Alza.sk

Všetko o vašich skúsenostiach s predajcami HW ...
CageJ
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 7967
Dátum registrácie: Ne 02. Jan, 2011, 01:43
Bydlisko: Presov

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa CageJ »

ide o to, ze system RMA je zly....
mnoho ludi, ak sa pokazi v ramci 14 dni tovar radsej vrati a kupi obratom novy ako ma cakat..
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7267
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa Papek »

A cudujes sa im? Kebyze si kupim novy monitor a po tyzdni mi prestane fungovat, tak ho radsej vratim a vezmem novy, akoby som mal cakat az 30 dni na opravu.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-6500T + NoFan CR95C & XFX Radeon 6600 8GB + Alpenföhn Peter 2
CageJ
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 7967
Dátum registrácie: Ne 02. Jan, 2011, 01:43
Bydlisko: Presov

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa CageJ »

necudujem, urobil by som to iste :D

To mal byt prave navod, ze... pri reklamovanych veciach do 14 dni by sa uvadzal dovod vratenia nefukcnost.. tym padom by nedali nefungujuci produkt spat do obehu
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6663
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa molnart »

len to by zakaznik musel pravdivo uviest preco tovar vracia. kazdy to vrati bez udania dovodu, aj ked uz dalsi kus ma v objednavke. keby alza aj riesila reklamaciu vymenou, vacsinou nie je okamzita, takze zakazik by si musel pockat. a lehota vratenia nie je vymysel alzy ale vychadza zo zakona. myslim ze podobne to riesia aj dalsi predajcovia, akurat nemaju taky obrat a taky pocet vrateni, takze nie je to take okate
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
ANONYM_a7

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

prave sa vraciam z RMA. Notebook bol tovarom a dokonca som ho vracal az po 14 dnoch uviedol som ze ma zavadu od vyroby len som nemal cas to riesit zadokumentoval a zapisal som to do RMA listu. za 24h vyriesili vymenou...

neviem staci sa s tým RMA technikom trocha zakecat a da sa vybavit hocico. Mne vždy stačilo byť slušný a dokázať že viem čo je vo veci a vždy mi vyhoveli.
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa marfan »

Ja osobne som z RMA v alze nemal problém. Aktuálne tam budem musieť cez leto zaniesť NTB, ktorému sa pokazil jeden reprák (vydáva také pisklavé zvuky).
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5770
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa felipe25 »

Problem clovek nema :D Problem je ten, ze kupi vec, ktora je zla, poskodena, rozbalena, pouzivana.. Ano, vie ju vratit a no problem /vymenia, vratia love/, ale ide o princip. Keby bol RMA system ok, tak sa vobec nestane toto vyssie popisane, alebo sa to stane v minime pripadov.

Ja mam inac taku skusenost, ze vratenie tovaru riesia ako RMA??? Pridem, vraciam tovar a na email mi pride: Vasa reklamace byla vybavena: dobropis. To je ok? Riesit vratenie veci ako RMA?? to kazdemu tak riesia? ved tu nejde o ziadnu reklamaciu, ci?

btw clovek nepovie, ze je to "zle", lebo sa obava, ze ho obvina ze to pokazil? a pri tej kontrole co tam je - ziadna, to radsej nik nepovie, a ked sa take LCD ani nezapne, alza to ani nezisti /zisti az po dalsom predaji, ked to dojde clovek reklamovat../


alza ma asi take obraty jak take tesco, tam tiez nikdy nieje problem reklamovat IT, elektro.. pridem, a vracaju love pomalyhned. vratenie no problem. take maju interne nariadenie.. a alza asi detto, pri tych ziskoch a objeme sa radsej bude predajca venovat dalsim 10tim cakajucim v rade, ako riesit hodinu neprijatie vrateneho ale nefunkcneho tovaru.. proste, berte spat a vracajte love, a nerieste?
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 23" Fujitsu Siemens LED LCD, key: Hama uRAGE, mouse: Logitech G700, Windows 10 Pro 64bit

NB work: Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200 12", Windows 10 Pro 64bit

Huawei Mate 20 Pro
Motorola G7 Power
Apple iPad Mini 2 16GB
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12917
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa loleqboleq »

Btw, moja aktuálna (ďalšia dobrá) skúsenosť - pred mesiacom som vybral z reklamačky telefón, kde sa menil displej - asi som ho neobzrel dostatočne, koncom minulého týždňa som ho prezeral (len tak) a všimol som si, že v jednom rohu bol z vnútornej strany stlačený rámček, tak si hovorím...no fasa...avšak aj tak som to spísal na Alze v sekcii sťažnosti a po pár emailových pinkačkách (prvé fotky neboli extra dobré, tak asi nepochopili, čo som popisoval) mi len dali vedieť, že ho mám priniesť a spraví sa rovno dobropis.

