Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

V tejto sekcii môžete debatovať skoro o všetkom ...
Užívateľov profilový obrázok
RP
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 2561
Dátum registrácie: St 21. Mar, 2001, 20:00
Bydlisko: Kosice

Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa RP » Št 23. Nov, 2017, 22:14

V spolupráci so spoločnosťou Gearbest.com sme pre užívateľov fóra pretaktovanie.sk pripravili súťaž o Elektrický bike F - wheel DYU.

Vaším cieľom bude zaujať porotu popisom recenzie, ktorú o bicykli napíšete. Užívateľ, ktorého porota vyberie a ktorému bicykel pošleme však nemá vyhraté. Pretože musí svoj návrh v stavenom termíne zrealizovať a výsledky svojho počínania zverejniť v tomto vlákne a v článku na pc.sk.

O čo súťažíme

Elektrický bike DYU od čínsko-nemeckej spoločnosti F-Wheel je vybavený 250 Wattovým elektromotorom, ktorý vďaka 4400 mAh batérii sľubuje dojazd 20 km. Maximálna rýchlosť je spočiatku 20 km/h. Po prejdení prvých 10 kilometrov sa odblokuje maximálna rýchlosť 30 km/h, keďže bike predpokladá, že už ovládate jazdu na ňom. Mal by zvládnuť jazdu do kopca so stúpaním maximálne 15 stupňov. Odvezie sa na ňom cyklista s maximálnou váhou 120 kg. Plné nabitie batérie trvá 2 hodiny. Bike je skladateľný, prenosný a vďaka hliníkovej kostre váži 12 kilogramov.

Elektrický bicykel DYU je dostupný v dvoch farbách, bielej a čiernej. Aktuálne je v predaji za viac než 400€, v akciách cena klesá ku hranici 240€.

Bike má tempomat. Stlačením gombíku Cruise zapnete na biku udržiavanie konštantnej rýchlosti, nemusíte ju regulovať rúčkou. Aplikácia umožňuje sledovanie systémov biku, kontrolu či sú jeho súčastí v poriadku, monitoring prejdenej vzdialenosti a sledovanie aktuálnej rýchlosti.

Obrázok


Pravidlá súťaže:
- užívateľ musí byť registrovaný na fóre pretaktovanie.sk
- užívateľ musí v tomto vlákne zverejniť príspevok, ktorý jasne popisuje, čo sa užívateľ chystá s elektrickým bicyklom urobiť, čo bude recenzia o ňom obsahovať, ako ho otestuje a prečo by mal bicykel dostať práve on. Zaujíma nás aj, čo sa vám na biku páči, prípadne, čo by ste s nimi chceli vyskúšať. Fantázii užívateľov sa medze nekladú
- popíšte nám svoje skúsenosti s testovaním hardvéru. Odkaz na vašu užívateľskú recenziu je plus (akýkoľvek komponent - napríklad myška, klávesnica...)
- spomedzi užívateľov, ktorí splnia vyššie uvedené podmienky, vyberie porota (administrátori fóra + šéfredaktor pc.sk) jedného užívateľa, ktorý elektrický bike DYU dostanem.
- vybraný užívateľ musí do troch týždňov po obdržaní bicykla dodať recenziu v podobe, ako ju deklaroval vo svojom príspevku. Až po splnení týchto podmienok zostáva bicykel užívateľovi. V prípade, že sa tak nestane, musí užívateľ obdržaný bike vrátiť (táto podmienka je súčasťou preberacieho protokolu).
- recenzia víťaza súťaže bude zverejnená na pc.sk
- zo súťaže sú vylúčení zamestnanci vydavateľa - HWSK, s.r.o., redaktori pc.sk a administrátori / moderátori diskusného fóra pretaktovanie.sk, ako aj ich rodinní príslušníci.

