Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
70
41%
hlúposť.
99
59%
 
Celkom hlasov: 169

stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4941
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(35)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa stefan222 » Št 07. Máj, 2020, 21:33

ake auto aka bateria?v novsom bynsom sam baterku nevyberal
hry- one a ps4
doma-packardbell dot sc

shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4665
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa shajek » Št 07. Máj, 2020, 22:13

Je to bezpečné
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345

Užívateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4130
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa scream » Pi 08. Máj, 2020, 00:04

Alebo to daj na balkon. Ale s otvorenym oknom a dobrou poistkou na byt by som sa nebal :D
i5 750@ 3,7Ghz 1,35V+ scythe Kabuto, AUSS P7P55D-E LX, 8GB RAM, Colorful 1060 6g Gaminng, SSD Crucial M4 128GB, Fortron Raider 750W

XBOX ONE X

Užívateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1862
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (36)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa zoom » Po 11. Máj, 2020, 01:11

Hello, auto zahlásilo, že chce ísť do servisu po intervale, ktorý som mu sám navolil, takže idem pokúpiť rôzne čačky-mačky a poservisujem ho trošku. Vysvetlím "problém". HEMI motory majú tzv. HEMI tick, tj. tiká to tam. Nie všetky, ale robí to na fungl nových aj tých, čo majú stovky tisíc miľ. Je to by design a vedú sa dlhé diskusie, čo to spôsobuje. Chybový stav môže byť urvatá šroba na exhaust manifolde alebo ošúpaná vačka, keď sa niekomu dodrbkalo hydrozdvihátko. Nechybový stav sa pripisuje hydrozdvihátkam a ten nás zaujíma.

Vo všeobecnosti sa dá HEMI tick do značnej miery potlačiť iným olejom a asi najlepšie hodnotený v tomto smere je Red Line olej. U nás nezohnateľný a objednávať ho niekde z UK za 140,- € dokopy sa mi nechce. Red Line olej má vysoký (vyšší) obsah molybdénu a určite aj iné veci, ktoré tomu pomáhajú.

Čiže teraz hľadám olej - skúsim 5W30 - ktorý má vysokú hodnotu HTHS (~3,5), t.j. obetujem fuel economy a získam hrubší film na kovových povrchoch a ideálne vysoký obsah molybdénu. HTHS viem nájsť, či už v špecke alebo podľa ACEA hodnotenia (chcem A3/B4). Horšie je to však s hľadaním high-moly oleja. Podľa tejto starej tabuľky, možno Eneos by mohol byť OK a je u nás dostupný.

Bonusová otázka: Liqui Moly prísada do oleja (pevné častice MoS2). Nerád pridávam čokoľvek do oleja a tobôž pevné častice. Ono aditíva do oleja fungujú, nie je to žiadny zázrak, ale majú aj temnú stránku, ktorú si veľa ľudí neuvedomuje a to je riziko väčšej korózie motora. Stotožňujem sa s názorom, že pokiaľ treba liať aditíva do oleja, tak treba kúpiť lepší olej. Ale z haluze by som to vyskúšal. Názory?

Študoval to niekto do takejto miery? Ako celý HEMI tick mi je u prdele, ale keď už idem meniť olej, rád sa pohrám a poskúšam.

Užívateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 415
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa werwest » Po 11. Máj, 2020, 08:39

Videl som nejake testy na liqui moly, a otvaral som usta na vysledkoch.
Kazdopadne ale netusim ake by to malo "dlhodobe nasledky"
Ja som volakedy do stareho auta nalial xado, a pomohlo mu to decentne dozit o 2 roky viac.
#fetacinechdrziaticho
#nafetkynereagujem

Užívateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 739
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa Heatman » Po 11. Máj, 2020, 10:47

Oleje som sice tak do hlbky nestudoval ale podla mojho skromneho nazoru tam nieje co pokazit ak pouzijes 5W30.
V manuale sa akurat pise ze system odpajania valcov nemusi potom spravne fungovat, ale to mozno posunie akurat tak teplotu kedy bude urcite fungovat.

Ked si kupil Commandera tak som ti pisal ze ten 5W20 olej je dost riedky a duplom ked sa dobre zahreje.
Ale vidim ze chces predsalen dat sancu hustejsiemu oleju.
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Xeon X5460 @3.8 Ghz + Scythe NINJA 2
MB: ASUS P5Q-PRO + Xigmatek Porter CN881
RAM: Corsair XMS2 2x2048 DDR2 + Corsair XMS2 2x1024 DDR2
GPU: Gigabyte GTX 1050 Ti OC 4G + AC S1 + be quiet! Silent Wings2 120
SSD + HDD: Crucial M500 120GB + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Super Flower - Golden Silent SF-500P14FG
Case: CoolerMaster HAF 912 Plus + Ich bin leise bigpack + FANs 2x in 2x out: be quiet! Silent Wings USC 120
FAN control: Scythe Kaze Q
Monitor: Dell U3011
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

PC-02:
CPU: P4 HT 3.0 Ghz@ 3.75Ghz + Scythe Mugen
MB: MSI 875P Neo-LSR (MS-6758)
RAM: V-Data 2x1024 DDR
GPU: Leadtek WinFast A7600GT + custom cooler
HDD: 2x Maxtor 6V160E0 Raid 0
DVDRW: ASUS 1608P3S
PSU: Frontier 350W (customized)
Case: Cooltek CT-K II (customized)
FAN control: Home made

Monitor: NEC MultiSync EX231W
Keyboard: Logitech G11

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)

Užívateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1862
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (36)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa zoom » Po 11. Máj, 2020, 21:01

O tom systéme odpájania valcov (MDS) sa hovorí, že musí mať 5W20, ale mnoho ľudí jazdí s 5W30 a všetko funguje. Ono todáva zmysel, keďže 5W20 a 5W30 sú podobné a MDS musí vedieť pracovať aj so studeným (hustejším) olejom a v rôznom počasí. Má to hádam 10 podmienok, čo musia byť splnené, aby sa to aktivovalo (teplota motora, rýchlosť, jazda do kopca, teplota okolitého vzduchu, tow režim a neviem čo ešte). Takže tu problém nie je a keby náhodou hej, nie je problém olej vymeniť.

