Reklamacia NB. Co s datami?

Všetko o notebookoch, PDA, tablet PC ich problémoch...
Užívateľov profilový obrázok
sanjuro
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1029
Dátum registrácie: Ut 29. Dec, 2009, 18:45
Bydlisko: Banská Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa sanjuro » Ne 27. Okt, 2019, 10:25

Prave mi odisiel 3 mesacny notebook. Potreboval by som ale z neho data. Ak otvorim notebook a vytiahnem disk, tak pridem pravdepodobne o zaruku nie? Ak ho dam reklamovat, tak pravdepodobne dostanem novy kus. Je nejaka moznost ako sa dostat k tym datam? Dakujem.
MB: ASUS Rampage IV Formula CPU: i7-3930K @ 4,6 GHz Cooler: Thermalright Macho 120 SBM RAM: 4x4GB Kingston DDR3 1600MHz CL8 SSD: Samsung 840 Pro 256GB HDD: Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB GPU: Inno3d GTX1070 Dual @ 2100 MHz PSU: CoolerMaster m700 Audio: Sound Blaster Z Case: Cooltek UMX2 LCD: Dell S2716DG Mouse: Logitech G Pro Keyboard: Corsair K65 Speed Pad: Artisan Hayate Otsu Mid Headphones: AKG K550

Užívateľov profilový obrázok
mirjak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1944
Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa mirjak » Ne 27. Okt, 2019, 11:53

Neviem aky to mas specialny ntb, ale s HP, DELL a pod. ziadny problem... malo by to platit pri kazdom, kde sa da uzivatelsky doplnat ramka a menit disky. Vyberies, pripojis do kompu, stiahnes data, zmazes disk a das ho nazad.

Užívateľov profilový obrázok
sanjuro
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1029
Dátum registrácie: Ut 29. Dec, 2009, 18:45
Bydlisko: Banská Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa sanjuro » Ne 27. Okt, 2019, 12:22

je to asus, tak neviem ci tam problem tiez nebude
MB: ASUS Rampage IV Formula CPU: i7-3930K @ 4,6 GHz Cooler: Thermalright Macho 120 SBM RAM: 4x4GB Kingston DDR3 1600MHz CL8 SSD: Samsung 840 Pro 256GB HDD: Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB GPU: Inno3d GTX1070 Dual @ 2100 MHz PSU: CoolerMaster m700 Audio: Sound Blaster Z Case: Cooltek UMX2 LCD: Dell S2716DG Mouse: Logitech G Pro Keyboard: Corsair K65 Speed Pad: Artisan Hayate Otsu Mid Headphones: AKG K550

Užívateľov profilový obrázok
Odar
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4356
Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
Bydlisko: PD / NR Slovensko

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa Odar » Ne 27. Okt, 2019, 12:32

Spytaj sa priamo v ASUS. Snad maju zakaznicku linku. Si zakaznik, nie?
..

Užívateľov profilový obrázok
kllr007
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 3035
Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa kllr007 » Ne 27. Okt, 2019, 12:33

Je tam plomba ? Je to užívateľsky jednoducho dostupné? Nepíšeš aký typ ale ak tam nie je plomba a je tam jednoduchá sachta na hdd nikto ani len nebude vedieť že ho odpajal
MB: Gigabyte B450M S2H; CPU: AMD Ryzen 2600; RAM: 16GB GSkill DDR4 3000Mhz; GPU: Sapphire NITRO+ RX 580 8GB; SSD: Crucial MX500 500GB; PSU: Be Quiet Pure Power 11 500W;
LCD: BenQ EW277HDR; MOUSE: Logitech MX Master + Razer Goliathus; KEYBOARD: Logitech G710+; Repro: Edifier R1280T; OS: Windows 10

Užívateľov profilový obrázok
sanjuro
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1029
Dátum registrácie: Ut 29. Dec, 2009, 18:45
Bydlisko: Banská Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa sanjuro » Ne 27. Okt, 2019, 16:30

je to ux433f, plombu nevidim, ale nie je ani sachta na hdd, musim dat dole cely zadny kryt NB. Skusim to kontaktovat tu Asus linku a dam vediet ako som dopadol.
MB: ASUS Rampage IV Formula CPU: i7-3930K @ 4,6 GHz Cooler: Thermalright Macho 120 SBM RAM: 4x4GB Kingston DDR3 1600MHz CL8 SSD: Samsung 840 Pro 256GB HDD: Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB GPU: Inno3d GTX1070 Dual @ 2100 MHz PSU: CoolerMaster m700 Audio: Sound Blaster Z Case: Cooltek UMX2 LCD: Dell S2716DG Mouse: Logitech G Pro Keyboard: Corsair K65 Speed Pad: Artisan Hayate Otsu Mid Headphones: AKG K550

Užívateľov profilový obrázok
kllr007
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 3035
Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa kllr007 » Ne 27. Okt, 2019, 17:25

https://www.notebookcheck.net/fileadmin ... 400782.jpg
Podla tohto vyzera ze je plomba priamo na disku.
MB: Gigabyte B450M S2H; CPU: AMD Ryzen 2600; RAM: 16GB GSkill DDR4 3000Mhz; GPU: Sapphire NITRO+ RX 580 8GB; SSD: Crucial MX500 500GB; PSU: Be Quiet Pure Power 11 500W;
LCD: BenQ EW277HDR; MOUSE: Logitech MX Master + Razer Goliathus; KEYBOARD: Logitech G710+; Repro: Edifier R1280T; OS: Windows 10

Užívateľov profilový obrázok
HellAngel
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8667
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa HellAngel » Ne 27. Okt, 2019, 18:10