Termíny:
23.11.2017 – vyhlásenie súťaže
6.12.2017 – uzávierka
10.12.2017 – vyhlásenie víťazného užívateľa

Dôležité linky
- stránka produktu na Gearbest.com
- video produktu, unboxing : https://youtu.be/wYIITc71FWA

Obrázok

Víťaz súťaže sa navyše, ak bude mať o to záujem, stane redaktorom pc.sk. Radi ho privítame v našom redakčnom tíme.

Bonus:
- Každému účastníkovi súťaže, ktorý bude o to mať záujem, otvoríme mail jeho_meno_ci_nick@pretaktovanie.sk

Užívateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6557
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa Papek » Po 27. Nov, 2017, 13:01

Keďže sa všetci hlásia tak skúsim aj ja.

Ako rekreačný cyklista, ktorý má rád hlavne kopcovité terény, zatiaľ odolávam elektrifikácii, tj. výmene za elektrobicykel či prestavbe aktuálneho horského bicykla na elektro pomocou kitu. Aj keď musím priznať, že som už viac krát kalkuloval, čo by taká prestavbová sada vyšla a či by som predsa len neskúsil aspoň nejaký low-cost základ. Hlavne kolega je maniak do elektrovšetkého a z času na čas si rýpne s tým ako ľahko by sa mi šlapalo do kopca, o koľko ďalej by som vedel zájsť.

Z praktickej stránky veci, do roboty to mám cca. 2,5 km a z finančného hľadiska sa mi už ako majiteľovi auta neoplatí kupovať električenku na dochádzanie do roboty. Pokiaľ teda aspoň trochu dovolí počasie a program, tak sa snažím využívať klasický bicykel na dochádzanie aj na nejaké to zašportovanie po práci.

Takže ak by som dostal možnosť otestovať takýto e-bike, v prvom rade by som porovnal možnosť dopravy oproti klasickému bicyklu, autu, autobusu - porovnanie celkového času, vrátanie "vychystania sa". Predsalen je rozdiel zobrať bundu a sadnúť do auta, alebo sa adekvátne obliecť na bicykel alebo e-bike kde sa človek nenarobí.
Skladnosť e-biku v malom byte / v mojom prípade 2i/

Test dlhších trás voči klasickému bicyklu - za celý rok mám zaznamenané trasy s priemernými a maximálnymi rýchlosťami cez Endomondo. Chodievam trasu Petržalka - Dúbravka - Petržalka, kde by sa reálne otestoval dojazd aj s krátkym dobíjaním. Keďže je to trasa do kopca a má dokopy dĺžku 25 km, tak je mierne cez maximálny dojazd e-biku a tak by sa otestovalo aj dobíjanie počas zatávky "na kávičku" v Dúbravke.

Test výletu na Kačín - taktiež niekoľko krát otestovaná a zaznamenaná trasa klasickým bicyklom. Išiel by som spod červeného mosta na Kačín a späť, cca. 10 km. Tu očakávam jasne víťazstvo e-biku smerom hore, otázna je rýchlosť cestou späť, keďže maximálka klasického bicykla na tejto trase je okolo 60 km/h.

Čo sa týka dokumentácie, tak fotky a grafy sú samozrejmosťou - buď by sa použili screenshoty priamo z Endomondo, ak to ich podmienky dovoľujú, alebo by som vyrobil z excelovský graf z údajov o aktuálnej rýchlosti, vzdialenosti a nadmorskej výške.
Napadá ma aj možnosť vytvorenia POV videa side-by-side e-bike vs klasický bicykel na rovnakej trase - mám k dispozícii GoPro Hero 3 black alebo Panasonic A1, takže by to malo byť pozerateľné.

V každom prípade to bude challenge vzhľadom na ročnú dobu a neisté počasie, ale išiel by som do toho. :good:


Skúsenosti s recenziami HW žiaľ nemám. Ako referencia môže poslúžiť popis k produktom na našej firemnej webstránke /pošlem redakcii v SS/ - popisy k väčšine produktom nepreberáme, ale píšem ich ja sám, keďže marketingové bláboly a nepresne preložené odborné výrazy od distribútorov nestoja častokrát za veľa.
flylo... you gotta help me man.

Užívateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3802
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa molnart » Po 27. Nov, 2017, 13:07

ja len ze januar-februar je naprosto idealne obdobie na testovanie ebike, aj z pohladu vydrze baterky ;)
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i5 3570K with Gelid Tranquillo rev.2 MB: Asus P8Z77-M Pro RAM: 2x 4GB Corsair 1600 Mhz DDR3 GPU: Sapphire Pulse Radeon RX580 8 GB HDD: Samsung EVO850 500GB, Western Digital WD7501AALS 750GB; Seagate Barracuda Green 2000DL003 2TB PSU: Seasonic S12-II 520W Bronze Case: Fractal Arc Mini Monitor: Dell U2711 OS: Win 10 64-bit + ArchLinux 64-bit with KDE/Cinnamon

Užívateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6557
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa Papek » Po 27. Nov, 2017, 13:13

Kašlať na baterku, hlavne nech nie je poľadovica. Na bicykel mam pneu s hrotmi, na e-bike nie :D
flylo... you gotta help me man.

Užívateľov profilový obrázok
Andrew007
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 1661
Dátum registrácie: Ne 28. Dec, 2008, 20:14
Bydlisko: Senec

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa Andrew007 » Po 27. Nov, 2017, 14:33

off topic - jediná nevýhoda tejto skvelej hračky sú nepravdivé kilometre, mám 190cm 91kg a pri 9km je batéria vybitá .
Spoiler: ukázať
404 Pc not found

Užívateľov profilový obrázok
MaceKx
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2831
Dátum registrácie: So 26. Feb, 2011, 16:55
Bydlisko: Skalica

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa MaceKx » Po 27. Nov, 2017, 15:15

Asi velky odpor vzduchu ci ? :)
CPU: AMD Ryzen R5 1600 3,2 GHz @ 4,00 GHz (1.4 V) CPU Cooler: Alphacool Eisbaer 360 MBU: MSI B350 PC Mate RAM: G.Skill Flare X 2x8GB 2400MHz CL15 @ 3200 MHz CL19 (1,36V) GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming Golden EDITION @ 1513/8000 MHz HDD: WD Caviar Black 2TB 64MB Cache SATA3 SSD: Samsung 840 EVO 120GB PSU: Corsair AX750 - 80+ Gold Case: Fractal Design Meshify C Mouse: A4-Tech T70 Bloody Keyboad: Logitech LCD: LG Ultrawide 34UM68 34" 2560x1080 21:9 OS: Microsoft Windows 10 64-bit Education Mobile phones: Sony Xperia T
Notebook: Acer Aspire 5750G (i3-2330M 2,2 Ghz, nVidia GT520M @ 875MHz, 750GB, 8GB, 15,6" HD LED)

Užívateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3802
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa molnart » Po 27. Nov, 2017, 16:45

aj som rozmyslal ze by som ho testol, ale mal som takeho tusaka ze 30 km do roboty na nom nedam
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i5 3570K with Gelid Tranquillo rev.2 MB: Asus P8Z77-M Pro RAM: 2x 4GB Corsair 1600 Mhz DDR3 GPU: Sapphire Pulse Radeon RX580 8 GB HDD: Samsung EVO850 500GB, Western Digital WD7501AALS 750GB; Seagate Barracuda Green 2000DL003 2TB PSU: Seasonic S12-II 520W Bronze Case: Fractal Arc Mini Monitor: Dell U2711 OS: Win 10 64-bit + ArchLinux 64-bit with KDE/Cinnamon

Užívateľov profilový obrázok
lacika
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4276
Dátum registrácie: Pi 11. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: KE

