Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
60
39%
hlúposť.
92
61%
 
Celkom hlasov: 152

Užívateľov profilový obrázok
lacika
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4043
Dátum registrácie: Pi 11. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa lacika » Po 25. Sep, 2017, 08:44

broslo.. ako tiez uznavam, ze si turbo zije vo svojom svete ale s olejmi je to kruta spravda.
Ano, oni dokazu posunut olej, aby znasal vyssie teploty. Ale to je len maly krocik prenho. Ak je olej spaleny, tak ten karbon posobi abrazivne na vsetky casti motora. A tiez neuznavam 30K interval. Mechanik mi ho skratil na 20K, ale ja trvam na 15K..
tak mi to vychadza, ze 15K, cize kazdy rok.
PC1: Intel Pentium G3258 @4.4GHz, Gelid tranquillo rev.2, ASRock Z87-Extreme4, 12GB RAM, Asus GTX 560Ti DC 1gd5 @950/2150MHz, Patriot Blast 240GB + 1TB HDD WD Blue, XFX TS 430, Zalman Z1, Asus Xonar U1 + Samson SR 850 RR one moon, LG IPS235P
Other: Lenovo MOTO G5 3GB

Užívateľov profilový obrázok
Broslowski
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 9786
Dátum registrácie: Ut 24. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Topoľčany (27)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa Broslowski » Po 25. Sep, 2017, 09:07

jop 15k a clovek ma pokoj :)

Otazka: Ako je mozne, ze pri rovnakom aute a motore je jeden olej spaleny po 7k a druhy po 15k a treti po povedzme az 17k km. Co je tym faktorom? Neriesia tieto problemy moderne premiove paliva s aditivami? Pretoze ja nic ine netankujem napriklad. Popripade obcas splechnut tuto dobrotu https://1drv.ms/i/s!Ag6uc1ZWz9PegYcJUfOobwjonaV6_w zasa to bude asi o niecom inom nie?

stefan.koval
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3968
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(32)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa stefan.koval » Po 25. Sep, 2017, 09:57

ono zase aj ked broslo to ma na 5 rokov, tolko mu to auto pojde, ze ho preda za inu sumu je mysticke vestit. inac turbo co vravis na to nove honda beznin 1L? len sa pytam, lebo mna honda prekvapila. ja co mam teraz v aute asi vsetko tak pri dalsom aute by som chcel mat automat, bluetooth, mrtvy uhol. a nic ine mi nechyba. ani gps, ani xenony, ani aut klima, ale len tie tri polozky, ale to ze dakomu prave naopak nieco ine, a zase by som uvital aj 100L nadrz
hry- one a ps4
doma-packardbell dot sc

mp3turbo
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 6367
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: Spišská Nová Vec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa mp3turbo » Po 25. Sep, 2017, 10:01

paliva takisto trosku prispievaju, napr. dokazu zlahka negovat karbonovanie olejov pretoze obsahuju viac alebo menej cistiacich prisad. Bohuzial palivo to nedokaze zachranit.

Jedna vec ma napadla v suvislosti s tym pokrokom olejov a som zabudol napisat : Opel. Mali 50.000km intervaly. Samozrejme kvoli pokroku. Ked im zacali neunosne skapinat motory, poslusne sa vratili k 30tim tisicom a drzia hubu (anglicky : they hold mushroom). Vectra C, Astra H, kopec dalsich modelov. To sa proste neda. Hrali na flotilovu ekonomiku a strasne sa preratali.

Najvacsi faktor preco sa olej spali po 7k km alebo 17k km ? Medzi sedackou a kormáňom.

Plati to aj pre prevodove oleje... ZF spravil studiu kde tvrdia ze pri teplote oleja nepamatam-si-kolko stupnov ktora sa da v pohode dosiahnut v automate [!] pri jazde 200km/h a vonkajsej teplote 36 stupnov je olej vybaveny za 35 minut. Este raz : MINUT. Nie tisic kilometrov. Chemicky pokrok nemoze zachranit sprostu hlavu. Ten olej uz proste stratil slusnu cast svojich vlastnosti, jasne este furt sa bude smykat ale sprav toto kazdy tyzden a potom sa cuduj ze niekomu automat vydrzi 500.000km a niekomu skape pri 160.000km aj ked olej menis kazdych 60k km.


Neviem, Hondy nepoznam okrem 2.4i.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Užívateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3075
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa scream » Po 25. Sep, 2017, 10:21

No to mas tak, Toyota 2ZZ-GE v celice ma najkratsi servisny interval 7500km... Ten isty motor v Lotuse ma najkratsi service interval 2000km ( race use) pripadne 5000km (sport use).

Ono vacsina automobilek aj ked ma 15000km pre beznych ludi, tak tam ma taku hviezdicku a ze pri narocnych podmienkach sa skracuje interval na polovicu. Narocne podmienky: jazda v meste, zime... viac netreba snad.
i5 750@ 3,7Ghz 1,35V+ scythe Kabuto, AUSS P7P55D-E LX, 8GB RAM, Asus GTX 560Ti TOP, SSD Crucial M4 128GB, Fortron Raider 750W

XBOX ONE X

Užívateľov profilový obrázok
stanomx
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2669
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa stanomx » Po 25. Sep, 2017, 10:29

Broslowski napísal:
Po 25. Sep, 2017, 00:56
? Nic proti nikomu konkretne, len taka dlhodoba uvaha ci niekto vlastne reaguje aj na vyvoj (technologicky/chemicky/potreby pre moderne motory - pretoze su ine ako v pripade starsich agregatov) alebo len overene pravdy ktore platili este od dôb minerálnych olejov...
No a čo myšlíš aký základ má olej ktorý máš v aute? nebodaj je to "plná syntetika" :D
RAMMSTEIN

Užívateľov profilový obrázok
Broslowski
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 9786
Dátum registrácie: Ut 24. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Topoľčany (27)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa Broslowski » Po 25. Sep, 2017, 11:29

scream napísal:
Po 25. Sep, 2017, 10:21
No to mas tak, Toyota 2ZZ-GE v celice ma najkratsi servisny interval 7500km... Ten isty motor v Lotuse ma najkratsi service interval 2000km ( race use) pripadne 5000km (sport use).