Pozor nevytahuj disk ak je spodna cast v celku a nema otvory na disk alebo RAM. Urcite to ries s Asusom, podla mna ti zalohu dat spravia oni ale bude to za poplatok
NB: Dell Latitude 5480

Užívateľov profilový obrázok
sanjuro
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1029
Dátum registrácie: Ut 29. Dec, 2009, 18:45
Bydlisko: Banská Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa sanjuro » Ut 29. Okt, 2019, 11:40

Dik za rady, je to tak ako napisal HellAngel, na asus linke mi to potvrdili a zaloha bude stat 33eur.
MB: ASUS Rampage IV Formula CPU: i7-3930K @ 4,6 GHz Cooler: Thermalright Macho 120 SBM RAM: 4x4GB Kingston DDR3 1600MHz CL8 SSD: Samsung 840 Pro 256GB HDD: Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB GPU: Inno3d GTX1070 Dual @ 2100 MHz PSU: CoolerMaster m700 Audio: Sound Blaster Z Case: Cooltek UMX2 LCD: Dell S2716DG Mouse: Logitech G Pro Keyboard: Corsair K65 Speed Pad: Artisan Hayate Otsu Mid Headphones: AKG K550

Užívateľov profilový obrázok
Odar
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4356
Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
Bydlisko: PD / NR Slovensko

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa Odar » Ut 29. Okt, 2019, 12:33

To je peklo. 33 EUR za nič :facepalm: Najhoršie, že nemáš na výber :-(
..

Užívateľov profilový obrázok
HellAngel
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8667
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa HellAngel » Ut 29. Okt, 2019, 12:47

No ono za nic ako za nic. Ked za mnou niekto pride ze mu mam spravit PC, tak prva moja otazka je ci ma data zalohovane. Ak nie, tak mu poviem ze si najprv treba spravit zalohu a potom prist.
Subory sa kpcia niekedy cele hodiny, maju subory poukladane kade tade a neraz sa mi stalo, ze mi dotycny povedal, ze mu nieco chyba a mal to ulozene v TEMP zlozke. Ako fakt sa mi badat kto kde co ma ulozene nechce a ked som povedal ze zaloha dat je 5eur tak som hned vyfasoval skaredy pohlad.
Taketo firmy sa stym nepapraju, slahnu nejaku cenu a ber alebo nie, mas mat dolezite data zalohovane a bodka. Ked nemas, tak zaplat. A novelacnejsie booky robia tak, ze spodny kryt je v celistvosti, takze aby si sa dostal k disku musis ho dat cely dolu, ale je to uz porusenie zaruky. To iste s pripadnym ugradom RAM, iba v servise.
NB: Dell Latitude 5480

Užívateľov profilový obrázok
kllr007
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 3035
Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa kllr007 » Ut 29. Okt, 2019, 12:52

pokial na celom kryte nieje nikde plomba ako je to porusenie zaruky ?
A neboj oni nehladaju subory kade tade, spravia jednoducho image disku.
MB: Gigabyte B450M S2H; CPU: AMD Ryzen 2600; RAM: 16GB GSkill DDR4 3000Mhz; GPU: Sapphire NITRO+ RX 580 8GB; SSD: Crucial MX500 500GB; PSU: Be Quiet Pure Power 11 500W;
LCD: BenQ EW277HDR; MOUSE: Logitech MX Master + Razer Goliathus; KEYBOARD: Logitech G710+; Repro: Edifier R1280T; OS: Windows 10

Užívateľov profilový obrázok
Odar
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4356
Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
Bydlisko: PD / NR Slovensko

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa Odar » Ut 29. Okt, 2019, 13:40

Presne. Neverím, že hľadajú súbory kade-tade. Chápem pointe, tiež som pár známym hľadal dáta po disku.

Ale tak je to jedno. Ak chce dáta, zaplatiť to musí.
..

Užívateľov profilový obrázok
GABO
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 11029
Dátum registrácie: Ut 15. Júl, 2003, 08:00
Bydlisko: Košice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa GABO » Ut 29. Okt, 2019, 14:04

U nás rovnako - aj minule sa robil nie lacný PC kde bola VROC karta a pod tak som rovno zákazníkovi povedal nech si to len pekne vytiahne a nechá doma, lebo že nech dávame pozor na dáta :). Každému jednoducho info, že či má dáta zálohované, ak nemá a chce zálohovať za službu si treba zaplatiť.
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555

Užívateľov profilový obrázok
Odar
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4356
Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
Bydlisko: PD / NR Slovensko

Re: Reklamacia NB. Co s datami?

Príspevok od užívateľa Odar » Ut 29. Okt, 2019, 14:16

Chapem. Lenze u desktopu su to 4 sroby a 2 konektory. U notebooku tuto moznost zakaznik nema, nakolko vacsinou je to dnes spravene tak, ze akonahle ho rozoberie (vid. plomba priamo na HDD na obrazku vyssie), zakaznik straca zaruku.

GABO --> To vazne preliezate disk a lovite subory kade-tade? Ja by som si to na zodpovednost nikdy nezobral. Spravit image, dat ho nasledne zakaznikovi a nech si to z tade "vytiahne", OK. Ale selektovat data na cudzom zeleze, co nechat a co nie mi pride dost odvaha.

No stale ale lepsie, ako ked som raz v jednej nemenovanej firme nechal svoj disk, mali len vymenit komponenty a oni debili mi ho bez opytania sformatovali, lebo "potrebovali overit funkcionalitu HW". Odvtedy ked davam PC z ruk do servisu, disky idu von a zostavaju u mna.
..

Napísať odpoveď

Návrat na "Mobilné PC"