Strana 4 z 4

Re: IPS vs VA vs TN

Napísané: Ne 18. Mar, 2018, 17:35
od užívateľa Per
mino_85 napísal:
Ne 18. Mar, 2018, 17:21
Hej, musia sa spraviť dva rôzne profily. Keby to bolo len na strane monitora, tak všetky hry by boli automaticky HDR ready.

AO je niečo celkom iné, je to v princípe veľmi primitívny spôsob ako vytvoriť dojem väčšieho kontrastu okolo objektov na scéne, s tým o čom je HDR to nemá nič spoločné.

ma to spolocneho velmi vela..preotze to co AO stmavi sa prave viac stmavi pri hdr monitore..alebo poznas inu techniku v hrach co toto robi ? realtime tienovanie celej sceny by ti zrejme nepotiahla ziadna masina

cize ak by si vypol AO..tak sa v hre defakto "vypnes" aj hdr..kedze v hre inu techniku dynamiky kontrastu nemas

uz ale pletiem hrusky do pomarancov..hlavne som chel vediet,preco nemozem mat farby v bf1 ako v tom videu,kedze v tom videu farby take mam ..

Re: IPS vs VA vs TN

Napísané: Ne 18. Mar, 2018, 17:48
od užívateľa mino_85
No nemáš pravdu, AO nemá žiadny súvis s HDR, je to len ingame efekt, nič viac. Nemá nič spoločné s tým koľko farieb monitor zobrazuje, ani aká je max. a min. svietivosť pixelu. Proste HDR rieši len vlastnosti panelu, nierieši žiadne vlastnosti SW. Keby si v hre vypol kompletne aj tiene a odlesky, stále to bude HDR.

Re: IPS vs VA vs TN

Napísané: Ne 18. Mar, 2018, 17:56
od užívateľa dexterav
samotné DR hovorí o tom aké max rozlíšenie pre jednotlivé farby má monitor, obrazok atd
ber to ako 4k vs FHD
4k obraz ako taký síce rozbrazíš aj ako FHD ale spústa detailov proste zmizne aj pri najlepšej snahe
proste stále urobíš zo 4px(2x2) 1px
tu zase proste pri 10b máš 1024 odtie\ov 3edej ale pri 8b iba 256 čiže spústa sa stratí či chceš alebo nie
proste ideálne dostaneš iba najlepšiu možnú interpoláciu, niekedy to vadí inokedy nie

Re: IPS vs VA vs TN

Napísané: Ne 18. Mar, 2018, 19:48
od užívateľa Per
nerozumieme si..slovaci..kaslem na to..sorry za ot :)

Re: IPS vs VA vs TN

Napísané: Ne 18. Mar, 2018, 21:06
od užívateľa shiro
Kedysi, ked sa kvoli vykonu hravali hry na 16b farbach (16mil aj daco farieb), tak v hrach bezne bolo vidiet na 16b farbach pri gradientoch (napr. obloha) jednotlive prechody medzi odtienmi. S pouzitim 32bit farieb (4mld aj daco) toto zmizlo, prechody su pekne hladke.

Cize HDR mozeme chapat ako, co ja viem, 48bit farby (XY mld odtienov?)


ps. AO (ambient occlusion) sluzi na tienovanie objektov - ked date k sebe dve skrinky do rohu, AO tam prida take to sero, pretoze sa tam svetlo tazsie dostava. Nema to nic s HDR.

Re: IPS vs VA vs TN

Napísané: Po 19. Mar, 2018, 03:04
od užívateľa Per
fakt to musim vysveltovat treti krat ?

ja chapem ze hdr monitor zobrazi temnejsie a svetlejsie jasne pixely bez straty kvality farebnosti..tak ako to vysvetloval Mino..o tom ale nepisem pri AO :) kasli na to

Re: IPS vs VA vs TN

Napísané: Po 19. Mar, 2018, 15:08
od užívateľa dexterav
Len si mýliš samotný efekt ao a hdr
dr a hdr určujú prave rozsah v ktorom budu vsetky efekty urobené čiže aj ao
Hdr ako take moze mat aj 12 aj 16b

Re: IPS vs VA vs TN

Napísané: Po 19. Mar, 2018, 16:02
od užívateľa mino_85
Per napísal:
Ne 18. Mar, 2018, 17:35
uz ale pletiem hrusky do pomarancov..hlavne som chel vediet,preco nemozem mat farby v bf1 ako v tom videu,kedze v tom videu farby take mam ..
Ešte toto mi nedá... nemáš také farby, vidíš len rozdiel, ktorý bol zachytený nahrávaním HDR a nonHDR verzie hry. Lebo rozdiel tam je za každých okolností, či už máš alebo nemáš HDR moňas. Ale rozhodne na tvojom monitore nevidíš presne to čo by si videl na HDR moňase priamym pozorovaním. Vidíš len zachytený rozdiel, ktorý je ale následne transformovaný tým čo môže tvoj monitor zobraziť. Blbo sa to vysvetľuje...

Je to napr. to isté ako keď máš video - porovnávačku OLED a LED telky, povedzme https://www.youtube.com/watch?v=8Pns-cnEzZE
Tiež na videu vidíš zreteľný rozdiel, ale to ešte neznamená, že tvoj moňas sa záhadne zmenil na OLED, že? :) Chápeš o čo mi ide...

AO sa priznám fakt nechápem jak myslíš... AO je AO, je jedno či na HDR paneli alebo nie, je to stále ten istý efekt, ktorý poroste pridáva tiene.

Re: IPS vs VA vs TN

Napísané: Po 19. Mar, 2018, 16:24
od užívateľa IVNAtor
Podla mojho nazoru to funguje nasledovne :

Hra ma predrendrovane texturky napr aj to AO ktore moze byt i v 256 farbach aj v 32 bitom tiffku. Nasledne tu mame render engine ktory vsetko realtime pocita a interpoluje v 8 bite pokial nezaskrtnete 10 bit.
Pokial ma render engine vystup nastaveny na 10 bit a grafika 10 bit tak to odosiela aj monitoru ktory toto dokaze zobrazit.
no a k samotnemu HDR co to je vlastne je v realite pozrieme s DSLR fotakom do temneho interieru nastavime expoziciu . Ale mame problem ze ked ma slabi rozsah tak vidim velke biele hovno z okna ale v skutocnosti tak moze vklude niekto niekoho vrazdit motorovou pilou. Ked pouzijeme podobnu analogiu na pocitac kde v render engine je expozicia logaritmicka tak nam v podstate ziadne HDR a podobne srance netreba pretoze samotni programatori mozu carovat s svetlom ako chcu. Kebyze je linearna ako v realnom svete cize viac realisticka, tak mame na monitore prepaly bielej do ktorych ked sa velmi silno zahladime a oko sa prisposobi tak z toho mame ten spominany HDR effect ale zase nevidime detaily ciernej. V konecnom dosledku by to malo byt ako pozerat z okna Cize cumim do ciernej oko sa prisposobi pride biela spravim wau a som slepy

cize keby sme to zobrali do extremu tak by mal monitor dokazat zobrazit v jednom rohu dokonalu tmu a hned v druhom vybuch supernovy aj s gamma ziarenim :D