Naj auto s bubnami vzadu

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Marek125
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: So 29. Jún, 2013, 22:46
Bydlisko: Nesluša

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa Marek125 »

Tak výkon bŕzd už dávno neudáva len veľkosť kotúča, ale aj brzdový systém kde na nových autách máš už viac piestove brzdové systémy a podobne. Čiže taky istý priemer kotúča dokáže brzdiť podstatne lepšie či?

Čo sa týka zadných bŕzd tiež všímam ako keby sa nepoužívali ale jazdí mi na tom viac žena ako ja aj to po meste, takže raz ročne skontrolovať poriadne pobrzdiť a nemôže sa stať že zadné brzdy dostanem do takého stavu že sú úplne K.O, a keď tak to jednoducho vymením a neriešim kúpu bunkového systému.
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1934
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa Miso122 »

Aj úplne rovnaký kotúč s rôznymi platničkami vie brzdiť podstatné lepšie alebo aj horšie.
ITX >>> ATX
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5276
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa SKiLEX »

ked uz je na nich hrubsi nanos hrdze(staci ze 2tyzdne auto postoji v dazdi) tak to nezbrusis, mozes menit komplet brzdy

Obrázok

takto vyzerali na Tourane ked 2tyzdne postal v dazdi... nasledne im uz nepomohlo nic len vymena
PC: Ryzen 5600x, Gigabyte B450i aorus pro wifi, Crucial Ballistix 2x8GB 3200mHz, Asus dual 6700xt, Corsair RM750x, FD meshify 2 compact lite, AOC Q3279VWFD8
Zvuk: Panasonic SC-PMX80, ATH M50x
NTB: Thinkpad X270, Probook 440 G7
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6663
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa molnart »

to fakt?? bezne v kazdej praci sme mali spolocne poolove auta ktore obcas stoja aj 3-4 tyzdne, chvilu pri prvych brzdeniach piskali a potom v pohode. ja som maval naopak problem s bubnami, ked som po dazdi zaparkoval auto v garazi kde stalo 2 tyzdne tak som pol metra tahal za sebou zablokovane zadne kolesa kym sa uvolnili brzdy
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1620
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa d3Xter »

ale si nenapisal, kolko tie kotuce uz mali odzite :D urcite ti to takto nezdochne instantne po vymene kotucov
ked uz je cosi po krajoch tak na 3-4 rocnych kotucoch ti netreba ani 2tyzdne aby takto vyzerali, hlavne na jesen
menit kotuce po 3,5 roku mi teda rozhodne nepride ako nieco co by malo cloveka zrujnovat, ked by sa jazdilo vela, nedalo by to ani tolko hlavne ked teraz z vyroby chodia kotuce jak blato, dalej tu mame susenie brzd za dazda, autoholdy
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4434
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa scream »

Moje zadne kotuce mali 9000km a 3 roky ked sli do kosa. Pokial je hrdza len povrchova, staci par krat zabrzdit. Problem je ked sa hrdza zazerie do kotuca, vtedy bud ostane takto na hranach a je tak tvrda, ze uz len hobluje dosticku. Ja som mal problem, ze ten kotuc ani po prebrzdeni nebol ako zrkadlo ale bolo vidno na povrchu take zoxidovane bodky az praskliny, auto pri brzdeni vibrovalo.

Dasi problem je strmen... ak dobre nebeha, kotuce nebrzdia po celej ploche alebo po oboch stranach. Zase sa len hrdzavenie stupnuje.Choroba hlavne u japoncov, co vela nenabehaju.

Tiez sa mi zda, ze nie je jedno od akeho vyrobcu je kotuc, aku ocel pouzije.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
michalesku
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 636
Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
Bydlisko: Zvolen

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa michalesku »

Kazdopadne riesit auto s bubnami (co je uz dnes vzdy len ta horsia cast spektra ponuky) len kvoli tomu, ze predtym odisli kotuce po 3,5 roku, je hlupost..
Keby to bolo par mesiacov, rok, OK.. Ale tri a pol roka? Vyssi najazd a menis este castejsie.. Takto mas sice nizsi najazd, vymenis a mas zase na par rokov pokoj (sam si pisal, ze staci kupit keramicke a mas vybavene).. A hlavne nemusis riesit Daciu ani Renault..
Spoiler: ukázať
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS
PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12192
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa HellAngel »

dalsia vec je, ze na zadne brzdy drviva vacsina ludi hadze bobek, dava tam to najlacnejsie co na trhu je a potom sa cuduju, ze hrdzavenju, piskaju a co ja viem co. Dobry mechanik co ma uz par kotucov pomenenych ti vie poradit, ze toto je kotuc sice o nieco drahsi, ako ten lacny smejd, ale vydrzi podstatne dlhsie a nekvitne hned pri prvom dazdi.

