Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Všetko o reklamáciách a skúsenostiach s predajcami ...
Používateľov profilový obrázok
Memnon
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3913
Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Príspevok od používateľa Memnon »

Zdravim
momentalne mam nejaky tovar na reklamacii v lanze
dnesnym dnom tomu bude 30 kalendarnych dni od podania reklamacie (zase)
a ohanaju sa tym ze tovar resp posudok este z autorizovaneho strediska neprisiel ze musim vydrzat
maju na to pravo alebo mam na nich nakricat a poslat SOI?
dakujem

EDIT:
tak vyhrabal som heslo na login na alze, kuknem reklamacie a citam tam celkom blud

Požadované riešenie: oprava,výměna Ano Reklamace nesplňuje záruční podmínky a byla zamítnuta. Přijatý produkt zašleme dle přání zákazníka na posouzení k výrobci. Zákazník souhlasí s prodlouženou lhůtou vyřízení – tato lhůta není nijak stanovena.
-v pisomnej prijemke reklamacie, ktoru mam ktoru som prevzal a podpisal nemam ziadnu podobnu informaciu

jedine co sa ma technik pytal bolo preco je strhnuta pecat chladica
na to som odpovedal ze tam nebola (9800GTX+ Gainward)
MB:ASUS Maximus XI Hero / CPU:i9 9900k@5.1(4.8cache)@1.234V / CPUcooler:AC Liquid Freezer II 240 + CM Maker Gel / RAM:4x8GB Patriot Viper 4133Mhz@4oooCL18 / GPU:Gigabyte RTX 4070ti Eagle@0.925V/2670/24600 / SSD:Samsung 970 Evo Plus 2TB / HeadSet:Steelseries Arctis 7 / mouse:Steelseries Rival 650 / keyboard:Fnatic Streak RGB / PSU:Seasonic Focus Plus 850 gold / case:Fractal Design Define R6 Black + Noctua NF-A14 PWM / monitor:Acer Predator XB323UGP
Používateľov profilový obrázok
newmi
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 7685
Dátum registrácie: Ut 23. Jan, 2007, 08:00
Bydlisko: Trnava

Re: Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Príspevok od používateľa newmi »

A suhlasil si s tou predlzenou lehotou? Maju k tomu nejaky doklad? Ked nie tak porusuju zakon.
myPC CPU:i5 3350P, MB:Gigabyte B75M D3H, RAM:8GB Kingston 1600MHz cl9, VGA:MSI R9 270 Gaming DVD-RW:LG H12NR, HDD:Toshiba 1TB, SSD:Toshiba HG2 256GB, LCD:LG W2220P-BF, Case: SilentiumPC Gladius M35,PSU:Seasonic M12II 520W, Router: Mikrotik hAP ac2 myPhone: Google Pixel 4a myStation: Playstation 3 myHeadphones: Sennheiser HD 438
Používateľov profilový obrázok
Memnon
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3913
Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Príspevok od používateľa Memnon »

nemaju k tomu pisomnz doklad ani ma nijak neinformovali o predlyenej lehote
ako pisem na papierz y reklamacie mam len popis yavadz a podtzm len nejake ustanovenia v ktorom sa pise ye sa snayia vzbavit reklamaciu co najrychlejsie ale najneskor do 30dni
ked je hento daka finta typu ze kazdu reklamaciu naooko zamietnu a len z dobrej vole to posielaju autorizovanemu stredisku na posudenie a tym padom si robia priestor na natahovanie casu tak to niecim hooodne smrdi

samozrejme nikto ma ani neinformoval ze by reklamacia bola zamietnuta

skoda ze nemam login na ucet z ktoreho som kupoval mysku ktora bola na reklamacii neuveritelnych 2,5mesiaca ale to som mal v pazi bo som ju aj tak nemal rad a necakal som na nu
rad by som sa pozrel ako postupovali tam
MB:ASUS Maximus XI Hero / CPU:i9 9900k@5.1(4.8cache)@1.234V / CPUcooler:AC Liquid Freezer II 240 + CM Maker Gel / RAM:4x8GB Patriot Viper 4133Mhz@4oooCL18 / GPU:Gigabyte RTX 4070ti Eagle@0.925V/2670/24600 / SSD:Samsung 970 Evo Plus 2TB / HeadSet:Steelseries Arctis 7 / mouse:Steelseries Rival 650 / keyboard:Fnatic Streak RGB / PSU:Seasonic Focus Plus 850 gold / case:Fractal Design Define R6 Black + Noctua NF-A14 PWM / monitor:Acer Predator XB323UGP
Používateľov profilový obrázok
Memnon
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3913
Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Príspevok od používateľa Memnon »

