Warp / Alcubierrov pohon

Všetko o vede...
Používateľov profilový obrázok
lezgy
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3571
Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
Reputácia: 0
Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre

Re: Warp / Alcubierrov pohon

Príspevok od používateľa lezgy »

no ako ma kedysi prepadol vtip
keby nasi udenaci vedeli aky drahy je kov vo vesmire, uz davno tym warpom lietame
isty chlapik raz vysvetloval co je prekrocenie rychloati svetla na priklade....

stojis na nastupisti a subezne vidis ako prichadza a odchadza to metro a ako sa mu otvaraju a zatvaraju dvre
nieco v tomto zmysle
akoze cas neexistuje...?
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH

2, HP 4330s
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7961
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Reputácia: 22
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Warp / Alcubierrov pohon

Príspevok od používateľa shiro »

no pri rychlosti svetla sa podla einsteina cas zastavi, prestane existovat.
Ale podobne ako sa ludom kedysi videla rychlost zvuku nemozna, aj mne sa jednoducho vidi nemozne, ze rychlost svetla je konecna a na rychlejsie cestovanie vesmirom je potom treba pouzivat oje*avky typu cervia diera a pod...

Preco ma svetlo rychlost prave a presne 300 tisic km/s (no dobre je to menej o kusocek :-) ). Co mi zabrani letiet napr. 320 000km/s ked budem mat dost vykonny motor? Vraj mi v tom zabrani to, ze motor straca tah, ako sa blizi k rychlosti svetla a energia na udrzanie tejto rychlosti a pripadne jej prekrocenie by bola astronomicka. Pretoze to dakto vypocital. No mozno je to astronomicke v nasich meritkach...pre vyspele civilizacie nemusi byt problem nacpat vykon 100Kt atomovky do 5kg kufrika, takze nejaky ich reaktorik obvyklych rozmerov by utiahol celu slnecnu sustavu...a to by sme cumeli :-)
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
16cmfan
VIP
VIP
Príspevky: 3316
Dátum registrácie: Ne 12. Júl, 2009, 09:31
Reputácia: 38
Bydlisko: Bardejov

Re: Warp / Alcubierrov pohon

Príspevok od používateľa 16cmfan »

shiro napísal:
Preco ma svetlo rychlost prave a presne 300 tisic km/s (no dobre je to menej o kusocek :-) ). Co mi zabrani letiet napr. 320 000km/s ked budem mat dost vykonny motor? Vraj mi v tom zabrani to, ze motor straca tah, ako sa blizi k rychlosti svetla a energia na udrzanie tejto rychlosti a pripadne jej prekrocenie by bola astronomicka. Pretoze to dakto vypocital.
Rýchlosť svetla je prirodzená neodvoden=a jednotka narozdiel od iných. Vlastne je jediná na svete... hneĎ od nej je čas... vlastne čas a rýchlosť svetla sú jediné prirodzené jedntoky. A prečo je rýchlosť svetla taká aká je ? Nevieme. A nie je to podstatné.
Game maschine: Asus PRIME B450 Plus + Ryzen 5 2600 (Noctua NH-U12S) + MSI GeForce GTX 1660 Ti GAMING X 6G + Crucial 2x16GB 3200Mhz + SSDs 120GB Lite on + Patriot Burst 480GB + Silicon Power P34A80 512GB allin Lancool 205 powered Corsair RM550x
NB: Dell E7470 Skylake Core i5 + 8GB RAM + FHD IPS Foun: Huawei P Smart Z
NAS: QNAP TS-128 - 2TB Seagate Iron Wolf + MikroTik RB952
Peripherals: 27" Samsung Odyssey G5 + Steelseries Apex 5 + Steelseries Rival 3 + QcK + HP Premium headset
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13186
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Reputácia: 0
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Wapr pohon

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

16cmfan napísal:Ahoj, tak je potrebné vyriešiť hlavné dva problémy - energie a stabilita na jednej strane a štrukturálna integrita takejto lode na strane druhej, neviem, aké tlaky by pôsobili na prednú a zadnú časť lode.
kvoli modremu posunu by na lod posobilo velmi silne rontgenove ziarenie (a asi by bolo videt volnym okom aj reliktne ziarenie)
13.6.2008 - 4.2.2020
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7961
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Reputácia: 22
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Warp / Alcubierrov pohon

Príspevok od používateľa shiro »

16cmfan napísal: Rýchlosť svetla je prirodzená neodvoden=a jednotka narozdiel od iných. Vlastne je jediná na svete... hneĎ od nej je čas... vlastne čas a rýchlosť svetla sú jediné prirodzené jedntoky. A prečo je rýchlosť svetla taká aká je ? Nevieme. A nie je to podstatné.
cas nieje vobec odvodeny od rychlosti svetla, vid definiciu sekundy:
Sekunda je 9 192 631 770-násobok periódy žiarenia, ktorá zodpovedá času prechodu medzi dvoma úrovňami hyperjemnej štruktúry základného stavu atómu nuklidu cézia 133.

Kedze sa tu jedna o dosiahnutie/prekrocenie rychlosti svetla pri medzihviezdnom cestovani, tak praveze je podstatne, preco je rychlost taka, aka je, a ake su jej zakonitosti. Svetlo je elektromagneticke vlnenie, takze pri nadsvetelnych rychlostiach staci odtienit lod od skodlivych ziareni pre posadku. Ak by teda slo o skodlive rontgenove ziarenie, ako je popisane v poste vyssie. A jedina haluz by bola, ze nadsvetelne cestujucu lod by si nevidel, lebo je rychlejsia ako svetlo co odraza.

Dalsia vec je, ze my zo svetla vidime len uzky usek tohoto elmag. spektra, takze vobec sa nemusi jednat o nejaku nadsvetelnu rychlost, lebo je nadsvetelna len z pohladu nasho vnimania. Nejake ine bytosti, schopne vidiet vacsi rozsah frekvencii by kludne takuto lod videli.

Netreba sa obmedzovat na nase obmedzene zmysly, treba rozmyslat v plnom rozsahu, aj v hodnotach ziarenia, ktore niesme schopni vnimat.
CPU: Ryzen 7 3700X, CPU fan: SilentiumPC Fera 3, MB: Asrock X570M Pro4, RAM: Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17, SSD OS: Samsung 970evo plus 250GB NVMe, SSD Data + zalohy: 2x Corsair MP510 1TB NVMe, SSD Games: Crucial MX300 525GB SATA, GPU: Gainward GTX1060 6GB, PSU: Corsair RM550x, Monitor: 24" BenQ GW2470H, Case fans: 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
iPad Air 16GB, Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
16cmfan
VIP
VIP
Príspevky: 3316
Dátum registrácie: Ne 12. Júl, 2009, 09:31
Reputácia: 38
Bydlisko: Bardejov

Re: Warp / Alcubierrov pohon

Príspevok od používateľa 16cmfan »

shiro napísal: cas nieje vobec odvodeny od rychlosti svetla, vid definiciu sekundy:
Sekunda je 9 192 631 770-násobok periódy žiarenia, ktorá zodpovedá času prechodu medzi dvoma úrovňami hyperjemnej štruktúry základného stavu atómu nuklidu cézia 133.
No veď kde tvrdím že je. Tvrdím tam že rýchlosť svetla a čas sú prirodzené, neodvodené (viz. ten stav cézia, aj keby sme zmenili atóm za iný a podľa neho merali periódu, stále by to bola prirodzená jednotka, čo je elegantné riešenie) Samozrejme sú i ďalšie ale myslím, že práve tieto dva sú aj najľahšie pochopieľné.

Inak prečo je rýchlosť svetla taká aká je. Pravdou je, že nie sme limitovaný rýchlosťou fotónov (len oni sa pohybujú najvyššou možnou rýchlosťou, pretože nemajú žiadnu hmotnosť), ide tu o to, že tá limita rýchlosti je práve v časopriestore a jeho vlastnostiach a bohužiaľ pokiaľ viem, nevieme, prečo je práve taký limit aký je.

Ad otázka do pléna: Myslíte si, že fotóny interagujú s higgsovým poľom ? Teória by sa mala vzťahovať na všetky kalibračné bozóny, ktoré vďaka tomuto mechanizmu nadobúdajú pokojovú hmotnosť.. preto majú častice a my vôbec nejakú váhu.. ale fotóny pokiaľ viem túto vlastnosť nemajú. Alebo existuje vzťažná sústava v ktorej majú pokojovú hmostnosť ale tá je aj tak nedosiahnuteľná... no babo raď :D
Game maschine: Asus PRIME B450 Plus + Ryzen 5 2600 (Noctua NH-U12S) + MSI GeForce GTX 1660 Ti GAMING X 6G + Crucial 2x16GB 3200Mhz + SSDs 120GB Lite on + Patriot Burst 480GB + Silicon Power P34A80 512GB allin Lancool 205 powered Corsair RM550x
NB: Dell E7470 Skylake Core i5 + 8GB RAM + FHD IPS Foun: Huawei P Smart Z
NAS: QNAP TS-128 - 2TB Seagate Iron Wolf + MikroTik RB952
Peripherals: 27" Samsung Odyssey G5 + Steelseries Apex 5 + Steelseries Rival 3 + QcK + HP Premium headset
Používateľov profilový obrázok
16cmfan
VIP
VIP
Príspevky: 3316
Dátum registrácie: Ne 12. Júl, 2009, 09:31
Reputácia: 38
Bydlisko: Bardejov

Re: Warp / Alcubierrov pohon

Príspevok od používateľa 16cmfan »

Už som na to prišiel, súvisí to s nábojom interakcie ktoré majú kvarky, leptóny a W, Z bozóny. Fotón náboj nemá, čiže naňho sa to nevzťahuje.
Game maschine: Asus PRIME B450 Plus + Ryzen 5 2600 (Noctua NH-U12S) + MSI GeForce GTX 1660 Ti GAMING X 6G + Crucial 2x16GB 3200Mhz + SSDs 120GB Lite on + Patriot Burst 480GB + Silicon Power P34A80 512GB allin Lancool 205 powered Corsair RM550x
NB: Dell E7470 Skylake Core i5 + 8GB RAM + FHD IPS Foun: Huawei P Smart Z
NAS: QNAP TS-128 - 2TB Seagate Iron Wolf + MikroTik RB952
Peripherals: 27" Samsung Odyssey G5 + Steelseries Apex 5 + Steelseries Rival 3 + QcK + HP Premium headset
Používateľov profilový obrázok
Shatterhand
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3076
Dátum registrácie: Št 26. Mar, 2009, 16:45
Reputácia: 0
Bydlisko: Bratislava

Re: Warp / Alcubierrov pohon

Príspevok od používateľa Shatterhand »

shiro napísal:... A jedina haluz by bola, ze nadsvetelne cestujucu lod by si nevidel, lebo je rychlejsia ako svetlo co odraza.
No čisto teoreticky by si ju videl(ak zabudneme dopplerov jav), lenže ty by si ju videl niekde, kde by už dááááááávno nebola.
"Mind always fails first". "The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crises." "Tvrdiť, že vám nezáleží na práve na súkromie, lebo nemáte čo skrývať...je to isté...ako keď poviete, že vám nezáleží na slobode prejavu, lebo nemáte čo povedať."
Spoiler: ukázať
#1 PC: CPU Intel Core i7 920 rev. D0@2.93GHz MB ASUS P6T Deluxe V2 GPU Sapphire Radeon HD5850 Toxic RAM 3x4GB kit 1333Mhz HDD Seagate Barracuda 7200.12 1TB PSU Enermax Liberty ELT 500W 80+ CASE Thermaltake Swing
#2 PC: CPU Intel Xeon L5639@2.4GHz MB MSI Eclipse SLI GPU AMD Radeon HD7970 GHz Ed. W3X RAM 3x4GB Kingston KHX 1600MHz CL9 @1333Mhz HDD#1 Crucial MX100 250GB @SATAII PSU Enermax Revolution 950W 80+ Silver CASE Enermax iVektor black Chladenie CM Seidon 120V-FAN Enermax Magma @CPU; 3x Noctua NF S12B FLX - 3x top push
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13186
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Reputácia: 0
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Warp / Alcubierrov pohon

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

13.6.2008 - 4.2.2020
Používateľov profilový obrázok
Ondro1
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1409
Dátum registrácie: So 29. Mar, 2008, 14:00
Reputácia: 0
Bydlisko: Praha

Re: Warp / Alcubierrov pohon

Príspevok od používateľa Ondro1 »

Shatterhand napísal:
shiro napísal:... A jedina haluz by bola, ze nadsvetelne cestujucu lod by si nevidel, lebo je rychlejsia ako svetlo co odraza.
No čisto teoreticky by si ju videl(ak zabudneme dopplerov jav), lenže ty by si ju videl niekde, kde by už dááááááávno nebola.
Obrázok

edit: vysvetlenie - transverzálne putujúca sféra k uhlu pohľadu pozorovateľa. Sféru nevidíme prichádzať(ako by sme mohli, keď je rýchlejšia než slvetlo, duh?!). V momente, keď prechádza okolo nás k nám z nej doputuje svetlo. Ako bude postupne odchádzať, tak začíname vidieť dve svetlá - svetlo, ktoré "za sebou zanechala" a prichádzajúce svetlo z prichádzajúcej sféry, ktoré predbehla. Samozrejme, efekty ako kontrakcia dĺžok na odchádzajúcej sfére a "zoslíženie" na prichádzajúcej sú viditeľné, tak isto doplerovský posun. "Zoslíženie" je klasický efekt a aj keď je sféra skontrahovaná, tak ju vidíme zoslíženú, lebo klasické efekty sú silnejšie než relativistické.
We'll bang, ok?
Používateľov profilový obrázok
prepelica
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 251
Dátum registrácie: So 28. Júl, 2007, 08:00
Reputácia: 0
Bydlisko: Piešťany

Re: Warp / Alcubierrov pohon

Príspevok od používateľa prepelica »

cestovanie rychlostou svetla a rychlejsie sa da ponimat aj filozoficky...nejde len o fyzicky limit...pre pozorovatela cestujuceho rychlostou svetla je cestovanie okamzité...prekrocenie rychlosti svetla by znamenalo, ze by ste boli niekde rychlejsie nez okamzite...ak by cesta trvala 2 dni a startujes zajtra, tak by si bol v ciely uz vcera, co je nemozne, pretoze k tomu aby si bol niekde vcera potrebujes akciu, ktora este nenastala...preto nieje nijakym sposobom mozne cestovat casom ani rychlostou vyssou nez r. svetla
Používateľov profilový obrázok
red98
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 581
Dátum registrácie: Ne 19. Júl, 2009, 22:50
Reputácia: 0

Re: Warp / Alcubierrov pohon

Príspevok od používateľa red98 »

Kodanska interpretacia nepriamo tvrdi, ze existuje prenos informacie, ktory je rychlejsi ako svetlo.

A k tomu warpu: cisto hypoteticky- ak by som vedel odstranit vsetky bozony z vesmirnej lode, stratila by som jej hmotnost?
Argumentum ad hominem (lat.) je argument, ktorým sa diskutujúci snaží vyvrátiť oponentovo tvrdenie poukazovaním na oponentove skutočné či domnelé nedostatky. Snaží sa previesť dialóg od diskusie o probléme samotnom k diskusii o mravnej či inej oponentovej integrite.
Používateľov profilový obrázok
prepelica
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 251
Dátum registrácie: So 28. Júl, 2007, 08:00
Reputácia: 0
Bydlisko: Piešťany

Re: Warp / Alcubierrov pohon

Príspevok od používateľa prepelica »

v makrosvete plati presne to co v kvantovom svete...ak sa dostanes na rychlost svetla zacne platit princip neurcitosti, vsetky udalosti budu komprimovane za hranicu pozorovania a vesmir nebude mat jasne definovanu strukturu dokym nezastavis...a ked zastavis ocitnes sa bud miliardy svetelnych rokov prec alebo urazis len 2 metre

Návrat na "Veda všeobecne"