Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4410
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

Podla mna ste sa nechali ojebat ako 99% ludi, co pride na emisnu so studenym motorom/katalyzatorom. Alebo ten kat ozaj tak skoro umrel.
Nic, co by nevyriesila handra alebo ekvivalentne udelatka okolo sondy, len to bude drahsie :D
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2034
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa zoom »

Jeep je super vyucbove vozidlo na slovenske cesty. Idem do krizovatky, mam prednost, ale debil zlava nebrzdi? No ani ja. Zatial sa kazdy zbadal a nikto napodiv netrubil. Minule zaparkujem kolmo v strede medzi ciarami. Na druhy den pridem k autu a pri mne auto krivo ale ze kolesom az za ciarou v mojom boxe, 30 cm miesta mi ostalo na otvorenie dveri. Samozrejme auto o velkosti polovice Jeepa a so svatym krizikom visiacim na spataku. Nuz, otvaram predne dvere *tresk*, jaj vsak dozadu som chcel nieco dat *tresk*, zavriem zadne dvere, jaj este toto si tam dam *tresk*, tak uz nastupujem zase dopredu *tresk*, adios.

A inak Lexus RX planujem akosi aj ja, zrejme ako nahradu za Jeepa. Samozrejme nejaky starsi a cisto benzin (RX 350, pripadne s LPG), ja som chudoba. Z okolia, co viem, tak ludia boli spokojni a aj po predaji ich mrzelo, ze to auto vlastne predali. Ale toto je sucast takeho dlhsieho planu, tak najskor poriesim nove byvanie.

SKiLEX: Vysoke HC je zle spaleny benzin. Pod toto vies schovat mnoho veci. Od takych ocividnych (spominane sviecky, zle zapalovanie, zle vstrekovace pri direct injection), cez menej zrejme (zle casovanie iskry, nasavanie falosneho vzduchu) az po nejaky rozbity CAT. Nemyslim si, ze mas pokazeny CAT, to by si pocul asi a bola by zrejme citelna strata vykonu. Napojil by som to na live diagnostiku a pozrel, aky predzapal hadze, ci nie je velky a hlavne Short term a Long term fuel trim ukaze vela a hlavne nasavanie falosneho vzduchu (ak nepoznas, nastuduj si na YouTube, tazko sa to vysvetluje).
Teoria hovori, ze aj ak je prilis bohata zmes paliva, tak budu vysoke HC aj CO. Co by zase bolo v protiklade s falosnym nasavanim vzduchu. Co zase ukaze Fuel trim na diagnostike. Tazko takto od stola :?. Alebo ano... ako hovoria vyssie, kreaativne pichanie sondy a handry do vyfuku... Jaro Slavik odporuca :).
SAJBAMA
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 296
Dátum registrácie: So 25. Apr, 2009, 11:52
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SAJBAMA »

mp3turbo napísal: Št 14. Okt, 2021, 09:48 Mercedes kolega ma ten starsi system. Tie zarucne opravy a cenovka trosicku zarazili do stolicky... natiska sa otazka co bude po zaruke.
Akurát som bol dnes v MB, a som sa pýtal môjho človeka, že ako to vidí. Z 20 zákazníkov čo sa sťažujú, že na nich niekto bliká, je 20 áut v poriadku. Možno 2 riadiace jednotky menili za posledného pol roka, ale potvrdil to čo som písal, že je to hlavne o tom, že ľudia oproti na to nie sú zvyknutý. Niekedy to reaguje spomalene, a je treba prehrať softvér.

Čo bude po záruke? iný MB :D Ale nie, ajkeď už tak bolo že som to 10k km po záruke predával. Tie dnešné modely vydržia tak do 300k, potom sa tam už začínajú objavovať divné veci, nie je to "predkrízové" auto, čo každé v tej triede spravilo pol milióna km. Ono tá suma, to auto má vyše 40 záznamov v serviske, a tak 40% kúpnej ceny už vymenili :D Možno ti budem znieť divne, ako nejaký typ zákazníka "koreň", ale mne to príde adekvátne, vysvetlím.

Základom, je mať dobrého servisáka. Proste schopného diagnostika, nie meniča dielov. Tu je prvý problém. Nikdy v živote ma už neuvidia v BA v lamači vo vyhlásenom "AMG salóne", lebo tam pracujú lajdáci. A preto aj také sumy, mení ako na bežiacom páse, a na koniec je to niečo iné. Rovnako aj v NR, by sa starý Vilo v hrobe obracal, keby videl tú pomocnú školu čo tam pracuje. Mne dávali auto týždeň dohromady po expertoch z lamača, aj im posielali fotky zle nasadených konektorov, hadíc atď. To je tak, keď sa im to nechce robiť tak ako káže dielenský manuál, kto by dával motor von keď nemusí...

Ostatne k tým prevádzkovým nákladom, je to dosť, ale príde mi to adekvátne, ak je to spravené dobre.
Taký EKAS napríklad, ti štatisticky odíde 2x za 300k km. To budeme brať tak normálne-športovo, tie swirl klapky odchádzajú nie len na mercedesoch, ale aj na iných autách, to bola moja posledná závada emisná. Odišla jednotka riadiaca toho systému. Je debilne umiestnená pod turbom. (turbo v strede vcka). To turbo začne časom slziť olej, ako každé, a časom začne kvapkať na tú jednotku až ju úplne vyskratuje, lebo v tom strede motora to nemá kam ísť. (Rovnako je na týchto 642kách známy aj olejový chladič, to proste tiež časom začne tiecť) Momentálne, už je tam asi 3 alebo 4 tá generácia tesnení na turbe, ale kvapkať to po čase začne vždy. Samotná jednotka je pár stovák to nie je až taká raketa. Ale musíš v podstate odstrojiť vrch motora, vybrať turbo, menia sa aj celé sacie "parohy", aby sa predišlo tomu, že by tie klapky už boli chytené. Tak isto v dobrom servise, by ti mali dať všetky tesnenia nové, na všetko čoho sa chytia.
Tam do toho vstupuje hodinovka 110€, a samozrejme to ako je to tam bohovsky napakované pod kapotou. A potom také detaily, že pokiaľ si na to dohliadneš / sú tam normálny, tak samozrejme tie oceľové hadičky k vstrekom, by sa mali dať nové potom čo sa povolia. A zrazu si na tom, že robota je podstatne viac ako diel, a pridružený materiál tak tiež. To proste sa dá chápať, že sa to nedá spraviť za liter.

Ostatne to ešte hento je pohoda. Ja keby nie som škrob, tak by som určite chcel S coupe C217ku, je to asi najlepšie auto v akom som sedel za posledných 10 rokov, ale nejako po skúsenostiach s predošlou generáciou sa mi do toho nechce, tá prevádzka stojí viac ako mi je to hodné, ajkeď nad tým rozmýšlam v pravidelných intervaloch už asi dva roky :D

To auto na bežných prevádzkových nákladoch servis+gumy+kasko zožralo snáď 20K za necelý rok, a to je fakt veľa aj keby to išlo do nákladov. Tam som na "spoľahlivej" už tej biturbo 500vke, menil reťaz, lebo ju pri 180k už bolo trocha počuť. Skoro 8 tisíc :rolleyes: Ten rozdiel medzi originál dielom a náhradou, bol v podstate nepodstatný, aj keď trojnásobný. Tam je na hovno práve tá robota, samozrejme Sko tak plať, 130€ na hodinu. Ja som zase presvedčený, že garážmajster by to za 34 hodín nedal... K tomu nejake drobnosti keď už to je rozobraté a vidíš, že jak to kúri, tak tie hadice na vodu už nie sú v najlepšom stave, vymeníš aj tie, a si na tom čísle... Ostatne to ale nie je niečo, čo by som dal robiť niekde inde, nemá to význam, zhodia ti predok, ale v tom MB ti aspoň naspať nakalibrujú radar, čo v garáži nevedia a podobne... Na druhej strane, obrovskú výhodu toho značkového servisu vidím v tom, že keď to nie je dobré tak to môžeš reklamovať. Ak ti zalomia žhavič, tak je to ich problém, a budú ho riešiť, až po ten scenár, že dostaneš novú hlavu, ajkeď by sa to dalo pekne vybrať na hlbičke... Je to vždy niečo za niečo, ostatne pri tých zložitejších veciach to nemá zmysel riešiť inde, lebo ajtak potrebujú online token na diagnostiku aby s tým vedeli pohnúť.

Ale ja už mám odžité aj väčšie sklamania a napriek tomu zostávam verný, lebo aspoň to vždy dajú dohromady, čo u iných značiek bol problém.

@SKiLEX
Sorry, neporadím ti či nový kat, ale naposledy keď sme boli s autom tohoto veku na STK, tak som ich presvedčil že na 4 meranie to bolo dobré :D
Len ako píšu ostatný, tak sa mu viac chcelo to namerať dobre. Prípadne je najlepšie mať auto s dvomi výfukmi, kde ti dajú sondu len do jedného :rofl: Ostatne to máš ešte v pohode, nám z 3 301 neprešla emisnou ani jedna po dvoch rokoch :wallbash:
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 9949
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Ľudia prechádzajú STK/EK bez katov a tu bude človeka buzerovat pre jemnu odchýlku alebo fóliu na treťom brzdovom svetle. :crazy:

Kat by som menil ako poslednú možnosť a nabudúce zmenil aj stanicu.
.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5222
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

motor bol zohriaty... pozeral som protokoly za posledne roky... 2013, 2015, 2017 bez problemov, hodnoty ze CO ze 1 a HC 7 atd...

2019 to bolo tesne pod limitom 17 a 52
2021 vid vysledok vyssie

Kat umriet mohol...
1. sa s tym prave niekedy pred 2019 spravilo asi 40km na 3valce
2. bezne som tam drzal redline s plynom na podlahe aj 10km vkuse
3. ak clovek stoji vzadu pri nastartovanom aute tak nieco vo vyfuku rezonuje...


Dik za rady, skusim to teda ist premerat este raz, s tym ze nech to zmera poriadne :)
PC: Ryzen 5600x, Gigabyte B450i aorus pro wifi, Crucial Ballistix 2x8GB 3200mHz, Asus dual 6700xt, Corsair RM750x, FD meshify 2 compact lite, AOC Q3279VWFD8
Zvuk: Panasonic SC-PMX80, ATH M50x
NTB: Thinkpad X270, Probook 440 G7
Používateľov profilový obrázok
mirjak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2220
Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mirjak »

mne sa takto vysypal kat na benzinovej mazde 323, umierala zapalovacia cievka, zrejme prislusne 2 valce pustali do katu nespalenu zmes a tam to horelo
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4410
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

stiv napísal: So 16. Okt, 2021, 00:25 Ľudia prechádzajú STK/EK bez katov a tu bude človeka buzerovat pre jemnu odchýlku alebo fóliu na treťom brzdovom svetle. :crazy:

Kat by som menil ako poslednú možnosť a nabudúce zmenil aj stanicu.
Bejvavalo... Ak mas kontakt posli do SS zastavim sa s takou grupou aut, ze bude mat dotycny pekne Vianoce :D

Skillex: velmi zalezi ako je umiestneny kat. Ja mam katy dva a napriek tomu aj pri teplote vody 90+ bolo HC 250 a behom 5 minut na volnobehu kleslo pod tvoje hodnoty. Pri priamovstreku musis prist doslova s prehiriatym motorom, lebo inak su problemy aj s novymi autami. Ak by si mal deravy vejfuk, tak mas zvyseny prisaty kyslik. Nechce sa mi verit, ze by vstrekovalo tak bohatu zmes, ze neprejdes EK.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2554
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25
Bydlisko: il

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »

SKiLEX napísal: Pi 15. Okt, 2021, 23:15 logan mcv, 2009, 1.6 16V 77kw... Dneska emisna/STK... STK bez problemov, emisna "nevyhovuje"

