Stare hry-remaky, porty, patche, emulacia 3Dfx...

Hry a problémy s nimi...
POZOR: žiadny WAREZ
Užívateľov profilový obrázok
ps47
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2137
Dátum registrácie: So 30. Júl, 2005, 20:00
Bydlisko: SK,Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Stare hry-remaky, porty, patche, emulacia 3Dfx...

Príspevok od užívateľa ps47 » Ne 19. Sep, 2010, 22:37

..ako pozeram tak tu nieje ziadne vlakno o starych hrach,tak snad nebude zle podelit sa o skusenosti s rozbehavanim niektorych starych peciek-veterani si iste radi zaspominaju,a mladez bude mat prilezitost vyskusat si ake to bolo,ked hry este aj za nieco stali.

ak ma niekto podobne navody,sem s nimi,casom by mohla vzniknut pomerne zaujimava zbierka..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wolfenstein3D/Spear of Destiny:
WolfGL,plne funkcny opengl port,k dispozici su aj textury s vyssim rozlisenim a 3d modely pre zbrane a predmety.


Doom/Doom2/Heretic/Hexen:
existuje viac plne funkcnych portov,spomeniem napr GZDoom (opengl),a jDoom (opengl/d3d),maju podporu 3d modelov,pridane su rozne svetelne efekty atd.


Duke Nukem3D/Plutonium Pak:
JFDuke3D,posledna verzia 9.10.2005,plne funkcny opengl port,podpora hi-res textur a 3d modelov.autor na ten isty opengl engine naportoval aj Shadow Warrior (link na jeho stranke).na projekte uz nepracuje,dalsi vyvoj (a aj opengl engine) prebral eDuke32,ktory ma aj par dalsich vychytavok naviac (ultra hi-res textury,upraveny 3d engine atd).


Rise of the Triad:
WinROTTGL,plne funkcny opengl port,rovno obsahuje aj 3dmodely pre niektore predmety.k dispozici je aj software verzia (WinROTT).


System Shock:
odporucam SSP (system shock portable),je to komplet kompilacia ss1 ktora na NT systemoch bezi bez nejakych dalsich uprav,umoznuje vyssie rozlisenia,windowed mode,nastavitelny refresh a par dalsich sikovnych veci,napr mouselook,moznost pouzit hires textury a opravene texty.novinkou je shlink,co je nativny port pre windows-tzn uz ziadna (pomala,a potencialne nestabilna) emulacia cez dosbox alebo dgvesa,bezi to pekne nativne,a to aj pod win7 64bit.archiv staci rozbalit do (vasej) instalacie SSP (do adresara RES),editnut shlink.ini (RES\bin) a zadat spravny GamePath.hra sa spusta cez shlink.exe.nevyhodou je (zatial) absencia hudby (ktora sa ale da stiahnut a manualne spustit v pozadi).


System Shock 2:
-skopirujte si z cd adresar shock na disk (optimalne do C:\games alebo tak,vyhnite sa program files a adresarom s prilis dlhymi menami/cestou) a prezente ho cez SS2 Tool (za normalnych okolnosti staci vsetko nechat na default nastaveni,ukazat cestu na shock2.exe a nainstalovat).po ukonceni procesu by mala byt hra pripravena a plne funkcna.
-existuje kopa modov,niektore upravuju hru len minimalne,niektore ju menia uplne,vsetko sa da najst tu.


Thief 1/Gold,Thief 2:
-Thief 1/Gold: nainstalujte,patchnite poslednym oficialnym patchom.pouzite TFix,je v nom vsetko potrebne.
-Thief 2: odporucam Tafferpatcher,obsahuje vsetko co je treba v jednom lahko nainstalovatelnom baliku.


Thief 3:
-John P's Collective Texture Pack pre Thief3 (ten sice asi uplne nepatri do kategorie "klasika",ale svoje miesto v thief serii predsa len ma).spomenuty pack robi zazraky s texturami a efektami.ak chce niekto mat ozaj hardcore thief gameplay,je tu Minimalist Project.kompatibilitu s novymi strojmi zabezpeci Sneaky Update (stabilita, widescreen, Eyefinity).


Final Fantasy 7/8:
-pre FF7 existuje mnozstvo patchov,od fixov pre win xp cez FPS limitery po updaty modelov (a kopa dalsich).vsetko je tu.na zaciatok odporucam Final Fantasy VII Remix,obsahuje vsetky dolezite updaty v jednom bezbolestne nainstalovatelnom balicku.
-fixy pre FF8 su tu,najpotrebnejsie su oficialny patch a FF8 OpenGL Driver (pripadne FF8 Launcher,ak opengl driver nefunguje dobre),vdaka nim by hra mala bezat aj na novych strojoch vo vysokych rozliseniach a bez transparency bugov.


Deus Ex (pripadne UT a Rune):
-na novych strojoch je nutne pouzit enhanced opengl/d3d renderer,to by sa malo postarat o nestabilitu a pripadne graficke bugy.ak mate viacjadrovy procesor,pravdepodobne bude nutne opatchovat deusex.exe tak aby sa spustil iba na jednom jadre,napr cez flipTIB.ak hra bezi prilis rychlo (prejavi sa to napr odseknutymi dialogmi),treba skusit nastavit win2000 kompatibilitu,pripadne obmedzit FPS v ini subore enhanced rendereru (mimochodom,daju sa tam velmi pohodlne nastavit aj ine veci,napr FSAA a AA).
-predtym ako zacnete hrat odporucam nahodit GMDX,opravuje a upravuje velke mnozstvo problemov originalnej hry,viz readme.
-na vylepsenie grafiky skuste Project HDTP,do dokoncenia ma sice daleko,ale na zaciatok to nieje spatne.o lepsie textury sa postara new vision mod..


Quake:
-DarkPlaces engine umozni bezproblemove spustenie vo vysokych rozliseniach na novych strojoch.


Hexen2/Portal of Praevus:
-Hammer of Thyrion engine umozni bezproblemove spustenie vo vysokych rozliseniach na novych strojoch.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


dalsie hry budem doplnovat (ak pridem na nieco zaujimave,alebo ak mi tu niekto postne nieco zaujimave).copyright disclaimer: vsetky fixy su dusevnym vlastnictvom prislusnych autorov,vsetky hry su dusevnym vlastnictvom prislusnych copyrightovych parazitov,blahblahblah you know the drill,tak vsetci vytiahnite svoje originalne cdcka (cvakcvak uskrn) s datovymi subormi prislusnych hier (vacsina tych upravenych enginov ich potrebuje),a bezte smazit az do bieleho rana akoby bol rok 1999. :D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Emulacia 3Dfx glide/ako rozbehnut 3Dfx hry na novych strojoch:

Glide wrapper je maly programek ktory je schopny prelozit 3dfx glide (graficke rozhranie podobajuce sa opengl,ktore pouzivali 3dfx karty,vela hier z tej doby bolo napisanych specialne pre glide,takze na inych kartach za normalnych okolnosti nebezia) do opengl alebo d3d,vdaka comu je mozne zahrat si stare glide pecky na modernych strojoch s radeonmi a geforcami.instaluju sa bud klasicky (ak ma wrapper instalator),alebo manualne (typicky skopirovanim konfiguracnej utilitky a dll suborov do adresara 3dfx hry).po instalacii by vacsina 3dfx hier mala vidiet rozhranie glide a bezat,nicmene niektore mozu vyzadovat specialne nastavenia (kazdy slusny wrapper ma prilozenu konfiguracnu utilitku a readme s nastaveniami pre problematicke hry).ak hra na jednom wrapperi nebezi,treba skusit iny,pripadne pockat na update (pozor,niektore hry nebudu fungovat nikdy,glide sa neda emulovat na 100%).top tri wrappery:

nglide: vyborna kompatibilita,konfiguracna utilitka,podpora hi-res (vsetky moderne rozlisenia-az 2560*1600,plus moznost vynutit spravny pomer stran,co je uplne skvele),emulacia glide,glide2x a glide3x,vyzaduje dx9,momentalne jediny wrapper ktory je este vo vyvoji.
(zeckensack's) glide wrapper: vyborna kompatibilita,konfiguracna utilitka,profily pre jednotlive hry,podpora hi-res (povodne rozlisenie x2,cize napr 640*480 sa zmeni na 1280*960 atp),emulacia glide2x a glide3x,pouziva opengl takze vhodny aj pre linux (wine).
dgvoodoo: velmi dobra kompatibilita,nizke naroky,custom rozlisenia,windowed rendering,konfiguracna utilitka,emulacia glide.dll (uplne prve glide hry pre win) a glide2x,podpora aj pre dosglide,pouziva d3d.
psvoodoo: kompatibilita hlavne s vybranymi hrami,vyzaduje grafiku ktora ma aspon PS1.1,jednoducha konfiguracna utilitka,emulacia glide2x,pouziva d3d.

tieto styri by mali stacit na to aby sa rozbehlo 99% glide hier (metoda pokus-omyl,ked nefunguje prvy,skusim druhy,a nakoniec treti).ak sa hra nerozbehne na niektorom z tychto troch,tak s najvacsou pravdepodobnostou nepobezi na ziadnom wrapperi (napr vsetko co vyzaduje compare to bias depth testing mode,to zatial nevie emulovat nikto)..za zmienku este stoji swen's wrapper,ktory bol vytvoreny vylucne pre diablo2,nGlide (novy a velmi slubny wrapper) a Hacktarux's glide3x wrapper,ktory bol vytvoreny specialne pre glide64 (graficky plugin na emulaciu N64.wrapper je prilozeny k pluginu)..na nete sa vala pomerne dost dalsich wrapperov,ale vsetky o ktorych viem su velmi malo funkcne a obvykle mrtve,takze za normalnych okolnosti sa nema zmysel nimi zaoberat-jedine ze by mal clovek ozaj vela casu a chuti robit nieco ozaj zbytocne..


na zaver: glide wrappery by sa mali pouzivat iba v pripade ze je to naozaj nutne-vela hier ma oficialne ci neoficialne patche ktore pridavaju nativnu podporu opengl alebo d3d (napriklad vsetko co je na unreal engine),to by sa malo vyskusat ako prve,obvykle to funguje lepsie a rychlejsie nez casto komplikovana (a nedokonala) emulacia cez wrapper..
Naposledy upravil/-a ps47 v Pi 12. Jan, 2018, 16:39, upravené celkom 32 krát.

Užívateľov profilový obrázok
HellAngel
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8526
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa HellAngel » Št 30. Sep, 2010, 20:11

skusali ste niekto ten Deus EX? Rad by som si zahral tuto klasiku.
NB: Dell Latitude 5480

Užívateľov profilový obrázok
ps47
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2137
Dátum registrácie: So 30. Júl, 2005, 20:00
Bydlisko: SK,Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa ps47 » Št 30. Sep, 2010, 23:16

vsetky hry co som spomenul mam osobne odskusane.ad deus ex-novy renderer funguje skvele,snad len dodam ze v dx9 variante je nutne manualne zapnut odlesky (ShinySurfaces=True pod [D3D9Drv.D3D9RenderDevice],deusex.ini).updatnute textury su fajn,updatnute modely (project hdtp) mi prilis nesadli,tam bude treba este vela prace..velmi odporucam biomod,tie bugfixy a vylepsenia su ozaj dobre..este jedna vec,pred tym ako zacnes nahadzovat renderer/ine,hru patchni na poslednu verziu (toto by mala byt samozrejmost,ale ludia na to zabudaju az prislis casto).
Naposledy upravil/-a ps47 v Pi 26. Aug, 2011, 23:23, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
Per
Autor FAQ
Autor FAQ
Príspevky: 12421
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa Per » Pi 01. Okt, 2010, 07:54

system shock 2 a deusex su moje bestovky..chcem sa spytat, ide to aj na viste/7 ?

Užívateľov profilový obrázok
ps47
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2137
Dátum registrácie: So 30. Júl, 2005, 20:00
Bydlisko: SK,Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa ps47 » Pi 01. Okt, 2010, 10:03

pokial viem,tak ano,a to vratane 64bit verzii.

Užívateľov profilový obrázok
Per
Autor FAQ
Autor FAQ
Príspevky: 12421
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa Per » Pi 01. Okt, 2010, 10:33

co sa tyka rozliseni..viem ze to tam spominas,ale 1920*1200 na tieto dve hry pofrci ? :-)

Užívateľov profilový obrázok
ps47
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2137
Dátum registrácie: So 30. Júl, 2005, 20:00
Bydlisko: SK,Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa ps47 » Pi 01. Okt, 2010, 11:40

nevidim dovod preco by nemali.updated renderer pre deus ex zvladne aj 2560x1600,a darkwidescreen pre ss2 este viac (ak ma pamat neklame,tak 3840x2160 alebo nejake take sialenstvo).

ja osobne som to mal maximalne takto:

Obrázok
Naposledy upravil/-a ps47 v Pi 01. Okt, 2010, 11:46, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
Per
Autor FAQ
Autor FAQ
Príspevky: 12421
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa Per » Pi 01. Okt, 2010, 11:42

z touto temou si ma potesil :good:

Užívateľov profilový obrázok
HellAngel
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8526
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa HellAngel » Pi 01. Okt, 2010, 12:14

jj aj mna, ten deus musim odskusat ked bude viacej casu. Dikes :good:
NB: Dell Latitude 5480

Užívateľov profilový obrázok
Per
Autor FAQ
Autor FAQ
Príspevky: 12421
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa Per » Pi 01. Okt, 2010, 12:30

ja odporucam SS2...nie je nic lepsie

Užívateľov profilový obrázok
ps47
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2137
Dátum registrácie: So 30. Júl, 2005, 20:00
Bydlisko: SK,Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa ps47 » Pi 01. Okt, 2010, 13:36

jj..aby som nezabudol,vcera som dokoncil opravu cestiny pre ss2 (pre jedneho pribuzneho z cz),takze ak ma niekto problemy s anglictinou..link.

Užívateľov profilový obrázok
Per
Autor FAQ
Autor FAQ
Príspevky: 12421
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa Per » Pi 01. Okt, 2010, 13:38

co bolo s cestinou?

Užívateľov profilový obrázok
ps47
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2137
Dátum registrácie: So 30. Júl, 2005, 20:00
Bydlisko: SK,Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa ps47 » Pi 01. Okt, 2010, 13:39

bola nekvalitna az strach.v readme je detailny rozbor,ak sa chces pobavit.. :D

Užívateľov profilový obrázok
Per
Autor FAQ
Autor FAQ
Príspevky: 12421
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa Per » Pi 01. Okt, 2010, 13:42

je to mozne i ked uz nepamatm

Užívateľov profilový obrázok
jararak
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 5182
Dátum registrácie: Št 13. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice, Bratislava (29)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Stare hry-remaky,porty,patche,emulacia 3Dfx..

Príspevok od užívateľa jararak » Ne 03. Okt, 2010, 12:50

ps47 - blooda tam nemas?
Watching you ...

Modra je dobra a preto ju mam aj v logu.

Napísať odpoveď

Návrat na "Hry a problémy s nimi"