Auto - benzín, combi ~5000€

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
mp3turbo
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 6531
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: Spišská Nová Vec

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa mp3turbo » So 28. Nov, 2015, 20:15

ked sa na diesli pokaka turbo, spojka, dvojhmota a tri vstrekovace, furt si cenovkou len na dvadsatine ceny novych baterii do elektrovehykla. Pri EV za 15k sa zrejme nevieme bavit o tom ze ti vyrobca po 5 rokoch vymeni baterie zadarmo, nemam dojem ze by to takto fungovalo a prosim opravte ma ak sa mylim (ze ti Tesla MOZNO vymeni baterie po X rokoch je fajn, avsak JAZDENA Tesla stoji 70k takze to je trosku mimo rozsah "setrenia" a dostupnosti pre 99.99% citatelov tohoto fora).

Zaroven tvrdim ze KVALITNA predkupna diagnostika musi zachytit nacatu spojku aj dvojhmotu - cize ked nie si kreten tak po kupe musia este vydrzat cojaviem 20-50k km. To iste vstrekovace, kvalitne spravena diagnostika ta na 99.9% ochrani pred zlyhanim vstreku do nejakych par desiatok tisic km od kupy jazdeneho diesla. S turbom je to horsie, aj ked nevykazuje nejake prilis vazne naznaky, kludne moze padnut do polroka alebo 5.000km (napoveda : axialnu volu lozisk samozrejme nikto netestuje, pretoze nikto nezhodi dole hadicu a neskusi pozriet ako je na tom vystupna turbina) ; zase na druhu stranu dnes turba nestoja 100.000 korun ako pred par rokmi.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Bumpy_SK
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2629
Dátum registrácie: Ne 14. Feb, 2010, 11:06
Bydlisko: Praha

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa Bumpy_SK » So 28. Nov, 2015, 21:39

zaruka tam je velmi slusna, nesmies:
Spoiler: ukázať
jazdit ked je vonku 50C, takze na saharu fakt nechod
mat auto viac ako 7 dni v pocasi o teplote mensej ako -25C takze na sibir a antarktidu radsej tiez nie
nechat bateriu uplne vybitu do nuly viac ako 14 dni
sa babrat v baterii, poskodit ju, alebo ju nechat na otvorenom ohni
vytopit bateriu
otvarat bateriu necertifikovanym servisom
pouzivat nekompatibilne nabijacky, porusit spravne nabijacie procedury, nechat ju pokazenu a cakat kym sa viac pokazi
davat to furt na nabijacku aj ked je nabita na plno
ak toto dodrzi, v pripade, ze bateria strati viac ako 30% kapacity do 5 rokov alebo 100 000km, alebo ak sa pokazi tak do 8 rokov a 160 000km ju vymenia. zadarmo. keby aj nie tak aj so 70% kapacity jazdis ok. po kolko, 300k km?
teslu sem ani netahaj, naco? 8 rokov na vsetko pohonne ustrojenstvo bez ohladu na najazdene kilometre, ziadne mozno, zo skusenosti vodicov klesne kapacita len na 90% po 100 000km co je predpokladana vec ak to tak tyras. roadstery z roku 2008 stale jazdia s 280km kapacitou
s bateriou naozaj nie je problem, navyse z 35k leafov sa pokazili len 3 baterie. 3 z 35 000
ampera ma 8 rokov /160 000km, cca 60km "zadarmo" na elektrinu a na dovolenku moze ist kam chce benzinovo, celkom fajn auto
aj na slovensku ich je zopar s 160k km
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502

Užívateľov profilový obrázok
zachary
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4426
Dátum registrácie: Pi 23. Mar, 2007, 08:00
Bydlisko: Martin

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa zachary » So 28. Nov, 2015, 22:18

rozbehlo sa to tu vcelku zaujímavým smerom :)
ale ostaňme však pri zemi - naozaj mám rozpočet max do 6k €
takže mám ostať radšej pri benzíne.. ?
PC:
Spoiler: ukázať
CPU: i5-7600K + Noctua NH-U12F | MB: Gigabyte GA-Z270X-Gaming K5 | RAM: 2x8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX | GK: Gainward GeForce GTX1060 6GB | SSD: Crucial MX100 256GB | HDD: Seagate Barracuda LP 2TB @ Scythe Quiet Drive | DVD-RW: Samsung SH-S223F | audio: on board + HyperX Cloud + Kurzweil KS-40A | PSU: Corsair RM 750i | fans: 3x Noctua, Enermax | case Corsair 330R carbide series| LCD Dell U2412M | Rapoo E9270p + Logitech G500
LIVESTRONG

Užívateľov profilový obrázok
Bird
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2037
Dátum registrácie: So 15. Aug, 2009, 22:39
Bydlisko: TO

