Reklamácia v alza ako druhy majitel

Všetko o reklamáciách a skúsenostiach s predajcami ...
Používateľov profilový obrázok
Pein
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1760
Dátum registrácie: St 11. Sep, 2013, 09:20
Bydlisko: Žilina

Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa Pein »

Cafte, no tak stala sa mi taka vec ze som kupil cez inzerat NB v zaruke, no ked dosiel zistil som ze ma vadu. Ihned som kupujuceho kontaktoval, ten mi povedal ze vada je tam uz od vyroby, co nakoniec potvrdzuju aj niektore zahranicne reviews kde sa to tam rovnako zmienuje. Je to len kozmeticka vada a nie funkčná (touchpad je v hornom pravom rohu nadvihnuty/vypukly). Od vtedy som mnou predajca nekomunikuje a kedze som ho mal za dobru cenu, nechce sa mi trepat cez cele slovensko za košice aby som ho vratil. Tak ci onak, kedze je NB este pol roka v zaruke v alze + bolo k nemu kupovane ja poistenie proti rozbitiu (v priapde ze by to neuznali ako vyrobnu vadu, malo by to pomoct) zaujima ma ci ho mám dat na RMA.

Rozhodne nechcem aby vyriesena RMA (ci uz opraveny/novy kus/peniaze) sli k povodnemu majitelovi, nakolko ten by sa uz neozval a bol by som bez NB a penazi... Da sa to nejako riesit ? ABy predajca o danej RMA ani len nevedel a uz vobec aby nedostal vyriesenu? A vobec nebude alza robit problemy ked to nebolo kupovane na mna ?

Jedna sa o ASUS NB.

Dik za rady.
Používateľov profilový obrázok
Zubesuch
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1045
Dátum registrácie: Ut 23. Okt, 2012, 18:32
Bydlisko: Bratislava

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa Zubesuch »

pokiaľ bol notebook kupovaný na fyzickú osobu tak nebude problém
Spoiler: ukázať
PC1=> MB: Asus X99-Deluxe/USB3.1 <|> CPU: Intel Core i7 5820K @ 4,6 GHz / 1.28V <|> Cooler: Cryorig R1 Ultimate <|> RAM: Kingston HyperX Fury Black 4x8GB DDR4 2666 MHz CL15 <|> GPU: furt sa meni <|> SSD1: Samsung 840 Pro 256GB <|> SSD2: Samsung 850 Pro 1TB <|> HDD1: Seagate SV35.5 1TB <|> ext.Storage: AXAGO EE35-XA3 ALINE + WD 1TB RE4 <|> PSU: SuperFlower Golden King 550W + Silverstone Black Singlesleeve Extensions <|> Case: Define R4 + Noiseblocker PK1 a PK2 fans <|> Mouse: Razer Deathadder BE <|> Mouse Pad: Razer Goliathus Alpha Speed <|> OS: W10 pro

PC2=> MB: MSI H87i <|> CPU: Intel i5 4590 <|> Cooler: be quiet! Shadow Rock TopFlow SR1 <|> RAM: Kingston 2x8GB 1600MHZ CL9 <|> GPU: Asus R9 270x 2GB <|> SSD: Samsung 830 128GB <|> HDD1: Hitachi DeskStar 320GB <|> HDD2: WD RED 3TB <|> PSU: be-quiet! Pure power L8 430W CM <|> Case: Define Nano S windowed + Venturi fans <|> OS: W10 pro
Používateľov profilový obrázok
Pein
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1760
Dátum registrácie: St 11. Sep, 2013, 09:20
Bydlisko: Žilina

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa Pein »

Ako to zistim ak mam len pokladnicny blocek ?
Používateľov profilový obrázok
Zubesuch
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1045
Dátum registrácie: Ut 23. Okt, 2012, 18:32
Bydlisko: Bratislava