Obrázok


Technik na STK odporucil vymenit sviecky(boli menene asi 50k km dozadu) a natankovat lepsi benzin... ale neznel velmi presvedcivo, skor by som povedal ze netusil o com hovori

otazka, co s tym? dat na jeho radu? alebo rovno vymenit kat?
Obrázok
Obrázok
https://www.hella.com/techworld/uk/Tech ... nsor-4379/
tipnem si, rokmi unavena sonda/kat, mozno usadami zhoreteho oleja. da menej voltov, ecu vstrekne viac.
->oxicat
Spoiler: ukázať
5800x ..b550aorus_pro 180€...6800xt stock 670€..nh-u12 am4...viper steel 32GB 4400... R.A.T. 6+
3600-16 1T 32GB#1800IF# curve per core -28max #PBO-175# <95W <65°c
ag241qx; seagate 600pro; firecuda520..
Používateľov profilový obrázok
1adad1
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2578
Dátum registrácie: Ut 06. Okt, 2009, 20:19
Bydlisko: Bratislava V - Petržalka

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa 1adad1 »

Ja sa tiež myslím, že kat už je mimo.

Na druhej strašne však súhlasím s technikom. Ak dáš nové sviečky a lepší benzin, tak je nenulova šanca, že auto prejde.

A možno Ti len chcel naznačiť, aby si mu dal bakšiš.
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6650
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stefan222 »

v UT idem borci do Nr a Ba z Po asi okolo 5-6hod rano na otocku ak niekto chce nieco poslat/priniest. v Ba idem do ikei len a v Nr jedno stretko v centre mam a potom hned PO.
hry- ps5
doma-HP probook
SAJBAMA
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 296
Dátum registrácie: So 25. Apr, 2009, 11:52
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SAJBAMA »

K dverám, to je ťažko... Ja mám už pocit, že je úplne jedno kde parkujem. Však to poznáte, zaparkujete na konci parkoviska široko ďaleko nikoho, a cestou naspať je tam zrazu auto...

Naposledy pred pár týždňami mi treskol exot dvere keď som sedel v aute a keď som ho konfrontoval, tak ma chcel prefackať. To nejako nevydalo, tak potom volal policajtov :facepalm:

Čo ma ale neskutočne serie, za tento týždeň máme nový rekord, 5 hodín zo salónu ale to je tak keď s tým ide prvý deň ženská na nákupy....

Čo ma však serie ešte viac, že v poslednej dobe to nie sú len dvere. Kolegyňu nacúval kek*t týždeň po tom čo sme jej kúpili nové auto, a teraz sa budeme musieť XY rokov pozerať na striekané auto. Rovnako to dopadlo aj pri predošlom firemnom aute, kde na 4 deň zrušila dodávka zadok auta na kruháči, lebo že ma tam nevidel... No a to dodávku predtým zostrelil protiidúci kaskadér na letných gumách v zime ako polročnú... Už mám normálne nechuť kupovať nové auto...

Ja to chápem, dostanem prachy z poisťovne a mám byť spokojný, ale strašne ma hnevá ten moment, že sa na to budem musieť kukať XY rokov a vedieť o tom...
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6650
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stefan222 »

cez havarijnu vymenia naraznik a iny kus nie?neber metalizy a nebudes sa na auto pozerat vobec :D mam overene.:D
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1616
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa d3Xter »

to neni o tom, to uz neni fabricky lak, daju ti to tam len z vonkajsej strany a vidis jak je to lakovane na hranach a dufas ze nic ine nedojekabatia
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5222
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

kym len naraznik... Horsie je ked ti odrezu lavu stranu, komplet zadnu stranu auta, vymenia za novu, potom auto natahuju lebo je pokrutene + novy predok :D

Obrázok
Obrázok


co sa tyka problemu s emisnou, tak s tym skusim prejst tak jak to je a hotovo... max tie sviecky a benzin
Naposledy upravil/-a SKiLEX v So 16. Okt, 2021, 22:46, upravené celkom 1 krát.
PC: Ryzen 5600x, Gigabyte B450i aorus pro wifi, Crucial Ballistix 2x8GB 3200mHz, Asus dual 6700xt, Corsair RM750x, FD meshify 2 compact lite, AOC Q3279VWFD8
Zvuk: Panasonic SC-PMX80, ATH M50x
NTB: Thinkpad X270, Probook 440 G7
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1616
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa d3Xter »

dobry grupac :rofl: este ze lovci nehod su tam
sa dakto ponahlal asi po cerstve howe kozky z kvalitne chovanych bykov

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"