Strana 1 z 5

Ako vyrezat dieru do bocnice a prichytit plexi

Napísané: Pi 04. Mar, 2005, 17:01
od užívateľa iwhy
Velijurov postup
-bocnicu si treba oblepit krycou paskou aby sa neposkrabala
-na pasku si nakreslime obrys buducej diery
-do rohov si navàtame diery (asi tak priemere 8mm), keD mame obluky, tak tam dame diery 3 - na zaciatok, do stredu a na koniec obluku
-dieru vyrezeme priamociarou pilou v ktorej mame upnuty list na rezanie kovov s co najjemnejsimi zubami pricom rezeme od diery k diere
-na pozadovany tvar dobrusime ostrym pilnikom
-nalamene si plexi a to tak, ze si nan nakreslime fixkou pozadovany rozmer a podla neho si pomocou pravitka a ostreho predmetu (noz, hrubsia ihla, atd.) si plexi naryhujeme zatazime a na hrane stola zlomime a vyvàtame don potrebne otvory (ochrannu fóliu dame dole az tesne pred samotnym nalepenim plexi)

-plexi lepime buD obojstrannou lepiacou paskou, silikónom alebo nejakym inym lepidlom co drzi na kovoch a plastoch (odporucal by som iba pouzitie tej obojstrannej pasky)
-plexi mozeme aj priskrutkovat, ale hrozi jeho prasknutie pri silnejsom utiahnuti skrutiek

Toto je moj osvedceny postup, takze ak sa to niekomu nepozdava, alebo ma pripomienky a ine postupy, nech pokracuje v niektorom tejto problematiky sa tykajucom threade...staci len hladat...

Napísané: Po 27. Nov, 2006, 00:10
od užívateľa tomisimi
cim inym sa da vyrezat ten otvor lebo priamociaru pilu nemam a laser taktiez nie ale ine veci mam flexu a take ....a som v tom zaciatocnik chcem len jednoducho zrobit dziru a dat plexi

Napísané: Ne 07. Jan, 2007, 13:40
od užívateľa ghostface
chcel by som sa opytat ci by ste tu nemohli dat a obrazky k postupu dakujem

Napísané: Ne 07. Jan, 2007, 13:53
od užívateľa Jofo
tomisimi napísal:cim inym sa da vyrezat ten otvor lebo priamociaru pilu nemam a laser taktiez nie ale ine veci mam flexu a take ....a som v tom zaciatocnik chcem len jednoducho zrobit dziru a dat plexi
Ja som to robil flexou, ale nestoji to za to, budes to mat skarede a ohorene, navyse riziko, ze si to doskriabes.

Napísané: Ne 07. Jan, 2007, 14:00
od užívateľa BaM
nManJofo napísal:
tomisimi napísal:cim inym sa da vyrezat ten otvor lebo priamociaru pilu nemam a laser taktiez nie ale ine veci mam flexu a take ....a som v tom zaciatocnik chcem len jednoducho zrobit dziru a dat plexi
Ja som to robil flexou, ale nestoji to za to, budes to mat skarede a ohorene, navyse riziko, ze si to doskriabes.
Ja som svoju bocnicu rezal malou flexou a v pohode, ak to robis pomali tak sa farba neopali, potom som to len odihlil pilnikom a hotovo

Napísané: Ne 07. Jan, 2007, 14:06
od užívateľa Toman
Ja som robil diery takto:

- navrtat
- obrusit

Obrázok

Obrázok

Obrázok

T. :wink:

Napísané: Ne 07. Jan, 2007, 14:26
od užívateľa Josifek
Presne takto som to robil aj ja na mojej prvej kejse, ale neodporucam to:
-okraje sa ohnu a neda sa to narovnat
-neda sa to presne obrusit na tvar aky potrebujem

tot iba moje postrehy.

Napísané: So 20. Jan, 2007, 22:00
od užívateľa s333c
Caute!Ja som to robyl s noznicami na plech a islo to super a ziadne ohybanie.Ale musia byt tie noznice ostre,alebo estze lepsie su sklarske noznice.

