Strana 1 z 2867

Všeobecná diskusia

Napísané: So 03. Mar, 2007, 23:12
od používateľa Snake
Doprava, dopravné zaujímavosti, žurnalistika spojená s dopravou, auto-novinky, auto-zaujímavosti, všetko o našich štvorkolesových tátošoch sem :-)
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Prihlásenie, odhlásenie a prehlásenie auta
Spoiler: ukázať
Každé auto musí byť prihlásené na okresnom dopravnom inšpektoráte. Či už ide o prihlasovanie, odhlasovanie alebo prehlasovanie je potrebné zobrať si so sebou doklady totožnosti: občiansky preukaz v prípade osoby – nepodnikateľa, živnostenský list v prípade živnostníka, právnické osoby sa preukážu výpisom z obchodného registra, ktorý nemôže byť starší ako tri mesiace, a nezabudnúť na pečiatku.
Špecifikom je, keď vlastník nie je zároveň aj držiteľom vozidla. V tom prípade sa musia dostaviť na inšpektorát obaja. Ako držiteľ môže byť zapísaná len jedna osoba. Držiteľom môže byť len fyzická osoba staršia ako 15 rokov, alebo fyzická osoba s oprávnením na podnikanie, alebo právnická osoba, prípadne jej organizačná zložka, ktorej vedúci je oprávnený vykonávať právnické úkony. V prípade, že držiteľa vozidla zastupuje iná osoba, potrebné je úradne overené splnomocnenie.

Prihlasovanie nového auta
Pri prihlasovaní nového auta do evidencie je potrebné okrem už spomenutých dokladov totožnosti predložiť vyplnenú príslušnú žiadosť, doklad o nadobudnutí vozidla - faktúru, alebo lízingovú zmluvu, overené splnomocnenie lízingovej spoločnosti, doklad o predbežnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla. Pri prihlasovaní nesmie samozrejme chýbať ani prihlasované auto, pretože je potrebné porovnať výrobné údaje. Ak ide o nové auto dovezené z niektorej členskej krajiny EÚ potrebné je aj potvrdenie o zaplatení DPH.
Pridelenie evidenčného čísla s vydaním dvoch tabuliek vás bude stáť 1000 Sk a rovnakú sumu vynaložíte za prihlásenie auta. To všetko zaplatíte formou kolku vo výške 2000 Sk.

Z okresu do okresu
Ak sa presťahujete do iného okresu, alebo kúpite auto, ktoré je prihlásené v inom okrese, potrebné je ho najskôr odhlásiť. Okrem vyplnenej žiadosti aj s údajmi nového držiteľa, musíte predložiť technický preukaz, osvedčenie o evidencií vozidla, príslušný doklad totožnosti, doklad o zaplatení povinného poistenia. V prípade, že o zmenu žiada držiteľ auta, ktorý nie je vlastníkom, potrebný je jeho overený súhlas, alebo rozhodnutie príslušného orgánu firmy. Pri odhlasovaní sa neplatí žiadny správny poplatok.
Pri prihlasovaní auta v novom okrese je potrebné vyplniť príslušnú žiadosť. K tomu musíte okrem dokladu totožnosti priložiť technický preukaz, v ktorom musí byť vyznačené odhlásenie auta, osvedčenie o evidencií so zápisom odhlásenia, potvrdenie o predbežnom povinnom poistení a kolok v hodnote 1300 Sk, ak ide aj o zmenu držiteľa. Ak ide o prihlásenie z dôvodu presťahovania je hodnota kolku 1150 Sk.

Prepis v okrese
Prepis auta sa uskutočňuje vtedy ak dochádza k zmene držiteľa v rámci okresu. Pri tomto úkone musí byť prítomný bývalý i nový držiteľ. Bývalý musí predložiť žiadosť o odhlásenie, technický preukaz, osvedčenie o evidencií auta a doklad o zaplatení povinného poistenia. Nový držiteľ vyplní žiadosť o prihlásenie, potvrdenie o predbežnom povinnom poistení a kolok vo výške 300 Sk. Samozrejmé je predloženie dokladov totožnosti.

