C++ a postavy do hier

Sekcia o programovaní, programovacích jazykoch...
Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 155
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa Kami » Ut 19. Mar, 2013, 19:59

Zdravím, začínam s programovaním v C++ a potrebujem poradiť nejaké knihy s C++, pre začiatočníkov v slovenčine, poprípade v češtine. A ďalej potrebujem vedieť, ako sa robia postavy do hier ? Existuje nejaký článok, tútorial ?
Naposledy upravil/-a Kami v Ut 19. Mar, 2013, 21:22, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6232
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa M1ch4l » Ut 19. Mar, 2013, 21:20

tak CSS ci C++? A to zacinas nejako zvlastne...
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ NuForce uDAC v2
Bike: Scott Aspect 20 2012 black/green; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU i7 4790K bez OC + Noctua U12S; MB Sabertooth Z97 Mark 2; RAM HyperX Fury 16 GB; GPU RTX 2070 Armor; OS SSD 850 Evo 250GB; Storage 860 QVO 2TB, WD Black 2TB; PSU Seasonic G550; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Roccat ARVO, Logitech G903 + Razer Destructor 2, Blue Snowball

Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 155
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa Kami » Ut 19. Mar, 2013, 21:22

Pardon, preklep. Ako zvláštne, na internete toho nejako extra veľa z čoho by sa dalo čerpať nieje, takže jedine knihy a tie doplňovať pomocou Netu.

Užívateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6232
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa M1ch4l » Ut 19. Mar, 2013, 21:44

nuz, po prve:
nezacina sa s tym, ze budes robit postavy do hier. Zacina sa helloworldom a nejakymi uplne zakladnymi programikmi, aby si ten jazyk spoznal.
Nejake navody C++ urcite najdes. Je vhodne zozaciatku pouzivat STL (standard template library) a pouzivat stranku www.cplusplus.com pre referenciu. Je tam dobre napisane, co co robi. Ak by si nic nenasiel, tak mozes skusit tutorial pre iny jazyk a skusat si to v C++.

Co sa tyka tych postav do hier - je to velmi siroky pojem, je tam toho velmi vela. Nepocitaj s tym, ze sa k tomu dostanes moc skoro. Co konkretne ta zaujima z tych postav? Grafika, animacie, inteligencia,...?
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ NuForce uDAC v2
Bike: Scott Aspect 20 2012 black/green; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU i7 4790K bez OC + Noctua U12S; MB Sabertooth Z97 Mark 2; RAM HyperX Fury 16 GB; GPU RTX 2070 Armor; OS SSD 850 Evo 250GB; Storage 860 QVO 2TB, WD Black 2TB; PSU Seasonic G550; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Roccat ARVO, Logitech G903 + Razer Destructor 2, Blue Snowball

Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 155
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa Kami » Ut 19. Mar, 2013, 21:49

Nepochopili sme sa. Je pravda, napísal som to zle. Tie postavy ma zaujímajú, iba tak okrajovo, je mi jasne že ich tak skoro nebudem robiť. Zaujíma ma na nich hlavne grafika a umelá inteligencia, hlavne ako sa vytvárajú, proces výroby, ako sa robí umelá inteligencia, tiež cez C++ ?

Užívateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6232
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa M1ch4l » Ut 19. Mar, 2013, 22:08

ja neviem o tom vsetko
postava graficky je nejaky 3D model, nejaka mriezka, ma texturu, atd. Vlastne by to asi malo byt viac modelov pospajanych, aby sa jej mohli hybat ruky a pod. No mozno sa to robi nejako pokrocilejsie a neviem o tom.

Ako sa vytvaraju zalezi na tom, kolko a v akom detaile ich potrebujes. No vacsinou to musi niekto v nejakom programe nakreslit. O animaciach neviem skoro nic. Na chodzu sa robia smycky, proste sa nasnima nejaky krok-dva, namodeluje v hre, a potom sa to opakuje.
Inteligencia sa vacsinou riesi v niecom na vyssej urovni ako je C++, casto v specialnych skriptovacich jazykoch. Plus je cast tej inteligencie vlozena do nejakych map - napr. navigacne mriezky, oblasti, grafy, atp. Moznych pristupov je naozaj vela. Ale dalo by sa to robit aj v C++, lenze to C++ je skor na graficky engine = vykreslovanie. K tej umelej inteligencii sa hodia aj nejake teoreticke znalosti, napriklad konecne automaty. Tie sa, ak sa nemylim, daju celkom slusne pouzit. Spociva to v tom, ze postava je vzdy v nejakom stave (nieco robi) a pri splneni nejakej podmienky sa dostane do ineho stavu (vidi nepriatela, tak nanho zacne strielat alebo co).

