Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
68
41%
hlúposť.
96
59%
 
Celkom hlasov: 164

Užívateľov profilový obrázok
Snake
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 13628
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa Snake » Ut 11. Jún, 2019, 21:14

O krivke tociveho momentu si pocul uz? Tak si pozri ako ho ma atmosfera a ako ho ma oturbeny motor
#rollerman

Užívateľov profilový obrázok
SKiLEX
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1213
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa SKiLEX » Ut 11. Jún, 2019, 21:25

jasneze pocul, co tym chces naznacit?
"Neznám případ, že by si někdo pomohl tím, že mluvil s policajty. Všichni toho později litovali. I tenhle bude." - Dfens

"Raz ma dokonca zvolili za richtára. Bolo to v blázinci, k úspechu mi pomohli hlavne hlasy samovrahov. Vo funkcii som sa udržal takmer týždeň. Keď anarchia v komunite nadobudla obludné rozmery, poslali ma z tej pakárne preč. Vraj som ohrozoval liečebný proces." - Milo Janáč

Užívateľov profilový obrázok
Snake
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 13628
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa Snake » Ut 11. Jún, 2019, 21:34

https://www.audiworld.com/news/02/geneva/a2/a205.jpg

http://autoworld.com.my/news/wp-content ... -curve.jpg

Vidis tu spicku u atmo? Tak to je to tvoje pistanie, oproti tomu mas oturbeny (dobre vyladeny) motor pekne linearny (tzn vies co mas cakat), niektore auticka to maju este krajsie, napriklad funfzylinder - https://dopice.sk/n5o

Alebo tu mas moje oblubene: https://dopice.sk/n5p

S tym predbiehat naozaj neni problem, a ked nie si drzgros, tak pridas este dve turba tak si mozes dopriat od 1800-6500rpm ktora je naozaj RPM happy a cim viac RPM tym viac adidas a tym viac ti bude stat (ano to je 1600nm, to je jak keby si posadil vedla seba 5-6 ropnych 2.0 TDI passatov)

http://i.imgur.com/IzK9SAx.jpg

Najvacsia prdel je ze tento motor skapina pri 1500 konoch, a vies co sa s tolkymi konmi da robit? Vsetko, toto by pouzil boh na nastartovanie planety keby sa prestala tocit.
#rollerman

Užívateľov profilový obrázok
SKiLEX
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1213
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa SKiLEX » Ut 11. Jún, 2019, 21:51

Ano, ma to priebeh tociveho momentu ako stolova hora, ale ten prichadza kludne par sekund od toho co ty stlacis plyn, hlavne pri velmi nizkych otackach(1500-1800rpm)

Aspon teda v kategorii 1.0-1.4TSI, u 2.0TDI to neni tak vyrazne aby mi to vadilo a ostatne som nejazdil
"Neznám případ, že by si někdo pomohl tím, že mluvil s policajty. Všichni toho později litovali. I tenhle bude." - Dfens

"Raz ma dokonca zvolili za richtára. Bolo to v blázinci, k úspechu mi pomohli hlavne hlasy samovrahov. Vo funkcii som sa udržal takmer týždeň. Keď anarchia v komunite nadobudla obludné rozmery, poslali ma z tej pakárne preč. Vraj som ohrozoval liečebný proces." - Milo Janáč

Užívateľov profilový obrázok
SKiLEX
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1213
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa SKiLEX » Ut 11. Jún, 2019, 21:55

A neviem preco do toho vobec tahas priebeh momentu vzhladom na otacky, (ktory je u turba samozrejme bezkonkurenčný)

ked sa bavime o tom za aku od stlacenia pedala je ten moment realne dostupny
"Neznám případ, že by si někdo pomohl tím, že mluvil s policajty. Všichni toho později litovali. I tenhle bude." - Dfens

"Raz ma dokonca zvolili za richtára. Bolo to v blázinci, k úspechu mi pomohli hlavne hlasy samovrahov. Vo funkcii som sa udržal takmer týždeň. Keď anarchia v komunite nadobudla obludné rozmery, poslali ma z tej pakárne preč. Vraj som ohrozoval liečebný proces." - Milo Janáč

Užívateľov profilový obrázok
Snake
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 13628
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa Snake » Ut 11. Jún, 2019, 21:56

