nVidia G-SYNC

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
CageJ
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 7967
Dátum registrácie: Ne 02. Jan, 2011, 01:43
Bydlisko: Presov

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa CageJ »

loleqboleq napísal:a práve preto to je marketing...áno 4k telky sú júúj a taký ten 32" asus 4k musí byť vynikajúci
a ak sa bavíme o kancelárskej práci, tak ok, no tam to zatiaľ končí; HW je stále slabý na také rozlíšenie, ja by som povedal, že budúci rok Maxwell by už mohol byť naozaj slušný pracovitý aj pre 1440p/1600p a trošišičku znesiteľnejší pre 4K
no aká je podpora ? filmy - nič, hry - len naozaj minimum; tu by museli spolupracovať ako tí, čo robia HW, tak tí, čo ten HW zásobujú svojim SW, ak sa dá pochopiť, čo som práve povedal :laugh: a oni spoliehajú na to, že ten chtíč u ľudí bude tak obrovský, že vyhodia niekoľko tisíc za 4K zariadenie (telka, monitor) a potom im dopne, že ok, niečo sa robí fasácky, no zároveň je tam obrovská nekompatibilita a to nehovorím, že teraz 4k bez Sli high-end grafík v hernom svete nestačí a okrem pár špeciálne urobených klipov v obchodoch, čo bežia na 4k telkách nič nie je v 4k
ale prd, samozrejme, ze zalezi od zraku..
Ale uz taky FHD je na 24'' absolutne minimum, skor si myslim, ze patri k 20-22.... 24 uz by mal mat 1440 - 1600p.. 27'' je 1600p tiez malo...

Na taketo 27-30'' je 4k tak akurat.. ved preboha to DPI je ledva 100.... a v mobiloch sa ohanaju FHD a ultra jemnym rozlisenim a pred 5r nikomu nevadilo aj menej nez 180 DPI..


Ja bohuzial pixely na FHD vidim, to je fakt, nie blud... Takze ked cena 4k monitorov bude v reale, tak budem medzi prvymi... a nie kvoli tomu, ze si tam mozem dat viac ikoniek, alebo hrat hry v UHD....
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12918
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa loleqboleq »

1080p rozlíšenie v ani nie 5" mobiloch je plýtvanie výkonom, tie rozlíšenia sú len marketing rovnako...rozlíšenia u mobilov sú ako rozlíšenia u fotoaparátov a to isté postihuje každú sféru priemyslu...ale všetko spája spoločné slovo: marketing
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Mir
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Ut 05. Aug, 2008, 20:32
Bydlisko: Bratislava

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa Mir »

Zdravím hoši.

Narazil som na tento článok. Rád by som vám vysvetlil prečo je to do značnej miery zavádzanie respektíve skoro až klamanie zákazníka.

http://www.guru3d.com/articles_pages/nv ... cle,1.html

Druhý obrázok ktorý vysvetluje ako vzniká lag a tearing pri Vsyncu je zle z dvoch dôvodov.

1. Draw a present call sú dve veci.
Draw call vykonáva herný engine. Ten sa vykonáva nezávisle na Vsyncu. Jeho output však môžu ovplyvňovať featury ako je frame limiter.

Present call je inštrukcia pre grafickú kartu o tom aby prepla z grafického bufferu A, na grafický buffer B. Tá sa naozaj synchronizuje s obnovovacou frekvenciou monitoru.

2. Triple buffering.
Aj keby ten obrázok hovoril o Present calloch, tak zabúdajú na to že pokial máte tri buffre (Prvý je momentálne zobrazovaný monitorom, druhý je už dokreslený a tretí je práve volný) tak draw môže bez zdržania pokračovať v treťom buffre a nemusí čakať na další Scan cyklus monitora.

Poslednou vecou je že stuttering nevzniká len pri stave kedy je výstup z enginu v FPS nižší než je refresh rate monitora, ale aj v situácii kedy je FPS dramaticky vyššie. V takýchto prípadoch sa dokonca môžu FPS zobrazovať v nesprávnom poradí (Pozorované v prípade Skyrimu v uzavretých priestoroch).