Vyradenie z evidencie
Pri vyradení auta z evidencie odovzdáte osvedčenie o evidencií, tabuľky s evidenčným číslom a doklad o zaplatení povinného poistenia. Potrebné je aj potvrdenie o prevzatí auta vystavené spracovateľom starých áut. O vyradení auta z evidencie vydá okresný inšpektorát potvrdenie.
Auto vyradené z evidencie je jeho držiteľ povinný do 30 dní odstrániť z cesty, alebo iného verejného priestranstva.
Praktické rady pri kúpe ojazdeného automobilu
Spoiler: ukázať
1. vonkajší vzhľad auta

• Kvalita laku: lak by mal mať po celej ploche karosérie zhodný odtieň, štruktúru aj stupeň lesku.
• Výskyt korózie: najčastejšie korodujúce miesta sú lemy blatníkov, okraje dverí a ostatných častí karosérie, jednotlivé zvary, najmä v upevnení strechy, často sa korózia objavuje pod lemom čelného skla. Medzery medzi jednotlivými dielmi karosérie by mali byť rovnomerné, po celej karosérii približne rovnako veľké a pokiaľ možno, čo najmenšie.
• Stav plastov: vyblednuté a zhrubnuté plasty poukazujú na to, že vozidlo nebolo garážované a bolo často a dlhodobo vystavené priamemu slnku.
• Strecha vozidla: musí byť rovná, bez akýchkoľvek opráv. Akákoľvek jej deformácia totiž ukazuje na skrivenie celého skeletu auta po nehode.
• Neoriginálne doplnky: musia mať dokumentáciu o ich schválení pre premávku na verejných komunikáciách (atest 8 SD). Je potrebné dôkladne skontrolovať kvalitu a spôsob montáže. Pokiaľ ich na aute nechcete, nechajte ich odmontovať ešte pred kúpou samotného vozu

2. motor a priestor motora

• Motor: mal by byť na prvý pohľad suchý a relatívne čistý. Príliš "vyglančený" motor môže znamenať aj pokus o zakrytie úniku oleja, alebo iných kvapalín.
• Olej: jeho stav by mal byť skontrolovaný pred štartom motora predovšetkým s ohľadom na čírosť a jeho dostatočné množstvo, po zastavení motora by nemala byť na mierke ani na viečku žiadna pena.
• Motor by mal ľahko naskočiť na prvý pokus. Jeho chod by mal byť kľudný, pravidelný, bez nadmerného hluku a viditeľného dymu (v zime sa môže tolerovať čisto biela vodná para).
• Ostatné prevádzkové kvapaliny by mali byť v dostatočnom množstve (medzi ryskami na nádobách), chladiaca kvapalina by mala byť čistá, bez známok mastnoty.

3. interiér

• Volant, radiaca páka, pedále a ostatné ovládače by mali byť opotrebované úmerne najazdeným km. Pokiaľ je veniec volantu úplne hladký a z riadiacej páky je už zotrená pôvodne vylisovaná schéma radenia, tak má dotyčný voz určite najazdených viac, než napr. deklarovaných 100.000km. To platí aj pre gumové "šľapky" pedálov, tu by sme sa mali sústrediť predovšetkým na pedál brzdy a spojky, ktoré sú najviac namáhané.
• Stav sedadiel, čalúnenia celého interiéru: opäť platí, že interiér by mal byť opotrebovaný úmerne svojmu veku a najazdeným km. Pozornosť venujte hlavne stavu sedadla vodiča, či už nie je deformované účinkom váhy, ale veľa prezradí aj stav a čistota celého interiéru vozu.
• Dodatočne montované doplnky, napr. HF pre mobilný telefón, CD meniče, rôzne tienidlá. Všetko toto príslušenstvo musí mať dokumentáciu o schválení k premávke.

