Skúsenosti s RMA cez výrobcov

Všetko o reklamáciách a skúsenostiach s predajcami ...
Užívateľov profilový obrázok
Matej.T
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1032
Dátum registrácie: Pi 11. Mar, 2011, 22:09
Bydlisko: Piešťany-Brno

Skúsenosti s RMA cez výrobcov

Príspevokod užívateľa Matej.T » Št 23. Feb, 2017, 23:58

Zdravím,

zakladám tému na zdielanie skúsenosti s reklamáciou/RMA priamo cez výrobcov. Podelte sa o kladné ale aj záporné skúsenosti :)
Moje doterajšie skúsenosti:

Corsair
Klávesnica kupovaná z recenzie na pc.sk, u ktorej som vedel, že neexistuje "reálna" záruka. Po určitom čase mi odišli určité farebné led kombinácie, tak som to skúsil priamo u Corsair. Vyplnil som formulár na webe a čakal. Support mi odporučil určité kroky na možný fix. Guide nepomohol a Corsair mi ponúkol RMA, keď im to pošlem do Holandska.(žiadne doklady som nemal, iba SN) Po 1 týždni mi prišla úplne nová klávesnica s 1 mešačnou zárukou.

Kingston
Na HyperX Cloudoch sa mi zvláštnym spôsobom "pokazil" sleeving a bol som nútený sleeving roztrihnúť, aby sa nepoškodil kábel. Vedel som, že toto zrejme u Alzy nevyreklamujem. Skúšam priamo výrobcu a po 2 mailoch mi cestujú nové slúchadlá, bez nutnosti odoslania pôvodných.
 Macbook Pro 2.4/8/256 (Late 2013) + Samsung Galaxy S7
Gaming: Xeon 1225v3 + SilentiumPC Fortis 3, Gainward GTX 1060, MSI H81M-E33, HyperX Kingston 8GB KIT DDR3 1600MHz, Corsair RM650i, Phanteks Eclipse P400S Tempered, Samsung EVO 850 250GB
HTPC: Intel i3 4160, MSI H87I, Crucial 8GB, Fractal Node 304, Seasonic G Series 360,

Užívateľov profilový obrázok
patro16
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1059
Dátum registrácie: Ne 12. Aug, 2007, 08:00
Bydlisko: Trenčín<okolie

Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov

Príspevokod užívateľa patro16 » Pi 24. Feb, 2017, 11:34

Intel

dva roky naspät som reklamoval intel ssd 330 s chybou E8 (available reserved space); napisal som na support intelu vymenili sme si par e-mailov s tym ,ze sa im to posle, oni zadali cislo zasielky do systemu dhl, kde bolo potrebne uz len zabalit balicek - dnu vlozit A4 s adresou na ktoru sa ma vratit, nalepit adresu a dohodnut sa na vyzdvihnuti balicka kurierom dhl; posielalo sa to do mesta Eindhoven v Holandsku, nepytali ziadne bolocky/fa ani nic podobne. RMA vybavena cca za tyzden - poslali vyssiu radu ssd aj kapacitu s 5 rocnou zarukou. Vsetko islo na naklady Intelu.
Naposledy upravil/-a patro16 v Pi 24. Feb, 2017, 11:40, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i5-4690K+Cooler: Scythe Mugen 4 PCGH Edition+AC MX2+Noctua NF-F12
MB: MSI Z97 PC Mate
RAM: Kingston HyperX Fury Black 1866Mhz CL10 16GB kit
GPU: Gainward GTX 1060 6GB + NF-P12 PWM
SSD: Intel 520 180GB
HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000 QUIET DRIVE
DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready)
PSU: Enermax Platimax 500W
Case: Corsair Vengeance C70 Military Green
+outtake: Noctua NF-A15 PWM + NF-S12A PWM, intake: 2x Noctua NF-S12A PWM
Monitor: HP ZDisplay Z27i
Printer: HP LaserJet 1018
NB: ACER TravelMate 5760G
Mobile: Motorola Razr i Black
Car: M3 2007 Black

