Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5275
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

ak nepocitam EA111 kde boli problem rozvody a EA888 tak sa vpodstate vobec nekazia
PC: Ryzen 5600x, Gigabyte B450i aorus pro wifi, Crucial Ballistix 2x8GB 3200mHz, Asus dual 6700xt, Corsair RM750x, FD meshify 2 compact lite, AOC Q3279VWFD8
Zvuk: Panasonic SC-PMX80, ATH M50x
NTB: Thinkpad X270, Probook 440 G7
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5275
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

scream napísal: Št 06. Máj, 2021, 17:32
No ako raketa pojde medzi 2-3K rpm, ale pre niekoho, kto vie radit to bude rovnako rychle auto.

Nemusis, pokial je pravy pruh volny, moze ist kludne po kAnALoOch
Hovadina, za prve ta 1.6 prechod na euro 5 vobec nezvladla, a je to totalne uduseny motor

za druhe mozes preradzovat kolko chces, 1.0TSI bude stale o ligu rychlejsia(pocitovo o dve), uz len kvoli tomu ze pri renaulte je tych 81kw nameranych v jednom bode niekde okolo 6000rpm

zatial co pri 1.0TSI sa nad 81kw drzis niekde od 3800-3900RPM po 6300rpm


a hlavne, kolko % ludi tlaci motor k obmedzovacu? :) 10%? 15%? :D
Naposledy upravil/-a SKiLEX v Št 06. Máj, 2021, 23:18, upravené celkom 1 krát.
PC: Ryzen 5600x, Gigabyte B450i aorus pro wifi, Crucial Ballistix 2x8GB 3200mHz, Asus dual 6700xt, Corsair RM750x, FD meshify 2 compact lite, AOC Q3279VWFD8
Zvuk: Panasonic SC-PMX80, ATH M50x
NTB: Thinkpad X270, Probook 440 G7
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4434
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

https://www.youtube.com/watch?v=0sbSlFX3LEc meganik bez vytacania do obmedzovaca 0-180 ~ 42s
https://www.youtube.com/watch?v=kQ7pKBEbvQU tu proti oktavii ina liga ako hvoris :D
https://www.youtube.com/watch?v=ucSiEJM6EbE raketova 1.0TSI 0-180km/h 0-180 ~ 4
1s

No to mi je je teda rozdiel "ligy". Atmosferu bude vytacat kazdy, kto vie , kde sa nachadza vykon. Boli tu s nami 20 rokov, tak snad sa to niekto stihol naucit.

Take este nebolo, ze silnejsie auto je o galaxiu pomalsie ako slabsie s turbom, pokial obe vyuzivaju plny potencial motora. Neviem akou logikou si k tomu dosiel :D Rovnaky nezmysel ako, ze turbomotor sa neoplati vytacat nad 5K lebo tam uz pada vykon aj krutak. Oplatit sa mozno neoplati ale ked chces z toho auta vydolovat maximum, tak to je jedina cesta.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5275
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Akoze

Jazdim kazdodenne 1.6 16V(aj ked 77kw), siel som na rapide 1.0TSI aj oktavii 1.0TSI, a doteraz by som dal ruku do ohna za to ze TSI bude aspon o 5sekund rychlejsie pri 0-180 :D

Ale tak videa neklamu :D



S tym vytacanim pri TSI, davnejsie som to pocital tusim pre 1.2TSI(ale myslim ze obdobne to bude vpodstate na vsetkych), a vyslo mi ze jednotku sa oplati vytocit do obmedzovaca, a zbytok rychlosti tak do +-6000rpm... Nad 6000rpm je uz ten pokles vykonu taky velky ze to aj napriek nizsej zaradenej rychlosti akcelerujes pomalsie....
PC: Ryzen 5600x, Gigabyte B450i aorus pro wifi, Crucial Ballistix 2x8GB 3200mHz, Asus dual 6700xt, Corsair RM750x, FD meshify 2 compact lite, AOC Q3279VWFD8
Zvuk: Panasonic SC-PMX80, ATH M50x
NTB: Thinkpad X270, Probook 440 G7
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2554
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25
Bydlisko: il

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »

SKiLEX napísal: Št 06. Máj, 2021, 21:42 ak nepocitam EA111 kde boli problem rozvody a EA888 tak sa vpodstate vobec nekazia
debata bola o 1,5. ten napr nevedia doriesit ani v autorizaku k spokojnosti majitela. vid viacere clanky k teme.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5275
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

To je dost prefuknuta bublina
PC: Ryzen 5600x, Gigabyte B450i aorus pro wifi, Crucial Ballistix 2x8GB 3200mHz, Asus dual 6700xt, Corsair RM750x, FD meshify 2 compact lite, AOC Q3279VWFD8
Zvuk: Panasonic SC-PMX80, ATH M50x
NTB: Thinkpad X270, Probook 440 G7
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4434
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

K tym otackam https://www.youtube.com/watch?v=zZBqb0ZJSwU

Inak pozrel som si cennik suzuki. Swift sport 20 745e tj. o POLOVICU drahsi ako predosla generacia.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5565
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Masaker ako auta pozdrazeli. Suzuki uplne, ale to koli tomu mild hibridu. seriozne mi to nemoze nikto normalny kupit, ziadna pridana hodnota a auta o 3k drahsie. asi najslabsie zvladli popasovanie sa s normami...