4. spodok auta


• Každý seriózny bazár by vám mal umožniť prehliadku vozu aj zospodu, bez tejto obhliadky auto v žiadnom prípade nekupujte. Spodok vozu by mal byť čistý, bez stôp po oleji alebo brzdovej kvapaliny. Dávajte pozor na "nadbytočné" zvary a skontrolujte neporušenosť nosných častí (prahov, pozdĺžnych nosníkov a náprav) či už vinou korózie, alebo mechanického poškodenia. V oboch prípadoch je akékoľvek poškodenie týchto dielov veľmi závažné a pri ďalšej premávke nebezpečné. Podvozok by mal mať kvalitný ochranný nástrek, ale podozrivo nová a silná vrstva ochranného prostriedku môže naopak maskovať koróziu alebo iné poškodenie.
• Tlmiče a uchytenie náprav by mali byť bez akýchkoľvek porušení, bez korózie a v prípade tlmičov i únikov oleja.

5. identifikácia auta, jeho pôvod a servisná história

• VIN kód je unikátne identifikačné číslo karosérie. Vždy ho vyhľadajte a skontrolujte priamo na mieste jeho vyrazenia. Mal by byť vyrazený čisto a čitateľne. Musí sa zhodovať s údajom na identifikačnom štítku vozidla (spravidla v motorovom priestore) a vo veľkom i malom TP. V opačnom prípade od kúpy bez ďalšej diskusie upustite. To isté platí aj pre číslo motora.
• Kódy skiel: skontrolujte kódy jednotlivých skiel. Okrem predného, ktoré býva často menené aj bez nehody, by na seba mali čísla aspoň rámcovo naväzovať a sklá by mali pochádzať od rovnakého výrobcu.
• Servisná knižka a návod k obsluhe by zvlášť u novších áut (do veku cca 6 rokov) nemali v žiadnom prípade chýbať. Ak áno, tak je vhodné od nákupu daného auta upustiť. Majiteľ sa tak pravdepodobne snaží zamaskovať opravu po nehode alebo je vozidlo kradnuté. Pokiaľ nie je pravdou ani jedno ani druhé, je to potom prinajmenšom ukazovateľ nedbalého prístupu k starostlivosti o auto.
• Počet majiteľov: zistite si z veľkého TP, koľko majiteľov už auto malo. Ak je TP vystavený ako duplikát za stratený, potom radšej k autu pristupujte s tým, že už bol vypísaný a ste teda min. piatym majiteľom. Pokiaľ bolo auto individuálne dovezené zo zahraničia, vyžadujte aj TP krajiny, kde bolo pôvodne prihlásené.

6. skúšobná jazda

• Skúšobnú jazdu by mal bez poplatku a zálohy umožniť každý seriózny bazár. Samozrejmé by malo byť aj to, že vás predajca nechá aspoň časť cesty riadiť. Inak hľadajte auto u iného predajcu.
• Motor by mal mať kľudný, pravidelný chod bez zvláštneho hluku a vibrácií. Mal by mať plynulý a stály ťah. Jeho reakcia na pohyb plynového pedálu by mala byť okamžitá a primeraná. Motor by nemal behom jazdy produkovať žiadny viditeľný dym (v zime je možné tolerovať čisto bielu vodnú paru). Vyskúšajte jeho záber v nízkych otáčkach a nebojte sa ho trochu vytočiť. Ak je v poriadku, neublíži mu to.
• Prevodovka: jej ovládanie by malo ísť zľahka, bez zvláštnych odporov alebo pocitu "počítania zubov". Dráhy radiacej páky by mali byť presné a jednotlivé rýchlosti by mali byť ľahko dostupné.
• Spojka by mala umožňovať bezproblémový plynulý rozjazd i radenie. Mala by zaberať rovnomerne po celej dráhe chodu pedálu a bez akýchkoľvek zvukových prejavov.
• Podvozok a nápravy by mali byť bez zvláštnych zvukových prejavov a pôsobiť plynulo pri prechádzaní nerovností.
• Riadenie by malo byť bez odporu, presné a ľahko fungujúce. Nemalo by pri vyšších rýchlostiach vibrovať a pri rovnej jazde by mala byť priečka volantu vodorovne.
• Brzdy by mali mať odpovedajúci rovnomerný účinok. Pri brzdení nesmú byť zjavné vibrácie a auto by nemalo mať pri prudkom zabrzdení tendenciu meniť smer jazdy.

