Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
Používateľov profilový obrázok
pipo137
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6414
Dátum registrácie: Ut 08. Feb, 2011, 17:28
Bydlisko: Bratislava - Petržalka

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa pipo137 »

Mna este viac prekvapuje, ako vyrazne je 290X nad Titanicom :)
DESKTOP MB: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC CPU: AMD Ryzen 5 5600 + Nocua NH-D14 Black RAM: Patriot Viper Steel 2x8GB @ 3600MHz 14-16-16-16-36 1T GPU: Sapphire NITRO+ Radeon RX580 8GB @ 1500/8900MHz SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial M4 256GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W Case: Projekt "R4R" - Fractal Design Define R4 Monitor: Dell U2415 OS: Windows 10 Pro 64bit SK Mouse: Cyborg R.A.T. 7 Mouse Pad: A4tech Bloody B-081 Keyboard: Microsoft SideWinder X4
HTPC MB: MSI Z77 MPOWER CPU: Intel Core i7 3770K @ 4,0GHz + IHS mod + Noctua NH-D15 RAM: Crucial Ballistix Tactical LP 2x8GB @ 2000MHz 9-9-9-27 1T GPU: Intel HD4000 SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD: 5x WD Red (20TB) Sound card: Asus Xonar Essence STX TV: LG OLED65CX + Xiaomi Mi TV Box S
Smartphone: Xiaomi Mi Mix 2, Xiaomi MiNote Pro
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

Hlavne ze par nvidiotov nema problem pisat o tom ako ma AMD zastaralu architekturu, len koli non-fucked up architekture a ked si prepocita clovek perf/watt :D teraz tak cely kepler skonci oproti svojej povodnej konkurencii v tak krvavych cislach az to nieje pekne, nehovoriac o tom ze vykonovo sa to neda uz vobec porovnavat. Uz to zacina pomaly aj s Maxwellom, 970 pod 290. Aj tak o nejakom async compute tu nemoze byt ani rec, este pride na DE EX dost optimalizacnych patchov nez to bude plnohodnotna DX12 hra.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13793
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

Boa,to je riadne narocne.. Poriadne fps tam nema žiadna karta
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6663
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa molnart »

to vyzera hodne biedne teda. na 1440p s GTX970 nemam velku sancu, mam pocit ze tato hra bude veeelmi dlho na mojom waitliste...
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
Používateľov profilový obrázok
Leon
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7115
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Leon »

pipo137 napísal:Mna este viac prekvapuje, ako vyrazne je 290X nad Titanicom :)
a čo to bolo niekedy inak ? https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_290X/23.html

vtedy o 8 fps navyše a teraz o 9. Áno ale treba si tlieskať. :good:
.
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

Vtedy o 5-10%, teraz o 50%. Ano, treba si tlieskat :hysterical: :facepalm:
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
Leon
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7115
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Leon »

Dosť Ťa ľutujem Asnod, vlastne strašne veľmi Ťa ľutujem :D Je to až smutné ako sa tu snažíš posledné roky poukázať na to AMD a ešte ani raz ti to nevyšlo. Niečo Ti poviem - VŠETCI tu chápeme, aké možne featurky má v sebe AMD zakomponovné v čase uvedenia, ale čo z toho keď momentálne je rozdiel 5 fps.

Áno v budúcnu može byť rozdiel 50%, ale KOMU JE TO NAČO, keď tie hry sú za to obdobie tak dopredu a náročné, že tie staručičké grafiky to už dávajú na takom minime, že aj rozdiel 50% výkonu je zase iba 5-8 fps. ľudia s 7970 už majú rok po upgrade.

Toto ti ostalo jediné. Radovať sa na výkone staručičkých grafík na ktorých si už nikto nezahrá. Toto ti nechám ešte ako radosť :laugh: Už by si mohol konečne otvoriť oči a pozrieť sa aká je realita.
.
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13793
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

Ten test sa mi ale vôbec nezdá. 290 ma rovnaky výsledok ako 970. Zrejme tam ešte nepouzivaju as
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

Ja lutujem teba.

Pre niekoho zaostaleho ako si ty, nastavenia v hre sa daju upravovat a FPS sa ti dvihnu, v rovnakom % rozdiely. :D Akurat neviem kto je na ten tvoj no brain nvidia troll este zvedavy. Smutne je ze niesom si vedomi jedinej veci ktoru som napisal a niekto by mi ju dokazal vyvratit alebo bola by IRL uplne inac. Az na tie tvoje argumenty nvidia je najlepsiaa alebo nvidia FTW, no a co ze ma nizsie FPS ale je to envidijaaa tak co, naco to riesit. Ved rozdiel 8FPS pri 60+ je to iste ako rozdiel 9 pri 20FPS. Viem ze nie kazdy mame IQ 100+ ale ak nemas cim argumentovat tak aspon netroll a nestrapnuj sam seba.

Bude to ako pri Tomb raiderovi nejaka Alpha DX12.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
Monster1
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4484
Dátum registrácie: Ut 20. Jan, 2009, 21:27
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Monster1 »

Per napísal:Boa,to je riadne narocne.. Poriadne fps tam nema žiadna karta
Myslím že nedávno som pozeral požiadavky a v doporučenej konfigurácií (asi DX11) bola RX480/GTX 970, určite by tam nepísali karty ktoré pojdu vo fullHD na 30 fps, skor mi to príde ako ďalší neplnohodný dx12 port, resp, posratý port celej hry od začiatku, hru sledujem dlho grafika je pekná ale určite nie najlepšia a keď karty ako 980Ti/FuryX/1070 majú avg 40-50 skor to vyzerá že problém bude v hre samotnej, ťažko povedať nevidel som test pod DX11, ak tam budú mať karty podstatne viac fps je to jasné.
Ryzen 5900X @ 5,05 GHz + Asus Strix B550-A Gaming+ Team Group Vulcan 2x8 GB @ 3200 MHz CL16 + Asus TUF RTX 3080 OC @1845/19800MHz 0,85V + Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX200 512 GB + Enermax Platimax D.F. 600W + Fractal Define R4 + 2xPhobya Noisebuster insulating mats + Noctua NH-D15 Chromax Black + 3x Noiseblocker Eloop B14-ps
Master of Hertz
Samsung Odyssey G7 27'' 240
Používateľov profilový obrázok
Leon
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7115
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Leon »

Asnod napísal:Smutne je ze niesom si vedomi jedinej veci ktoru som napisal a niekto by mi ju dokazal vyvratit
Snažíš sa ako vždy prevracať moje tvrdenia proti mne ? Ja som nikde nenapísal, že ti to niekto vyvrátil. Dokonca som napísal opak
Leon napísal:VŠETCI tu chápeme, aké možne featurky má v sebe AMD zakomponovné
Na tie reči ohľadom toho výkonu si prečítaj zvyšok textu ešte raz. Ak to ešte stále (očividne) nechápeš. Nikoho nezaujíma, či staručičké 3-4 ročné grafiky momentálne performujú o 50 percent, keď dávajú 25fps. Nejaké znižovanie detailov si nechaj niekde tam doma. Lebo s Nvidia kartou je znižovanie detailov zakázané nie? Toto ti tu môžem napísať tak isto, že si na Nvidii znížim detaily ešte menej a budem mať ešte viac fps ako tá 7970. :laugh: Tak buď porovnávam rovnaké nastavenia alebo nie ! Či to si videl v recenziach aby jedným dávali tak a jedným tak ? Teba očividne nezaujíma ako si zahráš na rovnakých detailoch u akých kariet, ale 99 percent ľudí áno.
.
Používateľov profilový obrázok
pipo137
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6414
Dátum registrácie: Ut 08. Feb, 2011, 17:28
Bydlisko: Bratislava - Petržalka

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa pipo137 »

Leon napísal:
pipo137 napísal:Mna este viac prekvapuje, ako vyrazne je 290X nad Titanicom :)
a čo to bolo niekedy inak ? https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_290X/23.html

vtedy o 8 fps navyše a teraz o 9. Áno ale treba si tlieskať. :good:

Leon: tak som to nejak myslel, ako bolo spomenute o par prispevkov naspat s tym pribliznym percentualnym rozdielom (este pred tym vasim flame-om). Mal som to zafixovane, ze je tam ten vykonovy rozdiel relativne minimalny, ale v hentom porovnani (ak sa teda potvrdi) je ten rozdiel teda uz dost vyrazny, tak ma to prekvapilo ;)
A ja nemam potrebu si tlieskat, nie som ziadny cerveny (ani zeleny) taborovy zaslepenec a pod... len reagujem na to co ma zaujalo ;)
DESKTOP MB: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC CPU: AMD Ryzen 5 5600 + Nocua NH-D14 Black RAM: Patriot Viper Steel 2x8GB @ 3600MHz 14-16-16-16-36 1T GPU: Sapphire NITRO+ Radeon RX580 8GB @ 1500/8900MHz SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial M4 256GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W Case: Projekt "R4R" - Fractal Design Define R4 Monitor: Dell U2415 OS: Windows 10 Pro 64bit SK Mouse: Cyborg R.A.T. 7 Mouse Pad: A4tech Bloody B-081 Keyboard: Microsoft SideWinder X4
HTPC MB: MSI Z77 MPOWER CPU: Intel Core i7 3770K @ 4,0GHz + IHS mod + Noctua NH-D15 RAM: Crucial Ballistix Tactical LP 2x8GB @ 2000MHz 9-9-9-27 1T GPU: Intel HD4000 SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD: 5x WD Red (20TB) Sound card: Asus Xonar Essence STX TV: LG OLED65CX + Xiaomi Mi TV Box S
Smartphone: Xiaomi Mi Mix 2, Xiaomi MiNote Pro
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

Ked znizis detaily a zdvihnu sa FPS tak si myslis co, ze ten % rozdiel sa obrati pri rovnakom nastaveni detailov na oboch kartach v prospech Nvidie? Alebo chces ich znizit az tak ze narazis na CPU bottleneck a ten % rozdiel sa zminimalizuje aby spravna strana vyhrala alebo o co ti ide? :D

Tie starucke karty su dnes vykonovo karty patriace do strednej triedy(AMD, kepler moze byt competitive proti lowendu). Hmm este som nepocul nikoho nadavat ze by si na tom dnes nieco nespustil alebo nezahral :D
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
stevo891
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1038
Dátum registrácie: St 14. Jan, 2009, 02:54
Bydlisko: TN

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa stevo891 »

Ja strasne fandim amd a okrem gtx970 som mal min. 10rokov ati/amd len skoda ze su stale takto pozadu. Je to sice skvele ze po 2-3 rokoch je 280x o 50% vykonnejsia ako gtx780, ale co z toho ked to je na oboch kartach nehratelne, ano detaily sa mozu znizit ale i tak to nieje ziadna slava. Ach, prajem AMD aby vedelo plnohodnotne konkurovat novym kartam od nvidie. Napr teraz chcem upgrade a co si mam kupit od amd aby to vedelo konkurovat gtx1080? alebo aspon gtx1070?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Spoiler: ukázať
MB: ASUS SABERTOOTH Z97 MARK 2 | CPU:Intel Core i7-4790K @ 4600 MHz | COOLING: Raijintek Ereboss, 2x Noctua NF-P12-1300 | RAM: Kingston DDR3 12GB 1333MHz CL9 HyperX (2x4GB, 2x2GB) @ 1800MHz | VGA: ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5| SSD: Kingston 240GB SSD HyperX SATA3, 2.5 | HDD: Seagate Barracuda 7200.12 SATA 3Gb/s 1TB | MONITOR: LCD Benq G2420HDBL | CASE: Fractal Design Define R2 Black Pearl, 3x Noctua NF-S12B FLX| FAN CONTROLLER:NZXT Sentry Mesh | PSU: Seasonic M12II-620
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

J su pozadu a mozu si za to sami, ten ich marketing je dodnes priserny.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.

Návrat na "Grafické karty"