IPS vs VA vs TN

Všetko o monitoroch CRT, LCD paneloch...
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13793
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

mino_85 napísal: Ne 18. Mar, 2018, 17:21 Hej, musia sa spraviť dva rôzne profily. Keby to bolo len na strane monitora, tak všetky hry by boli automaticky HDR ready.

AO je niečo celkom iné, je to v princípe veľmi primitívny spôsob ako vytvoriť dojem väčšieho kontrastu okolo objektov na scéne, s tým o čom je HDR to nemá nič spoločné.

ma to spolocneho velmi vela..preotze to co AO stmavi sa prave viac stmavi pri hdr monitore..alebo poznas inu techniku v hrach co toto robi ? realtime tienovanie celej sceny by ti zrejme nepotiahla ziadna masina

cize ak by si vypol AO..tak sa v hre defakto "vypnes" aj hdr..kedze v hre inu techniku dynamiky kontrastu nemas

uz ale pletiem hrusky do pomarancov..hlavne som chel vediet,preco nemozem mat farby v bf1 ako v tom videu,kedze v tom videu farby take mam ..
Používateľov profilový obrázok
mino_85
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6289
Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
Bydlisko: Prešov

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od používateľa mino_85 »

No nemáš pravdu, AO nemá žiadny súvis s HDR, je to len ingame efekt, nič viac. Nemá nič spoločné s tým koľko farieb monitor zobrazuje, ani aká je max. a min. svietivosť pixelu. Proste HDR rieši len vlastnosti panelu, nierieši žiadne vlastnosti SW. Keby si v hre vypol kompletne aj tiene a odlesky, stále to bude HDR.
Spoiler: ukázať
WS/GAMING MB: Crosshair VIII Dark Hero CPU: Ryzen 9 5900X CPU cooler: Noctua NH-U12A chromax RAM: 32 GB DDR4 G.Skill TridentZ RGB @ 3600 CL14 VGA: ASUS TUF RTX 3080 PSU: Seasonic Prime Fanless TX 700W System SSD: Samsung 990 PRO 1 TB Storage: Samsung 970 EVO Plus 2 TB + 2x Samsung 860 QVO 2TB Case: Jonsbo U5 Black Case fans: 6x Noctua NF-A12x25 PWM chromax Fan Regualtor: Aqua Computer Aquaero 6 LT LCD: LG 34UC88 Keyboard: Microsoft SideWinder X4 SK Mouse: Mionix Naos PRO Mouse pad: Zowie Gear P-TF X Audio: Creative GigaWorks T20 Series II Joystick: Thrustmaster TCA Sidestick + TCA Quadrant + Add-on - Airbus edition Gamepad: Xbox Elite Series 2

HTPC MB: MSI B150I GAMING PRO AC CPU: INTEL Pentium G4560 CPU cooler: Noctua NH-L12 + Noiseblocker eLoop B12-2 RAM: Crucial 8 GB DDR4 VGA: GT1030 PSU: MiniBox picoPSU-120 System SSD: Kingston UV400 120 GB Data HDD: WD Purple 6TB Case: Silverstone ML05 Milo Case fans: 2x Noctua NF-A8 ULN Remote control: Logitech K400 Plus
Používateľov profilový obrázok
dexterav
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 21995
Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
Bydlisko: Sered´

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od používateľa dexterav »

samotné DR hovorí o tom aké max rozlíšenie pre jednotlivé farby má monitor, obrazok atd
ber to ako 4k vs FHD
4k obraz ako taký síce rozbrazíš aj ako FHD ale spústa detailov proste zmizne aj pri najlepšej snahe
proste stále urobíš zo 4px(2x2) 1px
tu zase proste pri 10b máš 1024 odtie\ov 3edej ale pri 8b iba 256 čiže spústa sa stratí či chceš alebo nie
proste ideálne dostaneš iba najlepšiu možnú interpoláciu, niekedy to vadí inokedy nie
Spoiler: ukázať
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz DDR5, Asus TUF 4090 3/23GHz, H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB SSD, Topping D50s + A50s + T5, LG42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X

motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač
motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí
motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill
motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13793
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

nerozumieme si..slovaci..kaslem na to..sorry za ot :)
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8523
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od používateľa shiro »

Kedysi, ked sa kvoli vykonu hravali hry na 16b farbach (16mil aj daco farieb), tak v hrach bezne bolo vidiet na 16b farbach pri gradientoch (napr. obloha) jednotlive prechody medzi odtienmi. S pouzitim 32bit farieb (4mld aj daco) toto zmizlo, prechody su pekne hladke.

Cize HDR mozeme chapat ako, co ja viem, 48bit farby (XY mld odtienov?)


ps. AO (ambient occlusion) sluzi na tienovanie objektov - ked date k sebe dve skrinky do rohu, AO tam prida take to sero, pretoze sa tam svetlo tazsie dostava. Nema to nic s HDR.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13793
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

fakt to musim vysveltovat treti krat ?

ja chapem ze hdr monitor zobrazi temnejsie a svetlejsie jasne pixely bez straty kvality farebnosti..tak ako to vysvetloval Mino..o tom ale nepisem pri AO :) kasli na to
Používateľov profilový obrázok
dexterav
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 21995
Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
Bydlisko: Sered´

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od používateľa dexterav »

Len si mýliš samotný efekt ao a hdr
dr a hdr určujú prave rozsah v ktorom budu vsetky efekty urobené čiže aj ao
Hdr ako take moze mat aj 12 aj 16b
Spoiler: ukázať
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz DDR5, Asus TUF 4090 3/23GHz, H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB SSD, Topping D50s + A50s + T5, LG42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X

motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač
motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí
motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill
motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander
Používateľov profilový obrázok
mino_85
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6289
Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
Bydlisko: Prešov

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od používateľa mino_85 »

Per napísal: Ne 18. Mar, 2018, 17:35uz ale pletiem hrusky do pomarancov..hlavne som chel vediet,preco nemozem mat farby v bf1 ako v tom videu,kedze v tom videu farby take mam ..
Ešte toto mi nedá... nemáš také farby, vidíš len rozdiel, ktorý bol zachytený nahrávaním HDR a nonHDR verzie hry. Lebo rozdiel tam je za každých okolností, či už máš alebo nemáš HDR moňas. Ale rozhodne na tvojom monitore nevidíš presne to čo by si videl na HDR moňase priamym pozorovaním. Vidíš len zachytený rozdiel, ktorý je ale následne transformovaný tým čo môže tvoj monitor zobraziť. Blbo sa to vysvetľuje...

Je to napr. to isté ako keď máš video - porovnávačku OLED a LED telky, povedzme https://www.youtube.com/watch?v=8Pns-cnEzZE
Tiež na videu vidíš zreteľný rozdiel, ale to ešte neznamená, že tvoj moňas sa záhadne zmenil na OLED, že? :) Chápeš o čo mi ide...

AO sa priznám fakt nechápem jak myslíš... AO je AO, je jedno či na HDR paneli alebo nie, je to stále ten istý efekt, ktorý poroste pridáva tiene.
Spoiler: ukázať
WS/GAMING MB: Crosshair VIII Dark Hero CPU: Ryzen 9 5900X CPU cooler: Noctua NH-U12A chromax RAM: 32 GB DDR4 G.Skill TridentZ RGB @ 3600 CL14 VGA: ASUS TUF RTX 3080 PSU: Seasonic Prime Fanless TX 700W System SSD: Samsung 990 PRO 1 TB Storage: Samsung 970 EVO Plus 2 TB + 2x Samsung 860 QVO 2TB Case: Jonsbo U5 Black Case fans: 6x Noctua NF-A12x25 PWM chromax Fan Regualtor: Aqua Computer Aquaero 6 LT LCD: LG 34UC88 Keyboard: Microsoft SideWinder X4 SK Mouse: Mionix Naos PRO Mouse pad: Zowie Gear P-TF X Audio: Creative GigaWorks T20 Series II Joystick: Thrustmaster TCA Sidestick + TCA Quadrant + Add-on - Airbus edition Gamepad: Xbox Elite Series 2

HTPC MB: MSI B150I GAMING PRO AC CPU: INTEL Pentium G4560 CPU cooler: Noctua NH-L12 + Noiseblocker eLoop B12-2 RAM: Crucial 8 GB DDR4 VGA: GT1030 PSU: MiniBox picoPSU-120 System SSD: Kingston UV400 120 GB Data HDD: WD Purple 6TB Case: Silverstone ML05 Milo Case fans: 2x Noctua NF-A8 ULN Remote control: Logitech K400 Plus
IVNAtor
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 155
Dátum registrácie: Št 19. Nov, 2015, 00:01

Re: IPS vs VA vs TN

Príspevok od používateľa IVNAtor »

Podla mojho nazoru to funguje nasledovne :

Hra ma predrendrovane texturky napr aj to AO ktore moze byt i v 256 farbach aj v 32 bitom tiffku. Nasledne tu mame render engine ktory vsetko realtime pocita a interpoluje v 8 bite pokial nezaskrtnete 10 bit.
Pokial ma render engine vystup nastaveny na 10 bit a grafika 10 bit tak to odosiela aj monitoru ktory toto dokaze zobrazit.
no a k samotnemu HDR co to je vlastne je v realite pozrieme s DSLR fotakom do temneho interieru nastavime expoziciu . Ale mame problem ze ked ma slabi rozsah tak vidim velke biele hovno z okna ale v skutocnosti tak moze vklude niekto niekoho vrazdit motorovou pilou. Ked pouzijeme podobnu analogiu na pocitac kde v render engine je expozicia logaritmicka tak nam v podstate ziadne HDR a podobne srance netreba pretoze samotni programatori mozu carovat s svetlom ako chcu. Kebyze je linearna ako v realnom svete cize viac realisticka, tak mame na monitore prepaly bielej do ktorych ked sa velmi silno zahladime a oko sa prisposobi tak z toho mame ten spominany HDR effect ale zase nevidime detaily ciernej. V konecnom dosledku by to malo byt ako pozerat z okna Cize cumim do ciernej oko sa prisposobi pride biela spravim wau a som slepy

cize keby sme to zobrali do extremu tak by mal monitor dokazat zobrazit v jednom rohu dokonalu tmu a hned v druhom vybuch supernovy aj s gamma ziarenim :D

Návrat na "Monitory a zobrazovacie zariadenia"