Užívateľov profilový obrázok
molnart
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2847
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov

Príspevokod užívateľa molnart » Pi 24. Feb, 2017, 11:39

super tema :good: musi k takej zaruke vyrobca mat v podminekach nejaku extra garanciu nad ramec zakona, alebo ako to je?
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i5 3570K with Gelid Tranquillo rev.2 MB: Asus P8Z77-M Pro RAM: 2x 4GB Corsair 1600 Mhz DDR3 GPU: nVidia Geforce GTX970 OC HDD: Samsung EVO850 500GB, Western Digital WD7501AALS 750GB; Seagate Barracuda Green 2000DL003 2TB PSU: Seasonic S12-II 520W Bronze Case: Fractal Arc Mini Monitor: Dell U2711 OS: Win 10 64-bit + ArchLinux 64-bit with KDE/Cinnamon

Užívateľov profilový obrázok
patro16
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1059
Dátum registrácie: Ne 12. Aug, 2007, 08:00
Bydlisko: Trenčín<okolie

Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov

Príspevokod užívateľa patro16 » Pi 24. Feb, 2017, 11:45

zalezi asi od vyrobcu ale ja som mal k tej 330-ke len "klasicku" 3-rocnu.
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i5-4690K+Cooler: Scythe Mugen 4 PCGH Edition+AC MX2+Noctua NF-F12
MB: MSI Z97 PC Mate
RAM: Kingston HyperX Fury Black 1866Mhz CL10 16GB kit
GPU: Gainward GTX 1060 6GB + NF-P12 PWM
SSD: Intel 520 180GB
HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000 QUIET DRIVE
DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready)
PSU: Enermax Platimax 500W
Case: Corsair Vengeance C70 Military Green
+outtake: Noctua NF-A15 PWM + NF-S12A PWM, intake: 2x Noctua NF-S12A PWM
Monitor: HP ZDisplay Z27i
Printer: HP LaserJet 1018
NB: ACER TravelMate 5760G
Mobile: Motorola Razr i Black
Car: M3 2007 Black

mp3turbo
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 5803
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: Spišská Nová Vec

Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov

Príspevokod užívateľa mp3turbo » Pi 24. Feb, 2017, 12:15

nemusi. Ja som volal na Lenovo S205, taky maly prdak notebook tusim 11.6" za 200eur z Alzy, centrum maju v Brne, "Brý deeen pané, jak vám múúžu pomoci" reku mam dojekazenu bateriu nedrzi ani sekundu z nicoho nic, fesi poprosil seriove cislo, adresu, dosla mi druha bateria a prvu som ani nemusel vratit.

Urcite su v nej dobre clanky lebo to proste zhaslo zo sekundy na sekundu tak ako STYRI baterie v Dell E6540 co mame. Zrejme nieco nevydrzi nabijacie prudy a volakde slahne nejaku suciastku co efektivne prerusi komplet cely elektricky obvod.

S Dellom s tymi baterkami ? Asi rok aj stvrt, reklamacie zamietnuta ze na bateriu je iba rocna zaruka (kupovane na firmu, cenovka asi 1800,-eur kus a ze ich mame zopar). Hajzlici. Velkodusne nam ponukli nove, su to 97Wh takze trosicku pecka, za 169,-eur co sme im pofakovali lebo za tu cenu sme kupili rovnake neznackove 97cky TRI kusy. Ano, zrejme nebudu 100.00% rovnaka kvalita, ale uz tuto nahradnu pouzivam skoro rok a zatial bez viditelneho poklesu kapacity.

No a keby aj, mam dalsie dve :) ano, samozrejme ich pravidelne striedam, nevybijam pod 20% a nenabijam nad 85% aby som ich setril. Svinstvo. Tie Delly skapali uplne rovnako, vsetky clanky dobre (klasicke 18650, mam rozobrate), elektrika v hajzli vsade. Tri baterky sa vobec nehlasia, nahla smrt, posledna sa hlasi ale neda sa nabijat. S tymi clankami chlapec modelar lieta lietadielka takze tym naozaj nic nie je.
vypestovala sa na mne nova psychotronicka porucha : mám downsizingofóbiu ; mnohovalce vpred !!

Užívateľov profilový obrázok
killswitch
Čarovný
Čarovný
Príspevky: 5398
Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: BA-Okolie
Kontaktovať užívateľa:

Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov

Príspevokod užívateľa killswitch » Pi 24. Feb, 2017, 16:32

Fractal Design

-Zatrhnuty jack na front panely na Define R3. Case davno po zaruke, tak som skusil napisat do FD, ze kde kupim nahradny diel. Za par dni som mal v schranke nahradny diel a zdarma.
-O rok neskor som jack znova zatrhol. Pisem opat mail, ze som debil a ze tentokrat si to uz vazne chcem zaplatit. Za par dni diel v schranke a opat zdarma :)
-Tento rok som jack zatrhol znova :D Uz mi to bolo blbe a kupil som si radsej DAC/AMP.
Plne príležitostný moderátor.

Užívateľov profilový obrázok
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1427
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš
Kontaktovať užívateľa:

Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov

Príspevokod užívateľa marfan » Pi 24. Feb, 2017, 17:03

Ja som zrovna včera pozeral predný panel na Core 3500, odišla mi tam LEDka a včera sa mi podarilo ohnúť z Kingston USBečkom jeden dátový pin na USB porte (vyrovnal som ho ale už to nieje ono).

Killswitch: na aký email si presne písal. Ja som aj našiel stránku a tam to stojí celý panel 11€ + 5€ pošta.

mp3turbo napísal:
No a keby aj, mam dalsie dve :) ano, samozrejme ich pravidelne striedam, nevybijam pod 20% a nenabijam nad 85% aby som ich setril. Svinstvo. Tie Delly skapali uplne rovnako, vsetky clanky dobre (klasicke 18650, mam rozobrate), elektrika v hajzli vsade. Tri baterky sa vobec nehlasia, nahla smrt, posledna sa hlasi ale neda sa nabijat. S tymi clankami chlapec modelar lieta lietadielka takze tym naozaj nic nie je.


S tými baterkámi 18650 mám skúsenosti z bateriek do náradia Makita, rok idú naplne pecky žiadny pokles kapacity nebol badateľný a zrazu jeden krát nechceli už ísť, rozobral som premereal a z 10 bateriek bol prvý pár bateriek zlých ostatné OK, lenže vymenil som tie dve ale aj tak to nešlo tak som musel druhú elektroniku kúpiť a teraz fičia. Nová baterka by stála original 130€.
Spoiler: ukázať
MB:Acrock Z77 Extreme 4, CPU:Core i7 3770k 3,5GHz, RAM:2x4GB Kingston HyperX Black 1600MHz@1833MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE:NZXT BETA EVO PSU:Corsair VX-450W,
GPU:AMD/ATi HD5770 1GB MSI, SSD: Kingston V200 128GB HDD:WD 1TB RED SATA,Samsung 1TB, Samsung 750GB, Samsung 250GBLCD:DELL U2412M,

Užívateľov profilový obrázok
Matej.T
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1032
Dátum registrácie: Pi 11. Mar, 2011, 22:09
Bydlisko: Piešťany-Brno

Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov

Príspevokod užívateľa Matej.T » Pi 24. Feb, 2017, 22:01

Seagate
Samsung portable S2 sa stal jedným momentom KO po 2-3 rokoch používania. Bol to dar a reálna záruka neexistovala.(žiadna faktúra, dokonca nevedeli obchod kde to kúpili) Skúšam RMA cez Seagate, po zadaní SN + HD tune posielajú 3x väčší disk značky Seagate po obdržaní pôvodného disku.(vtedy mali zberné miesto v Rakúsku)

Cooler Master
Po obdržaní bol na CM Haf 922 1 KO vetrák. 2 e-mails a zo CH pobočky cestuje nový. Nechcel som to riešiť cez predajcu (Alza), lebo viem že by to stálo dosť času + nákladov na spätné odoslanie :P

@molnart, pozri vždy na ich "Warranty Information" sekciu. Toto je klasický "bonus" pre nás, hoci som zistil, že napr. v Nemecku v niektorých obchodoch neexistuje záruka u nich, ale je to nutné riešiť priamo cez výrobcu.