aj ked napr. VW polo GTI sa nepredava nie koli nezajmu, ale koli emisiam, kazdy model vychadza okolo 6K emisna pokuta ci co som to cital? sa im neoplati, stracas na aute...

a clovek by si kupil aj nejaky bezny hatchback aka leon,golf/ochcavka ale to je vsetko 20+K v normalnej vybave, 25+ v takej ze mnam. a stale su to smejdy ekonomicke :D

Hold, ako povedala moja davna frajerocka z moskvy "I don't need expensive car, economy class is ok for me". no moja netusila ze tie auta teraz stoja kludne 30K :D
Používateľov profilový obrázok
wingo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 5789
Dátum registrácie: St 01. Sep, 2010, 20:36
Bydlisko: Podbrezová

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa wingo »

Mám subjektívny pocit že všetko nenormálne zdraželo za posledných cca 10 rokov - autá, byty, PC komponenty, dokonca aj potraviny, všetko 25-100% hore oproti porovnateľnej kategórii (základ, mainstream...), o službách ani nehovorím.

Presne ako hovoríš, autá čo ešte pár rokov dozadu boli za 14-16 v normálnej výbave sú teraz za 20+.
Spoiler: ukázať
STEAM: http://steamcommunity.com/id/X-w1n9/

PC1:
Ryzen 5 7600X, Noctua NH-D14+Arctic P14 PWM PST, Gigabyte B650M Gaming X AX, 32GB DDR5 Kingston Fury Renegade RGB @ 6000/28/37/37/30, Gigabyte AORUS RX 6800XT Master 16GB, SSD Kingston Fury Renegade 1TB, Adata XPG Core Reactor 650W, BeQuiet Pure Base 500DX + 3x Arctic P14 PWM PST, LG 42OLEDC21, Gamdias Hermes P3 Brown, Logitech G400, Hifiman HE-4XX + Topping NX4DSD

PC2:
Ryzen 5 5600X, ASUS TUF Gaming B550M-PLUS WiFi, 32GB DDR4 Kingston Predator@3600/16/19/21/36, Sapphire Pulse RX6600 8GB, Toshiba XG3 1TB M.2 NVMe, Seasonic Platinum SS-660XP2, Riotoro Morpheus, ASUS VG279Q, Marvo K605, Rapture ASPIS, Superlux HD-330 + Brainwavz Sheepskin earpads, Edifier WN820NB
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1620
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa d3Xter »

treba porovnat aj to co tie auta mali za vybavu predtym a teraz
kazdy by tiez chcel zarabat viac vo fabrike, doprave, samozrejme pokuty, ekologickejsia vyroba...
vraciame sa pomaly ale isto desiatky rokov spat, kde tieto veci boli pre beznych ludi nedostupne
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 9961
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Aj na aute za 40K stupla cena o 3K a to sa tam nic nemenilo za rok a pol. :D
Akurat este zrusili zlavu.
.
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1620
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa d3Xter »

jak ze ne? pokuty sa zmenili :D elektro musi dakto dotovat, ty nepoznas celu schemu co kde kolko, coronu do toho tiez mozes zarat uz, a pojde to vyssie ked nebudu vyrabat kvoli nedostatku súčiastok
nikto iny ako kupca to platit nebude :D
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 9961
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Ved ja to poznam, myslim technicky nic. Je to rovnaky model, rovnaka vybava, len cena vyssia. :D

A bude hur.
.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5275
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

https://glennmessersmith.com/shiftpt.html#data

Tu je kalkulacka na vypocet optomalnych otacok pre preradenie kto sa nudi


Vychadza mi to tak ze vpodstate vsetky atmosfery sa oplati tocit po redline

A pri 1.4TSI 110kw to je podla tejto kalkulacky:
1 a 2 redline(6500rpm)
3 do 5900rpm
4 do 5600rpm
5 do 5500rpm

Takze s tymi 5k rpm to nie je az taky nezmysel, akurat sa o par stovak sekli :D
PC: Ryzen 5600x, Gigabyte B450i aorus pro wifi, Crucial Ballistix 2x8GB 3200mHz, Asus dual 6700xt, Corsair RM750x, FD meshify 2 compact lite, AOC Q3279VWFD8
Zvuk: Panasonic SC-PMX80, ATH M50x
NTB: Thinkpad X270, Probook 440 G7
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2554
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25
Bydlisko: il

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »

Jednoduska napísal: Pi 07. Máj, 2021, 09:30 Masaker ako auta pozdrazeli.
eu ma oficial dokument k co2 emisiam poplatky/pokuty. velke cisla pre automobilku, a pocita sa uz pri prekroceni o 1 gram. vynasob to poctom predanych aut... nie su matka tereza, tak tie pokuty logicky prenesu na zakaznikov. pri porsche sa to strati, ale co bezne auta.

preco asi: montuju male nadrze, (male)rezervy za priplatok, startstop (a ine skodlive technologie pre techniku), hlinikove kapoty, plastove podbehy a kopec inych dielov ktore doteraz neboli z plastu...vsetko preto aby sa oholil co2 output ako sa len da.
keby karbon bol lacny a jednoduchy na vyrobu, uz by bol vsade.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"