V akom jazyku sa da napisat hra ??

Sekcia o programovaní, programovacích jazykoch...
Užívateľov profilový obrázok
BaRt
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 488
Dátum registrácie: Ut 08. Máj, 2007, 08:00
Bydlisko: Prievidza

V akom jazyku sa da napisat hra ??

Príspevok od užívateľa BaRt » St 09. Jan, 2008, 12:11

Sws, len nedavno som zacal programovat v C++. Vyzera to zaujmavo. Nieze by som chcel urobit nejake pokracovanie Crysis :D ale chcel by som vediet v akych jazykoch sa najcastejsie tvoria hry. Da sa programovat aj v 3D prostrediach ako je Blender alebo 3D Max ??

Newiem s toho fakt nic tak by som potreboval poradu :idea: vopred diki :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Scorp
Jánoš Bravo z Brna
Jánoš Bravo z Brna
Príspevky: 2838
Dátum registrácie: So 09. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Krankenhaus
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Scorp » St 09. Jan, 2008, 13:09

Blender ma vlastny engine, takze tam ano...

MBG
VIP
VIP
Príspevky: 2034
Dátum registrácie: Ne 22. Aug, 2004, 14:00
Bydlisko: Topolcany/Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MBG » St 09. Jan, 2008, 16:35

Na jednoduche hry by som byt tebou pouzil VisualBasic ci Flash...

Užívateľov profilový obrázok
galen
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2355
Dátum registrácie: Št 01. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Zilina
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa galen » St 09. Jan, 2008, 17:47

cost-effective mas Flash
vies tam urobit relativne slusnu grafiku,
vies na to nalepit nejaky miniEngine, ktory ti bude zastresovat "hru"..

co sa tyka normalnych hier, zacni sa pozerat po .NET/C#, pripadne starsie c++
V praxi sa jedna o vyuzitie nejakych kniznic na grafiku (ktore bud niekto z vasho tymu da dokopy, alebo mas k dispozicii tretiu stranu). Pre tieto kniznice potrebujes dat dokopy nejake data ktore sa budu zobrazovat ... A uplne kdesi na pozadi engine, ktory bude vykonavany, a na zaklade ktore sa bude co-ono zobrazovat ...

V kazdom pripade, zacni v akomkolvek jazyku ...
Kludne aj primitivna 2D grafika, nejake gulicky, ktore sa budu nahanat a podobne ...
Ked to zvladnes (ovladanie objektov, pohyb po monitore, kurzor a podobne), zacni s nejakym 3D modelom ... skus uja gugla, ci ti nieco neporadi ...

Tam si urob nejake FPS... Nejaky kopec/udolie, 2 postavicky a ked uz ich budes vediet ovladat rucne ... mozes zacat robit na umelej inteligencii, aby tu druhu ovladal pocitac ...

Mno, az s tymto vsetkym skoncis ... tak mas investovane 2 roky zivota ... a mozno ta nejaka firma vezme ako programatora (ak ta to este stale bude bavit) a zacnes robit na serioznych projektoch..
lava, prava, lava, prava ...

Užívateľov profilový obrázok
BaRt
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 488
Dátum registrácie: Ut 08. Máj, 2007, 08:00
Bydlisko: Prievidza

Príspevok od užívateľa BaRt » St 09. Jan, 2008, 21:06

A tak napr. Crysis je tiez naprogramovany v C++ a potom je tam nejako vlozena kniznica openGL ?? Daju sa take zname hry programovat aj v Microsoft Visual Studio ??

Užívateľov profilový obrázok
kami_sama
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 445
Dátum registrácie: Po 05. Sep, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kami_sama » Št 10. Jan, 2008, 00:35

vacsina hier je napisane v C++.

napisat hru sa da v podstate v hociakom prostredi. vacsina hier je vsak napisane v C++. avsak napriklad online hry, alebo hry do telefonov su napisane v jave (resp. flash).

visual studio (hlavne nove edicie) preklada na virtualny stroj. cize v podstate nie je na tom lepsie, ako java.

co sa tyka externych kniznic... napr. open GL existuje ako externa kniznica pre C/C++, tiez pre java aj ostatne jazyky. dokonca vo viacerych verziach (ja osobne som napr. v jave vyskusal asi 3 verzie).

takze rob to tak, ako hovoril galen. nauc sa zaklady, neaky ten jazyk a ostatne uz nie je az take hrozne.

Užívateľov profilový obrázok
BaRt
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 488
Dátum registrácie: Ut 08. Máj, 2007, 08:00
Bydlisko: Prievidza

Príspevok od užívateľa BaRt » Št 10. Jan, 2008, 21:30

Diki diki a este taky najlepsi program na C++ je aky ?? Teraz pouzivam Dev C++ ale rozmyslam ze nainstalujem Visual Studio.