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa Zubesuch »

no zistovat to po kupe je celkom neskoro. Zistis to podla mena na pokladnicnom blocku... je tam napisany nazov nejakej firmy?
Spoiler: ukázať
PC1=> MB: Asus X99-Deluxe/USB3.1 <|> CPU: Intel Core i7 5820K @ 4,6 GHz / 1.28V <|> Cooler: Cryorig R1 Ultimate <|> RAM: Kingston HyperX Fury Black 4x8GB DDR4 2666 MHz CL15 <|> GPU: furt sa meni <|> SSD1: Samsung 840 Pro 256GB <|> SSD2: Samsung 850 Pro 1TB <|> HDD1: Seagate SV35.5 1TB <|> ext.Storage: AXAGO EE35-XA3 ALINE + WD 1TB RE4 <|> PSU: SuperFlower Golden King 550W + Silverstone Black Singlesleeve Extensions <|> Case: Define R4 + Noiseblocker PK1 a PK2 fans <|> Mouse: Razer Deathadder BE <|> Mouse Pad: Razer Goliathus Alpha Speed <|> OS: W10 pro

PC2=> MB: MSI H87i <|> CPU: Intel i5 4590 <|> Cooler: be quiet! Shadow Rock TopFlow SR1 <|> RAM: Kingston 2x8GB 1600MHZ CL9 <|> GPU: Asus R9 270x 2GB <|> SSD: Samsung 830 128GB <|> HDD1: Hitachi DeskStar 320GB <|> HDD2: WD RED 3TB <|> PSU: be-quiet! Pure power L8 430W CM <|> Case: Define Nano S windowed + Venturi fans <|> OS: W10 pro
Používateľov profilový obrázok
Pein
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1760
Dátum registrácie: St 11. Sep, 2013, 09:20
Bydlisko: Žilina

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa Pein »

Kupujuci:
Peter D*****
IC a DIC je prazdne...
Takze asi ako fyzicka osoba. Len oni maju v systeme jeho meno, a mam fakt obavy aby pripadna vyriesena RMA nesla k nemu (ked uz teraz nekomunikuje, a ja si to musim obehat)
Používateľov profilový obrázok
stevo891
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1038
Dátum registrácie: St 14. Jan, 2009, 02:54
Bydlisko: TN

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa stevo891 »

Podla toho co viem ja tak mozu nastat problemy.
Napr.:
- ak je reklamacia riesena vratenim penazi tak potrebujes OP, kedze oni mozu vratit peniaze iba osobe na blocku/fakture. Pripadne potrebujes kupno-predajnu zmluvu.
- ak je reklamacia riesena dobropisom kde ti nedavaju peniaze na ruku, tiez musis pouzit pri objednavani noveho tovaru ucet na alze z ktoreho bol povodny tovar kupovany, kedze je dobropis viazany na ucet.

Pri vymene tovaru kus za kus, alebo pri oprave by nemal byt ziadny problem. Su to len moje postrehy a vlastna skusenost s alzou v TN, ak to na inej pobocke riesia inac tak ma prosim opravte. Najlepsie bude ak sa na to rovno spytas v alze aspon telefonicky.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Spoiler: ukázať
MB: ASUS SABERTOOTH Z97 MARK 2 | CPU:Intel Core i7-4790K @ 4600 MHz | COOLING: Raijintek Ereboss, 2x Noctua NF-P12-1300 | RAM: Kingston DDR3 12GB 1333MHz CL9 HyperX (2x4GB, 2x2GB) @ 1800MHz | VGA: ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5| SSD: Kingston 240GB SSD HyperX SATA3, 2.5 | HDD: Seagate Barracuda 7200.12 SATA 3Gb/s 1TB | MONITOR: LCD Benq G2420HDBL | CASE: Fractal Design Define R2 Black Pearl, 3x Noctua NF-S12B FLX| FAN CONTROLLER:NZXT Sentry Mesh | PSU: Seasonic M12II-620
ujo MateSo
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1980
Dátum registrácie: Št 24. Júl, 2008, 17:14
Bydlisko: Bratislava

