Strana 1 z 1

Podtaktovanie grafickej karty

Napísané: Po 08. Okt, 2018, 11:40
od používateľa hmmh
Dá sa znížiť frekvencia GPU, aby karta sa menej prehrievala a týmto sa ventilátor menej točil? Pri starších hrách je zbytočne mať vysoký výkon nad 100FPS stačí 40FPS. A tým pádom sa zníži i spotreba. Jedná sa konkrétne o Gigabyte GTX 1060, ktorá má TDP 120W a chcem to znížiť aspoň na 70W.

Re: Podtaktovanie grafickej karty

Napísané: Po 08. Okt, 2018, 11:58
od používateľa wingo
Asi najlepšie riešenie je obmedzením záťaže na GPU, tzn. limitovaním max fps, lebo tým tiež obmedzíšť prepady fps.

Cez nVidia Inspector:
https://www.dsogaming.com/news/nvidia-i ... e-drivers/

Alebo ak chceš niečo jednoduché, potom nastav Adaptive sync (Half refresh rate) či ako sa to volá cez nVidia control panel a obmedzí fps na polovicu Hz monitora (tzn 30 ak máš 60Hz monitor). Ak chceš obmedziť na 60fps tak vsync/adaptive sync/fast sync ak máš 60Hz monitor.



Ďalšie riešenie napríklad nastaviť nižší Powerlimit cez napr. MSI Afterburner.

Re: Podtaktovanie grafickej karty

Napísané: Ut 09. Okt, 2018, 00:42
od používateľa hmmh
Znížením FPS nemusí vzniknúť zároveň zníženie frekvencie na GPU, pretože znížiť FPS sa dá dosiahnuť i vloženými pauzami cez CPU.

Re: Podtaktovanie grafickej karty

Napísané: Ut 09. Okt, 2018, 08:00
od používateľa wingo
Teba osobne absolútne nemusí zaujímať akú konkrétnu frekvenciu GPU ti ukazuje Afterburner, moderné nVidia GPU majú veľmi sofistikované riadenie spotreby a s poklesom záťaže ti automaticky klesá spotreba. Samozrejme je úplne jedno kde konkrétne vznikne ten impulz lebo sa navzájom čakajú. V podstate driver aj tak beží na CPU takže reálne ide impulz technicky vzaté vždy z CPU, ale technické riešenie je pre nás irelevantné. Z toho samozrejme vyplýva že vždy ovplyvní obe, ušetrí watty aj na CPU lebo sa viac "fláka". Ako hovorím ideálny máš limit FPS lebo tým dosiahneš stabilné FPS pre hranie s nižšou spotrebou CPU aj GPU aj keď s premenlivou spotrebou, ak by si len umelo limitoval GPU na nejakú watáž riskuješ stuttering a v menej náročných scénach aj tak pôjde zbytočne rýchlejšie ako je potrebné.