Unreal Engine 5

Všetko o programoch, problémoch...
POZOR: žiadny WAREZ
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13793
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Unreal Engine 5

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

Je mozne ze to GI tak super optimalizovali,ze byt schopne vyratala aj 2070 cez shadre

Co sa mi ale velmi nezda su miliardy polygonov tam..tie podla mojich skromnych vedomosti pocita cpu..a je to teda poriadny skok oproti tomu kolko sa ich pouziva dnes
Bud tam bude nejaka revolucia v optimalizacii kodu,alebo ja neviem
Plus do toho ta fyzika a zvuky..a cele to bude stat 600€ v krabicke ? :O
Používateľov profilový obrázok
wingo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 5789
Dátum registrácie: St 01. Sep, 2010, 20:36
Bydlisko: Podbrezová

Re: Unreal Engine 5

Príspevok od používateľa wingo »

Máš to vysvetlené v tom videu od DigitalFoundry čo postol Miňo, kukni 4:48
V skratke, nepočíta raytracing po jednotlivých trojuholníkoch ako je štandard, ale veľké objekty počíta po voxeloch, stredne veľké cez zjednodušené modely a malé objekty počíta len ako screen-space. Tzn. výrazne redukuje množstvo raytracing výpočtov, ale RT cores samozrejme pomôžu aj pri menšom počte výpočtov, len už ten rozdiel nebude taký veľký ako keď je tých výpočtov rádovo viac.

RT Nvidia nepresunula na Tensor, má špeci RT cores ktoré nie sú nič iné len fixed function HW na rýchle počítanie priesečníkov čo je výpočtovo najnáročnejšia operácia pri RT ktorá najviac spomaľuje klasické grafické "jadrá". "Turing RT cores handle all the BVH traversal and ray-triangle intersection testing".
Tensor využíva nVidia na denoising a DLSS.
Spoiler: ukázať
STEAM: http://steamcommunity.com/id/X-w1n9/

PC1:
Ryzen 5 7600X, Noctua NH-D14+Arctic P14 PWM PST, Gigabyte B650M Gaming X AX, 32GB DDR5 Kingston Fury Renegade RGB @ 6000/28/37/37/30, Gigabyte AORUS RX 6800XT Master 16GB, SSD Kingston Fury Renegade 1TB, Adata XPG Core Reactor 650W, BeQuiet Pure Base 500DX + 3x Arctic P14 PWM PST, LG 42OLEDC21, Gamdias Hermes P3 Brown, Logitech G400, Hifiman HE-4XX + Topping NX4DSD

PC2:
Ryzen 5 5600X, ASUS TUF Gaming B550M-PLUS WiFi, 32GB DDR4 Kingston Predator@3600/16/19/21/36, Sapphire Pulse RX6600 8GB, Toshiba XG3 1TB M.2 NVMe, Seasonic Platinum SS-660XP2, Riotoro Morpheus, ASUS VG279Q, Marvo K605, Rapture ASPIS, Superlux HD-330 + Brainwavz Sheepskin earpads, Edifier WN820NB
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13793
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Unreal Engine 5

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

pisal som,ze nerozumiem tej hyperpolygonovej technike
GI mi je jasne..aj ked furt neviem kolko bounce tam bolo,ale tipujem 2(v Metro Exodus bol 1)
Používateľov profilový obrázok
dexterav
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 22000
Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
Bydlisko: Sered´

Re: Unreal Engine 5

Príspevok od používateľa dexterav »

2 wingo jop moja chyba
Spoiler: ukázať
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz DDR5, Asus TUF 4090 3/23GHz, H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB SSD, Topping D50s + A50s + T5, LG42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X

motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač
motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí
motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill
motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander
Používateľov profilový obrázok
mino_85
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6289
Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
Bydlisko: Prešov

Re: Unreal Engine 5

Príspevok od používateľa mino_85 »

Ja som v tomto laik, ale ten rozbor Digital Foundry dosť pomohol a hlavne ukázali na detailoch toho dema ako to technologicky funguje a čo to reálne robí. Príde mi to ako taký mix všetkého od opatrnej implementácie skutočného ray tracingu až po prvky klasického screen-space zobrazenia. Čiže niekde v detailoch zostávajú aj nevýhody toho /oneskorený nábeh tieňov v časti scény, ktorú predtým prekrýval iný objekt a pod./. Celkovo viac než práca so svetlom ma na tom zaujala možnosť pracovať s tak detailnými objektmi a textúrami. toto samé má veľký potenciál ak je to fakt tak HW nenáročné jak vravia.