Prečo je táto technológia krokom späť?

LCD monitory narozdiel od CRT naozaj "držia obraz" a menia ho v cykle 60Hz a s prídavnou elektronikou aká je v Gsyncu naozaj môžu tento cyklus spomaliť. To naozaj znamená že tearing neuvidíte, ale zároveň to znamená že uvidíte každú nepravidelnosť v generovaní FPS.

Cesta ku kvalitnému zobrazovaniu:
1. Potrebujete stabilný výstup z enginu.
To môžete dosiahnuť napríklad pomocou Frame limiteru ktorý nastavíte na rovnaké FPS ako je obnovovacia frekvencia vášho monitoru. Pokial FPS klesá treba zhodnotiť či je engine hry a chod systému OK a pokial hej, zvážiť upgrade PC.

2. Grafika a display musia byť synchronizované.
To sa vždy dá dosiahnuť Vsyncom.

3. Výstup na monitore musí mať konštantnú hodnotu FPS.
Presne v tomto bode Gsync zlyháva na plnej čiare. Naozaj netúžim potom mať pekné slideshow bez tearingu.

Momentálne najkvalitnejší výstup bez stutteringu i lagov som dosiahol práve pri kombinácii Frame limiteru, Vsyncu a Triple bufferingu. Bez lagov, bez stutteringu.

Táto kombinácia dnes známych SW riešení totiž zaistí synchronizovanie generovania Wireframe procesorom, následne spracovanie grafickou kartou až po výstup.
Spoiler: ukázať
CPU: Xeon x3360 @ 3383Mhz / Board: Asus Rampage Extreme / RAM: 4x 2gb AData 1866+ XPG 2.0 @ 1593Mhz 8-7-7-22 CR1 / GPU: Gigabyte HD 7970 OC / Storage: LSI 9211-8i, 5x Corsair Force 3 GS 120gb Raid 0 / LAN: Killer Xeno / Sound: Creative Xfi-Fatality / TV: Avermedia Trinity + SatGate (DVB-T, DVB-S)
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa crux2005 »

Ty máš naozaj príliš veľa času a chuť vypisovať A4 blbostí. Ja nie. Preto to poviem veľmi krátko. Zase tam máš hlúposti a povedal by som, že nechápeš G-Sync (LightBoost) a V-Sync.

Nikde nevidím, že by hovorili o present call (search mi teda nič nenašiel) a podľa kontextu by som povedal, že myslia momentálne zobrazený obrázok (frame).
Gsyncu naozaj môžu tento cyklus spomaliť. To naozaj znamená že tearing neuvidíte, ale zároveň to znamená že uvidíte každú nepravidelnosť v generovaní FPS.

Nie.
LCD monitory narozdiel od CRT naozaj "držia obraz" a menia ho v cykle 60Hz
Nie podmienečne. Záleží od technológií monitora.
1. Potrebujete stabilný výstup z enginu.

Vynikajúce riešenie. :facepalm:
2. Grafika a display musia byť synchronizované.
To sa vždy dá dosiahnuť Vsyncom.

Ale nie bez výrazného oneskorenia.
3. Výstup na monitore musí mať konštantnú hodnotu FPS.

Nemusí.
Momentálne najkvalitnejší výstup bez stutteringu i lagov som dosiahol práve pri kombinácii Frame limiteru, Vsyncu a Triple bufferingu. Bez lagov, bez stutteringu.
Nie.
s pozdravom, crux.
Mir
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Ut 05. Aug, 2008, 20:32
Bydlisko: Bratislava

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa Mir »

Na jednej strane tvrdíš že pri Vsyncu vzniká "výrazné oneskorenie". Toto "výrazné oneskorenie" ale nikdy neprekročí 16,6Ms ak sa bavíme o 60Hz.

citujem z článku:
With G-Sync the monitor will become a slave to your graphics card as the its refresh rate in Hz becomes dynamic. Yes, it is no longer static. So each time your graphics card has rendered one frame that frame is aligned up with the monitor refresh rate
.