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa Bird » Ne 29. Nov, 2015, 09:47

Na zaciatku si pisal ze vacsinou budes jazdit kratje mestke trasy, urcite ostan pri benzine.
MacBook Pro 13 (2016) + iPhone 7

Užívateľov profilový obrázok
patro16
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2044
Dátum registrácie: Ne 12. Aug, 2007, 08:00
Bydlisko: Trenčín<okolie

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa patro16 » Ne 29. Nov, 2015, 10:54

ak nenjazdis za rok viac ako 10-15tis. km diesel sa neoplati
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz+Cooler: Scythe Mugen 4 PCGH Edition+AC MX2+Noctua NF-F12 PWM
MB: MSI Z97 PC Mate
RAM: Kingston HyperX Fury Black 1866Mhz CL10 16GB kit
GPU: HD4600
SSD: Samsung 850 EVO 250GB
HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000 QUIET DRIVE
DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready)
PSU: Enermax Platimax 500W
Case: Corsair Vengeance C70 Military Green
+outtake: Noctua NF-A15 PWM + NF-S12A PWM, intake: 2x Noctua NF-S12A PWM
Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i
Periferie: Microsoft Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK
Printer: HP LaserJet 1018
NB: ACER TravelMate 5760G >CPU: Intel Core i5-2520M, RAM: 2x4GB 1600MHz, GPU: HD3000 + Nvidia Optimus GT520M, HDD: WD Scorpio Blue 750GB 5400rpm, SSD: Intel 520 180GB
Mobile: Samsung Galaxy A3 White
Car: M3 2007 Black

mp3turbo
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 6531
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: Spišská Nová Vec

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa mp3turbo » Ne 29. Nov, 2015, 11:31

a aj pri tychto cislach je to velmi otazne. Aj ked natocis 15k rocne a prevahu z toho v meste, mozes kludne dopadnut zle s dieslom z hladiska nakladov (nielen technologickej spolahlivosti).

Diesel na kupenie moze byt kludne o 1000eur drahsi ako rovnaky autiak benzin. Cize rovnaky rocnik, plusminus rovnake najazdene centimetre, plusminus rovnaka vybava, plusminus rovnaky technicky stav. Ale vyvalis hned na zaciatku X penazi navrch, typicky su diesle drahsie ako benziny. Potom potrebujes dva-tri roky len aby si sa dostal na paritu, nahodou sa ti nieco poondi na tom diesliku (nemusi hned vsetko, staci jedna jedina vec) a mas dalsich 200-600eur v tahu, cize dalsi rok dobiehania parity voci benzinu. Diesel je tazsi, viac trpi predna naprava (bavime sa ze nekupujes auto s motorom vzadu, teda napriklad Pórš 911 GT3 je mimo tvoju danovu kategoriu), cize urcite na nasich roztrtkanych cestach skor vymindrákuješ vpredku capy, tlmice, niekde sa menia cele ramena namiesto 29eurovych capov (superb, pasatt, ojdi doradu i ked taketo auta asi nebudes kupovat za 6k eur ale samozrejme daju sa zohnat) cize to su take technologicke finty a finticky.

Samozrejme zohnat zmotany diesel ktory zabudol ukazat 2/3 skutocneho najazdu a svieti mu iba ta posledna tretinka je ukrutne lahsie ako zohnat rovnaky benzin, cize kupou benzinu STATISTICKY predchadzas servisnym nakladom uz aj z tohoto typicky slovenskeho titulu.

No proste je to komplikovane, tak ako zivot sam, tiez sa vsak priklanam k benzinovej variante.

Vypocet : 15k km rocne. Diesel spotreba 5.5l/100km (nehovorte mi ze v meste robite trojku, nie) ; benzin spotreba 7l/100km.
Cena diesel povedzme ocakavany priemer za tri roky dopredu : 1.20e/liter ; benzin povedzme 1.40e/liter [toto je samozrejme ducharina ale circa]

Diesel : 15000km rocne / 100km x 5.5 x 1.20e == 990eur rocne palivo
Benzin : 15000km / 100km x 7 x 1.40e == 1470eur

Rozdiel je sice "brutalny", 500eur rocne, ale velmi hrajem na dieslovu stranu. Mozno budes mat spotrebu 6 litrov, aby si dosiahol 5.5l CELOROCNY priemer musis v lete jazdit hrubo pod 5, lebo v zime na kratkych jazdach budes mat ukrutne viac, no proste blabla. V reali ten rozdiel moze byt kludne 300eur rocne a ako vravim, ked dieslove auto kupis o 1000eur drahsie ako benzin, tak to mas 2 az 3 roky, mozno 4, aby si sa dostal na nulu z hladiska obstaravacich nakladov voci benzinu. Potom ten servis. Turbo tu, dvojhmota tam, vstrekovac hentam, zasrane EGRko bude urcite bez debaty, kup si nejake elektronicky regulovane a mas o zabavu postarane.

