GoPRO slowmotion 50fps

Všetko o digitálnych videách, kodekoch, kamerách, programoch na strih, a problémoch s nimi...
Používateľov profilový obrázok
taby
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 2
Dátum registrácie: St 14. Nov, 2007, 08:00

GoPRO slowmotion 50fps

Príspevok od používateľa taby »

Zdravim, na GoPRO kamere natacam vsetky videa na 50fps, kvoli pripadnemu spomalovaniu videa. Moj problem ale je, ze neviem ako mam potom vysledne video renderovat...
Teda ak cast nejakeho videa spomalim povedzme na polovicu, mam potom renderovat do 50fps alebo 25fps? Skusam to oboma sposobmi, video je pekne plynule, nejaky rozdiel v tom nevidim... len jednoducho chcem aby to bolo urobene spravne... ci je to fakt jedno?
Dakujem
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12219
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: GoPRO slowmotion 50fps

Príspevok od používateľa mp3turbo »

malo by to byt jedno pretoze :

- snimas PROGRESSIVE, teda nemas motion problemy kedze kazdy snimok je kompletny
- 50fps prehravanie bude to iste ako 25fps, akurat budu dva frejmy rovnake (pri 25fps bude jeden jediny)

ak vyrenderujes do 50p, ajtak nemas prehravanie ktore dokaze 50 plnych frejmov za sekundu - ak to prehravas napriklad na telke, tak takmer nabeton mas konverziu na 25fps cize... preto je to jedno. Z hladiska datoveho toku by mal 50fps render mat zhruba dvojnasobok ako 25fps, to si porovnaj.

Teoreticky ked pri prehravani z 250fps streamu a 250Hz obrazovke spravis kazdy frejm desatkrat, budes to mat rovnako plynule ako ked budes robit 25fps. Proste namiesto jedneho frejmu v 25fps ktory bude zobrazeny 40ms budes mat desat frejmov zobrazenych kazdy 4ms (aby ich bolo 250 za sekundu) a kedze tych desat frejmov je rovnakych... tento 250fps je samozrejme vymysleny priklad ale KEBY si take mal. Existuju vysokorychlostne kamery ktore su konstruovane vyslovene za tymto ucelom a existuje zopar "sirokospektralnych" napr. Red masinky ktore jednoducho maju vysoke snimkove frekvencie proste preto lebo to dokazu. Cize ked hociakym sposobom nasnimas 200fps+ tak potom co s tym, jednoduche - akcia ktora trvala sekundu a bola tocena na 200 fps sa da roztiahnut bez straty kvality na 200/25 = 8 sekund pri klasickom prehravani. Keby sme mali medium na prehravanie pri 50fps (nemylit s displejmi so snimkovou frekvenciou 50Hz, pretoze FPS a HZ su vzdy ODLISNE veci) tak by ten dej isiel styri sekundy.

A o tom je spomaleny pohyb ze ?

Poznamka : urcite vies ze mame telky so 100Hz panelom a prehravaju klasickych 25fps. Cize ten panel sa vie refreshnut 100x za sekundu a zobrazi 25 rozlicnych snimkov.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
taby
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 2
Dátum registrácie: St 14. Nov, 2007, 08:00

Re: GoPRO slowmotion 50fps

Príspevok od používateľa taby »

dobre vysvetlene, vrela vdaka! k tomu realnemu zobrazeniu som sa nedopracoval v mojom premyslani... cize aj ked mam vyssie fps a teda viac snimkov, tak realne to uvidim rovnako, lebo budu len zobrazene kratsie, cize je to jedno... a teda ak vysledne video uz nemam v umysle dalej upravovat, staci mi mi renderovat do 25fps, je to rychlejsie a mensi subor (kvoli datovemu toku)...
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12219
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: GoPRO slowmotion 50fps

Príspevok od používateľa mp3turbo »

potom by mohla byt aj otazka preco natacas 50fps.

Vysoke snimkove frekvencie sa robia predovsetkym kvoli moznosti spomaleniu pri processingu pripadne kvoli moznosti lepsieho zmrazenia pohybu a nasledneho "vyberu snimku" inak ta mozu zlahka obmedzovat napr. v expozicii (iso, apertura, expozicny cas, pri dvojnasobnej frekvencii snimkov z niecoho musis zlavit najcastejsie to byva penalta v podobe pouzitia vyssieho ISO cize mas vyssiu sumovost a/alebo kratsi expozicny cas co znamena zase mensie svetlo vo videu), vo velkosti suboru (mas 32GB kartu v masine a nahras tam 2x kratsi film nez pri filmovani 25fps) atd.

Proste, pri filmovani 200fps nemozes mat rovnake svetlo nez pri filmovani 25fps aby si dosiahol uplne rovnaky obrazok. Sposobene fyzikalnymi vlastnostami cipu. Odtial-potial, vzdy su nejake hranice a uz potom "platíš" za svoju moznost vela obrazkov v kazdej sekunde.

Inak s tymi fps a Hz to poznas z hier : mozes mat 144Hz panel monitora a zobrazujes na nom cojaviem 45fps z hry. Cize kazdy obrazok je zobrazeny pocas viacerych refreshov obrazovky.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Návrat na "Digitálne Video"