Flash

Sekcia o programovaní, programovacích jazykoch...
Užívateľov profilový obrázok
Richie
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 142
Dátum registrácie: Ut 08. Mar, 2005, 20:00
Bydlisko: Košice

Flash

Príspevok od užívateľa Richie » So 15. Okt, 2005, 17:36

neviem ci to patri tu, ale flash je tiez nejakou formou programovania :)
no ludia, potrebujem zistit jednu vec. Ako mam docielit toho, ked mam napriklad tlacitko a dam na neho kurzor, tak aby sa mi objavila nejaka vec (napr. bublina s fotkou niekoho) ...treba pouzit action script? alebo klasicky cez casovu os? som celkom amater do toho tak poprosim trosku podrobnejsie :red: (mam flash mx 2004)
diky diky diky :)
AMD Phenom II X4 955 BOX Black Edition // ASUS M4N82 DELUXE // Palit GTX260 (216SP) in SLI // 4GB ADATA dual Extreme // Samsung SpinPoint F3 2x500GB RAID0 // Corsair CMPSU-750HXEU 750W

Užívateľov profilový obrázok
pepe-flash
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 542
Dátum registrácie: So 04. Dec, 2004, 14:00
Bydlisko: Komárno

Príspevok od užívateľa pepe-flash » So 15. Okt, 2005, 20:05

Vo flashi vyber novy objekt - button a vyrob si tlacitko ake chces.
Flashove tlacitko ma 4 stavy : 1. UP - stav tlac. v kludovom stave, 2. OVER - stav, keD je kurzor nad nim, 3. DOWN - stav, keD je kurzor mysi nad tlacitkom a stlacene tlac.mysi, 4. HIT - aktivna oblast tlacitky. Takze keD cokolvek nakreslis alebo napises pri stave 2 , tak to sa objavy keD nad tlacitko prides s kurzorom.
Potom ho z kniznice umiestni kam potrebujes.
Ak nadefinujes iba stav 4. , tak vyrobis neviditelne tlacitko.
Nezabudni v action script-e nadefinovat cestu tlacitka.

Užívateľov profilový obrázok
Richie
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 142
Dátum registrácie: Ut 08. Mar, 2005, 20:00
Bydlisko: Košice

Príspevok od užívateľa Richie » So 15. Okt, 2005, 20:59

ano, to viem...ja potrebujem konkretne takuto vec:
1-mam nakresleny nejaky objekt (napr: mam nakresleny stojan s CD ciernobielo)
2-kazde CD je svojim sposobom tlacitko
3-ked je v stave OVER (je na nom kurzor) tak chyti farbu
4-kliknem nanho a potrebujem, aby sa napriklad napravo hore "zjavil" napriklad zoznam skladieb alebo nieco take
potrebujem vec na takomto principe...mna zaujima len to, ako docielit toho, ze kliknem na tlacitko a sa "zjavi" nieco postupe "znicoho" :) dufam, ze celkom jasne som to napisal :)
AMD Phenom II X4 955 BOX Black Edition // ASUS M4N82 DELUXE // Palit GTX260 (216SP) in SLI // 4GB ADATA dual Extreme // Samsung SpinPoint F3 2x500GB RAID0 // Corsair CMPSU-750HXEU 750W

Užívateľov profilový obrázok
pepe-flash
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 542
Dátum registrácie: So 04. Dec, 2004, 14:00
Bydlisko: Komárno

Príspevok od užívateľa pepe-flash » So 15. Okt, 2005, 22:20

tak po stlaceni tlacitka nacitaj novy film do vrstvy nad hlavny film prikazom "loadMovieNum(URL, x)" x je cislo vrstvy , ten mozes jednoducho potom zas odstranit prikazom "unloadMovieNum(x)"

Užívateľov profilový obrázok
Richie
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 142
Dátum registrácie: Ut 08. Mar, 2005, 20:00
Bydlisko: Košice