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa ujo MateSo »

pokial ti ide cisto iba o vyriesenie reklamacie nechapem na co do toho tahate alzu
https://eu-rma.asus.com/pick_eu/cz/

pokial ti ide o vratenie penazi, neporadim
PC> Asus X99-E WS, 5960x@4.7, 32GB/2400, 2xTitanX, Corsair ax1500i
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5769
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa felipe25 »

tak tak, reklamuj to priamo v AsusE...

btw, nechapem, preco alza dava na blocky mena a adresy. podla mna to ma nieco s tym, ze obchadzaju zakony a neplatia dane,a nemaju dokonca ani to cislo co je nutne pre blockovu loteriu - DKP.
Ja ked raz kupim HW, book, cokolvek ine,c hcem mat blocek kde nebude ziadny odberatel uvedeny..
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 23" Fujitsu Siemens LED LCD, key: Hama uRAGE, mouse: Logitech G700, Windows 10 Pro 64bit

NB work: Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200 12", Windows 10 Pro 64bit

Huawei Mate 20 Pro
Motorola G7 Power
Apple iPad Mini 2 16GB
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6646
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa molnart »

ja som v alze reklamoval pevny disk ktory som mal ako druhy majitel, povodne to dokonca bolo predane na firmu. bola k tomu ta normala velka faktura nie tej hajzlak co teraz davaju. priniesol som disk s fakturou, povedal som ze ma vadne sektory, chlapik si to obzrel z kazdej strany a za chvilu som odchadzal s novym diskom. s notebookom to bude trosku zlozitejsie lebo ten na mieste ti nevymenia, ale nevidim problem v tom aby si tam nadiktoval cislo uctu apod. ved povodny kupujuci sa mohol odstahovat z republiky, umriet, ty si to od neho mohol dostat ako darcek a pod., podla mna by si mal uspiet
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
Používateľov profilový obrázok
Pein
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1760
Dátum registrácie: St 11. Sep, 2013, 09:20
Bydlisko: Žilina

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa Pein »

Tak som pisal do alzy, a prislo mi toto:
Dobrý den,

děkujeme, že využíváte našich služeb.

Zboží samozřejmě můžete postoupit do reklamace vy sám. V případě sepsání reklamačního protokolu na pobočce požádejte kolegy, aby do reklamační příjemky uvedly Vaše kontaktní údaje, nikoli fakturační údaje z dokladu. O průběhu reklamace tak budete informovám vy.
Následne som sa opýtal ako to bude v prípade vrátenia penazi kedže tam potrebujú OP:
Dobrý den,

bude Vám vystaven dobropis, který bude možné si nechat proplatit na účet, případně se stavit na pobočce a na základě Občanského průkazu, jehož údaje se shodují s údaji v reklamaci, si ho nechat vyplatit na pobočce.

Takže ak tomu spravne rozumiem pri RMA, uvediem moje udaje (upozornim preberajuceho tehcnika nato ze som novy majitel a chcem zmenit udaje ako tel.cislo, meno a priezvisko) a nasledne to bude stale pisane teda na mna aj pri vrateni penazi ?

Aj tak je to blbost, toto nieje tovar od orangeviazany na nejaky pausal, zaruka by mala platit na tovar a nie kupujuceho...
Používateľov profilový obrázok
Kyselinka
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7251
Dátum registrácie: St 02. Feb, 2011, 12:33
Bydlisko: SC

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa Kyselinka »

Nechapem co riesis. Mas blocek a vadny tovar v zaruke, tak ta ine nema co zaujimat. Normalne to tam odnes a hotovo.
BTW, mna sa vzdy pytaju, ci som ten, co je uvedeny na blocku. Neni to tvoja starost, ale ich. GL.
Používateľov profilový obrázok
Pein
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1760
Dátum registrácie: St 11. Sep, 2013, 09:20
Bydlisko: Žilina

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa Pein »

TO je síce pekné, ale čo ak opravený / dobropis zašlu povodnemu majitelovi ? Kedže kludom mozu povedat ze na Fakture je ten dany clovek a nie ja.
A kedze uz teraz so mnou predajca nekomunikuje skoncil by som bez penazi a bez NB.