7. Zmluva o predaji a kúpe ... (uzavretá podľa § 588 a násl. Občianskeho zákonníka)

V zmluve treba presne uviesť:
• všetky osobné (firemné) údaje o predávajúcom a kupujúcom
• predmet kúpy (presná špecifikácia - typ, ev. číslo, rok výroby, farba, čísla karosérie, motora, tech. preukazu, počet najazdených km, výbava)
• kúpna cena a spôsob jej úhrady
• spôsob odovzdania a prevzatia premetu kúpy (vozidlo, kľúče, tech. preukaz, osvedčenie o evidencii vozidla, servis. knižka...)
• prehlásenie predávajúceho o tom, že:
- je výlučným vlastníkom vozidla a je oprávnený s ním nakladať
- si k vozidlu neuplatňuje akékoľvek právo žiadna tretia osoba a ani v budúcnosti nebude
- je vozidlo riadne registrované na príslušnom dopr. inšpektoráte a všetky dokumenty sú platné
- vozidlo nemá žiadne vady ani nedostatky neuvedené v Preberacom protokole a tento záznam úplne a presne popisuje tech. stav vozidla
- neexistuje žiadna vecná, právna ani technická prekážka, ktorá by zabraňovala riadnemu užívaniu vozidla kupujúcim
• súčasťou zmluvy by mal byť Preberací protokol, v ktorom je presne popísaný aktuálny technický stav vozidla, prípadne aj samotný protokol o STK
• predávajúci zodpovedá za vady prípadné skryté vady podľa ustanovení Občianskeho zákonníka
Ako doviesť ojazdený automobil zo zahraničia
Spoiler: ukázať
Každého určite zaujíma papierovanie a behanie po úradoch, ktoré dovoz auta prinesie.
V prvom rade je potrebné auto odhlásiť v krajine, kde ho kupujete (doklad o odhlásení z evidencie v pôvodnej krajine). Potrebná je kúpna zmluva od predávajúceho.
Pri samotnej preprave auta po vlastnej osi je potrebné zaobstarať si prevoznú značku, za ktorú zaplatíte 100 eur (Slovinsko). Prevozná značka má platnosť 2 týždne a zaručuje, že v prípade nehody je auto poistené pre prípad nehody spôsobenej iným autom.
Ak nechcete mať problémy s prihlásením dovezeného auta je nutné, aby malo takzvanú globálnu homologizáciu, čo je typové schválenie, ktoré majú v EÚ vozidlá vyrobené od roku 1996. Či ho vyhliadnuté auto má zistíte tak, že na výrobnom štítku bude údaj, ktorá obsahuje písmeno „e“ a číslo smernice 1970/156, 1998/14 alebo 2001/116. Potvrdenie zhody auta s typom, ktorému bolo udelené typové schválenie, sa nazýva certifikát konformity (COC). Je to doklad vzťahujúci sa na kupované auto a obsahuje jeho VIN číslo a ďalšie údaje potrebné na vyplnenie technického preukazu.
Certifikátu konformity je výhodnejšie si zaobstarať už pri nákupe v zahraničí. Podľa legislatívy je potrebné COC predložiť na chránenom papieri.
