napr. 3r ci viac, podla vyrobcu
Ked to znova nepochopis, napisem ti to aj vacsim fontom :D

To co ty popisujes je nieco na sposob carepackov, ci NBD zaruky u Dellu - v pripade zavady v zaruke ti hned zariadenie vymenia, alebo ich to zavazuje ze do 24h to bude vyriesene. No je to nieco uplne ine ako predlzena zaruka, su to balicky zarucnych serv. sluzieb ci ako to nazvat. Kupujes a platis to osobitne a nieje to lacne.

Realne a priamo povedane - opravu vadneho zariadenia kludne mozu riesit aj na Tahiti,ty do toho nemas co pindat a nema tato ani zaujimat lebo s tym aj tak nic nespravis. Proste sa to odosle "niekam", skade a to vrati opravene/vymenene. Pretoze to ma vyrobca skratka tak urobene. Ty ako jeden z miliardy kupujucich si velmi maly panko, aby si rozhodoval kde ma mat vyrobca serv. stredisko a co ma ako riesit. Nikto sa kvoli tebe neposerka, nikto nespravi v SR serv. stredisko len kvoli tebe a tebe podobnym a ktore by inac generovalo iba straty, lebo nebude vytazene. Ano, kazdy vyrobca ma rad svojich zakaznikov, ale odtial potial.

Kopa znaciek ani nema na SK servis, ide to minimalne do CZ, ci este dalej. Napr. Sony VAIO ntb sa posiela tusim do Holandska, ci kam.

Vidis to jednostranne, nemas ani potuchy co sa moze v pozadi odohravat, ako som ti prave napisal.

Pracujem v IT servise, robime niekolko roznych znaciek a by si sa divil ake debilnosti si dakedy vyrobcovia stanovuju...
Napr. HP ti nedovoli na jedno zariadenie pri zarucnej oprave objednat dva diely naraz, musi tam byt odstup tak 3 mesiace. A je fuk ci je to ozub. koliesko za 50c alebo elektronika za 150e. Preco? Lebo im to posiera nejaku statistiku ci co. Kokos, dovod jak hovado. Dobre, a teraz to povedz chudakovi technikovi, ktory riesi nejake ich zariadenie kde je viac moznosti, co moze byt vadne a potrebuje objednat dva-tri diely na test ci vymenu. Super, nie?

Tubera napísal:Pre všetkych. Mňa naviac nasiera to, že ja som prišiel s poruchovym diskom a na reklamacii sa ku mne chovali ako kedyže som nikto. Može alza ponukať aj 10 ročnu zaruku, ale keď si zamestnanci robia svoje tak potom to aj tak vyzera. Čo som všetko v alze reklamoval a nie malo veci. Tak som mal štastie na ludi, ktory boli ochotny.
A aky obrat im robis ze si myslis ze si "niekto" ? :-)
Aby sme nezistili ze si kupil veci za 500e a pozadujes nemozne. Aby si bol zaujimavy, musis operovat s tisicami-desattisicami eur, a to u hocijakeho dodavatela. A to uz si zakonite pravnicka osoba, tam sa uplatnuje zase obch. zakonnik, kde su reklamacne veci riesene uplne inac - napr. vobec nemas 30 dnovu lehotu na vybavenie RMA. To len ako priklad.

Dalsia vec je, ze ked sa pracovnicka fakt chovala ako hus, tak samozrejme mas pravo sa staozvat nadriadenemu. No nezabudaj, ze ak ona robila len to co moze a je v to nevinne, tak budes za hlupaka ty.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Tubera
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 278
Dátum registrácie: Po 24. Nov, 2008, 21:02
Bydlisko: Bratislava - Petrzalka

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa Tubera »

Shiro: Dakujem za vysvetlenie.
CPU: INTEL Core i5-6400 (3.20GHz) ;MB: ASRock Z170 Pro4 (3 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 1 M.2, 4 DDR4 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN); RAM: 2x8GB DDR4 2133MHz (16-14-14-35) Kingston; HDD: OCZ Trion 120GB SATA III; Seagate Barracuda 2TB/64MB/7200rpm; Samsung 1TB/32MB/7200rpm SATA II; WD AV-GP 500GB/32MB/5400rpm SATA III; Seagate FireCuda Laptop SSHD 500 GB/5400rpm SATA III; Blu-Ray BD-R XL/RW: Pioneer BD-RW BDR-209M SATA; DVD : Asus DRW-24F1MT SATA; GPU: Gigabyte Nvidia GeForce GTX 1060 3GB; PSU: Zalman ZM600-GS II - 600W ATX 2.3; Monitor: 24"LCD NEC MultiSync EA244WMi; Box: CoolerMaster Centurion 534 Lite
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5772
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa felipe25 »

Zaruka opkamzitej vymeny a predlzena zaruka su 2 rozdielne veci. Ty si akokeby pozadoval zaruku okamzitej vymeny - pri 3r disku??? Nerealne.
Zaruka okamzitej vymeny plati max na nove, 2mesacne veci. Alza nemoze na svoje naklady menit veci, ktore uzivatel napr oddrbe svojou blbostou /vgacky a pod./.
A ze ponukaju sluzbu ktoru "nerobia" na slovensku? to som nepochopil

vies ty, ze napr ASUS vsetko, totalne vsetko servisuje v CR a je nemozne, aby ti na slovensku opravili cokolvek znacky ASUS??? kazdy jeden predajca posle ASUS do ceska, nikde inde... tak preco sa cudujes, ze HDD poslu do ceska??? :)
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 23" Fujitsu Siemens LED LCD, key: Hama uRAGE, mouse: Logitech G700, Windows 10 Pro 64bit

NB work: Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200 12", Windows 10 Pro 64bit

Huawei Mate 20 Pro
Motorola G7 Power
Apple iPad Mini 2 16GB

Návrat na "Skúsenosti s predajcami"