Toto naozaj odstráni aj tearing aj stutter, ale len za predpokladu že DirectX nebude robiť také somariny ako generovanie frames out of order, čo pri niektorých nechvalne známych enginoch zatial robí. To vieš - daň za viac jadier v CPU :)

V samotnom článku píšu veci typu "ak dosiahneš 10fps, budeš mať 10Hz ale bez Tearingu" :D

Nvidia sa proste tvári tak že Triple buffering nikdy neexistoval, žiadny herný vývojár ho nikdy neimplementoval a že slideshow ktoré je ale perfektne syncnuté s monitorom je lepšie ako to kde si monitor ide svojím vlastným refresh rate. Dokonca sa tvária tak že ich vlastná implementácia Adaptive Vsyncu doteraz asi nikdy nefungovala.

Je síce pekné že dynamický refresh rate odstráni granularitu refresh rate ktorou trpia súčastné LCD, ale lepším riešením je niečo sa v PC gamingu poučiť z konzol. Fixný framerate býva 30 občas 60. To len u PC gamingu sú ludia ktorý potrebujú 300Fps.

Inak asi si bol u mňa doma ked som testoval featuru utilitky Radeon PRO zvanú "Nastav FPS limit podla refresh rate displayu", ked tak rezolútne tvrdíš že to nefunguje. Šikovná vec. Vyriešila stuttering v Skyrime. Tá hra má natvrdo zapnutý Vsync aj Frame limit (teda ak sa nehrabeš v ini súboroch), ale ten ingame frame limiter nieje moc dobrý tak som ho "vymenil" a zabralo to.
Spoiler: ukázať
CPU: Xeon x3360 @ 3383Mhz / Board: Asus Rampage Extreme / RAM: 4x 2gb AData 1866+ XPG 2.0 @ 1593Mhz 8-7-7-22 CR1 / GPU: Gigabyte HD 7970 OC / Storage: LSI 9211-8i, 5x Corsair Force 3 GS 120gb Raid 0 / LAN: Killer Xeno / Sound: Creative Xfi-Fatality / TV: Avermedia Trinity + SatGate (DVB-T, DVB-S)
Používateľov profilový obrázok
yesper
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 3006
Dátum registrácie: Ut 10. Jún, 2008, 20:41
Bydlisko: VT & BA

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa yesper »

Mir napísal:Toto "výrazné oneskorenie" ale nikdy neprekročí 16,6Ms ak sa bavíme o 60Hz.
ak mas kartu, ktora dava 60fps pri vsyncu a nemas vynuteny triple buffer, je oneskorenie 33,3ms , bez neho 16,6

ak mas aj triple buffer tak je oneskorene v DirectX hrach este vacsie, 50ms
Mir
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 530
Dátum registrácie: Ut 05. Aug, 2008, 20:32
Bydlisko: Bratislava

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa Mir »

Stále len jedna tretina až jedna pätina bežných ludských možnosti (ak si gamer tak tvoj reakčný čas naozaj môže klesnúť na 150ms, ak nie bežne sa uvádza 250ms).

Ak mám ale zostavu ktorá dá 60FPS tak pri nastavení Vsync+Doublebuffer môže prísť k lagu v prípade ak druhý frame ktorý má nasledovať po tom čo vidím teraz nebude vykreslený v čase kratšom než 16,6ms. Tj nie vždy 33ms. Tretí buffer šancu na tento jav dramaticky znižuje pretože grafika má dalšie "plátno" na ktoré môže kresliť a nemusí čakať na monitor.

Úplnou náhodou som ale prišiel na spôsob ako tretí buffer vynútiť na časti 3D enginov ktoré na nedostatky Doublebufferingu s Vsyncom trpia.

Windows 7 aj Vista používajú DWM. Microsoft identifikoval nedostatok pri ktorom 3d aplikácie spustené v okne sú nútené používať o jeden backbuffer naviac a vo Win 8 to vraj odstránil. Na všetky enginy kde vývojári aplikovali Vsync, ale chýba Triple buffering toto funguje naprosto dokonale.

Za zvláštnosť považujem že hoci fullscreen je rozhodne najbežnejšie používaným spôsobom ako hrať hry, existuje dosť vela hráčov ktorý preferujú Windowed mode s aplikáciou ktorá zariadi "borderless window". Dôvod je ten že ludia majú komunikačné aplikácie (teamspeak, mumble, skype whatever) na "vzdialenost alt-tabu". Prepnúť sa medzi oknami je vždy rýchlejšie ako z aplikácie ktorá je na fullscreene. Čo považujem za naozaj zvláštne tak nikto z tých hráčov ktorých poznám a používajú to sa nesťažovali na dlhší input lag.
Spoiler: ukázať
CPU: Xeon x3360 @ 3383Mhz / Board: Asus Rampage Extreme / RAM: 4x 2gb AData 1866+ XPG 2.0 @ 1593Mhz 8-7-7-22 CR1 / GPU: Gigabyte HD 7970 OC / Storage: LSI 9211-8i, 5x Corsair Force 3 GS 120gb Raid 0 / LAN: Killer Xeno / Sound: Creative Xfi-Fatality / TV: Avermedia Trinity + SatGate (DVB-T, DVB-S)
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12918
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa loleqboleq »

CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7729
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa LordKJ »

Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa crux2005 »

s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
sanjuro
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1337
Dátum registrácie: Ut 29. Dec, 2009, 18:45
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa sanjuro »

co ja kade tade citam o gsyncu tak ho recenznti chvalia. mne ale co nejde do hlavy, je ze testovali metro a s gsyncom mal ten isty pocit plynulosti pri 40fps ako bez neho pri 80fps. Kedze gsync je v prvomrade urceny na odstranenie tearingu ako je toto mozne?
MB: MSI B450 Tomahawk Max CPU: AMD 5800x Cooler: Alphacool Eisbaer 360 RAM: 2x8GB G.Skill 3600Mhz CL16 TridentZ Neo SSD: Intel Optane 900p 280GB SSD: Samsung 860 EVO 1TB GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS PSU: Corsair RM1000x Audio: Topping DX3 Pro v2 Case: Lian Li PC-O11 Dynamic White Monitor: LG CX48 Mouse: Logitech G Pro Keyboard: Corsair K65 Speed Pad: Logitech G640 Headphones: AKG K712 Pro
Používateľov profilový obrázok
rulerkelso
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 60
Dátum registrácie: St 20. Jún, 2018, 15:22

Problém s G-sync? - microstuttering/lag

Príspevok od používateľa rulerkelso »

Ahoj,
existuje nejaká metóda ako si overiť, či g-sync funguje tak, ako má? Monitor (s2417dg) ukazuje, že je G-sync aktívny, v hrách sa však aj napriek vysokým FPS vyskytujú neduhy v podobe jemného stutteru a lagu a to aj napriek tomu, že sa FPS pohybujú v blízkosti refresh rate.
Skúšal som 120 aj 144Hz.
Nedochádza síce k trhaniu obrazu, ale keď FPS dosiahne max. refresh rate, príde mi to, ako by vtedy v hre preskakovalo snímky.
Pri zníženi je to už spomínaný stutterin/či juddering? už som z toho jeleň :laugh:
Keď ku G-sync aktivujem ešte aj V-sync cez Nvidia control panel, stuttery sa ešte viac zvýraznia.
Ďalšia čudná vec je, že aj keď sa snímky nemenia, výkon je nekonzistentný.
Napríklad snímky v hre pri pozeraní jedným smerom dosahujú maximum 120fps, obraz ide čisto. Otočím sa druhým smerom, kde je zrejme náročnejší terén na vykresľovanie, prípadne zapnem v hre Antialiasing, naďalej ukazuje 120 snímkov, no obraz ide nečisto-zase stutter.

Ďalšia vec je, že ovládanie klávesnicou (šipkami :-) ) je plynulejšie ako ovládanie myšou.