Napísané: Po 12. Feb, 2007, 21:30
od užívateľa micro141
ja tiez prave robim jednu bocnicu ale som si vybrak zlozity otvor takze je stim vela roboty a navise to robim vrtackoua ako tuto kolega vravi ze sa to ohyba tak to ma pravdu a je to dost vely problem potom poohybat naspet ale ja to dako zvladnem :D

Napísané: Ut 20. Feb, 2007, 21:24
od užívateľa pista6104
Chcel by som sa nieco spytat mam case Thermaltake a kto ma TT casu s bocnicou vie ze to plexi je urobene tak ze je zarovno s plechom teda na miestach kde vystupuje von je vyssie to sposobuje ze je zarovno s plechom na bocnici neviem ci ma chapete...

Totiz ked si dam proste vyrezat dieru do bocnice a dam tam obycajne rovne plexi tak to plexi bude nizzsie ako plech bocnice

Ked ma niekto pochopil chcel by som sa spytat ci mi dokaze nejaky sklenar alebo niekto urobit to plexi respektive vybrusit ho tak,chce to urcite nejaky stroj aby to bolo ako originalne plexi od TT nepotrebujem tam tie napisy ide mi len o tom aby bolo to plexi zarovno s bocnicou...treba to totiz zbrusit tam kde je plexi za plechom aby to bolo zarovno :blind:

Napísané: Ut 20. Feb, 2007, 22:06
od užívateľa Bikermotyl
Do plexi by to problem vybrusit nebol, ale v sklenarstve by si nechal "majland" za tak velku plochu brusenia do skla (ak ratam, ze prekryvat by to malo min. 1,5-2cm)

Napísané: Ut 20. Feb, 2007, 22:29
od užívateľa pista6104
Hmmm...no 2 cm by stacilo
Kolko by to stalo v sklenarstve cca?Nemam ani predstavu...
A ako by sta to dalo urobit doma,ide aj o tom ze doma to asi ani zdaleka neurobim tak presne

Napísané: Ut 20. Feb, 2007, 22:41
od užívateľa Bikermotyl
No zalezi, ci chces brusit len plexi alebo sklo.
Plexi doma urobis. Venujes tak pól hodinku az hodinku vyrobe pripravkov (zabezpecenie presnej sirky a håbky brusenia) a urcite to zvladnes. Tam by stacilo nieco pevne na okraje zapustenia plexi, aby si cez to bruskou nepresiel (dake kovove pravitko napr.). Håbka brusu by mohla byt zabezpecena napr. stojanovou vàtackou a plexi len pod nou posuvat. Ono moznosti ako by sa to dalo urobit by bolo nespocetne vela, chce to len trochu casu a trpezlivost.

So sklom by to bolo horsie, to si v domacich podmienkach ani neviem predstavit. Dalo by sa obdobne ako s plexi, ale nastroje na brusenie do skla by vysli urcite drahsie ako cela skrinka s origos priehladnou bocnicou.
Skus vybehnut osobne do najblizsieho sklenarstva a spytaj sa, co by podobna sranda vysla. Tu ti asi v tomto tazko niekto poradi, predsa len je to dost specificka zalezitot uz mimo posobnosti IT. Najlepsie to budu predsa len vediet sklenari.

Napísané: Ut 20. Feb, 2007, 23:10
od užívateľa pista6104
No rozhodne z plexi nejake nastroje doma mam,musim o tom este popremyslat totiz stare plexi som si trochu zasvinil tiez mi tam vadi ten napis thermaltake a celkovo chcem upravit tvar okna...
Ale s tym si uz poradim len ma zaujimalo ako by sa to dalo spravit snad to doma nejako urobim...

Napísané: Ne 22. Júl, 2007, 21:04
od užívateľa animal666
je to sice stary prispevok ale snad to niekedy precitas...........pokial to uz nemas spravene; :wink: ..... ak mas neakeho znameho co robi so strojarinov daj mu to vyfrezovat a mas to 100%tne...nahodou moj fotik robi na CNCcku takze umna to neni problem :P