To sa dnes často prehliada a pritom to má často silnejší efekt než milión svetiel a odrazov. Otázka je ale ozaj ako sa dá podobná metóda aplikovať na objekty jak vegetácia, látka, voda. Tých pár sekúnd čo ukázali simuláciu tekutiny bolo krátkych a skôr nepresvedčivých a že v tom deme prakticky chýbala poriadna vegetácia tiež nebude náhoda. :)

Tak či tak treba to brať ako každé iné technologické demo, ušité na mieru tomu aby ukázalo silné stránky enginu. Takýchto "gamechanging" technológií tu bolo už veľa a aj tak nakoniec všetko napreduje postupnou evolúciou než skokovou revolúciou.
Spoiler: ukázať
WS/GAMING MB: Crosshair VIII Dark Hero CPU: Ryzen 9 5900X CPU cooler: Noctua NH-U12A chromax RAM: 32 GB DDR4 G.Skill TridentZ RGB @ 3600 CL14 VGA: ASUS TUF RTX 3080 PSU: Seasonic Prime Fanless TX 700W System SSD: Samsung 990 PRO 1 TB Storage: Samsung 970 EVO Plus 2 TB + 2x Samsung 860 QVO 2TB Case: Jonsbo U5 Black Case fans: 6x Noctua NF-A12x25 PWM chromax Fan Regualtor: Aqua Computer Aquaero 6 LT LCD: LG 34UC88 Keyboard: Microsoft SideWinder X4 SK Mouse: Mionix Naos PRO Mouse pad: Zowie Gear P-TF X Audio: Creative GigaWorks T20 Series II Joystick: Thrustmaster TCA Sidestick + TCA Quadrant + Add-on - Airbus edition Gamepad: Xbox Elite Series 2

HTPC MB: MSI B150I GAMING PRO AC CPU: INTEL Pentium G4560 CPU cooler: Noctua NH-L12 + Noiseblocker eLoop B12-2 RAM: Crucial 8 GB DDR4 VGA: GT1030 PSU: MiniBox picoPSU-120 System SSD: Kingston UV400 120 GB Data HDD: WD Purple 6TB Case: Silverstone ML05 Milo Case fans: 2x Noctua NF-A8 ULN Remote control: Logitech K400 Plus
Používateľov profilový obrázok
dexterav
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 22000
Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
Bydlisko: Sered´

Re: Unreal Engine 5

Príspevok od používateľa dexterav »

Vraj to demo bezi na 2080mq cca 40fps+
Spoiler: ukázať
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz DDR5, Asus TUF 4090 3/23GHz, H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB SSD, Topping D50s + A50s + T5, LG42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X

motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač
motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí
motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill
motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander
Používateľov profilový obrázok
eSsay
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4054
Dátum registrácie: St 01. Okt, 2014, 20:04
Bydlisko: Košice

Re: Unreal Engine 5

Príspevok od používateľa eSsay »

Ak by mal niekto záujem UE Game design & animations je teraz v 96% zľave z 1.280$ na 39.99$ ;)

https://shop.interestingengineering.com ... &scsonar=1
MB: MSI Z490 Gaming Plus CPU: i7-10700KF @5.1GHz 1.3V CPU cooler: Bequiet! Dark Rock 4 + TG Kryonaut RAM: G.Skill Trident Z Orange 16GB (2x8GB) @3200Mhz CL15 1.35V GPU: Asus RTX 3080 TUF O10G Gaming SSD: Samsung 970 EVO Plus NVMe 2000GB PSU: Bequiet! Straight Power 11 Platinum 1000W CASE: Fractal Design Define 7 Compact Black + Bequiet Silent Wings 3 (2x140mm + 1x120mm) MONITOR: LG 32GQ850-B (2560x1440p/260Hz (OC), 1ms, G-Sync, nano IPS) KEYBOARD: Sony VGP-UKB3 MOUSE & PAD: Razer Basilisk v2, SteelSeries QcK+ AUDIO: Mackie MR524 + Sennheiser HD 660S + AntLion ModMic

Návrat na "Programy a problémy s nimi"