Ďalšou fázou je prihlásenie do evidencie. Vaše prvé kroky budú smerovať na príslušný úrad cestnej dopravy, kde predložíte žiadosť o schválenie jednotlivo dovezeného auta, ktorá musí obsahovať vaše osobné údaje: meno, priezvisko dátum a miesto narodenia. Právnické osoby uvedú názov, adresu alebo obchodné meno, sídlo, IČO, meno a priezvisko osoby alebo osôb, ktoré sú štatutárnymi zástupcami a pochopiteľne podpis a odtlačok pečiatky. Žiadosť musí tiež obsahovať všetky identifikačné údaje auta.
K žiadosti musíte pripojiť doklad o nadobudnutí auta, čo je buď kúpna alebo darovacia zmluva, doklad o vyradení z evidencie v zahraničí a pripustení do voľného obehu spolu s certifikátom konformity COC. Ak máte doklady v cudzom jazyku, potrebné je ich nechať najskôr preložiť. Ak dvojjazyčné, potrebný je preklad oboch jazykov. Preklad môže urobiť len úradne registrovaný prekladateľ.
Na dopravnom úrade vás už pri prvej návšteve upozornia, že je potrebné zaplatiť 3000 Sk do recyklačného fondu. Spolu s podaním žiadosti zaplatíte správny poplatok vo výške 2000 Sk. Potom vám úrad vydá rozhodnutie o prerušení konania a s kópiou žiadosti vás pošle na stanicu technickej kontroly, kde posúdia technický stav dovezeného auta. Ide o „kontrolu technického stavu pred schválením jednotlivo dovezeného vozidla“, poplatok je 500 Sk. Ak má auto naftový motor, potrebná je aj emisná kontrola. Pre informáciu dodávame, že technické kontroly si krajiny EÚ zatiaľ vzájomne neuznávajú.
Ak auto nemá zakódovaný rok výroby v čísle motora alebo karosérie, tak musíte predložiť potvrdenie roku výroby od autorizovaného dovozcu, ktorý danú značku na Slovensko dováža. Za vydanie listiny si importérske spoločnosti účtujú rôzne poplatky. Potvrdenie o roku výroby vozidla by si mal vybaviť majiteľ vozidla ešte pred STK.
Po úspešnom absolvovaní technickej kontroly a máte protokol s označením „spôsobilé“ a po zaplatení poplatku do recyklačného fondu poštovou poukážkou, znovu navštívite dopravný úrad. Na základe predložených dokladov vám vydajú rozhodnutie o typovom schválení jednotlivo dovezeného auta a vystavia osvedčenie o evidencii vozidla, t.j. nový technický preukaz., ktorý je vydávaný od 1.3.2005. Po získaní technického preukazu nasleduje kontrola čísiel karosérie a motora.
Následne je potrebné si vybrať poisťovňu, dohodnúť zmluvu o povinnom poistení. Zároveň vám vydá potvrdenie o poistení.
Ako posledný navštívite dopravný inšpektorát, kde po zaplatení 1150 Sk zoberú auto do evidencie a vydajú evidenčné čísla. Budete potrebovať nasledovné doklady: technický preukaz, uzatvorené povinné zmluvné poistenie a občiansky preukaz, prípadne živnostenský list alebo iný doklad o tom, že ste oprávnený zastupovať firmu, na ktorú je auto nahlasované. Pre istotu si však treba zabezpečiť aj preklady starého (zahraničného) technického preukazu poprípade aj s kúpno-predajnou zmluvou, prirodzene priložené k originálom.