Ono vacsina automobilek aj ked ma 15000km pre beznych ludi, tak tam ma taku hviezdicku a ze pri narocnych podmienkach sa skracuje interval na polovicu. Narocne podmienky: jazda v meste, zime... viac netreba snad.
Ako som uz pisal, interval sa dynamicky vypocitava podla modelu jazdy. Aspon tak to mam ja, maju to vsetky nove seaty, a hadam aj vsetky grupove vozidla, integrovane v systeme. Netvrdim ze to vsetko zachrani, ale aj pre vyrobcu je dolezite, aby bol voz aspon po dobu zaruky dummy proof.

Turbo je jak si napisal, opel, z oleja robil sopel:D Skusili, nevyslo, vratili sa s5. Dolezite je poucit sa z chyby. Ano je to smutne a trpi zakaznik, no toto je dan za rychly a podla EU potrebny vyvoj vo svete spalovacich agregatov. Ak by sa netlacili sracky euro asi by to vyzeralo inak, lebo by automobilky nemuseli pomaly kazdy rok riesit splnenie emisnych noriem. Rovnako by sme mozno uz bez emisnych noriem boli v srackach a horeli by nam moria. Kto vie..
Zakladna napln je uplne ina vec plna roznych sraciek, aby sa to nerozpadlo :P potom by som dal syntetiku jak lusk EDGE 5W-40. Asi to vymenim pred zimou.. mam taky tusak ze by to nebol najhorsi napad.

Užívateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3075
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa scream » Po 25. Sep, 2017, 14:12

Cize tebe riadi vymenu oleja compjuter? Zahlasi a ides? ... Vcasina tych komjutrov to vyrata na zaklade teploty a tlaku oleja, co je fajn ak su spravne nastavene kriticke hodnoty a nekeca do toho premenna typu: od vymeny olejaq neubehlo ani 10000km interval je okolo 15K, tak nehlas nic...

Zakladna napln sa vacsinou lisi od odporucaneho oleja ale pointa zabehu motora ostava a aj tie abrazivne ciastocky v oleji ostanu... Motor sa ti nepokazi, tak jak ty nedostanes rakovinu po balicku cigariet ale zdraviu to proste neprospieva. U mojho auta byvaly majitel dost prepiskol prvu vymenu oleja, nic sa nestalo ale otvara sa mi nozik vo vrecku stale, ked si na to spomeniem.
i5 750@ 3,7Ghz 1,35V+ scythe Kabuto, AUSS P7P55D-E LX, 8GB RAM, Asus GTX 560Ti TOP, SSD Crucial M4 128GB, Fortron Raider 750W

XBOX ONE X

mp3turbo
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 6367
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: Spišská Nová Vec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa mp3turbo » Po 25. Sep, 2017, 14:27

Tie premenlive intervaly "odhadnute" na zaklade jazd boli s nami uz v roku 2001, to nie je ziadna hypernovinka.
S tou rakovinou a krabickou cigariet uplne presne. A cele to kvoli zasratym 50 euram... 30 za olej, 10 za filter a 10 za robotu.

Prave to ma [zbytocne] serie najviac.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

mp3turbo
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 6367
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: Spišská Nová Vec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa mp3turbo » Po 25. Sep, 2017, 14:37

Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Užívateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6151
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa hawkeye » Po 25. Sep, 2017, 14:58

stefan.koval napísal:
Po 25. Sep, 2017, 08:23
hawkey a co ams teraz? ci stale si lancer friendly?
Stale Lancer, ale asi buduci rok budem nuteny vymenit za nieco vacsie. Zatial kukam po Tuscon
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02

Užívateľov profilový obrázok
lacika
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4043
Dátum registrácie: Pi 11. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa lacika » Po 25. Sep, 2017, 15:00

vacsie? vonkajsok ano.. je vacsi ale ci aj vnutro?
PC1: Intel Pentium G3258 @4.4GHz, Gelid tranquillo rev.2, ASRock Z87-Extreme4, 12GB RAM, Asus GTX 560Ti DC 1gd5 @950/2150MHz, Patriot Blast 240GB + 1TB HDD WD Blue, XFX TS 430, Zalman Z1, Asus Xonar U1 + Samson SR 850 RR one moon, LG IPS235P
Other: Lenovo MOTO G5 3GB

Užívateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6151
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa hawkeye » Po 25. Sep, 2017, 15:02

od Lancera? jasna vec...

hlavne kufor, potrebujem dat dole 3/4 sedaciek a napratat tam vlkodava :)
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02

stefan.koval
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3968
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(32)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa stefan.koval » Po 25. Sep, 2017, 15:17

no cx5 je mega velka v kufri ale zadne sedacky neviem no. alebo vezmi moju 6tku :D krasny sedan.
inac tucson ma paradnu masku, mega sa mi paci.
hry- one a ps4
doma-packardbell dot sc

Užívateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6151
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od užívateľa hawkeye » Po 25. Sep, 2017, 15:53

Sedan do buducna nema pre mna vyznam... 1x vlkodav, 1x poulicna zmeska, do buducna pocitat s detmi atd...
ideal outlander ale ten je uz dost drahy
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02

Napísať odpoveď

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"