A atmo mas ako co? http://www.ausmotive.com/images2/Audi-RS5-91s.jpg

Vsak tam realne nejaky tah zacnes citit od 2500+rpm

Neviem kolko modernych aut si jazdil ale turbo diera rozhodne nie je to co ty popisujes, alebo mas predsudky, neviem :)
A neviem preco do toho vobec tahas priebeh momentu vzhladom na otacky,
Pretoze priebeh momentu a vykonu je prave zavisly od otacok moj pekny, nie od pedalu. To tvoje od pedalu staci ze je nakkt nastavena klapka, blbe cidlo a to znamena ako ze motor je zadrety hej? Nesranduj.
#rollerman

Užívateľov profilový obrázok
SKiLEX
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1213
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa SKiLEX » Ut 11. Jún, 2019, 22:04

Takze ked na 1.4tsi po brzdeni v 1500rpm stlacim plyn na 3/4 prip. na podlahu

Ma to sice poslabsie, ale okamzite bez akeholkovek oneskorenia zacat akcelerovat?
"Neznám případ, že by si někdo pomohl tím, že mluvil s policajty. Všichni toho později litovali. I tenhle bude." - Dfens

"Raz ma dokonca zvolili za richtára. Bolo to v blázinci, k úspechu mi pomohli hlavne hlasy samovrahov. Vo funkcii som sa udržal takmer týždeň. Keď anarchia v komunite nadobudla obludné rozmery, poslali ma z tej pakárne preč. Vraj som ohrozoval liečebný proces." - Milo Janáč

Užívateľov profilový obrázok
Snake
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 13628
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa Snake » Ut 11. Jún, 2019, 22:11

Moj zlaty to co ty riesis je pruznost, a to absolutne nema nic s typom motora (turbo vs atmo), aby si pochopil

3.0 TDI A4 bude vzdy viac pruznejsia nez 3.0 TDI A6 (a ta zas menej menej nez 3.0 TDI A8)
Lupo GTI bude vzdy pruznejsie nez Fabia 1.4 TSI
Golf 2.0 MPI bude menej pruznejsi nez Golf 2.0 TSI

Proste nastup vykonu a tociveho momentu je zavisly aj od typu vozidla, ty nemozes cakat ze 1.5 TSI superb ti bude po stlaceni plynu pri podtoceni podavat rovnaky "pocitovy" tah ako Fabia 1.5 TSI, to proste nejde, detto plati aj o atmosfere.

Totozne motory v rozdielnych autach = riesime pruznost
Rozdielne motory v roznych autach = riesime haluze
#rollerman

Užívateľov profilový obrázok
stanomx
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2964
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa stanomx » Ut 11. Jún, 2019, 22:15

ak je vsetko v pohode tak ti to ma nabiehat takmer s pedalom, toto robia blbe repasy ze trva sekundu kym to ide po plnke
RAMMSTEIN

Užívateľov profilový obrázok
wingo
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2301
Dátum registrácie: St 01. Sep, 2010, 20:36
Bydlisko: Podbrezová

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa wingo » Ut 11. Jún, 2019, 22:17

Skilex ty asi popisuješ spomalené reakcie moderných motorov na stlačenie plynového pedálu, ak má auto režim Sport treba ho vybrať a malo by to zmiznúť, ak nemá ten režim máš smolu a nezmeníš to čo nastavil výrobca, možno tak preprogramovaním ECU - musíš s tým rátať už pri kúpe a vyberať motor aj podľa toho.
STEAM: http://steamcommunity.com/id/X-w1n9/

i7 6700K, Noctua NH-D14, GIGABYTE GA-Z270 GAMING K3, 16GB DDR4 Corsair Vengeance 3200MHz, Gainward GTX 1080 Phoenix GS, Toshiba XG3 1TB M.2 NVMe, 1TB Samsung SpinPoint F3 3RZ + Silentmaxx HD-Silencer, Corsair TX650 + Enermax T.B. Silence UCTB12A, Fractal Design Define R3 (outtake: Noiseblocker NB-eLoop Fan B12-P, intake: Enermax T.B. Silence UCTB14B bottom), Acer HN274H, Logitech K200, Logitech G400, Superlux HD-330 + Brainwavz memory foam sheep skin round earpads

Užívateľov profilový obrázok
SKiLEX
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1213
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa SKiLEX » Ut 11. Jún, 2019, 22:18

Wingo bingo

Tak to asi zajtra budem musiet natocit, nech ma nemate za blazna :)
"Neznám případ, že by si někdo pomohl tím, že mluvil s policajty. Všichni toho později litovali. I tenhle bude." - Dfens