Kvitujem postoj a to, že ma len neodfukli so slovami "Mali ste si to skontrolovať pri preberaní, nezaujíma nás to." a za tým klasikou "Pokiaľ máte nejaké ďalšie otázky, neváhajte nás kontaktovať", no vyriešilo sa to takouto solídnou cestou. :good:
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5770
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa felipe25 »

uhm, zajtra bude ten fon na webe s popisom "rozbalené" :D

proste, oni ziju z toho, ze su asi 2velke skupiny zakaznikov :D
prva ma na salame, co kupi - rozbalene, nieje origo paska - neriesim, pouzivam

druha skupina si dobre pozrie, co kupila, a chybajuca paska od vyrobcu z ciny je znakom ze tu daco nehra.. mne osobne vadi, ak kupujem new vec, ak ju niekto uz predtym mal v rukach. samozrejme, to plati, ked to beriem sebe. ak to beriem inym - opat, neriesim to tak vazne, lebo na to je zaruka...

a preto to ma alza v pr., pretoze ak aj ta druha skupina tovar vrati, vzdy ho vedia predat tej prvej :D ja napr tovar s popisom rozbalene, pouzivane nekupim. (ano,minule som tam vzal luxusne nastenne hodiny lebo mali -97% z ceny 110€ a nedalo sa odolat :D- a boli rozbalene..., ale to je vynimka). premna je na tento typ tovaru smiesna zlava.
a najhorsie je, ze clovek nevidi, co znamena rozbalene, a nieje rozbalene ako rozbalene.. jedna vec je otvorena krabica, druha vec je omackany napr. displej, leskle casti produktua pod..
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 23" Fujitsu Siemens LED LCD, key: Hama uRAGE, mouse: Logitech G700, Windows 10 Pro 64bit

NB work: Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200 12", Windows 10 Pro 64bit

Huawei Mate 20 Pro
Motorola G7 Power
Apple iPad Mini 2 16GB
ANONYM_a7

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

nechapem teda že ak ti toto vadí, prečo si to pred preberaním neskontroluješ. Ja si to kontrolujem vždy, a je mi totálne jedno že tam čaká X ďalších ľudí. Akonáhle tam nie je origoš páska od výrobcu pýtam sa .. a čuduj sa svete, nikdy som problém nemal.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7267
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa Papek »

Odkedy som dostal novu dosku s ohnutymi pinmi v cpu sockete, tak kontrolujem aj ja.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-6500T + NoFan CR95C & XFX Radeon 6600 8GB + Alpenföhn Peter 2
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5770
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa felipe25 »

v KE si donedavna NEMAL moznost tovar skontrolovat. ledva ho mali kde polozit pri preberani, stoliky su tam plne "inych "produktov. nemas to kde polozit. teraz to sice zvacsili, aj tak je ale v predajni plno "prazdna" a tovar nemas kde polozit...

asi si este nevidel KE vydajnu :D kedze clovek ma 14dni na vratenie je to jedno - ved nahradny tovar skladom aj tak nemaju, cize tak ci tak sa tam musim vratit.
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 23" Fujitsu Siemens LED LCD, key: Hama uRAGE, mouse: Logitech G700, Windows 10 Pro 64bit

NB work: Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200 12", Windows 10 Pro 64bit

Huawei Mate 20 Pro
Motorola G7 Power
Apple iPad Mini 2 16GB
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7267
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa Papek »

Neviem si predstavit ze by som nemal moznost. Ked mi prinesu tovar, tak pri kontrolovani kompletnosti zasielky podla FA chytim kazdu krabicu do ruky a pokial nie je zafoliovana alebo zalepena paskou od vyrobcu, tak ju otvorim a nazriem dnu.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-6500T + NoFan CR95C & XFX Radeon 6600 8GB + Alpenföhn Peter 2
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9823
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa quicky »

hej ako ked mne dosli lyze uplne ine ako mali na alze... a kedze sa mi ich nechcelo nosit aj si ich frajerka nechala :D
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7729
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Alza.sk

Príspevok od používateľa LordKJ »

tak je rozdiel keby to pride kurierom s pretrhnutou nalepkou ale inac vsetko OK s vyrobkom tak to by som si to mozno aj nechal

Návrat na "Skúsenosti s predajcami"