Strana 2 z 2

Re: G-SYNC ma hneva - vyriesene!

Napísané: Ne 04. Aug, 2019, 21:31
od užívateľa Raydowe
wingo napísal:
Ne 04. Aug, 2019, 19:03
Hento je jasný inverzný ghosting, tzn. príliš agresívny overdrive:
https://www.blurbusters.com/faq/lcd-ove ... artifacts/

Zdá sa že keď zapneš Gsync tak panel automaticky zapne najvyšší overdrive, a je príliš silný asi aby dosiahli marketingové číslo 3ms bez ohľadu na to či to obrazovo dáva zmysel alebo nie. Neviem či sa dá na notebookoch nastavovať niečo na displeji, ak máš nejaké OSD pre displej a dá sa ti tak skús nastaviť nižšiu úroveň overdrive, na samostatných monitoroch to ide (aj keď teoreticky môže byť zakázané ak je zapnutý Gsync). Ak sa nedá, nič s tým nespravíš, maximálne môžeš nastaviť napevno 144Hz bez Gsync.

Ahoj, Dik za vysvetlujuce info. U NB viem ten overdrive len vypnut, alebo zapnut. Panel ma dobru odozvu aj bez neho, tak mi to vraksy nerobi, ale ako vravis. Marketing. Zatial som vypol overdrive, a bezim s G-SYNC. Neviem co konkretne robi overdrive, to by ma celkom zaujimalo ze to tak domrvi GSYNC.

Re: G-SYNC ma hneva - vyriesene!

Napísané: Ne 04. Aug, 2019, 22:45
od užívateľa wingo
V tom linku to máš vysvetlené, v skratke - rôzne panely majú rôznu natívnu rýchlosť akou sa menia pixely z jednej farby na inú. Základ robí technológia panelu (TN najrýchlejšie, VA najpomalšie, IPS niečo medzi tým), ale aj medzi jednotlivými panelmi rovnakej technológie sú rozdiely, a dokonca aj v implementácii daného panelu v monitore keďže o zmeny pixelov sa stará elektronika ktorú si môžu rôzni výrobcovia nastaviť podľa seba.

Keď pixel nestihne zmeniť farbu (ide najmä o jas, na ten je oko výrazne citlivejšie ako na farbu) tak sa zobrazí v nasledujúcom frame ako niečo medzi tým ako bol a tým ako má byť, takže tmavý objekt na svetlom pozadí za sebou zanechá tmavú šmuhu = ghosting.

Overdrive slúži na to, aby pixely zmenili farbu rýchlejšie a tým sa znížil "ghosting". Nastavenie overdrive je však veda a keď sa to preženie, pixel sa zmení nie na želanú farbu, ale nejakú výrazne svetlejšiu - vznikne "inverse ghosting", svetlá šmuha za pohybujúcim sa objektom ktorá je zvyčajne výrazne rušivejšia ako klasický ghosting. Overdrive (rôzni výrobcovia to v menu nazývajú rôzne, pár príkladov je v texte v tom linku) sa zvyčajne nastavuje v stupňoch, nebýva to jednoduché on/off, pričom najvyšší stupeň zvykne robiť ten reverzný ghosting takže zvyčajne je ideálne nastaviť to o stupeň nižšie, ale samozrejme závisí to od konkrétneho modelu.

Tam v tom linku na blurbusters máš veľký gif so zábermi z 240Hz TN monitora Acer Predator XB252Q s nastaveniami Overdrive Off (ghosting), Overdrive Normal (najlepšie) a Overdrive Extreme (inverzný ghosting) pre porovnanie ako to vyzerá v reále na testovacom obrázku.

Gsync to teoreticky môže domrviť tým, že si vynúti výrazne agresívnejšie overdrive ako je štandardné. Druhá možnosť je tá, že keďže pri Gsync sa môže plynulo meniť Hz monitora podľa FPS hry, môže byť že keď klesnú FPS a tým aj Hz monitora tak overdrive je pri danom Hz príliš agresívne, aj keď pri 144Hz by bolo akurát. Moc sa mi to nezdá v tvojom prípade, keďže ten notebook je dosť silná mašina a vyzerá to na World of Warships tam by si mal mať dobré FPS, ale ak ti klesajú FPS výrazne pod 144 v tej hre môže to byť aj tým.

Re: G-SYNC ma hneva - vyriesene!

Napísané: Po 05. Aug, 2019, 21:23
od užívateľa Raydowe
wingo napísal:
Ne 04. Aug, 2019, 22:45
V tom linku to máš vysvetlené, v skratke - rôzne panely majú rôznu natívnu rýchlosť akou sa menia pixely z jednej farby na inú. Základ robí technológia panelu (TN najrýchlejšie, VA najpomalšie, IPS niečo medzi tým), ale aj medzi jednotlivými panelmi rovnakej technológie sú rozdiely, a dokonca aj v implementácii daného panelu v monitore keďže o zmeny pixelov sa stará elektronika ktorú si môžu rôzni výrobcovia nastaviť podľa seba.

Keď pixel nestihne zmeniť farbu (ide najmä o jas, na ten je oko výrazne citlivejšie ako na farbu) tak sa zobrazí v nasledujúcom frame ako niečo medzi tým ako bol a tým ako má byť, takže tmavý objekt na svetlom pozadí za sebou zanechá tmavú šmuhu = ghosting.

Overdrive slúži na to, aby pixely zmenili farbu rýchlejšie a tým sa znížil "ghosting". Nastavenie overdrive je však veda a keď sa to preženie, pixel sa zmení nie na želanú farbu, ale nejakú výrazne svetlejšiu - vznikne "inverse ghosting", svetlá šmuha za pohybujúcim sa objektom ktorá je zvyčajne výrazne rušivejšia ako klasický ghosting. Overdrive (rôzni výrobcovia to v menu nazývajú rôzne, pár príkladov je v texte v tom linku) sa zvyčajne nastavuje v stupňoch, nebýva to jednoduché on/off, pričom najvyšší stupeň zvykne robiť ten reverzný ghosting takže zvyčajne je ideálne nastaviť to o stupeň nižšie, ale samozrejme závisí to od konkrétneho modelu.

Tam v tom linku na blurbusters máš veľký gif so zábermi z 240Hz TN monitora Acer Predator XB252Q s nastaveniami Overdrive Off (ghosting), Overdrive Normal (najlepšie) a Overdrive Extreme (inverzný ghosting) pre porovnanie ako to vyzerá v reále na testovacom obrázku.

Gsync to teoreticky môže domrviť tým, že si vynúti výrazne agresívnejšie overdrive ako je štandardné. Druhá možnosť je tá, že keďže pri Gsync sa môže plynulo meniť Hz monitora podľa FPS hry, môže byť že keď klesnú FPS a tým aj Hz monitora tak overdrive je pri danom Hz príliš agresívne, aj keď pri 144Hz by bolo akurát. Moc sa mi to nezdá v tvojom prípade, keďže ten notebook je dosť silná mašina a vyzerá to na World of Warships tam by si mal mať dobré FPS, ale ak ti klesajú FPS výrazne pod 144 v tej hre môže to byť aj tým.
Ahoj, dik za take super info. mas pravdu ze malo FPS v tom nebude. Robit to aj pri fortnite kde to je 144 lock. a vpodstate sa to nemeni ani ked to obmedzim aj na ovela nizsie FPS. Je to tam stale.