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa lacika » Po 27. Nov, 2017, 17:07

nech sa prihlasi niekto z KE, chcem ho vyskusat aspon na 100m :D neviem ci by som zrobil kvalitnu recenziu, bez toho aby som rozobral elektroniku.
PC1: Intel Pentium G3258 @4.4GHz, Gelid tranquillo rev.2, ASRock Z87-Extreme4, 12GB RAM, Asus GTX 560Ti DC 1gd5 @950/2150MHz, Patriot Blast 240GB + 1TB HDD WD Blue, XFX TS 430, Zalman Z1, Asus Xonar U1 + Samson SR 850 RR one moon, LG IPS235P
Other: Lenovo MOTO G5 3GB

Užívateľov profilový obrázok
RP
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 2561
Dátum registrácie: St 21. Mar, 2001, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa RP » Po 27. Nov, 2017, 21:29

pre molnart: To je pravda. Leto by bol lepsi cas na tuto sutaz.

pre Andrew007: Aerodynamicky odpor je len jeden faktor. Druhym je valivy odpor.

Spravme si priblizny odhad co ovplyvnuje dojazd biku:

Valivy odpor vytvara silu F_vo = Crr * m * g

Crr je koeficient valiveho odporu, m je hmotnost jazdca spolu s bikom a g je tiazove zrychlenie. A teda F_vo zavisi linearne od hmotnosti.

Vykon, ktory stracame vdaka valivemu odporu je umerny, opat linearne, rychlosti

P_strateny_vo = F_vo * v = Crr * m * g * v

Ak ma jazdec 91 kg a bike 12 kg, sumarne 103 kg, tak strateny vykon bude linearne mensi pre lahsieho (jazdca+bike).

Odpor vzduchu tvori odporovu silu F_ov = 1/2 * Ro * v^2 * Cd * A a teda strateny vykon bude

P_strateny_ov = 1/2 * Ro * v^3 * Cd * A

vsimnime si, ze strata vykonu zavisi na rychlosti s tretou mocninou. A je projekcia biku do smeru jazdy, Ro je hustota vzduchu,
Cd je odporovy koeficient.

Teraz prichadza cast kde budeme trochu viac hadat nez vediet.

Koeficient Crr, nech je rovny 0,003, co priblizne odhadujeme podla tabuliek v [1] a [2].

m je 91 + 12 = 103 kg
Ro v nadmorskych vyskach sk miest je 1,3 kg/m^3
A moze byt priblizne rovne 0,5 m^2
Cd pre cyklistu je priblizne 1,0 [3], stoji za pozornost, ze je to priblizne trojnasobok sportovych aut

Dosadime a dostaneme

v[km/h] :: P_vo [W] :: P_ov [W] :: P_sumarne [W]
5 :: 4.21 :: 0.87 :: 5.08
10 :: 8.42 :: 6.97 :: 15.39
15 :: 12.63 :: 23.51 :: 36.14
20 :: 16.84 :: 55.73 :: 72.57
25 :: 21.05 :: 108.84 :: 129.89
30 :: 25.26 :: 188.08 :: 213.34

Z tabulky vidime, ze dalej dojdeme ked jazdime pomalsie. Pri rychlosti 15 km/h by bike mal spotrebovat priblizne 6 krat menej energie ako pri rychlosti 30 km/h. A teda teoreticky a priblizne pri rychlosti 15 km/h dojdes 6 krat dalej ako pri maximalnej rychlosti 30 km/h.

Ak niekto prekontroluje cisla vyssie, tak to bude len dobre. Unavena hlava robi chyby :)

A samozrejme, cisla su len odhadmi pre e-bike. Crr bude zavisiet od typu pneumatiky, jej opotrebovania, ako velmi je nafukana, od typu
povrchu. Dojazd bude zavisiet od teploty v ktorej sa jazdi a par dalsich faktorov by sa este naslo (rychlost vetra napriklad). Preto su odhady vyssie, len pribliznymi odhadmi.

Na druhej strane, fyzika hovori jasne. Ak chces maximalizovat dojazd, tak chod pomaly. Vtedy dojdes dalej vdaka tomu, ze strata vykonu vdaka aerodynamickemu odporu rastie s tretou mocninou rychlosti.