Platenie DPH pri dovoze automobilu sa týka iba nových vozidiel a ani clo sa pri dovoze z krajín EÚ za ojazdené auto neplatí. Pokiaľ však občan SR kupuje automobil mimo krajín EU, musí pri vstupe do Európskej únie predložiť tovar (automobil), na colné konanie najbližšiemu colnému orgánu, spravidla pohraničnému. Clo uhradí priamo v krajine vstupu do EU, alebo v ktorejkoľvek inej krajine Európskej únie.


Poplatky, ktoré sa vzťahujú na dovoz ojazdeného vozidla

- STK na osobný automobil stojí 2 200 Sk,
- STK na nákladný automobil 3 200 Sk,
- STK na prípojné vozidla 1 680 Sk.
- STK na iné použité vozidlá 5 000 Sk
- tabuľa s evidenčným číslom stojí 500 Sk/ks
- za prihlásenie vozidla do evidencie sa platí 1 000 Sk
Pár tipov pre úspornú jazdu:
Spoiler: ukázať
1. Nejazdiť plyn – brzda, keď viem že budem odbočovať, dám predtým dolu nohu z plynu
2. Pri AT prevodovke, ak sa hýbem v kolóne, nestláčam plyn, iba dám dolu nohu z brzdového pedálu
3. Nepoužívam AC zbytočne, radšej najprv vetrať, potom púšťať, pri predbiehaní AC vypnúť (najlepšie)
4. Nepoužívať AC keď idem do kopca
5. Netankovať keď vidím že napĺňajú nádrže (rozvíri sa sajrajt ktorý môže upchať filter a vstrekovače)
6. Mať auto v perfektnom stave (tzn. Pravidelné servisné úkony, atp.)
7. Mať auto navoskované („šmýkajúca“ sa karoséria lepšie reže vzduch :D )
8. Kontrolovať tlak v pneu
9. U benzínu radiť v strednom pásme otáčok, u dieslu v nízkom pásme
10. Nevyraďovať do neutrálu, moderné autá úplne odpájajú prívod paliva (lebo motor ide na zotrvačnosť), preto keď prichádzam ku križovatke kde je červená, dám dolu nohu z plynu, a možno mi tam skočí aj zelená :)
11. Akcelerovať čo najrýchlejšie (s rozumným prevodovým stupňom)
12. Keď parkujem, zaparkovať na prvom mieste čo vidím, nekrúžiť tam jak sup, šupnite to do prvého boxu, trošku sa aj prejdete.
13. Zbytočné veci – nenosiť, taktiež nerobte niekomu taxikára.
14. Kombinovať jazdy – keď idem zo školy, zájdem si aj do obchodu, či do banky, nie zvlášť
15. Keď mám cestu s viacerými zastávkami, ako prvú si vyberám tú najdlhšiu (s rozumom), zahreje sa mi auto, tým pádom mi klesne aj spotreba
16. Tempomat neni to najlepšie na AT prevodovke (tá si radí horu a dolu sama, čiže môže zbytočne podraďovať pri brzdení).
17. Keď je auto stavané na oktánové číslo 95, tak tankujte 95ku, 98čka či dokonca 100oktán je mrhanie peniazmi.
18. Diaľnice sú váš friend, nad 100kmph dostanete lepšiu spotrebu než pri/pod 90kmph.
19. Nebuďte agresívny, keď dojde čávo s bávom, netreba hneď šliapať po plyne, on má tatkové auto, jemu PHM preplatia, vám nie.
20. Štartovať so spojkou a bez plynu!
21. Cúvať bez plynu!
22. Nechať si odstup za autom za ktorým idete, tým že si necháte odstup sa nestávate jeho bábkou (on brzdí, vy musíte, on zrýchli, vy musíte), a je to aj bezpečnejšie :)
23. Vyrazte skôr, nebudete v strese
24. Ak máte diesel, tankujte skoro ráno (keď je teplota na minime), diesel zhustne, takže dostanete viac za menej :)
25. Tip 24. Neplatí v zime
26. Keď nemusíte nejazdite.
27. A posledne: Get a diesel :D
Policajt smie zadržať techničák, ak
Spoiler: ukázať
- je vozidlo nespôsobilé alebo technicky nespôsobilé na cestnú premávku alebo ak vozidlo bolo vyradené z evidencie alebo z cestnej premávky,
- vodič nepreukázal, že vozidlo bolo v ustanovenej lehote podrobené technickej kontrole alebo emisnej kontrole,
údaje v ňom uvedené nie je možné identifikovať,
- je podozrenie, že sa v ňom neoprávnene urobili zmeny alebo že je neplatné,
- pominul účel, na ktorý bolo vydané,
- je na vozidle nečitateľná alebo poškodená tabuľka s evidenčným číslom alebo táto tabuľka nie je umiestnená v súlade s týmto zákonom,
- vodič nepredloží potvrdenie o poistení zodpovednosti,
- vozidlo presahuje najväčšie prípustné rozmery a vozidlo nemá povolenie na zvláštne užívanie ciest,
- vozidlo presahuje najväčšiu prípustnú celkovú hmotnosť alebo najväčšiu prípustnú hmotnosť pripadajúcu na nápravu a vozidlo nemá povolenie na zvláštne užívanie ciest,
- vodič vozidla poruší ustanovenia osobitného predpisu o organizácii pracovného času v doprave,
- vozidlo nemá zaplatenú úhradu za užívanie vymedzených úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy

V týchto prípadoch môžete prísť aj o tabuľky s evidenčným číslom.
Kedy je vozidlo technicky nespôsobilé?
Spoiler: ukázať
Je to každý prípad na vozidle, ktorý môže bezprostredne ohroziť prevádzkové vlastnosti vozidla alebo môže byť zdrojom ohrozenia bezpečnosti cestnej premávky, životného prostredia, verejného zdravia, prípadne zdrojom znečistenia alebo poškodenia pozemnej komunikácie.

Vozidlo je technicky nespôsobilé aj vtedy, ak

- nespĺňa technické požiadavky ustanovené vyhláškou č. 464/2009 Z.z.,
- účinok prevádzkovej brzdy nedosahuje ustanovený limit alebo účinok prevádzkovej brzdy na ktoromkoľvek kolese je menší ako 70 % najvyššieho zaznamenaného účinku na inom kolese tej istej nápravy,
- stav ovládacieho pedála a jeho čapu, jeho zdvih alebo dráha neumožňujú bezpečné ovládanie prevádzkovej brzdy,
výstražné zariadenie brzdovej sústavy alebo meradlo tlaku vzduchu v brzdovej sústave sú poškodené alebo nefungujú správne,
- zo sústavy kvapalinových bŕzd uniká brzdová kvapalina alebo z pretlakovej vzduchovej brzdovej sústavy nadmerne uniká vzduch,
- časti prevodu brzdy alebo samotnej brzdy sú opotrebené alebo poškodené tak, že brzda neplní svoju funkciu,
- účinok parkovacej alebo núdzovej brzdy nedosahuje ustanovený limit alebo niektorá z jej súčastí je poškodená tak, že brzda neplní svoju funkciu,
- nájazdová alebo samočinná brzda prípojného vozidla nefunguje,
- vôľa riadenia je väčšia, ako je prípustné alebo je niektorá zo súčastí riadenia poškodená natoľko, že to spôsobuje jeho nespoľahlivú činnosť,
- náprava alebo nápravy, alebo ťažné oje prívesu sú deformované alebo vážne poškodené,
- výhľad z miesta vodiča je obmedzený alebo znemožnený,
- prasknuté alebo poškodené čelné sklo v stieranej ploche s veľkosťou väčšou ako 20 mm,
- koleso nie je dostatočne pripevnené,
- je zjavne vážne poškodené pruženie,
- zjavne uniká palivo, olej, mazivo alebo iné prevádzkové náplne z vozidla,
- sú prekročené emisné limity motora určené výrobcom; ak ich výrobca neurčil, tak ustanovené emisné limity motora,
- niektoré svetelné zariadenie dôležité pre bezpečnosť cestnej premávky chýba alebo je nesprávne umiestnené, nesvieti alebo nespĺňa ustanovené podmienky, takže hrozí bezprostredné nebezpečenstvo,
- je poškodený alebo deformovaný podvozok, rám alebo karoséria alebo na vozidle boli vykonané nepovolené úpravy, alebo bol zabudovaný neschválený komponent alebo samostatná technická jednotka,
- niektorá časť výfukového systému je netesná, takže výfukové plyny vnikajú do priestoru pre cestujúcich, vodiča alebo nákladu alebo sú zdrojom nadmerného zvuku,
- vyhotovenie, umiestnenie, poškodenie alebo deformácie ovládacích, regulačných a rozvádzacích prvkov plynového zariadenia alebo tlakovej nádoby na plyn bezprostredne ohrozujú bezpečnosť cestnej premávky,
- niektorá časť systému, komponentu alebo samostatnej technickej jednotky vozidla je chybná, poškodená alebo upravená, prípadne úplne chýba, čo bezprostredne ohrozuje bezpečnosť cestnej premávky, bezpečnosť osôb alebo majetku, životné prostredie alebo poškodzuje pozemnú komunikáciu,
- je systémom palubnej diagnostiky OBD indikovaná porucha emisných komponentov,
- vozidlo, ktoré má byť povinne vybavené zariadením obmedzujúcim rýchlosť, nemá zariadenie obmedzujúce rýchlosť alebo zariadenie obmedzujúce rýchlosť je nefunkčné,
- plynové zariadenie nespĺňa ustanovené technické požiadavky,
- je prekročená deklarovaná životnosť nádrže na plyn,
- je prekročená povolená lehota používania nádrže na plyn, ak je ustanovená, a nebola vykonaná periodická skúška tlakovej nádoby na plyn,
- vozidlo, ktoré na splnenie limitných hodnôt znečisťujúcich látok z výfukových plynov používa dodatočnú úpravu pomocou spotrebiteľského činidla (AdBlue), je prevádzkované bez tohto spotrebiteľského činidla.
Predstavenie MY11 Nissanu GT-R