Kazdopádne zajtra ho tam hodim, s tym ze im poviem ze som ho ja u nich nekupoval a chcem zmenit kontatne udaje na moje meno/priezvisko/tel.c.
Uvidim co mi povedia, prinajhorsom budem mat emailovu komunikaciu s vedenim.
Používateľov profilový obrázok
Kyselinka
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7251
Dátum registrácie: St 02. Feb, 2011, 12:33
Bydlisko: SC

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa Kyselinka »

Citujem z alzy:
Môže reklamáciu vyzdvihnúť niekto iný?
Aj to je možné zaistiť, stačí nám nahlásiť túto osobu ako kontaktnú. Zároveň je nutné, aby preberajúca osoba mala pri sebe originál prijmového pokladničného dokladu o reklamácií.
Myslíme na Vašu bezpečnost, s nami máte istotu, že Vašu platbu nevydáme niekomu cudziemu. Vždy si ověříme, že sa jedná o oprávnenú osobu
Pokiaľ ste firemný zákazník , prípadný dobropis predáme jedine osobe,ktoráje uvedená v registrácií.
Cize ak je to na sukromnu osobu, tak opakujem, teba nema co zaujimat na koho poslu dobropis. Oni si maju pri takejto reklamacii overit legitimaciu osoby, ktora tovar reklamuje. Takze im to tam odnes, hod im na stol svoj obcanak (prip. este tel.) a nic ine neriesis...vybavene :)
Používateľov profilový obrázok
Pein
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1760
Dátum registrácie: St 11. Sep, 2013, 09:20
Bydlisko: Žilina

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa Pein »

Tak reklamacia podana, chceli len pokladnicny blok, nasledne som im dal kontatné udaje svoje a vzali to.

Aj ked zprvu sa moc nechcelo (jednalo sa o NB ASUS) že u asusu sa vybavuje cez servis priamo ze mi to pride kurier domov vziat.. .Sa nanho divam ze ci to mysli vazne ze ja to budem teraz domov pratat a riesit servis, ked to bolo kupovane u nich tak to u nich aj bude mreklamovat. Tak to nakoniec vzal (aj ked krabicu nechel a zobral len NB a nabijacku, no uz som nemal cas siel mi autobus tak vravim ze ok a krabicu som vzal teda spet...). Divne, reklamoval som v inych shopoch a nikdy som nieco take nezazil.
Používateľov profilový obrázok
stevo891
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1038
Dátum registrácie: St 14. Jan, 2009, 02:54
Bydlisko: TN

Re: Reklamácia v alza ako druhy majitel

Príspevok od používateľa stevo891 »

V alze sa reklamuje stale bez krabice :D . Oni to hodia iba do bublinkoveho vrecka a do prepravky :D
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Spoiler: ukázať
MB: ASUS SABERTOOTH Z97 MARK 2 | CPU:Intel Core i7-4790K @ 4600 MHz | COOLING: Raijintek Ereboss, 2x Noctua NF-P12-1300 | RAM: Kingston DDR3 12GB 1333MHz CL9 HyperX (2x4GB, 2x2GB) @ 1800MHz | VGA: ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5| SSD: Kingston 240GB SSD HyperX SATA3, 2.5 | HDD: Seagate Barracuda 7200.12 SATA 3Gb/s 1TB | MONITOR: LCD Benq G2420HDBL | CASE: Fractal Design Define R2 Black Pearl, 3x Noctua NF-S12B FLX| FAN CONTROLLER:NZXT Sentry Mesh | PSU: Seasonic M12II-620

Návrat na "Reklamácie a paragrafy"