Užívateľov profilový obrázok
crux2005
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 11589
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od užívateľa crux2005 » Št 10. Jan, 2008, 21:52

Crysis nie je OGL hra
s pozdravom, crux.

Užívateľov profilový obrázok
kami_sama
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 445
Dátum registrácie: Po 05. Sep, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kami_sama » Št 10. Jan, 2008, 21:55

devC++ ti staci, aby si pochopil zaklady C-cka a tiez principy objektovo-orientovaneho programovania. takisto staci na precvicenie tychto veci. podla mna nechaj zatial devC++. az ked uz mas v tom prehlad, nahod napr. visual studio (alebo eclipse a javu. hlavne ked uz budes mat dost pointerov. :D ).

LittleMan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1112
Dátum registrácie: Pi 27. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: NR - okolie, Brno
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa LittleMan » Št 10. Jan, 2008, 22:24

kami_sama: pointer ? to je aj v C++? - ved teraz sme to preberali v delphi a nepochopil to nikto z rocnika (ani ludia z matickej triedy)

//aj ked sa musim priznat, ze s odstupom casu tomu zacinam rozumiet
Life is short - enjoy it!
HP ProBook 6470b, 8GB RAM, SSD | Intel Pentium 4 2.80GHz, 2xKingston DDR 512MB, Intel D875PBZ, Radeon 9800XT, 3×SATA (600GB)

Užívateľov profilový obrázok
BaRt
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 488
Dátum registrácie: Ut 08. Máj, 2007, 08:00
Bydlisko: Prievidza

Príspevok od užívateľa BaRt » Pi 11. Jan, 2008, 16:16

crux2005 napísal:Crysis nie je OGL hra
A aka je to hra ?? To sa aj nejako deli .... som s toho este dost slaby sry :red:

Užívateľov profilový obrázok
galen
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2355
Dátum registrácie: Št 01. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Zilina
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa galen » Pi 11. Jan, 2008, 16:54

LittleMan napísal:kami_sama: pointer ? to je aj v C++? - ved teraz sme to preberali v delphi a nepochopil to nikto z rocnika (ani ludia z matickej triedy)

//aj ked sa musim priznat, ze s odstupom casu tomu zacinam rozumiet
:lol:
ludstvo zacina sprostiet ...
sme sa bavili s pointrami v druhaku na strednej, v pohode ... sice tomu nechapala vyucujuca, a mali sme zakaz spustat spackal, ale program napisat sa dalo aj v T602, a potom uz iba prehnat kompilatorom ...
lava, prava, lava, prava ...

Užívateľov profilový obrázok
crux2005
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 11589
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od užívateľa crux2005 » Pi 11. Jan, 2008, 20:22

ako API vyuziva Crysis (MS) DirectX
s pozdravom, crux.

Užívateľov profilový obrázok
kami_sama
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 445
Dátum registrácie: Po 05. Sep, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kami_sama » Pi 11. Jan, 2008, 20:35

LittleMan napísal:kami_sama: pointer ? to je aj v C++? - ved teraz sme to preberali v delphi a nepochopil to nikto z rocnika (ani ludia z matickej triedy)

//aj ked sa musim priznat, ze s odstupom casu tomu zacinam rozumiet
nooo, taky SLL (Single Linked List), rozne stromy (binarne, 2-3 stromy, ...) bez pointerov v C/C++ vytvoris tazko (aj ked existuju na to kniznice).

galen napísal:ludstvo zacina sprostiet ...
no jo. informaticka profesia sa zacina riedit. su informatici, ktori maju aj priatelku!!! :D [/quote]

LittleMan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1112
Dátum registrácie: Pi 27. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: NR - okolie, Brno
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa LittleMan » Pi 11. Jan, 2008, 20:40

kami_sama napísal:
LittleMan napísal://aj ked sa musim priznat, ze s odstupom casu tomu zacinam rozumiet
nooo, taky SLL (Single Linked List), rozne stromy (binarne, 2-3 stromy, ...) bez pointerov v C/C++ vytvoris tazko (aj ked existuju na to kniznice).
pravdepodobne SLL=LJZZ (Linearny jednosmerne zretazeny zoznam)
to je to co sme sa ucili a pomaly to uz zacinam chapat :-)
takze hovoris, ze pre svoje dobro sa mam snazit pochopit to este lepsie cele?
Life is short - enjoy it!
HP ProBook 6470b, 8GB RAM, SSD | Intel Pentium 4 2.80GHz, 2xKingston DDR 512MB, Intel D875PBZ, Radeon 9800XT, 3×SATA (600GB)

Napísať odpoveď

Návrat na "Programovanie"