Dojazd biku by bolo dobre otestovat na jednej trase pri roznych (a na celej trase ak sa da konstatnych) rychlostiach. Bike ma tempomat, to by to malo ulahcit.

Ref.
[1] http://www.biketechreview.com/tires_old ... g_rev9.pdf
[2] https://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resistance
[3] https://www.cyclingpowerlab.com/Cycling ... amics.aspx

Užívateľov profilový obrázok
MaceKx
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2831
Dátum registrácie: So 26. Feb, 2011, 16:55
Bydlisko: Skalica

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa MaceKx » Po 27. Nov, 2017, 22:02

Prepocital som a je to uveritelne. Mam to do prace 1 km a 1 km spat to by vydrzal aj na maximalke. Mozno par dni bez nabijania ?
CPU: AMD Ryzen R5 1600 3,2 GHz @ 4,00 GHz (1.4 V) CPU Cooler: Alphacool Eisbaer 360 MBU: MSI B350 PC Mate RAM: G.Skill Flare X 2x8GB 2400MHz CL15 @ 3200 MHz CL19 (1,36V) GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming Golden EDITION @ 1513/8000 MHz HDD: WD Caviar Black 2TB 64MB Cache SATA3 SSD: Samsung 840 EVO 120GB PSU: Corsair AX750 - 80+ Gold Case: Fractal Design Meshify C Mouse: A4-Tech T70 Bloody Keyboad: Logitech LCD: LG Ultrawide 34UM68 34" 2560x1080 21:9 OS: Microsoft Windows 10 64-bit Education Mobile phones: Sony Xperia T
Notebook: Acer Aspire 5750G (i3-2330M 2,2 Ghz, nVidia GT520M @ 875MHz, 750GB, 8GB, 15,6" HD LED)

Stevo1221
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 1
Dátum registrácie: Ut 28. Nov, 2017, 10:42

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa Stevo1221 » Ut 28. Nov, 2017, 11:24

Dany elektrobajk my som rad vyhral pre manzelku.
Uz druhy rok sniva o elektrickom/ekologickom dopravnom prostriedku. Zamerala sa na e-kolobezky a e-bajky.

Dovod preco to chcem pre nu a nie pre mna je, ze manzelka pre mna urobila velku obetu - po svadbe sme sli byvat mimo mesta.
Niekedy spomenie, ze jej mesto velmi chyba. Ani nemusi, je to vidiet. Po prichode na dedinu sa jej tuzba po elektrickom dopravnom prostriedku este znasobila. Takto by som jej umoznil spojenie smestom - rychle a pohodlne. Nebola by odkazana na casy odchodov autobusov.
Dalsi dovod, dedina nie je spojena s mestom ziadnym cyklochodnikom. Tymto bajkom by malo byt aj bezpecnejsie jazdit po hlavnych cestach, ak to porovnavam s kolobezkou.

Kedze byvame od mesta necelych 8kilometrov, vyuzivala by ho ( no a samozrejme aj ja) na cestu do prace. Sledujem jedneho pana, ako nas obieha na podobnom biku, ked my stojime v kolone aut.

Dalsou velkou vyhodou tohoto by bolo, ze clovek nemusi hladat miesto na zaparkovanie. jednoducho sa da zobrat aj do kancelarie - dalsia obrovska vyhoda napr oproti autam alebo aj motorkam.

Takisto presun po meste by bol pohodlnejsi, ako v hromadnej dobrave. Clovek sadne a dostane sa kam chce.