tak dnes som tam bol
bolo mi teda vysvetlene preco bol problem s tou reklaacnou dobou
a to ze ak je zavada na zariadeni mechanicka tak nemaju stanovenu reklamacnu lehotu
sam reklamacny technik sa cudoval
MB:ASUS Maximus XI Hero / CPU:i9 9900k@5.1(4.8cache)@1.234V / CPUcooler:AC Liquid Freezer II 240 + CM Maker Gel / RAM:4x8GB Patriot Viper 4133Mhz@4oooCL18 / GPU:Gigabyte RTX 4070ti Eagle@0.925V/2670/24600 / SSD:Samsung 970 Evo Plus 2TB / HeadSet:Steelseries Arctis 7 / mouse:Steelseries Rival 650 / keyboard:Fnatic Streak RGB / PSU:Seasonic Focus Plus 850 gold / case:Fractal Design Define R6 Black + Noctua NF-A14 PWM / monitor:Acer Predator XB323UGP
Používateľov profilový obrázok
newmi
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 7685
Dátum registrácie: Ut 23. Jan, 2007, 08:00
Bydlisko: Trnava

Re: Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Príspevok od používateľa newmi »

to je jedno aka je zavada, vyjadrit sa musia do 30dni a basta
myPC CPU:i5 3350P, MB:Gigabyte B75M D3H, RAM:8GB Kingston 1600MHz cl9, VGA:MSI R9 270 Gaming DVD-RW:LG H12NR, HDD:Toshiba 1TB, SSD:Toshiba HG2 256GB, LCD:LG W2220P-BF, Case: SilentiumPC Gladius M35,PSU:Seasonic M12II 520W, Router: Mikrotik hAP ac2 myPhone: Google Pixel 4a myStation: Playstation 3 myHeadphones: Sennheiser HD 438
Používateľov profilový obrázok
icefire
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6216
Dátum registrácie: So 01. Nov, 2008, 19:48
Bydlisko: Vieden/Bratislava

Re: Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Príspevok od používateľa icefire »

Na mechanicke poskodenia vzdy robia posudok, pozor. To iste mi spravili pri SD karte, ked sa ulomil prepinac. Mechanicke poskodenie sa vzdy posudzuje odborne/u dodavatela. Ale do 30 dni sa musia vyjadrit, zakon nepusti. Ine je, ak ti reklamaciu hned zamietnu vzhladom na mechanicke poskodenie ako mne, a az potom to daju odborne posudit. Aky to teda bol presne pripad?
Spoiler: ukázať

i5-12600K + Noctua NH-D14 + 2x Noctua @ MSI PRO Z690-A DDR4 - WD SN550 1TB @ Win10 PRO + WD RED 3TB - ASUS TUF 3070 OC 8GB + Alienware 3418DW G-Sync - Kingston HyperX Predator 16GB 3000MHz - Corsair RM850x (2021) - Fractal Define R2 + 3x Noctua - Logitech G502 + Glorious PC Gaming Race Stealth Extended + Ducky One SF - Xonar DX + HyperX Cloud + Behringer MS16 - 2x Xbox Series X Wireless Controller & Wireless Receiver - Philips 55PUS730412
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6761
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Príspevok od používateľa stefan222 »

ako sa to poriesilo?
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
Kufor
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 59
Dátum registrácie: Št 20. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Čadca / Brno

Re: Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Príspevok od používateľa Kufor »

icefire napísal:Na mechanicke poskodenia vzdy robia posudok, pozor. To iste mi spravili pri SD karte, ked sa ulomil prepinac. Mechanicke poskodenie sa vzdy posudzuje odborne/u dodavatela. Ale do 30 dni sa musia vyjadrit, zakon nepusti. Ine je, ak ti reklamaciu hned zamietnu vzhladom na mechanicke poskodenie ako mne, a az potom to daju odborne posudit. Aky to teda bol presne pripad?
Mam podobny problem, nechcem teda zakladat zbytocne novu temu.