"Raz ma dokonca zvolili za richtára. Bolo to v blázinci, k úspechu mi pomohli hlavne hlasy samovrahov. Vo funkcii som sa udržal takmer týždeň. Keď anarchia v komunite nadobudla obludné rozmery, poslali ma z tej pakárne preč. Vraj som ohrozoval liečebný proces." - Milo Janáč

Užívateľov profilový obrázok
Snake
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 13628
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa Snake » Ut 11. Jún, 2019, 22:19

To neni o blaznovstve, ale o realnych predpokladoch, mne tiez auto lepsie ide ked si to kotulam 180 a potom na to dupnem, nez ked to podtocim na 1100 s odpojenym menicom a dam tomu full podlahu. V takej A4 by to bolo lepsie (ale to neni fer vymena)
#rollerman

Užívateľov profilový obrázok
SKiLEX
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1213
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa SKiLEX » Ut 11. Jún, 2019, 22:24

Tak ci tak, ked presadnes zo starsej atmo do noveho turba, tak reakcia na plyn je jednoznacne horsia, niekedy to citit velmi(1500rpm) niekedy takmer vobec(4000rpm), ale rozdiel citis jednoznacne


Bohuzial, okrem ceny a jednoduchosti je to asi jedina vyhoda atmo, ak to si po par km proste zvyknes pracovat s plynom tak aby ti to vyhovovalo

Az na tu jednu konkretnu situaciu teda, na nu som este nenasiel liek :)
"Neznám případ, že by si někdo pomohl tím, že mluvil s policajty. Všichni toho později litovali. I tenhle bude." - Dfens

"Raz ma dokonca zvolili za richtára. Bolo to v blázinci, k úspechu mi pomohli hlavne hlasy samovrahov. Vo funkcii som sa udržal takmer týždeň. Keď anarchia v komunite nadobudla obludné rozmery, poslali ma z tej pakárne preč. Vraj som ohrozoval liečebný proces." - Milo Janáč

Užívateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 710
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa Heatman » Ut 11. Jún, 2019, 22:30

Mrhas svoje nervy Snake...

Treba si uvedomit ze OEM vyrobca dava do RJ aj urcity delay na plynovy pedal, to je proste feature aby s tym "vedel jazdit kazdy".
Chalani, Snake to napisal dobre, to co popisuje Skilex je pruznost vozidla s danou motorizaciu a do toho este treba zapocitat ten delay.
Taktiez aj zalkezi od typu motora, poriadny motor bude mat vecsi krutak na volnobehu ako tie 1,0 alebo 1,5 prditka v spicke.

Zaroven aj chapem co Skilex popisuje ze atmo "taha instantne", ver mi je to len zdanlivy pocit, kebyze tie auta postavis vedla seba na zrychlenie tak turbo vyhra, samozrejme pokial to su porovnatelne auta.
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Xeon X5460 @3.8 Ghz + Scythe NINJA 2
MB: ASUS P5Q-PRO + Xigmatek Porter CN881
RAM: Corsair XMS2 2x2048 DDR2 + Corsair XMS2 2x1024 DDR2
GPU: Gigabyte GTX 1050 Ti OC 4G + AC S1 + be quiet! Silent Wings2 120
SSD + HDD: Crucial M500 120GB + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Super Flower - Golden Silent SF-500P14FG
Case: CoolerMaster HAF 912 Plus + Ich bin leise bigpack + FANs 2x in 2x out: be quiet! Silent Wings USC 120
FAN control: Scythe Kaze Q
Monitor: Dell U3011
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

PC-02:
CPU: P4 HT 3.0 Ghz@ 3.75Ghz + Scythe Mugen
MB: MSI 875P Neo-LSR (MS-6758)
RAM: V-Data 2x1024 DDR
GPU: Leadtek WinFast A7600GT + custom cooler
HDD: 2x Maxtor 6V160E0 Raid 0
DVDRW: ASUS 1608P3S
PSU: Frontier 350W (customized)
Case: Cooltek CT-K II (customized)
FAN control: Home made

Monitor: NEC MultiSync EX231W
Keyboard: Logitech G11

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)

Užívateľov profilový obrázok
Snake
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 13628
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa Snake » Ut 11. Jún, 2019, 22:37

Ja nemam nervy :D tie som mal v nedelu, dnes som uz ok :D.
#rollerman

Napísať odpoveď

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"