Momentalna situacia mi nedovoli kupit jej nieco podobne. Toto by bol krasny vianocny darcek

Na danom bajku sa mi paci dizajn a velmi dobry dojazd na jednu "nadrz." Narozdiel od kolobeziek, kolesa na tomto su vacsie a vhodnejsie na dlhsie cesty. Pre nas by to bolo idealne. Je este aj skladacia ( dalsie plus). Co som odpozeral n aniektorych inych recenziach kolobeziek.. stazovalo sa na typ brzdy. ABy sa usetrilo, su pouzite klasicke . Tu su kotucovky :)

Moja recenzia by spocivala v testovani samotneho dojazdu na bateriu, dalej by sa opakovane absolvovala denna trasa do prace a naspat.
Meranie doby nabijania.
Dalej by som pomocou GPS odmeral maxmalnu rychlost.
Po niekolkych jazdach by som overil stabilitu komponentov, hlavne pohyblivych casti a kapacitu baterie.
Kedze testovanie by sa konalo v zimnych mesiacoch, tu kapacitu by som potom overil este aj v plusovych teplotach :)
A velky zaver testu by bolo porovnanie s elektrickou kolobezkou, ktoru ma sused. Rychlost, dojazd, rychlost nabijania, drzanie kapacity baterie.

Test by som robil ja, a druhy s rovnakymi testovacimi bodmi manzelka. Je dobre vidiet spojenu recenziu z dvoch roznych pohladov.


Dakujem :)
Caute

xandrex
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 1
Dátum registrácie: Ut 28. Nov, 2017, 14:37

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa xandrex » Ut 28. Nov, 2017, 16:59

Ahojte, tiež by som sa rád zapojil.

Tento e-bike ma zaujal tým, že je skladný a má väčšie kolesá oproti Xiomi kolobežke. O Xiomi kolobežke som aj uvažoval ako náhradu za MHD, ale práve kvôli malým kolieskam to nie je to pravé pre mňa. Na e-bike som zvedavý čo všetko zvládne, pri tejto zime a aký to bude mať výrazný vplyv na batérie. Predsa nikto nechce skončiť niekde na pol ceste bez možnosti pokračovať. :D

Zameral by som sa na praktickosť a skladnosť, predsa je to aj super „vychytávka“ zobrať aj niekam so sebou na dovolenku, prípadne výlet. Som aj zvedavý či sa na ňom bude dať ísť, ak bude vybitý. Keďže je to asi aj „smart“ pozrel by som sa aj na možnosti aplikácie.

Testoval by som ho na ceste do práce a spať. To mám na jednu cestu 5.8 km a prevýšenie cca 80m (Bratislava: Karlová Ves – Staré mesto). Tým by som odomkol plnú rýchlosť pre ďalšie testy.
Po odomknutí by som otestoval maximálnu rýchlosť na relatívne rovnom úseku hrádze na spôsob ako testujú max. rýchlosť pri autách, tj. Jedným a druhým smerom do pol hodiny a ďalej porovnal údaje GPS vs aplikácia v e-bike.
Ďalší test ak by to dovolilo počasie, pneumatiky a ja som to zvládol, otestoval by som výdrž a schopnosť na meranej cyklo trase s kontinuálnym stúpaním. Maximálne stúpanie dosahuje 11% a priemerne 6.6% na 3.76 km (Cesta na Kamzík). Porovnal by som to aj s časom na klasickom bicykli. Ak by to e-bike nezvládal, našla by sa alternatíva.
Na priame porovnanie by som vedel požičať iba výkonnejšie stoje a to elektrické crosko, alebo aj benzínovú Nitro XG 10 allroud. Tie sú však výkonom a zameraním úplne niekde inde.

Ako netradičný test by som overil vplyv na okolie a zabezpečenie. A to zamknutím o verejný stojan a sledovaním napr. z kaviarne či si ho niekto všimne a nesnaží sa ukradnúť. Prípadne má niečo v aplikácii ako alarm a pod.

No a samozrejme by som nezabudol aj na údržbu, predsa či sa dá opraviť v domácich podmienkach a ak nie, tak kde. Spoľahlivosť a kvalitu spracovania. Prípadne do akej miery sa dá modifikovať.