7. 9. som reklamoval u Alzy notebook (nedal sa zapnut pri napajani zo siete bez baterky, vyhadzoval BSOD kvoli nejakej vade s HDD a obcas "skakal" obraz, zrejme kvoli zlemu kontaktu v klboch vika). Na svojom ucte na Alze v stave reklamacie mam presne to, co zakladatel tejto temy, a teda reklamacia zamietnuta, na prianie zakaznika tovar zasleme na posudenie, zakaznik vtedy suhlasi s predlzenou a nestanovenou lehotou vybavenie. Dovod zamietnutia bolo uvedene mechanicke poskodenie notebooku a sice zlomene jedno az dve plastove rebra na mriezke pre chladenie.

Pred cca tromi dnami mi poslali dva maily, v ktorych sa pisalo presne to, co som nasiel aj na svojom ucte. Napisal som im mail, co ma zlomenie 1mm hrubeho a 2mm sirokeho kuska plastu spolocne s uvedenymi zavadami. Dnes mi prisla odpoved, ze to nie je v ich kompetencii posudit, ze to musi posudit vyrobca. A este ze
Dokud nám servis neposkytne bližší informace o uznání, nebo zamítnutí Vaší reklamace, nemůžeme Vám poskytnout žádné nové informace.
Bohužel Vaše reklamace může přesáhnout i lhůtu 30ti dní na vyřízení.
Byl přijat výrobek s mechanickým poškozením.
Chcem sa teda spytat - maju na nieco podobne pravo? Ja som im suhlas na poslanie vyrobcovi, a teda na predlzenie lehoty nikdy nedal. Najprv pisali, ze ho odoslu vyrobcovi na poziadanie zakaznika, v dalsej sprave uz ze je notebook u vyrobcu a lehota sa predlzuje na neurcito..

Ako to teda je? Ak mi do 30 dni neposlu notebook spat (ci uz opraveny alebo nie), mam si narokovat vratenie penazi?

Vdaka za kazdu odpoved ;)
fush1
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: Pi 16. Sep, 2011, 21:29

Re: Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Príspevok od používateľa fush1 »

Volaj na SOI....
Samozrejme ze nato nemaju právo v zákone píše jasne max 30 dní a to aj keby potrebovali posudit nwm co....

ako vravim volaj na SOI oni ti poradia
faugusztin
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 15049
Dátum registrácie: Ut 26. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Bratislava/Štúrovo

Re: Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Príspevok od používateľa faugusztin »

fush1, a znova :). Alza v pripade mechanickeho poskodenia automaticky reklamaciu odmieta a zaroven automaticky odosiela reklamovany tovar na posudenie autorizovanemu servisu. Nakolko je zaruka odmietnuta, tak lehota 30 dni uz neplati.
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6761
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Príspevok od používateľa stefan222 »

odmietnutim zaruka neplati ale co im dava pravo drzat si ten notes a preco to nevratia zakaznikovi, ja by som pisal na

Kód: Vybrať všetko

staznosti.sme.sk
hry- ps5
doma-HP probook
faugusztin
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 15049
Dátum registrácie: Ut 26. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Bratislava/Štúrovo

Re: Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Príspevok od používateľa faugusztin »

Nic im nedava pravo, ale 99.99999% zakaznikov ziada o odborne posudenie zavady, takze Alza automaticky posiela tovar na odborne posudenie vyrobcovi.
Používateľov profilový obrázok
Kufor
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 59
Dátum registrácie: Št 20. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Čadca / Brno

Re: Prekrocenie 30dnovej lehoty EDIT

Príspevok od používateľa Kufor »

Ale ako to je mozne? V jednom maile "na poziadanie zakaznika", v dalsom uz je tovar u vyrobcu bez toho, aby som ja nejake povolenie daval. Ja som s tou predlzenou lehotou nesuhlasil, ako si oni mozu dovolit takto sa z toho vyvliect. Kazdopadne kontaktujem tu SOI, neverim, ze podobny problem presne s Alzou uz niekedy neriesili...

Návrat na "Reklamácie a paragrafy"