TLDR: čakal som od G-sync, že hry pôjdu plynule, vzlášť keď som dal dosť veľa € na nový hardvér. Myslím si, že chyba je v monitore a niesom si teda isty či spomínaný g-sync funguje správne.
Aktivoval som ho v spravovaní 3d nastavení, aj v nastavení G-sync (režim okna + celá obrazovka)
Intel Core i7-8700K 4.7GHz, Intel Z370, RAM 32GB DDR4 3200MHz, NVIDIA GeForce GTX1080Ti 11GB, SSD Samsung 960 EVO 500GB + HDD 3TB
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Používateľov profilový obrázok
BiFino
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1803
Dátum registrácie: So 19. Jan, 2013, 18:24
Bydlisko: Bratislava

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa BiFino »

Ahoj, tiež som mal spomínané problémy. Skús pozrieť tuto viewtopic.php?f=4&t=115424&start=810#p1436838
Spoiler: ukázať
CPU: AMD RYZEN 9 5900X
MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
RAM: G.SKILL F4-4000C19D-32GTZKK @ 3800 MHz CL16
VGA: ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING 10G
SSD: Samsung 970 PRO 512 GB
SSD 2: Samsung 960 EVO 1 TB
SSD 3: HDD: 2x 4 TB Samsung 870 EVO raid0
PSU: Seasonic Prime Ultra 850 W Titanium
Case: Fractal Design Define 7 Black – TG + 6x Noiseblocker NB-eLoop Fan B14-PS Black Edition
CPU cooler: Be quiet! DARK ROCK PRO 4
Monitor: LG 34GN850
Myš: Logitech G Pro Wireless
Klávesnica: Fnatic RUSH Pro Silent, Red MX Cherry Switches
Podložka: SteelSeries QcK Edge, XL
DAC: SMSL M3
Slúchadlá: Beyerdynamic MMX-300 2. Generation
Používateľov profilový obrázok
eSsay
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4054
Dátum registrácie: St 01. Okt, 2014, 20:04
Bydlisko: Košice

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa eSsay »

Ak ti fps vyskočia nad 144, G-sync sa vtedy automaticky vypne = trhanie obrazu. Dobré je vtedy zapnúť FPS lock na tých 144fps.
V-sync si vypni, zvyšuje to odozvu a cítiš pri myške "pomalšie" reakcie.
MB: MSI Z490 Gaming Plus CPU: i7-10700KF @5.1GHz 1.3V CPU cooler: Bequiet! Dark Rock 4 + TG Kryonaut RAM: G.Skill Trident Z Orange 16GB (2x8GB) @3200Mhz CL15 1.35V GPU: Asus RTX 3080 TUF O10G Gaming SSD: Samsung 970 EVO Plus NVMe 2000GB PSU: Bequiet! Straight Power 11 Platinum 1000W CASE: Fractal Design Define 7 Compact Black + Bequiet Silent Wings 3 (2x140mm + 1x120mm) MONITOR: LG 32GQ850-B (2560x1440p/260Hz (OC), 1ms, G-Sync, nano IPS) KEYBOARD: Sony VGP-UKB3 MOUSE & PAD: Razer Basilisk v2, SteelSeries QcK+ AUDIO: Mackie MR524 + Sennheiser HD 660S + AntLion ModMic
Používateľov profilový obrázok
Monster1
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4484
Dátum registrácie: Ut 20. Jan, 2009, 21:27
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: nVidia G-SYNC

Príspevok od používateľa Monster1 »

Myslim že niekde sa pisalo že je lepšie nastaviť max fps limit na 142fps miesto 144 potom by nemal byť problem, čo sa týka trhania obrazu kludne za tým môže byť posledný Creators update od windowsu ktorý mi v pár hrách úplne rozbil G-sync ktorý nefunguje úplne ako má riešilo sa to aj na zahraničných forach. Napr má človek 120fps ale obraz ide tak trhane ako keby to hral človek na 60Hz.
Ryzen 5900X @ 5,05 GHz + Asus Strix B550-A Gaming+ Team Group Vulcan 2x8 GB @ 3200 MHz CL16 + Asus TUF RTX 3080 OC @1845/19800MHz 0,85V + Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX200 512 GB + Enermax Platimax D.F. 600W + Fractal Define R4 + 2xPhobya Noisebuster insulating mats + Noctua NH-D15 Chromax Black + 3x Noiseblocker Eloop B14-ps
Master of Hertz
Samsung Odyssey G7 27'' 240

Návrat na "Grafické karty"