Pomoc - Topológia: 2Managed switche s VLANmi

Všetko o sieťach, nastaveniach, problémoch ...
Kaper

Pomoc - Topológia: 2Managed switche s VLANmi

Príspevok od používateľa Kaper »

Ahojte,

Mám v pláne takúto topológiu. Po ten 1. zyxel je to viac menej aktuálne a funguje mi to, zaujíma ma tá druhá časť zyxelu (Podfarbená do jemne oranžovej).

Pôjdu tie VLANy keď to bude takto natagované cez ten prvý (managed) resp. druhý switch ??? Nemám druhý managed zyxel aby som to skúsil, a v sietiach som začiatočník.

Obrázok

Thanks :cool:
Naposledy upravil/-a Kaper v Po 13. Aug, 2018, 06:56, upravené celkom 2 krát.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Pomoc - Topológia: 2Managed switche s VLANmi

Príspevok od používateľa Snake »

Takto ti to nepojde lebo nemas switch co podporuje vlan translation, tzn. Hore mas vlan 1,3,... a dalsie mas 101,102, vlan id sa musi zhodovat, ak sa nezhoduje musi sa prelozit, alebo pouzit qinq





.
Kaper

Re: Pomoc - Topológia: 2Managed switche s VLANmi

Príspevok od používateľa Kaper »

Môžeš byť konkrétnejší čo mysliš konkrétne tým že "nepôjde"?

Mi chceš povedať že teda ten druhý zyxel takto do kaskády zapojiť nepôjde resp. nepôjdu tam VLANY?

(btw: ten 1. zyxel mám zapojený takto ako je v schéme a VLANY mi tam fungujú.)
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Pomoc - Topológia: 2Managed switche s VLANmi

Príspevok od používateľa Snake »

Este raz, vlany musia mat rovnake id a komunikovat trunkom, inak ich treba prekladat





.
Kaper

Re: Pomoc - Topológia: 2Managed switche s VLANmi

Príspevok od používateľa Kaper »

Ďakujem, tvoja odpoveď mi veľmi pomohla (ironic)...

Možno je to zle nakreslené, ale tadiaľ kde "tečú" vlany 1 až 5 idú samozrejme aj VLANY 101-113. Oprava obrázku...
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold