Strana 1 z 2

Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ne 27. Okt, 2019, 10:25
od používateľa sanjuro
Prave mi odisiel 3 mesacny notebook. Potreboval by som ale z neho data. Ak otvorim notebook a vytiahnem disk, tak pridem pravdepodobne o zaruku nie? Ak ho dam reklamovat, tak pravdepodobne dostanem novy kus. Je nejaka moznost ako sa dostat k tym datam? Dakujem.

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ne 27. Okt, 2019, 11:53
od používateľa mirjak
Neviem aky to mas specialny ntb, ale s HP, DELL a pod. ziadny problem... malo by to platit pri kazdom, kde sa da uzivatelsky doplnat ramka a menit disky. Vyberies, pripojis do kompu, stiahnes data, zmazes disk a das ho nazad.

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ne 27. Okt, 2019, 12:22
od používateľa sanjuro
je to asus, tak neviem ci tam problem tiez nebude

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ne 27. Okt, 2019, 12:32
od používateľa Odar
Spytaj sa priamo v ASUS. Snad maju zakaznicku linku. Si zakaznik, nie?

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ne 27. Okt, 2019, 12:33
od používateľa kllr007
Je tam plomba ? Je to užívateľsky jednoducho dostupné? Nepíšeš aký typ ale ak tam nie je plomba a je tam jednoduchá sachta na hdd nikto ani len nebude vedieť že ho odpajal

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ne 27. Okt, 2019, 16:30
od používateľa sanjuro
je to ux433f, plombu nevidim, ale nie je ani sachta na hdd, musim dat dole cely zadny kryt NB. Skusim to kontaktovat tu Asus linku a dam vediet ako som dopadol.

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ne 27. Okt, 2019, 17:25
od používateľa kllr007
https://www.notebookcheck.net/fileadmin ... 400782.jpg
Podla tohto vyzera ze je plomba priamo na disku.

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ne 27. Okt, 2019, 18:10
od používateľa HellAngel
Pozor nevytahuj disk ak je spodna cast v celku a nema otvory na disk alebo RAM. Urcite to ries s Asusom, podla mna ti zalohu dat spravia oni ale bude to za poplatok

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ut 29. Okt, 2019, 11:40
od používateľa sanjuro
Dik za rady, je to tak ako napisal HellAngel, na asus linke mi to potvrdili a zaloha bude stat 33eur.

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ut 29. Okt, 2019, 12:33
od používateľa Odar
To je peklo. 33 EUR za nič :facepalm: Najhoršie, že nemáš na výber :-(

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ut 29. Okt, 2019, 12:47
od používateľa HellAngel
No ono za nic ako za nic. Ked za mnou niekto pride ze mu mam spravit PC, tak prva moja otazka je ci ma data zalohovane. Ak nie, tak mu poviem ze si najprv treba spravit zalohu a potom prist.
Subory sa kpcia niekedy cele hodiny, maju subory poukladane kade tade a neraz sa mi stalo, ze mi dotycny povedal, ze mu nieco chyba a mal to ulozene v TEMP zlozke. Ako fakt sa mi badat kto kde co ma ulozene nechce a ked som povedal ze zaloha dat je 5eur tak som hned vyfasoval skaredy pohlad.
Taketo firmy sa stym nepapraju, slahnu nejaku cenu a ber alebo nie, mas mat dolezite data zalohovane a bodka. Ked nemas, tak zaplat. A novelacnejsie booky robia tak, ze spodny kryt je v celistvosti, takze aby si sa dostal k disku musis ho dat cely dolu, ale je to uz porusenie zaruky. To iste s pripadnym ugradom RAM, iba v servise.

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ut 29. Okt, 2019, 12:52
od používateľa kllr007
pokial na celom kryte nieje nikde plomba ako je to porusenie zaruky ?
A neboj oni nehladaju subory kade tade, spravia jednoducho image disku.

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ut 29. Okt, 2019, 13:40
od používateľa Odar
Presne. Neverím, že hľadajú súbory kade-tade. Chápem pointe, tiež som pár známym hľadal dáta po disku.

Ale tak je to jedno. Ak chce dáta, zaplatiť to musí.

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ut 29. Okt, 2019, 14:04
od používateľa GABO
U nás rovnako - aj minule sa robil nie lacný PC kde bola VROC karta a pod tak som rovno zákazníkovi povedal nech si to len pekne vytiahne a nechá doma, lebo že nech dávame pozor na dáta :). Každému jednoducho info, že či má dáta zálohované, ak nemá a chce zálohovať za službu si treba zaplatiť.

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Napísané: Ut 29. Okt, 2019, 14:16
od používateľa Odar
Chapem. Lenze u desktopu su to 4 sroby a 2 konektory. U notebooku tuto moznost zakaznik nema, nakolko vacsinou je to dnes spravene tak, ze akonahle ho rozoberie (vid. plomba priamo na HDD na obrazku vyssie), zakaznik straca zaruku.

GABO --> To vazne preliezate disk a lovite subory kade-tade? Ja by som si to na zodpovednost nikdy nezobral. Spravit image, dat ho nasledne zakaznikovi a nech si to z tade "vytiahne", OK. Ale selektovat data na cudzom zeleze, co nechat a co nie mi pride dost odvaha.

No stale ale lepsie, ako ked som raz v jednej nemenovanej firme nechal svoj disk, mali len vymenit komponenty a oni debili mi ho bez opytania sformatovali, lebo "potrebovali overit funkcionalitu HW". Odvtedy ked davam PC z ruk do servisu, disky idu von a zostavaju u mna.