Na obohatenie by som vyrobil mapky a profily trás, porovnania, video a fotky. Mám akčnú kameru Xiomi Yi a DSLR Nikon D70.
A aby to nebol len môj skreslený pohľad celkových dojmov, dal by som ju odskúšať aj známym.

Čo sa týka recenzií, zatiaľ som nerobil žiadnu recenziu HW. Beriem to ako výzvu, najme v tomto chladnom období. :-)
Server: ASRock N3150DC-ITX, Intel celeron quadcore 1,6 GHz (turbo 2,08GHz), Kingston 4GB 1600MHz DDR3L, WD red 1TB, ArcticCooling F9LS, skriňa vlastný handmade - https://drive.google.com/open?id=0B7dOZ ... owYmtIX1RB
Notebook: ASUS N45SF, 14", Core i5 dualcore 2,4 GHz, 8 GB RAM, HDD 640 GB
MoneroMiner API Key: 2F6ZfWjeXVBKzwS7QLpWxFVZHAz4VI3O instal, cc, xmr

Užívateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3802
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa molnart » Ut 28. Nov, 2017, 17:40

tak reku skusim aj ja: kedze podoby bike by sa zisiel pre moju svokru, spravil by som netradicnu dvojrecenziu ebiku aj svokry, zameranu na to ako ebike dokaze vyzivat clovek ktory doteraz jazdil bezne na bicykli a nema ziadne naklonnosti ku smart veciam a podobnym vychytavkam. teda islo by o prakticku vyuzitelnost biku pocas denneho dochadzania do prace (dnes na bicykli), casu na adopciu, vynesenia na poschodie a dobijania z pohladu starsieho cloveka, ktory nema potreby riesit nejake smart aplikacie, maximalne rychlosti a ine vychytavky. v recenzii by som sa zameral aj na reakciu podobnej populacnej groupy, teda ako na bike reaguju, ci sa na nom chcu povozit apod. vyhoda samozrejme je, ze svokra aj tak chodi na bicykli tak by vedela jednoducho posudit do akej miery je pre nu ebike prinovom. nakolko mna technicka stranka veci zaujimava, vyskusal by som aj moznosti aplikacie apod. , hlavne so zameranim na to ci je tam moznost nejakeho remote monitoringu polohy apod.

co sa tyka recenzii, som si spomenul ze pred 6 rokmi som napisal v anglictine recku mojho fotaku, ktory som nikdy nejako nezverejnoval ani nepropagoval:
http://demorez.blogspot.sk/2011/11/thre ... d5100.html
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i5 3570K with Gelid Tranquillo rev.2 MB: Asus P8Z77-M Pro RAM: 2x 4GB Corsair 1600 Mhz DDR3 GPU: Sapphire Pulse Radeon RX580 8 GB HDD: Samsung EVO850 500GB, Western Digital WD7501AALS 750GB; Seagate Barracuda Green 2000DL003 2TB PSU: Seasonic S12-II 520W Bronze Case: Fractal Arc Mini Monitor: Dell U2711 OS: Win 10 64-bit + ArchLinux 64-bit with KDE/Cinnamon

Užívateľov profilový obrázok
Andrew007
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 1661
Dátum registrácie: Ne 28. Dec, 2008, 20:14
Bydlisko: Senec

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa Andrew007 » Ut 28. Nov, 2017, 21:23

Dojazd už opravili aj v špecifikáciách na stránke GB - pôvodne 20km, teraz 15km .
Keď sa ma pýtate aké trasy jazdím po bratislave, tak každé ráno Čulenova - Karadžičova, vyznačená cyklotrasa - denne 1,5km . Ja som strašne zvedavý na ten komplexný test, ja ten bicykel síce nechcem, keďže už mám, ale ako vravím strašne ma zaujíma zrozumitelná recenzia.
Osobne si myslím, že elektrické mini bicykle majú obrovskú budúcnosť. To že vypukla bublina s kolobežkami je nič nové, hociaký iný elektronický mini bike z hľadiska bezpečnosti, komfortu a fyzickej aktivity má vačší potenciál ako kolobežka.

