IPS vs VA vs TN

Všetko o monitoroch CRT, LCD paneloch...
Užívateľov profilový obrázok
Per
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12433
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od užívateľa Per » Ne 18. Mar, 2018, 17:35

mino_85 napísal:
Ne 18. Mar, 2018, 17:21
Hej, musia sa spraviť dva rôzne profily. Keby to bolo len na strane monitora, tak všetky hry by boli automaticky HDR ready.

AO je niečo celkom iné, je to v princípe veľmi primitívny spôsob ako vytvoriť dojem väčšieho kontrastu okolo objektov na scéne, s tým o čom je HDR to nemá nič spoločné.

ma to spolocneho velmi vela..preotze to co AO stmavi sa prave viac stmavi pri hdr monitore..alebo poznas inu techniku v hrach co toto robi ? realtime tienovanie celej sceny by ti zrejme nepotiahla ziadna masina

cize ak by si vypol AO..tak sa v hre defakto "vypnes" aj hdr..kedze v hre inu techniku dynamiky kontrastu nemas

uz ale pletiem hrusky do pomarancov..hlavne som chel vediet,preco nemozem mat farby v bf1 ako v tom videu,kedze v tom videu farby take mam ..

Užívateľov profilový obrázok
mino_85
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4882
Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
Bydlisko: Prešov

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od užívateľa mino_85 » Ne 18. Mar, 2018, 17:48

No nemáš pravdu, AO nemá žiadny súvis s HDR, je to len ingame efekt, nič viac. Nemá nič spoločné s tým koľko farieb monitor zobrazuje, ani aká je max. a min. svietivosť pixelu. Proste HDR rieši len vlastnosti panelu, nierieši žiadne vlastnosti SW. Keby si v hre vypol kompletne aj tiene a odlesky, stále to bude HDR.
Spoiler: ukázať
WS/GAMING MB: ASUS Strix X99 Gaming CPU: INTEL Core i7-5820K @ 4,5 GHz/1,22V CPU cooler: CRYORIG R1 Ultimate RAM: 32 GB DDR4 Crucial Ballistix Sport Red 2400 MHz VGA: ASUS GTX1080Ti Strix @ 2000/12200 MHz + Raijintek Morpheus II Core edition + 2x Noiseblocker Multiframe M12-2 + custom VRM heatsink PSU: Seasonic Prime Ultra 650W Titanium SSD1: Samsung 960 PRO 512GB + EKWB M.2 Heatsink SSD2: Samsung 860 QVO 2TB Data HDD: WD Purple 6TB + TichePC Vibration Killer Case: Fractal Design Define R4 Black Pearl Window Case fans: Intake: front - 2x Noiseblocker BlackSilent PRO PK-1 semipassive, bottom - 1x Noiseblocker BlackSilent PRO PK-2; Outtake: back - 1x Noiseblocker BlackSilent PRO PK-2, top - 2x Noiseblocker BlackSilent PRO PK-1 semipassive Fan Regualtor: Aqua Computer Aquaero 5 LT LCD: LG 34UC88 Keyboard: Microsoft SideWinder X4 SK Mouse: SteelSeries Rival 310 Mouse pad: Zowie Gear P-TF X Audio: Creative GigaWorks T20 Series II Wheel: Logitech G27

HTPC MB: MSI B150I GAMING PRO AC CPU: INTEL Pentium G4500 CPU cooler: Noctua NH-L12 + Noiseblocker eLoop B12-2 RAM: Crucial 8 GB DDR4 PSU: MiniBox picoPSU-120 System SSD: Kingston UV400 120 GB Data HDD: WD Red 3TB Case: Silverstone ML05 Milo Case fans: 2x Noctua NF-A8 ULN Remote control: Rii mini RT-MWK02

Užívateľov profilový obrázok
dexterav
HW expert
HW expert
Príspevky: 20594
Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
Bydlisko: Sered´
Kontaktovať užívateľa:

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od užívateľa dexterav » Ne 18. Mar, 2018, 17:56

samotné DR hovorí o tom aké max rozlíšenie pre jednotlivé farby má monitor, obrazok atd
ber to ako 4k vs FHD
4k obraz ako taký síce rozbrazíš aj ako FHD ale spústa detailov proste zmizne aj pri najlepšej snahe
proste stále urobíš zo 4px(2x2) 1px
tu zase proste pri 10b máš 1024 odtie\ov 3edej ale pri 8b iba 256 čiže spústa sa stratí či chceš alebo nie
proste ideálne dostaneš iba najlepšiu možnú interpoláciu, niekedy to vadí inokedy nie
Spoiler: ukázať
Intel Core i7 8700k@5GHz,Strix Z370 F, 2X16GB 3500, RTX2080Ti 2100/15800, H2O + Carbide 600Q,Leadtex Titanium 1kW, Samsung 960Pro 2TB, WD20EFRX, ST2000DX001, WD Blue 500GB, HiFace2 + Sapphire + Schiit Magni 2U + Shure1540, AW3418DW, Inspiron 7577 + Audinst Hud-Mx2 + Shure940 ,Mate 20 Pro, Nvidia Shield, HTPC
motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač
motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí
motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill
motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander

Užívateľov profilový obrázok
Per
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12433
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od užívateľa Per » Ne 18. Mar, 2018, 19:48

nerozumieme si..slovaci..kaslem na to..sorry za ot :)

Užívateľov profilový obrázok
shiro
najsilnejší, najkrajší, najmúdrejší BOSS
najsilnejší, najkrajší, najmúdrejší BOSS
Príspevky: 7006
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od užívateľa shiro » Ne 18. Mar, 2018, 21:06

Kedysi, ked sa kvoli vykonu hravali hry na 16b farbach (16mil aj daco farieb), tak v hrach bezne bolo vidiet na 16b farbach pri gradientoch (napr. obloha) jednotlive prechody medzi odtienmi. S pouzitim 32bit farieb (4mld aj daco) toto zmizlo, prechody su pekne hladke.

Cize HDR mozeme chapat ako, co ja viem, 48bit farby (XY mld odtienov?)


ps. AO (ambient occlusion) sluzi na tienovanie objektov - ked date k sebe dve skrinky do rohu, AO tam prida take to sero, pretoze sa tam svetlo tazsie dostava. Nema to nic s HDR.
Xeon E3-1231v3, 16GB DDR3, Gigabyte Z97-D3H, Samsung 840evo 120GB, Crucial MX300 525GB, 2x WD 1TB, Gainward GTX1060 6GB, Corsair RM550x, 24" BenQ GW2470H
iPad Air 16GB, iPhone SE 32GB

Užívateľov profilový obrázok
Per
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12433
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od užívateľa Per » Po 19. Mar, 2018, 03:04

fakt to musim vysveltovat treti krat ?

ja chapem ze hdr monitor zobrazi temnejsie a svetlejsie jasne pixely bez straty kvality farebnosti..tak ako to vysvetloval Mino..o tom ale nepisem pri AO :) kasli na to

Užívateľov profilový obrázok
dexterav
HW expert
HW expert
Príspevky: 20594
Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
Bydlisko: Sered´
Kontaktovať užívateľa:

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od užívateľa dexterav » Po 19. Mar, 2018, 15:08

Len si mýliš samotný efekt ao a hdr
dr a hdr určujú prave rozsah v ktorom budu vsetky efekty urobené čiže aj ao
Hdr ako take moze mat aj 12 aj 16b
Spoiler: ukázať
Intel Core i7 8700k@5GHz,Strix Z370 F, 2X16GB 3500, RTX2080Ti 2100/15800, H2O + Carbide 600Q,Leadtex Titanium 1kW, Samsung 960Pro 2TB, WD20EFRX, ST2000DX001, WD Blue 500GB, HiFace2 + Sapphire + Schiit Magni 2U + Shure1540, AW3418DW, Inspiron 7577 + Audinst Hud-Mx2 + Shure940 ,Mate 20 Pro, Nvidia Shield, HTPC
motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač
motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí
motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill
motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander

Užívateľov profilový obrázok
mino_85
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4882
Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
Bydlisko: Prešov

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od užívateľa mino_85 » Po 19. Mar, 2018, 16:02

Per napísal:
Ne 18. Mar, 2018, 17:35
uz ale pletiem hrusky do pomarancov..hlavne som chel vediet,preco nemozem mat farby v bf1 ako v tom videu,kedze v tom videu farby take mam ..
Ešte toto mi nedá... nemáš také farby, vidíš len rozdiel, ktorý bol zachytený nahrávaním HDR a nonHDR verzie hry. Lebo rozdiel tam je za každých okolností, či už máš alebo nemáš HDR moňas. Ale rozhodne na tvojom monitore nevidíš presne to čo by si videl na HDR moňase priamym pozorovaním. Vidíš len zachytený rozdiel, ktorý je ale následne transformovaný tým čo môže tvoj monitor zobraziť. Blbo sa to vysvetľuje...

Je to napr. to isté ako keď máš video - porovnávačku OLED a LED telky, povedzme https://www.youtube.com/watch?v=8Pns-cnEzZE
Tiež na videu vidíš zreteľný rozdiel, ale to ešte neznamená, že tvoj moňas sa záhadne zmenil na OLED, že? :) Chápeš o čo mi ide...

AO sa priznám fakt nechápem jak myslíš... AO je AO, je jedno či na HDR paneli alebo nie, je to stále ten istý efekt, ktorý poroste pridáva tiene.
Spoiler: ukázať
WS/GAMING MB: ASUS Strix X99 Gaming CPU: INTEL Core i7-5820K @ 4,5 GHz/1,22V CPU cooler: CRYORIG R1 Ultimate RAM: 32 GB DDR4 Crucial Ballistix Sport Red 2400 MHz VGA: ASUS GTX1080Ti Strix @ 2000/12200 MHz + Raijintek Morpheus II Core edition + 2x Noiseblocker Multiframe M12-2 + custom VRM heatsink PSU: Seasonic Prime Ultra 650W Titanium SSD1: Samsung 960 PRO 512GB + EKWB M.2 Heatsink SSD2: Samsung 860 QVO 2TB Data HDD: WD Purple 6TB + TichePC Vibration Killer Case: Fractal Design Define R4 Black Pearl Window Case fans: Intake: front - 2x Noiseblocker BlackSilent PRO PK-1 semipassive, bottom - 1x Noiseblocker BlackSilent PRO PK-2; Outtake: back - 1x Noiseblocker BlackSilent PRO PK-2, top - 2x Noiseblocker BlackSilent PRO PK-1 semipassive Fan Regualtor: Aqua Computer Aquaero 5 LT LCD: LG 34UC88 Keyboard: Microsoft SideWinder X4 SK Mouse: SteelSeries Rival 310 Mouse pad: Zowie Gear P-TF X Audio: Creative GigaWorks T20 Series II Wheel: Logitech G27

HTPC MB: MSI B150I GAMING PRO AC CPU: INTEL Pentium G4500 CPU cooler: Noctua NH-L12 + Noiseblocker eLoop B12-2 RAM: Crucial 8 GB DDR4 PSU: MiniBox picoPSU-120 System SSD: Kingston UV400 120 GB Data HDD: WD Red 3TB Case: Silverstone ML05 Milo Case fans: 2x Noctua NF-A8 ULN Remote control: Rii mini RT-MWK02

IVNAtor
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 43
Dátum registrácie: Št 19. Nov, 2015, 00:01

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od užívateľa IVNAtor » Po 19. Mar, 2018, 16:24

Podla mojho nazoru to funguje nasledovne :

Hra ma predrendrovane texturky napr aj to AO ktore moze byt i v 256 farbach aj v 32 bitom tiffku. Nasledne tu mame render engine ktory vsetko realtime pocita a interpoluje v 8 bite pokial nezaskrtnete 10 bit.
Pokial ma render engine vystup nastaveny na 10 bit a grafika 10 bit tak to odosiela aj monitoru ktory toto dokaze zobrazit.
no a k samotnemu HDR co to je vlastne je v realite pozrieme s DSLR fotakom do temneho interieru nastavime expoziciu . Ale mame problem ze ked ma slabi rozsah tak vidim velke biele hovno z okna ale v skutocnosti tak moze vklude niekto niekoho vrazdit motorovou pilou. Ked pouzijeme podobnu analogiu na pocitac kde v render engine je expozicia logaritmicka tak nam v podstate ziadne HDR a podobne srance netreba pretoze samotni programatori mozu carovat s svetlom ako chcu. Kebyze je linearna ako v realnom svete cize viac realisticka, tak mame na monitore prepaly bielej do ktorych ked sa velmi silno zahladime a oko sa prisposobi tak z toho mame ten spominany HDR effect ale zase nevidime detaily ciernej. V konecnom dosledku by to malo byt ako pozerat z okna Cize cumim do ciernej oko sa prisposobi pride biela spravim wau a som slepy

cize keby sme to zobrali do extremu tak by mal monitor dokazat zobrazit v jednom rohu dokonalu tmu a hned v druhom vybuch supernovy aj s gamma ziarenim :D

Napísať odpoveď

Návrat na "Monitory a zobrazovacie zariadenia"