Strana 1 z 1

Re: 30 dnova reklamacna lehota a oznamenie o vybaveni

Napísané: St 30. Sep, 2015, 19:19
od používateľa Pein
Zo zakona ti musi zaslat doporuceny list o vybaveni RMA. To ze on povie ze SMS a email poslal teba zaujimat nemusi kedze ti jednak nic neprislo a druhak pochybujem ze to ma nejako zdokladovane.

Proste zakon uklada preukazanie ze ta do 30 dni o vybaveni kontaktovali (Zaslanie výzvy k odberu).

To je vsetko ok.
Problem nastava vtedy ze maximalne co mozes robit je vyhrozit sa mu ze to podas na SOI (Pripadne zaslat doporuceny list o odstupeni od zmluvy v ktorom uvediez vsetko podstatne + nieco ako "ak mi v danej veci aj napriek zakonnemu pravu vyhovene nebude, budem nuteny podat podnet na SOI". Ak nepomoze tak ten podnet naozaj podat a ona to s obchodom uz presetri (mne presetrili behom tyzdna), a uvidis komu daju za pravdu. Ak daju za pravdu tebe, mozes este predajcu kontaktovat a ziadat vratenie €. Ak nepomoze mozes sa maximalne sudit, co pochybujem ze by sa niekto do toho realne pustal.

Vies ono problem je v tom ze sice SOI moze spravit setrenie, dat pokutu atd, avsak nemoze donutit predajcu vyhoviet tvojej ziadosti. A takto funguje nase "krasne" slovensko.

Re: 30 dnova reklamacna lehota a oznamenie o vybaveni

Napísané: Št 01. Okt, 2015, 14:33
od používateľa felipe25
Ja som sa hadal s predajcom mojho auta ktore stale vykazovalo rovnaku vadu a samozrejme podla zakona som uz mal narok na odstupenie (v SR je vratit auto po 3rovnakych vadach horsie ako sci-fi), a kedze bol neochotny, zatiahol som do toho SOI. Ich list mi dal zapravdu, avsak koniec bol krasny: napisali nieco v zmysle ze mi odporucaju obratit sa na sud, avsak oni do sudnehopravneho sporu nijako nezasiahnu. Co ma zarazilo, ze aj ked nasli chyby v troch dokumentoch, nedali im ziadnu pokutu, iba ich upozornili. Tak predajca co robi s polmilinovymi autami robi gebuziny, a nedostane ani 10litrov eur pokutu?
Takze, SOIka je bezmocna, alebo, chce byt bezmocna?
A ked je predavca vytrvaly, a stoji si za svojim, clovek nevymoze nic.

Re: 30 dnova reklamacna lehota a oznamenie o vybaveni

Napísané: Št 01. Okt, 2015, 16:13
od používateľa Pein
Tak tak. SOI iba pride skontorluje a da jednej alebo druhej strane za pravdu. maximalne moze dat predajcovi pokutu. Ale inac nic, predajca ma ovlnu ruku kedze vie ze sa nikto pre par stovak eur sudit nepojde.

Re: 30 dnova reklamacna lehota a oznamenie o vybaveni

Napísané: Št 01. Okt, 2015, 22:54
od používateľa felipe25
je to cele smiesne, SOI je tu na houby. to ze idu kontrolovat pokazenu zeleninu za par centov je ok, ale ze nedokazu pomoct ludom ktori si nieco kupia za stovky, alebo aj tisice eur je smiesne. obrat sa na sud, sudneho znalca a pod. cize len plat, a domahaj sa prava ale zadarmo to nebude,

Re: 30 dnova reklamacna lehota a oznamenie o vybaveni

Napísané: Ut 06. Sep, 2016, 11:31
od používateľa loleqboleq
Využijem tému, poďme si niečo zopakovať

Oznámenie o vybavení reklamácie:

- kde je toto zdokumentované v zákone ? nemal som veľmi šťastie s hľadaním

Avšak pokiaľ viem, tak sa nič nezmenilo na veci, že predajca je povinný do 30 dní oznámiť vybavenie, avšak mám pocit, že som niekde čítal, že...

PODANIE OSOBNE:
do 30 dní ti oznámiť (mail alebo SMS - musíš byť priamo kontaktovaný), že je pripravený na odber na pobočke (tu si nie som istý, či to aj nemá byť tá istá, kde si to podal)

PODANIE POŠTOU:
majú 30 dní (po doručení zásielky - tracking je nutný, aby si mal dôkaz) na oznámenie, avšak štýlom, že ti to má prísť najneskôr do tých 30 dní.. je to tak ? Alebo tiež len musia oznámiť, že zásielku predali dopravcovi a pokiaľ bude v trackingu, že to ešte prevzali od predajcu v rámci 30 dní, tak je to v pohode ?

Re: 30 dnova reklamacna lehota a oznamenie o vybaveni

Napísané: Ut 06. Sep, 2016, 11:33
od používateľa LordKJ
predpokladam, ze musia vybavit tj. najneskor 30. den sa toho zbavit (na pobocke/poslat prec)... aspon teda tak by som to ja chapal

Re: 30 dnova reklamacna lehota a oznamenie o vybaveni

Napísané: Ut 06. Sep, 2016, 11:34
od používateľa loleqboleq
Našiel som ako toto
http://www.ochrana-spotrebitela.sk/?q=node/19

Ale práve je tam tá formulka "Z vyššie uvedeného vyplýva, že v lehote na vybavenie reklamácie musí byť spotrebiteľ písomne vyzvaný na prevzatie predmetu reklamácie, ak nebola reklamácia vybavený iným zo zákonných postupov. "

Taktiež som našiel ešte toto ohľadom toho zasielania reklmácie kupujúcemu
http://www.ulpianus.sk/z-judikatury/8630/

nejde kopírovať z webu, tak je to odstavec, kde je slovo "zaslaním" a vidím tam niečo, čo presne indikuje, že musí byť "k dispozícii adresátovi"

Dokonca v odstavci pod tým sa píše, že pre ukončenie akejkoľvek reklamácie sa berie LEN písomné oznámenie (list), čo je zaujímavé :OO=

Re: 30 dnova reklamacna lehota a oznamenie o vybaveni

Napísané: Ut 06. Sep, 2016, 22:46
od používateľa trojan4x4
Dve moznosti oznamenia o vybaveni / nevybaveni reklamacie ma predajca, a to, pisomne - doporuceny list
A email, v ktorom bude nascanovany list ktory sme hore posielali zakaznikovi postou, tzn.podpisany a opeciatkovany predajcom.

Sms, hovor, mms, pager,RP napokeci nie su platnymdokladom. Basta

Re: 30 dnova reklamacna lehota a oznamenie o vybaveni

Napísané: St 07. Sep, 2016, 08:17
od používateľa loleqboleq
Je to aktuálna info ? Lebo to som si tiež v tom poslednom linku (na ulpianus) čítal a ak mám byť úprimný, ani raz som takto vybavenú reklamáciu nemal, len SMS

Btw, pri reklamácii po roku by to bol jednoduchý (a možno zákerný) spôsob, ako nechať prepadnúť predajcových 30 dní

Re: 30 dnova reklamacna lehota a oznamenie o vybaveni

Napísané: St 14. Sep, 2016, 08:55
od používateľa loleqboleq
No aktuálne je to u mňa tak, že 30. deň je v piatok a mne dnes volal kuriér. Bol to riadny podraz, predajca nasľuboval ako bude urgovať výrobcu a hov*o z toho.

Zatiaľ mi neprišiel list o vybavení, ani maik s prefoteným listom...

Z morálneho hľadiska by som to mal zobrať ale som vytočený a vystresovaný z toho celého (stolička, takže extra citlivá téma pre mňa). Ak by som sa rozhodol to odložiť na pondelok (kuriéra) a nepríde mi medzitým mail s prefoteným listom alebo list do schránky (prípadne obľúbený žltý lístoček), tak odmietnúť prevziať a rovno požiadať o odstúpenie, kedže mi nedali nijako vedieť? Shippovať by to malo od výrobcu.

Ak áno, viem zistiť ten zákon, aby som to mal čím podložiť?