Vo vysledku vlastne budes s dieslom len stihat naklady aby si sa nahodou vyrovnal benzinu. Naco ? A keby si tocil len 10k km rocne, tak to je uz cele v prdeli s tym vypoctom.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Užívateľov profilový obrázok
zachary
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4426
Dátum registrácie: Pi 23. Mar, 2007, 08:00
Bydlisko: Martin

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa zachary » Ne 29. Nov, 2015, 20:11

:good: niečo takéto som potreboval počuť (čítať)
pátram ďalej :)
PC:
Spoiler: ukázať
CPU: i5-7600K + Noctua NH-U12F | MB: Gigabyte GA-Z270X-Gaming K5 | RAM: 2x8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX | GK: Gainward GeForce GTX1060 6GB | SSD: Crucial MX100 256GB | HDD: Seagate Barracuda LP 2TB @ Scythe Quiet Drive | DVD-RW: Samsung SH-S223F | audio: on board + HyperX Cloud + Kurzweil KS-40A | PSU: Corsair RM 750i | fans: 3x Noctua, Enermax | case Corsair 330R carbide series| LCD Dell U2412M | Rapoo E9270p + Logitech G500
LIVESTRONG

mp3turbo
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 6531
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: Spišská Nová Vec

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa mp3turbo » Ne 29. Nov, 2015, 21:08

ale ved to je jednoduchy vypocet, na to nepotrebujes subatomovu fyziku ani mna. Takuto matematiku by sme hadam kazdy z nas mali dokazat samostatne.

Je tam vela neznamych premennych, napriklad diesel sa ti vobec nemusi pokazit, napriklad benzin sa ti moze pokazit, napriklad nemusis najazdit 15000 rocne ale 39000 rocne pripadne len slabych 9000 rocne kde sa diesel uz naozaj nesmie zobrat... ale proste radovo to je takto. Dva roky len do navratnosti drahsieho nakupu nad benzin, zase zavisi od konkretneho auta, stavu, nutnosti predavajuceho predat voz rychlo, pri niektorych vozoch plati ze diesel je lacnejsi a benzin je ukrutne drahsi, proste zivot komplikovany.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Užívateľov profilový obrázok
zachary
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4426
Dátum registrácie: Pi 23. Mar, 2007, 08:00
Bydlisko: Martin

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa zachary » Ne 29. Nov, 2015, 21:20

samozrejme, ako píšem v prvom poste - "spotrebu nejak extra neriešim"
ide mi najmä o spoľahlivosť resp. nenáročnosť servisu - jazdím prevažne krátke trasy
PC:
Spoiler: ukázať
CPU: i5-7600K + Noctua NH-U12F | MB: Gigabyte GA-Z270X-Gaming K5 | RAM: 2x8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX | GK: Gainward GeForce GTX1060 6GB | SSD: Crucial MX100 256GB | HDD: Seagate Barracuda LP 2TB @ Scythe Quiet Drive | DVD-RW: Samsung SH-S223F | audio: on board + HyperX Cloud + Kurzweil KS-40A | PSU: Corsair RM 750i | fans: 3x Noctua, Enermax | case Corsair 330R carbide series| LCD Dell U2412M | Rapoo E9270p + Logitech G500
LIVESTRONG

Bumpy_SK
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2629
Dátum registrácie: Ne 14. Feb, 2010, 11:06
Bydlisko: Praha

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa Bumpy_SK » Po 30. Nov, 2015, 01:11

teoreticky je benzin spolahlivejsi - vacsinou jednoduchsia technologia nez diesel
hovoril si, ze neriesis spotrebu? :D http://chrysler-300c-touring.autobazar. ... 39742.html
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502

Užívateľov profilový obrázok
zachary
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4426
Dátum registrácie: Pi 23. Mar, 2007, 08:00
Bydlisko: Martin

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa zachary » Po 30. Nov, 2015, 06:53

ten Chrysler som videl, zaujímavý kus :D len čo so servisom? :)
PC:
Spoiler: ukázať
CPU: i5-7600K + Noctua NH-U12F | MB: Gigabyte GA-Z270X-Gaming K5 | RAM: 2x8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX | GK: Gainward GeForce GTX1060 6GB | SSD: Crucial MX100 256GB | HDD: Seagate Barracuda LP 2TB @ Scythe Quiet Drive | DVD-RW: Samsung SH-S223F | audio: on board + HyperX Cloud + Kurzweil KS-40A | PSU: Corsair RM 750i | fans: 3x Noctua, Enermax | case Corsair 330R carbide series| LCD Dell U2412M | Rapoo E9270p + Logitech G500
LIVESTRONG

mp3turbo
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 6531
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: Spišská Nová Vec

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa mp3turbo » Po 30. Nov, 2015, 08:42

co mate vsetci s tymi servismi ? Americke auta z 80tych rokov maju dnes daleko lepsie dostupne suciastky ako vsetky nemecke z 90tych. A diagnostiku to ma viac-menej zabudovanu v sebe, vsetky error kody ti dokaze vypisat na pristrojovej doske.