Co sa tyka grafiky, musis sa naucit daco z DirectX alebo OpenGL - ako to tam funguje a ako sa s tym robi.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ NuForce uDAC v2
Bike: Scott Aspect 20 2012 black/green; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU i7 4790K bez OC + Noctua U12S; MB Sabertooth Z97 Mark 2; RAM HyperX Fury 16 GB; GPU RTX 2070 Armor; OS SSD 850 Evo 250GB; Storage 860 QVO 2TB, WD Black 2TB; PSU Seasonic G550; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Roccat ARVO, Logitech G903 + Razer Destructor 2, Blue Snowball

Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 155
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa Kami » Ut 19. Mar, 2013, 22:15

Aha, ďakujem. Myslíte že by stačila táto kniha http://www.martinus.sk/?uItem=67984 ? Alebo existuje niečo v slovenčine, keďže toto je v CZ.

Užívateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6232
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa M1ch4l » Ut 19. Mar, 2013, 22:27

ahaho
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/
v anglictine
bez anglictiny o programovani ani neuvazuj
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ NuForce uDAC v2
Bike: Scott Aspect 20 2012 black/green; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU i7 4790K bez OC + Noctua U12S; MB Sabertooth Z97 Mark 2; RAM HyperX Fury 16 GB; GPU RTX 2070 Armor; OS SSD 850 Evo 250GB; Storage 860 QVO 2TB, WD Black 2TB; PSU Seasonic G550; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Roccat ARVO, Logitech G903 + Razer Destructor 2, Blue Snowball

Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 155
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa Kami » Ut 19. Mar, 2013, 22:41

Tak, akože po Anglický viem, no nechce sa mi :D Tak, s mojou lenivosťou celkom zvládal HTML CSS a JS, takže to problém nebude.
Edit: V akých jazykoch sú hry ako Crysis a podobne ? :D

Užívateľov profilový obrázok
filuS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 604
Dátum registrácie: Ut 26. Aug, 2008, 13:14
Bydlisko: Presov, Slovakia
Kontaktovať užívateľa:

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa filuS » Ut 19. Mar, 2013, 23:01

Podla mna je anglictina prave pre lenivych ludi - kto uz by sa len sr*l s tym, aby hladal tutorialy v sk/cz jazyku, ked v anglictine ich je nepomerne viac a vo vacsine pripadov su aj lepsie napisane. Nehovoriac o tom, ze terminologia v pokrocilych fazach programovania nie je v slovencine/cestine to prave orechove a moze byt zavadzajuca (stacilo mi ked som pisal diplomovku, trpko som olutoval, ze som ju nepisal v anglictine). Ak sa chces programovaniu naozaj realne a aktivne venovat, tak cim skor zacnes studovat tieto veci v anglictine, tym to budes mat lahsie.
Desktop
Spoiler: ukázať
Specs:
- Nanoxia Deep Silence 4 Anthracite + Super Flower SF-550P14PE Golden King
- Asus H97M Plus
- Intel Core i5-4590 + Thermalright HR-02 Macho PCGH
- MSI GTX 960 Gaming 2G
- Sound Blaster Z
- Kingston 8GB HyperX CL10 Fury Black
- Crucial MX100 128GB + Crucial MX200 256GB
OS: Windows 7 Home Premium 64bit
Monitor: Eizo FG2421 + Eizo FS2333
Peripherals:
- Zowie EC1-A + Artisan Hien L Mid Wine Red
- Corsair K70 (red)
- Audio-Technica ATH-ADG1

Laptop
Dell XPS 13 Touch

Audio
Spoiler: ukázať
Home audio
- Source: Auralic Aries
- DAC: Yulong DA8
- AMP: Analog Design Labs Svetlana 2
- Interconnects: Verastarr Signature Silver (RCA), Forza AudioWorks Copper Series Twin (USB)
- Power conditioner: IsoTek Orion (6 sockets)
- Power cables: XLO Signature 3-10 (x2), Siltech SPX-300
- Headphones: Audio-Technica ATH-W3000ANV
Portable audio
- Cowon J3 16GB / Samsung Galaxy SII
- Audio-Technica ATH-EW9
- Audio-Technica ATH-CKW1000ANV


Užívateľov profilový obrázok
materik
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2110
Dátum registrácie: Št 10. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Humenné / BA (work)
Kontaktovať užívateľa:

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa materik » St 20. Mar, 2013, 09:31

k postavam v hre:
potrebujes minimalne model s animaciami, definicny subor a kod pre dane jednotky. Hotovy model by mal mat viacero animacii (beh, chodza, skakanie, utok...). V definicnom subore (najlepsie xml) mas zadane atributy postavy (cize health, attack a hlavne nazvy animacii + vsetky ine potrebne veci). Vyhodou XML suboru pre postavy je, ze setovanie atributov sa obmedzi na samostatne otvoritelny subor a teda bez nutnosti rebuildu kodu vies menit atributy. Nie za behu, ale predsa je to jednoduchsie ako to mat hardcoded.

V samotnom kode uz riesis samotne spravanie postavy. Teda akou animaciou ma reagovat na aky event ( zabitie postavy -> killAnim, beh -> runAnim...), uberanie heatlhu, kontrola stavu (vytvorenie, existencia, likvidacia...). Ak si to vies dobre nastavit, lahko potom mozes dedit od takej classy a prisposobovat si jednotky. Basic spravanie maju rovnake, v oddenych classach riesis specifika.

Jo a samozrejme, potrebujes nejaky engine. Proste postavy by mali existovat a kooperovat v ramci nejakeho sveta. Tak vies potom riesit pohyb (zmena x,y,z pozicii), kolizie, pripadne fyziku. Osobne nemam skusenost s free enginom, ale co som si robil taky mini research, tak by som ti odporucal Unity, pripadne Torque 3D.

A ak ti mozem odporucit, skus si najprv nakodit program v ktorom hojne vyuzijes dedenie, smerniky a citanie zo suboru. To je zaklad ;)
Naposledy upravil/-a materik v St 20. Mar, 2013, 12:22, upravené celkom 2 krát.
BA: PC -> Audinst HUD-mx1 -> Beyerdynamic Amiron Home
HE: PC -> M-Audio Audiophile 2496 -> NAD C316BEE -> Dali Zensor 1
Sony XPERIA XZ2 -> SONY WH-1000XM2

Užívateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6232
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa M1ch4l » St 20. Mar, 2013, 10:31

WTF su smerniky? pointre? :D
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ NuForce uDAC v2
Bike: Scott Aspect 20 2012 black/green; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU i7 4790K bez OC + Noctua U12S; MB Sabertooth Z97 Mark 2; RAM HyperX Fury 16 GB; GPU RTX 2070 Armor; OS SSD 850 Evo 250GB; Storage 860 QVO 2TB, WD Black 2TB; PSU Seasonic G550; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Roccat ARVO, Logitech G903 + Razer Destructor 2, Blue Snowball

Užívateľov profilový obrázok
materik
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2110
Dátum registrácie: Št 10. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Humenné / BA (work)
Kontaktovať užívateľa:

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa materik » St 20. Mar, 2013, 12:11

to ako vazne nepoznas vyraz "smernik"?

Edit: @post podo mnou
mozno v cestine, u nas by to bol ukazovatel.
Naposledy upravil/-a materik v St 20. Mar, 2013, 14:36, upravené celkom 1 krát.
BA: PC -> Audinst HUD-mx1 -> Beyerdynamic Amiron Home
HE: PC -> M-Audio Audiophile 2496 -> NAD C316BEE -> Dali Zensor 1
Sony XPERIA XZ2 -> SONY WH-1000XM2

Užívateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6232
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa M1ch4l » St 20. Mar, 2013, 12:33

ukazatel mi pride ako ovela lepsi preklad :)
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ NuForce uDAC v2
Bike: Scott Aspect 20 2012 black/green; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU i7 4790K bez OC + Noctua U12S; MB Sabertooth Z97 Mark 2; RAM HyperX Fury 16 GB; GPU RTX 2070 Armor; OS SSD 850 Evo 250GB; Storage 860 QVO 2TB, WD Black 2TB; PSU Seasonic G550; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Roccat ARVO, Logitech G903 + Razer Destructor 2, Blue Snowball

Kami
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 155
Dátum registrácie: So 16. Mar, 2013, 21:24

Re: C++ a postavy do hier

Príspevok od užívateľa Kami » St 20. Mar, 2013, 15:22

Aha, tak zatiaľ ďakujem za odpovede.

materik: Nevieš v akom jazyku sa robí umelá inteligencia a všetky pohyby, reakcie a podobne ? :D

Napísať odpoveď

Návrat na "Programovanie"