HyperX Cloud došli po 3 dňoch btw po odoslaní "otázky" ohladne možnej RMA "vady".
 Macbook Pro 2.4/8/256 (Late 2013) + Samsung Galaxy S7
Gaming: Xeon 1225v3 + SilentiumPC Fortis 3, Gainward GTX 1060, MSI H81M-E33, HyperX Kingston 8GB KIT DDR3 1600MHz, Corsair RM650i, Phanteks Eclipse P400S Tempered, Samsung EVO 850 250GB
HTPC: Intel i3 4160, MSI H87I, Crucial 8GB, Fractal Node 304, Seasonic G Series 360,

Užívateľov profilový obrázok
killswitch
Čarovný
Čarovný
Príspevky: 5398
Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: BA-Okolie
Kontaktovať užívateľa:

Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov

Príspevokod užívateľa killswitch » Pi 24. Feb, 2017, 22:28

marfan napísal:Killswitch: na aký email si presne písal. Ja som aj našiel stránku a tam to stojí celý panel 11€ + 5€ pošta.


pisal som cez ich web formular na http://www.fractal-design.com/home/contact-us
uz sa nepamatam, ci som z roletky vyberal technical support alebo nieco ine. odpoved prisla zo support@fractal-design.com, tak predpokladam, ze mozes rovno kontaktovat aj tam.
Plne príležitostný moderátor.

Užívateľov profilový obrázok
molnart
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2847
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov

Príspevokod užívateľa molnart » Po 27. Feb, 2017, 22:03

Logitech

tak ma tato tema namotivovala, pisal som Logitechu s problemom s mojim MX Master, kupene tu na fore - thumb button sa zasekava, snazil som sa reklamovat cez povodneho majitela, aj to poslal na RMA ale zamietli - to tlacitko sa totiz po case sam "odsekne" ale po par desiatok kliknuti sa zasekne zasa. No a Logitech sa tvari ze mi idu poslat novu mysku, tak som zvedavy, dam update ked bude nejaky progres.

UPDATE: trosku som na toto pozabudol, kazdopadne nova myska dorazila po par dnoch, spokojnost :good:
Naposledy upravil/-a molnart v Ut 11. Júl, 2017, 23:10, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i5 3570K with Gelid Tranquillo rev.2 MB: Asus P8Z77-M Pro RAM: 2x 4GB Corsair 1600 Mhz DDR3 GPU: nVidia Geforce GTX970 OC HDD: Samsung EVO850 500GB, Western Digital WD7501AALS 750GB; Seagate Barracuda Green 2000DL003 2TB PSU: Seasonic S12-II 520W Bronze Case: Fractal Arc Mini Monitor: Dell U2711 OS: Win 10 64-bit + ArchLinux 64-bit with KDE/Cinnamon

LordKJ
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6310
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava/Kežmarok
Kontaktovať užívateľa:

Re: Skúsenosti s RMA cez výrobcov

Príspevokod užívateľa LordKJ » Ut 11. Júl, 2017, 23:07

FNATIC

Kedze gear rush ma debilne pripojenie k opierke pre zapastia cez haciky. A nejak sa mi jeden po polroku podarilo zlomit. Napisal som mail do fnatic shopu a hned (18:09 som pisal mail 18:16 mi odpisali) ma ziadali adresu, ze nie je problem poslat nove haciky. Dnes mi prisiel mail o odoslani zasielky. Takze pre mna top, aj ked sa mi podarilo zalepit hacik sekundovym lepidlom ale tak budem mat nahradne.
[......]


Návrat na "Reklamácie a paragrafy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný