Papek: asi 95% mojich tras je dochadzanie do prace (2x75km denne), takze v pohode. Na dlhsie trasy mame stale doma druhe auto (308SW).
Jednoduska: toto je ta zaujimava stranka veci. Ekonomicky to vychadza identicky (mozno trosku lepsie pre Teslu) po stranke nakladov. Ratam to pre svoju situaciu a vychadzam z pesimistickejsieho odhadu nakladov pre Teslu. Pre najazd okolo 40t km vychadzaju naklady na elektriku (moja situacia, druhy elektromer, domaca pripojka 3x230V/16A, celkova potreba okolo 7500-8000 kWh) niekde okolo 1200-1400 eur / rok, Kasko niekde k 1000 eur / rok, servis neviem odhadnut (ale povedzme 250 eur/rok). Sup vychadza na palive okolo 3500-4000 eur / rok, poistka okolo 2000 eur/rok (obsahuje aj cestnu dan v AT, ktoru platia aj sukromne osoby, pre elektricke auta sa cestna dan neplati), rocny servis ratam niekde okolo 500 eur (bez oprav). Ostatne veci ostavaju nezmenene (gumy, dialnicna nalepka, ...).
Co ma prekvapilo celkom milo bola celkova uroven hluku podobna Superbu. Najviac som sa obaval hluku od podvozku a aerodynamickeho hluku, tie boli mozno iba trosku horsie, od motora je ticho, takze celkovo zhruba identicky.
Re: Všeobecná diskusia
Napísané: Pi 23. Aug, 2019, 09:53
od používateľa SKiLEX
Nebude sa to pri 3x230/16A nabijat strasne dlho?
Re: Všeobecná diskusia
Napísané: Pi 23. Aug, 2019, 09:58
od používateľa Jednoduska
Maniak, jasne, takto to dava vacsi zmysel ak to rozdelujes na mesacne/rocne naklady. Ja stale ako jednoducha slovac pozeram na nakupnu prvocenu
Do nakladov si pocital aj nejaki nabijaciu stanicu domov? sranda ze tie tesly maju uz par rokov a stale su na tom parametrovo lepsie ako koncernove elektromobily podla vsetkeho...
Re: Všeobecná diskusia
Napísané: Pi 23. Aug, 2019, 10:18
od používateľa maniak
Skilex: model 3 ma vstavanu AC nabijacku na 3x230V / 16A = 11 kW. Wallboxy na trhu su 11/22 kW (3*230V/32A). Ked uz budem Wallbox kupovat, tak asi vezmem rovno 22kW, ak mi teda elektrarne dovolia taky odber na danom mieste. Co sa dlzky nabijania tyka, AC nabijanie je pre domace potreby (e.g. nocne nabijanie), takze casovo ti to je jedno. SR+ ma 50 kWh bateriu, LR ma 75 kWh bateriu. Mas to drzat niekde v rozmedzi 10-90% bezne, zvysok si vypocitaj. Pre DC rychlonabijanie je potom obmedzenie nabijacieho vykonu 100 kW (SR+) alebo tusim 250 kW (LR).
Pre rychlonabijanie tu su DC rychlonabijacky. Od tych pomalsich (50kW), cez rychlejsie (Tesla ma v nasom regione 120-150 kW nabijacky) az po Ionity (to sa pomerne slusne rozsiruje, jedna je napr. na polceste do Viedne z BA, dalsia hned kusok za Viednou smer Graz; tie vedia poskytnut aj 250 kW, tusim su stavane az na 350 kW).
Jednoduska: jj, ta kupna cena to aj u mna skreslovala, kym som si to nerozpocital uplne cele. Kupnu cenu Wallboxu som neratal do ceny. Wallbox samotny stoji do 1000 eur (napr. https://www.mobilityhouse.com/de_de/lad ... 8QQAvD_BwE), ale neviem este co ma vyjde instalacia a pripojka. Toto ale ratam ako dlhodobu investiciu, ktora bude patrit k bytu.
Re: Všeobecná diskusia
Napísané: Ut 27. Aug, 2019, 20:29
od používateľa _Mato_
Paradna reklama na paradne auto.
Re: Všeobecná diskusia
Napísané: Ut 27. Aug, 2019, 21:40
od používateľa Snake
A jak ta svina sedi na ceste, neskutocne nieco
Re: Všeobecná diskusia
Napísané: Ut 27. Aug, 2019, 22:39
od používateľa SKiLEX
prejde cez STK auto s nefunkcnym zadnym ostrekovacom? posledne 3 kontroly s tym problem nebol, ale tak teraz to vraj sprisnovali...
Re: Všeobecná diskusia
Napísané: Ut 27. Aug, 2019, 23:02
od používateľa stanomx
ak to skusat bude tak nie, ak nebude tak hej
Re: Všeobecná diskusia
Napísané: St 28. Aug, 2019, 10:51
od používateľa scream
RS6 ... Kebyze aj mam cez 100K na nove auto... asi si kupim nieco ine