No ja sa velmi teším, molnart, keď vyhraješ, dáme si závody !
Spoiler: ukázať
404 Pc not found

Užívateľov profilový obrázok
pipo
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 121
Dátum registrácie: Po 12. Mar, 2007, 08:00
Bydlisko: Humenné / Bratislava

Re: Čo urobíš s elektrickým bikom F - wheel DYU?

Príspevok od užívateľa pipo » St 29. Nov, 2017, 09:58

Momentálne vyzerá moje denno-denné dochádzanie do práce trocha komplikovane. Z domu autom na železničnú stanicu, potom cestujem vlakom hodinu do Viedne a následne v MHD do práce. V obľube mám cestovanie bicyklom, v predchádzajúcej praci v rámci BA som takto dochádzal denne. Teraz však síce mám v cene lístka možnosť vziať so sebou bicykel do vlaku, ale kvôli rozmerom je to maximálne nepraktické, nutný presun po stanici vo Viedni je s veľkým bicyklom zbytočne komplikovaný. Nehovoriac o tom, že v novej práci nie je možnosť osprchovať sa.
Východisko vidím práve v elektrickom bicykli, keďže problémy s nespratnosťou a s potením ihneď odpadávajú.

infografika.jpg

Po novom by som auto a viedenskú MHD rád vymenil za elektro bicykel, a to so všetkými výhodami, čo k tomu patria. Elektro bicykel mám v pláne najmä denno-denne využívať na ceste do práce a späť, v rámci toho chcem otestovať aj nasledujúce:
- vyskúšať si jeho jazdné vlastnosti v reálnej premávke (cyklochodníky, chodníky, prechody pre chodcov, križovatky, mierne stúpanie cestou na nadjazd)
- overím jeho skladnosť a prenosnosť pri cestovaní vo vlaku, pri peších presunoch, pri jazde eskalátorom alebo vo výťahu
- vzľadom na ročné obdobie, vyskúšam aj jazdu a všeobecne cestovanie počas nepriaznivých poveternostných podmienok, keďže dni máme krátke tak aj jazdu po tme
- vzhľadom na moju hmotnosť (cca 105 kg plus teplé oblečenie a taška) budú moje testy prakticky aj záťažovým testovaním. V kombinácii s nízkou vonkajšou teplotou viem určiť prakticky minimálny reálny dojazd
- v prípad dokázania využiteľnosti na dochádanie do pŕace, viem vďaka ušetreným nákladom na cestovanie autom alebo MHD v BA alebo vo Viedni vypočítať približnú dobu návratnosti investície
- vo voľnom čase rád fotografujem, solídna fotodokumentácia teda nebude chýbať :)

Vhodným kandidátom na testovanie elektro bicykla som aj preto, lebo ho viem veľmi dobre využiť v každodennom živote. Nad kúpou podobného stroja som už v minulosti uvažoval. Súčasne pracujem ako software tester, avšak v rámci svojej profesie sa často venujem testovaniu softvéru na rôznych platformách, rovnako aj testovaniu hardvérových komponentov. Svoje skúsenosti by som však rád zužitkoval aj inak. Papierovo vyzerá elektro bicykel viac než zaujímavo, konkrétne maximálna rýchlosť, dojazd, čas nabíjania a celkové rozmery vyzerajú velmi sľubne. Počas troch týždňov používania v praxi rád tieto informácie overím a formou recenzie sprostredkujem aj ostatným.

PS 1: Keďže som nechcel byť nijako ovplyvňovaný, ostatné príspevky v tomto vlákne si prečítam až po odoslaní príspevku. Dúfam, že sa po nikom nebudem opakovať :)
PS 2: Veľká vďaka za infografiku na sprehľadnenie situácie patrí môjmu kamarátovi Filipovi Snopekovi
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.

Napísať odpoveď

Návrat na "Debata o všetkom"