300vku odservisujes s prstom v nose. A okrem toho to prilis moc servisovat nebudes, tam nestrielaju rozvody ako na 2.0tdi, 1.2tsi, 1.4tsi, 1.8tsi, 2.0tsi, nepadaju tam EGRka a dvojhmoty ako na 1.6tdi, 1.9tdi, 2.0tdi a vsetkych tychto chrapach.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Užívateľov profilový obrázok
lacika
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4349
Dátum registrácie: Pi 11. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: KE

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa lacika » Po 30. Nov, 2015, 19:20

auto je to zaujimave ale sedacka nevyzera na 200K, jedine, zeby mal mrmle v zadku a musel sa stale suchat.
a ta fuga, medzi naraznikom a kapotou. Ako keby uz nieco s tym autom pobozkal.
PC1: Intel Pentium G3258 @4.4GHz, Gelid tranquillo rev.2, ASRock Z87-Extreme4, 12GB RAM, Asus GTX 560Ti DC 1gd5 @950/2150MHz, Patriot Blast 240GB + 1TB HDD WD Blue, XFX TS 430, Zalman Z1, Asus Xonar U1 + Samson SR 850 RR one moon, LG IPS235P
Other: Lenovo MOTO G5 3GB

Užívateľov profilový obrázok
zachary
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4426
Dátum registrácie: Pi 23. Mar, 2007, 08:00
Bydlisko: Martin

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa zachary » So 26. Dec, 2015, 10:21

oživím trošku tému..
z áut dostupných na inzertných portáloch, v mojej cenovej relácii a požadovanej výbave sú aktuálne k dispozícii motorizácie:

Astra combi H 1.6 16V 77kW
Octavia combi II FSI 1.6 85kW r.2005
Octavia combi II FSI 2.0 110kW r. 2005
Octavia combi II TSI 1.8 118kW r. 2008

kamaráti ma ešte presviedčajú na Octavia combi II TDI 1.9 4x4

nejaké skúsenosti s týmito motormi? čomu sa vyhnúť?
PC:
Spoiler: ukázať
CPU: i5-7600K + Noctua NH-U12F | MB: Gigabyte GA-Z270X-Gaming K5 | RAM: 2x8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX | GK: Gainward GeForce GTX1060 6GB | SSD: Crucial MX100 256GB | HDD: Seagate Barracuda LP 2TB @ Scythe Quiet Drive | DVD-RW: Samsung SH-S223F | audio: on board + HyperX Cloud + Kurzweil KS-40A | PSU: Corsair RM 750i | fans: 3x Noctua, Enermax | case Corsair 330R carbide series| LCD Dell U2412M | Rapoo E9270p + Logitech G500
LIVESTRONG

mp3turbo
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 6531
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: Spišská Nová Vec

Re: Auto - benzín, combi ~5000€

Príspevok od užívateľa mp3turbo » So 26. Dec, 2015, 11:42

mozno radam tych konkretnych kamaratov. Automaticke auta s pohonom 4x4 su vzdy najmenej spolahlive pri akejkolvek znacke pretoze su proste najviac komplikovane. V Ocktavii najst takeho co vymenil olej v rozvodovke bude tazsie ako najst politika co neklame a nekradne, sotvakedy sudruhovia menia oleje v prevodovkach (a v manualnych takmer nikto okrem mna). Vacsina servisakov ani nevie ze su tam oddelene naplne. Ze ta napln ma tolko kolko sa do pollitraka piva vojde, to by ti mohlo napovedat ako je namahana a kolko vydrzi.

Holt konstrukcna dokonalost. Spravit tam liter a pol naplne by bol intergalakticky hriech lebo by to vydrzalo a nekurwilo sa.

FSI TSI FSTI TSFI SFTI koncern z prvych rokov vyroby ? Este si nikdy nemenil benzinove vstrekovace ani turba, ze ?



Z tohoto konkretneho vyberu mam ja dost jasno : Astra. Okrem toho ze ma ukrutne lepsie predpoklady na dlhodobu spolahlivost a minimalne servisne naklady, okrem toho sa VOBEC NEKRADNE co sa o Ocktavii neprilis da povedat. Tolko ukradnutych Astier co sa na jednu obrazovku zmesti od augusta 2014 [!] mas ukradnutych ocktavii za tyzden a to bol este hodne slaby pretoze na Vianoce (24.12.) zmizli iba dva kusy.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Napísať odpoveď

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"