Príspevok od užívateľa Richie » Po 17. Okt, 2005, 17:17

okej, dik zatial :)
btw: a ako docielim toho aby sa to postupne zjavilo? nechcem aby sa to len tak z nicoho nic objavilo jak zo stareho hororu....chcem aby to postupne pekne islo :)
AMD Phenom II X4 955 BOX Black Edition // ASUS M4N82 DELUXE // Palit GTX260 (216SP) in SLI // 4GB ADATA dual Extreme // Samsung SpinPoint F3 2x500GB RAID0 // Corsair CMPSU-750HXEU 750W

Užívateľov profilový obrázok
pepe-flash
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 542
Dátum registrácie: So 04. Dec, 2004, 14:00
Bydlisko: Komárno

Príspevok od užívateľa pepe-flash » Po 17. Okt, 2005, 20:31

cokolvek si nakreslis a prevedies na movieclip mozes paremetrom alpha vo vlastnostiach nastavit priehladnost. Napr. do na zaciatok filmu das alpha na 0 % a na koniec 100% , medzi tym spravis motion tween a mas postupne objavovanie sa.

Užívateľov profilový obrázok
Richie
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 142
Dátum registrácie: Ut 08. Mar, 2005, 20:00
Bydlisko: Košice

Príspevok od užívateľa Richie » Ut 18. Okt, 2005, 18:25

noooooo presne to som hladal :) daukjem :)
no a ak som to spravne pochopil, tak to "loadMovieNum" nadobuda funkciu zobrazovania vrstvy? alebo tak nejak? ale z externeho suboru vsak? a neda sa nejak, aby po kliknuti tlacitka zobrazilo vrstvu? ...no a este jedna vec...vsetko mam pisat za "on (press) {"??
AMD Phenom II X4 955 BOX Black Edition // ASUS M4N82 DELUXE // Palit GTX260 (216SP) in SLI // 4GB ADATA dual Extreme // Samsung SpinPoint F3 2x500GB RAID0 // Corsair CMPSU-750HXEU 750W

Užívateľov profilový obrázok
pepe-flash
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 542
Dátum registrácie: So 04. Dec, 2004, 14:00
Bydlisko: Komárno

Príspevok od užívateľa pepe-flash » Ut 18. Okt, 2005, 18:44

- on (press) kurzor nad oblastou HIT a stlacene tlacitko mysi
- on (release) kurzor nad oblastou HIT a stlacene a pustene tlacitko mysi
napr.:

on (release) {
loadMovieNum("xxx.swf", 2);
}

Užívateľov profilový obrázok
Richie
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 142
Dátum registrácie: Ut 08. Mar, 2005, 20:00
Bydlisko: Košice

Príspevok od užívateľa Richie » Št 20. Okt, 2005, 15:58

no a mam este taky maly problem, ked mi prehra vrstvu z externeho suboru, mam tam tlacitko v tej vrstve, na ktore som navolil unloadmovienum, ale ked to tlacitko stlacim tak sa vypne vrstva v pohode a funguje to, ale pri tom ked to stlacim tak sa aj zapne D:\ v opere :) nevies co s tym? no a nedaju sa nejak importovat do jedneho flashu setky vrstvy?
AMD Phenom II X4 955 BOX Black Edition // ASUS M4N82 DELUXE // Palit GTX260 (216SP) in SLI // 4GB ADATA dual Extreme // Samsung SpinPoint F3 2x500GB RAID0 // Corsair CMPSU-750HXEU 750W

Užívateľov profilový obrázok
pepe-flash
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 542
Dátum registrácie: So 04. Dec, 2004, 14:00
Bydlisko: Komárno

Príspevok od užívateľa pepe-flash » Št 20. Okt, 2005, 18:53

mal by si mat vsetky *.swf subory v rovnakom adresary ako ten hlavny. Potom by ti to malo fungovat kdekolvek, kde to nakopirujes. Ak to chces mat vsetko v jednom subore , tak by si mal pouzivat sceny. Prechod je jednoduchy:

on (release) {
tellTarget (_root) {
gotoAndPlay ("scene2", 1);
}
}

Napísať odpoveď

Návrat na "Programovanie"