rovnako tam narazis na problem aj pri bubnovych brzdach, to je len mytus, ze bubnove brzdy su nesmrtelne. Ak sa o tie budbny nestaras, nerozoberies to raz za rok/dva a neurobis im tiez udrzbu, cakaju ta problemy.
NB: Asus ROG Zephyrus G14
anonym_a8

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa anonym_a8 »

Ak mas hrdzave kotuce, ako odfotil Skilex, neni to zalezitost dvoch tyzdnov.
Ak je tam hlbkova hrdza, ta material ubera, nie pridava. Cize sa to da ocistit hrubym drotenym kotucom vo vrtacke. Stred ti ostane cisty a kraje su jemne jamkove. Nehobluje to ale dosticku ani nic podobne, nevidim dovod preco ich nepouzit dalej na podobny typ jazdenia.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4434
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa scream »

https://drive.google.com/file/d/1TpDIul ... p=drivesdk

Toto vrtackou nedas. A to je predok, hrubka kotuca skoro ako za nova.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3416
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa stanomx »

taky kotuc je podla mna este v pohode, ak to nehadze nevybruje a brzdi tak co
RAMMSTEIN
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4434
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa scream »

Triasol volant pri brzdeni... Vymenil som kotuce na foto ( predne), zlepsilo sa to o polovicu. Vymenil som podobne vyzerajuce zadne, zlepsilo sa to uplne. A to auto bolo garazovane...
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
DanOne
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 285
Dátum registrácie: So 09. Máj, 2009, 15:09
Bydlisko: Bratislava/Kosice

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa DanOne »

michalesku napísal: Pi 02. Okt, 2020, 10:37 (sam si pisal, ze staci kupit keramicke a mas vybavene)
To bolo zo zartu, karbon keramicke kotuce stoja par tisic eur za jeden, a ver tomu, ze sa nevyrabaju na bezne auta.

Zavriet zmoknute auto do garaze bez vykurovania je koledovanie si o problemy.

Screamova fotka je presne o com hovorim, najskor sa chytia okraje a uz ich nejde brzdenim ocistit, hrdza je o dost tvrdsi material ako dosticka. Vydrzi to este 2 sezony a okraje sa zacnu olupovat. Zaujimave je, ze to na stolici brzdi rovnako dobre, aj ked je polovica plochy kotuca hrdzava.

Bubny pri normalnom najazde samozrejme tiez vyzaduju starostlivost/cistenie, netvrdim, ze je to univerzalne riesenie. Ja dam do roka len 6k km, vacsinu mimo mesto/dialnice.
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2049
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa zoom »

Netreba zabúdať, že zatváranie zmoknutého auta do vykúrenej garáže urýchľuje hrdzavenie celého auta :-). Hrdza je chemická reakcia a teplo ju urýchli. Neustály kolobeh mokré auto -> vysušené auto v teplej garáži spôsobí viac hrdze ako mokré auto postávajúce niekde vonku na zime. Nie nadarmo corrosion testy striedajú soľný roztok, sušenie teplom a vysokú vlhkosť prostredia. Samozrejme ak plánuješ mať auto odparkované napr. mesiac v kuse, tak garáž pomôže. Ide mi skôr o pravidelné striedanie dažďa/soli a garáže (daily driver auto).

Každopádne auto s bubnami by som určite nebral a skôr by som sa zameral na kvalitné kotúče. Moje auto už stálo aj 3 mesiace v kuse vonku a brzdy OK. Nič nepíska, nič nevibruje, povrchová hrdza je. Teraz ich idem meniť hádam po piatich rokoch a cca 50 000 km. Na 2,5-tonovom aute v meste. A jazdím plyn-brzda, nie dedo v klobúku a škodovienke, čo 200 metrov pred semaforom vyhodí rýchlosť a pomaličky plachtí ku križovatke, aby náhodou nemusel zodrať vrstvu 10 atómov z doštičky. Neviem, čo za plastelínové kotúče teraz dávajú do áut, že vydržia 9000 km či koľko.
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8531
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Naj auto s bubnami vzadu

Príspevok od používateľa shiro »

plachtenie ku krizovatke nieje ani tak o drani dosticiek, ale o plynulosti premavky a ze sa nemusis rozbiehat od nuly, co v konecnom dosledku pomaha k lepsej spotrebe. Je to podobne ako v kolone. Vzdy je lepsie sa pomaly sunut 10km/h na 1-tke, ako stale zastavovat, vyradovat, zaradovat a rozbiehat sa.

Bubny mozu mat nizsiu ucinnost ako kotuce. Mam ich na zadnej naprave a akurat ma stve, ze po case mozu zacat piskat pri pustani brzdy. Vraj sa tam casom odplavi nejake mazanie strmena ci coho a ten sa derie zvnutra o obal bubna = piskanie. Ale inac funguje.

A kto si potrpi na imidz a ma Al disky, tak moze vidiet viac hrdzaveho bubna.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 24" BenQ GW2470H | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"