Študoval som ACEA dokumenty [tu, strana 4] a viem, že chcem olej s vyššou (normálnou) HTHS viskozitou (>= 3,5). Ďalej tu máme tento pekný obrázok a zo všetkého mi vychádza:

A3/B4, tj. High HTHS, High SAPS olej, vysoké TBN = hrubý olejový film, vysoké TBN (olej je trvácny)
C3, možno C4, tj. High HTHS, Mid/Low SAPS olej, nižšie TBN = hrubý film, ale olej skôr degraduje

Neviem, či je lepšie pre môj hlúpy benzín bez DPF ale s RKAT zobrať A3/B4 (lepšie vlastnosti, ale väčšie opotrebenie katu?), alebo C3/C4 (kat má vačší kľud, ale olej treba skôr vymeniť, čo mi nevadí, lebo ja mením po 6-7 tisic km).

Totižto nemám vôbec predstavu, čo ako pôsobí na motor. Či C3 predĺži život katu o 30% na úkor skoršej výmeny, alebo je to len novodobý výmysel, kde spôsobíme o 20% väčšie opotrebenie motora, aby sme ušetrili 2% na emisiách, lebo duuuh emisieeee, gréta, emisieeeeee.

Edit: Fast forward deň dopredu a už som to vymyslel k mojej spokojnosti a dúfam, že aj k spokojnosti motora. Na BITOG fóre som našiel super topic, kde týpek pastuje kopec výsledkov z testovania európskych (ruských) olejov, originálne z oil-club.ru/forum/. Na prvej strane sú hneď výsledky ACEA C3 mid-SAPS aj ACEA A3/B4 full SAPS olejov. Na tretej strane sú zase 0W-30 A3/B4.

Zo všetkého mi vychádza, že EU oleje skôr nemajú pridaný molybdén a niektorí nemajú ani bór, čo je spolu s molybdénom taká náhrada pri low ZDDP olejoch. Zo všetkých tabuliek som si vybral Shell Helix Ultra, lebo obsahuje aj molybdén, aj bór a mohol by to byť vlastnosťami fajn olej. Vezmem ACEA A3/B4 olej (nie C3), takže akoby viac uškodím katom, ale... a) nie je to taká katastrofa na tých pár tisíc km na skúšku, b) taký olej škodí katom len keď sa spaľuje, c) možno časom vytuzím motor a dám za PCV ventil catch can na olej, d) Shell Helix Ultra ACEA C3 nemá žiaden molybdén, ale má o dosť viac bóru. A tento olej sa mi hodí aj do ďalšieho auta, takže vezmem viac a mám pokoj. Tak... fajn samoštúdium, naučil som sa niečo do budúcna.

Užívateľov profilový obrázok
SKiLEX
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1464
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa SKiLEX » Št 14. Máj, 2020, 21:51


Užívateľov profilový obrázok
stiv
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7423
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa stiv » Št 14. Máj, 2020, 22:11

Sa ani necudujem ze nikto nema doveru v tento policajny stat. Uz len cakam ci zajtra zacnu merat. vcera min 60 a zajtra max 50

Užívateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1028
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa d3Xter » Št 14. Máj, 2020, 22:55

lenze toto plati od aprila a znacky su tam stale ci uz tie modre alebo rychlostne takze merat mohli uz skor ale nemozu kym tam budu znacky; po obchvate pojdem 50 ale okolo lunika 80, to dava zmysel

edit: dokonca Ersek ten usek urcit na odpis uz po otvoreni noveho dialnicneho useku po Bidovce v decembri, ze je to tam zbytocne ked mame dialnicu :hysterical:

Užívateľov profilový obrázok
stiv
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7423
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa stiv » Št 14. Máj, 2020, 23:03

Hej ale nejak nevedeli co maju robit. Teraz to uz je real. Aj na presovskej smer PO uz zaciernili 90tku.

Užívateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1028
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa d3Xter » Pi 15. Máj, 2020, 09:05

naco su tam potom dva pruhy? uplne nanic teraz...kludne tam mohli ostat rychlosti, ved cesta ma nato štandardy, od optimy po kvp pojdem rychlejsie ako po obchvate kosic, v kazdom pripade to bude teraz zlata bana od Sace po Budimir

Užívateľov profilový obrázok
SKiLEX
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1464
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa SKiLEX » Pi 15. Máj, 2020, 09:36

Nech sa rovno vyseru na to pokutovanie, a daju rampy a myto

Nebude to aspon vyvolavat take znechutenie

Užívateľov profilový obrázok
butcher
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 33
Dátum registrácie: Po 17. Jún, 2013, 13:04
Bydlisko: Trebišov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa butcher » Pi 15. Máj, 2020, 15:19

toz, ta zmenena znacka vyzera kusok inak, v detailoch
aspon tak tomu chapem
co uz; cez mesto sa bude presuvat viacej aut, lebo to daju skorej ako po "obchvate"

je to system:
Sice je to dookola, ale je to dalej!

Užívateľov profilový obrázok
stiv
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7423
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa stiv » Pi 15. Máj, 2020, 15:52

Uz sa nemusia skryvat za krikom. Staci ze zmenia rychlost a nikto o tom nevie. :-D
Obrázok

Napísať odpoveď

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"