Obrázok
[facebook]793530272024[/facebook]
Obrázok
Obrázok
Prieskum najoblúbenejší výrobca podľa členov PC.sk
Obrázok
Obrázok

Stats 2010:
Spoiler: ukázať
Obrázok
Ankety:
Spoiler: ukázať
01.png
02.png
03.png
04.png
05.png
06.png
07.png
08.png
09.png
10.png
11.png
12.png
13.png
14.png
15.png
16.png
17.png
18.png
19.png
20.jpg
21.png
22.png
23.png
24.png
25.png
26.png
27.png
28.png
29.png
30.png
31.png
32.jpg
33.png
34.jpg
35.png
36.png
37.jpg
38.jpg
39.jpg
40.jpg
41.jpg
42.jpg
43.png
44.jpg

Napísané: So 03. Mar, 2007, 23:25
od používateľa EightBall
frizby - povodny autor napísal:Ja mam Opel Astra Caravan 1,4 (1998), biela farba :D

Lenive, ale sluzi
Vlastne ziadne...ale v ramci rodiny jazdim na Skode Fabia 1.4MPI v sivej metalize. :wink:

Napísané: So 03. Mar, 2007, 23:29
od používateľa Shoty
s.Favorit 136L cervena farba :D

Napísané: So 03. Mar, 2007, 23:34
od používateľa Toman
Uz mi dlho chybala tema :Ake mate....

- mam staru 405 GRD 1.8T
- Mondeo 1.6 1996 (ale uz mi leze na nervy)
- Teras idem kupovat Gunto Grande 1.4 (v stadiu riesenia)
- a ak boch da aj Hondu CBF250

Napísané: Ne 04. Mar, 2007, 07:34
od používateľa jardacarda
nissan Micra 1,0L /1998/, strieborna metaliza, klima, posilnovac riadenia...
44KW a len 850kg
super auticko do mesta

Napísané: Ne 04. Mar, 2007, 10:28
od používateľa mathos
cisto moje neni, ale apon je:

skoda felicia 136 GLXI, r.v. 1995, 60KW - 80PS (nova riadiaca jednotka), bordova....

Napísané: Ne 04. Mar, 2007, 10:30
od používateľa srebalat
skoda Octavia 1,4 16v, 2003 v striebornej metalize(mierny tunning :D ) ..

Napísané: Ne 04. Mar, 2007, 11:06
od používateľa subz3ro
skoda Octavia Combi, 1.9TDI, 81/110 kW/PS, 2001, tmavomodra metaliza

Napísané: Ne 04. Mar, 2007, 12:54
od používateľa pepe-flash
ja som sa zabaval s tymto: http://www.flash-design.sk - teraz sluzi bratovi v irsku a ja si robim Dalsie

Napísané: Ne 04. Mar, 2007, 12:54
od používateľa kOsTi
na dialkove ovladanie :roll:

Napísané: Ne 04. Mar, 2007, 13:33
od používateľa sweet
Skoda Felicia 1.3MPi 50kw s momentalne deravym vyfukom :D

Napísané: Ne 04. Mar, 2007, 13:47
od používateľa mathos
sweet napísal:Skoda Felicia 1.3MPi 50kw s momentalne deravym vyfukom :D
len ta chcem opravit. Feldy nikdy neboli MPi ("i" znamena priame vstrekovanie). Feldy maju len viacbodove (cez karbos).

Napísané: Ne 04. Mar, 2007, 15:28
od používateľa ericc64
cervena Toyota Paseo 1.5 16V

Napísané: Ne 04. Mar, 2007, 15:37
od používateľa _skrat_
kolki sa mozu pochvalit so zadnym nahonom? Skoda 120 L r.v.1988 :D
Obrázok

EDIT:

vidim ze viaceri sem davate aj rodinne auta..nase rodinne je Ford Focus Ghia 1.6 16V
Obrázok
foto je ilustracne, ale zodpoveda skutocnosti :)

Napísané: Ne 04. Mar, 2007, 15:56
od používateľa GABO
Osobne ziadne...ale na niecom jazdim predsa len :twisted: