Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13793
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

o com? ze momentlane je dx12 naprd?

na nvidiach ide horsie ako rovnako vypadajuci dx11

a na mojej amd karte to je tiez fuk..plynule to mam aj tam aj tam..respektive neplynule
Používateľov profilový obrázok
Monster1
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4484
Dátum registrácie: Ut 20. Jan, 2009, 21:27
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Monster1 »

JJ momentalne je dx 12 zbytocnost hlavne preto ak sa nemylim ze neponuka ziadne vylepsenia obrazu, napr ako tomu bolo u 9 vs 11 lepsie nasvietenie,teselacia a pod.
Ryzen 5900X @ 5,05 GHz + Asus Strix B550-A Gaming+ Team Group Vulcan 2x8 GB @ 3200 MHz CL16 + Asus TUF RTX 3080 OC @1845/19800MHz 0,85V + Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX200 512 GB + Enermax Platimax D.F. 600W + Fractal Define R4 + 2xPhobya Noisebuster insulating mats + Noctua NH-D15 Chromax Black + 3x Noiseblocker Eloop B14-ps
Master of Hertz
Samsung Odyssey G7 27'' 240
Používateľov profilový obrázok
wingo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 5789
Dátum registrácie: St 01. Sep, 2010, 20:36
Bydlisko: Podbrezová

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa wingo »

Dx12 je low level, tzn. optimalizáciu robí vývojár a driverom si už nVidia veľmi nepomôže. Keď vývojár spraví kód optimalizovaný pre AMD architektúru a na nVidiu sa vyserie tak jasné že potom to vyzerá tak že AMD stúpne výkon a nVidii klesne, logicky. Toto nepriamo priznal v minulosti aj vývojár Ashes - zapracoval async kód na mieru šitý pre zvýšenie výkonu na AMD grafikách, tam výkon stúpol - ten istý kód spôsobuje v Kepler/Maxwell/Pascal architektúre zbytočné stally, výkon logicky klesá. Ako zvýšiť výkon na nVidia grafikách už ďalej neriešil. Bremeno je pri Dx12 čisto na vývojároch, ak chcú dobrý výkon musia kódiť dve vetvy, pre každú architektúru zvlášť. Vzhľadom k tomu, že nVidia má aj v DX11 dobrý výkon sa logicky sústreďujú na zvýšenie tragického (vzhľadom k teoretickému) výkonu AMD ;)

Navyše, treba si uvedomiť jeden fakt - AMD je shader heavy na úkor ostatných komponentov, nVidia má práve pre grafiku vyváženú optimalizovanú architektúru. Preto aj výrazne vyšší teoretický výkon AMD grafík, ktorý sa reálne neprejavoval, ak tak iba výnimočne - vývojári musia vymyslieť špeciálne techniky ako tento "skrytý" výkon z AMD vydolovať. Preto im async pomôže viac ako nVidii. Obligatórne porovnanie s autami - AMD má americký Muscle car (silný motor, zvyšok silne zaostáva), nVidia európsky športiak (vyvážená zostava s motorom relatívne slabším oproti amerike). Tým nechcem povedať že Muscle car je horší - iba je stavaný na iné podmienky a vynikne v iných situácách. Súčasná situácia vyhovuje viac nVidia architektúre (a preto u nej zatiaľ ešte zostali), do budúcna sa to môže zmeniť. V podstate sa opakuje situácia s Fermi, akurát v opačnom garde, a AMD na rozdiel od nVidie nejak zaspalo a zabudlo vydať svoj high-end.

A DX12 nie je ani zďaleka iba o async, to len AMD trotli sa to tak snažia prezentovať lebo to je vec ktorá poskytuje AMD výhodu (AMD podporuje async lepšie a zároveň má voľné, flákajúce sa zdroje ktoré z toho dokážu vyťažiť viac výkonu). Dx12 má kopec nových funkcionalít umožňujúcich ľahšiu prácu vývojárov či lepšie efekty (a tu má zase nVidia navrch, podporuje vyšší feature level), ale je ešte príliš skoro aby začali vychádzať hry ktoré toto využívajú (pamätáme ešte ako dlho trvalo kým začali bežne vychádzať plne Dx11 hry? Vývoj hry trvá niekoľko rokov, pričom technológia sa fixne ako úplne prvá vec ak nerátame dodatočné efekty ktoré sa dajú jednoducho prilepiť). Jediné čo môžu spraviť tu a teraz je skúsiť vydolovať viac výkonu cez ten async, a o to sa aj pokúšajú - a preto sa to zatiaľ bohužiaľ celé točí iba o async...

Inak Pascal má fixnú jednotku pre rýchlejší rendering v 3D/VR, som zvedavý ako sa toto prejaví keď podporu vývojári zapracujú do hier :)
Spoiler: ukázať
STEAM: http://steamcommunity.com/id/X-w1n9/

PC1:
Ryzen 5 7600X, Noctua NH-D14+Arctic P14 PWM PST, Gigabyte B650M Gaming X AX, 32GB DDR5 Kingston Fury Renegade RGB @ 6000/28/37/37/30, Gigabyte AORUS RX 6800XT Master 16GB, SSD Kingston Fury Renegade 1TB, Adata XPG Core Reactor 650W, BeQuiet Pure Base 500DX + 3x Arctic P14 PWM PST, LG 42OLEDC21, Gamdias Hermes P3 Brown, Logitech G400, Hifiman HE-4XX + Topping NX4DSD

PC2:
Ryzen 5 5600X, ASUS TUF Gaming B550M-PLUS WiFi, 32GB DDR4 Kingston Predator@3600/16/19/21/36, Sapphire Pulse RX6600 8GB, Toshiba XG3 1TB M.2 NVMe, Seasonic Platinum SS-660XP2, Riotoro Morpheus, ASUS VG279Q, Marvo K605, Rapture ASPIS, Superlux HD-330 + Brainwavz Sheepskin earpads, Edifier WN820NB
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

Per napísal:o com? ze momentlane je dx12 naprd?

na nvidiach ide horsie ako rovnako vypadajuci dx11

a na mojej amd karte to je tiez fuk..plynule to mam aj tam aj tam..respektive neplynule
Ano, chcem vidiet ako pri dnesnom standarde DX11 bude schopny ten tvoj prdi procesor zivit kartu 1 jedinym jadrom ak budes chciet pri hrach typu watch dogs nakrmit kartu pre 144hz, resp. pre take nieco ako sa dnes tlaci dopredu, VR, kde clovek potrebuje ak nechce bolehlav nejakych 80fps pre kazde oko. Nie pochcany bottleneck kde ti to v DX11 pada na 40FPS. :D Ale ved **** naco DX12 a MTR, ved je to zbytocnost. Ludia premyslajte trochu. Nieje to len o async compute. Vsetko nejako zacina a nejako konci. V doomovi je vidiet potencial ktory sa da dosiahnut, je na vyvojaroch aby vymyslali viac efektov ktore dokazu pretlacit cez Compute que, nie len nejake lightning efekty... Dnes by sme hrali na daleko inych FPS a herny zazitok by bol uplne iny, keby sa tlacil do predu pokrok nie ryzovanie na tom DX11 hovne ktore tu dnes mame.

Na Nvidiach vsetci vieme preco ide horsie. :D Maxwell ako v nom zacal tak v nom aj skoncil. Tie karty narozdiel od pascala na cokolvek ine nez DX11 absolutne nevhodne.

Este k tomu
Fullesh napísal:test DX12 patch pre Deus Ex Makind Divided

http://www.guru3d.com/articles_pages/de ... iew,8.html
Pri RX480 je vidiet nizsi benefit z Async compute o to co je orezana na DP. Pozri si increase 390 a porovnaj s R9 Fury, potom RX480 a nasledne s EnVidijou a je jasne vidiet pre co ma ta karta tak nizku spotrebu, deje sa a bude sa s Async compute diat to co som uz xyz krat pisal. Energeticka efektivita sa zrovnava a vykonovo Nv prepadava. Dufam ze nizsie s DP uz nepojdu.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
dexterav
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 22000
Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
Bydlisko: Sered´

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa dexterav »

tak ako aj doterz ked už nič iné, tváriš ako keby nebolo možné mať 120hz+
takisto nové hry pri maz nastaveniech zase len končia skorej na 60fps pri FHD ...
o čom to píšeš?
lol tak ak máš dx11 a 40fps a dx12 budeš mať 150 ? wtf
doom má xxx fps aj bez vulkanu
Spoiler: ukázať
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz DDR5, Asus TUF 4090 3/23GHz, H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB SSD, Topping D50s + A50s + T5, LG42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X

motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač
motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí
motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill
motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

Bez urazky, nerob zo seba debila a citaj vsetko, nie len to co ti vyhovuje.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
dexterav
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 22000
Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
Bydlisko: Sered´

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa dexterav »

:-) neni argument tak debili a dementi
Spoiler: ukázať
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz DDR5, Asus TUF 4090 3/23GHz, H2O + Carbide 600Q,SF Leadex 1kW Ti, 10TB SSD, Topping D50s + A50s + T5, LG42C2, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X

motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač
motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí
motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill
motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

Neni argument na co? Na to ze nevies citat? :hysterical:
dnesnom standarde DX11 bude schopny ten tvoj prdi procesor zivit kartu 1 jedinym jadrom ak budes chciet pri hrach typu watch dogs nakrmit kartu pre 144hz, resp. pre take nieco ako sa dnes tlaci dopredu, VR, kde clovek potrebuje ak nechce bolehlav nejakych 80fps pre kazde oko. Nie pochcany bottleneck kde ti to v DX11 pada na 40FPS.
Bavime sa o tom ci to ide na 144hz niekde alebo stale? Potapas sa ako maxwell Titan x. Viac linkovat nemusim.
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
loleqboleq
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12917
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
Bydlisko: Košice

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa loleqboleq »

CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: LG 48" C11 OLED Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Používateľov profilový obrázok
mino_85
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6289
Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
Bydlisko: Prešov

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa mino_85 »

Sa to tu priostruje. :-D

Ono človek by si aj kúpil toho super-duper DX12 Radeona, len on jaksi žiadny neni...
Spoiler: ukázať
WS/GAMING MB: Crosshair VIII Dark Hero CPU: Ryzen 9 5900X CPU cooler: Noctua NH-U12A chromax RAM: 32 GB DDR4 G.Skill TridentZ RGB @ 3600 CL14 VGA: ASUS TUF RTX 3080 PSU: Seasonic Prime Fanless TX 700W System SSD: Samsung 990 PRO 1 TB Storage: Samsung 970 EVO Plus 2 TB + 2x Samsung 860 QVO 2TB Case: Jonsbo U5 Black Case fans: 6x Noctua NF-A12x25 PWM chromax Fan Regualtor: Aqua Computer Aquaero 6 LT LCD: LG 34UC88 Keyboard: Microsoft SideWinder X4 SK Mouse: Mionix Naos PRO Mouse pad: Zowie Gear P-TF X Audio: Creative GigaWorks T20 Series II Joystick: Thrustmaster TCA Sidestick + TCA Quadrant + Add-on - Airbus edition Gamepad: Xbox Elite Series 2

HTPC MB: MSI B150I GAMING PRO AC CPU: INTEL Pentium G4560 CPU cooler: Noctua NH-L12 + Noiseblocker eLoop B12-2 RAM: Crucial 8 GB DDR4 VGA: GT1030 PSU: MiniBox picoPSU-120 System SSD: Kingston UV400 120 GB Data HDD: WD Purple 6TB Case: Silverstone ML05 Milo Case fans: 2x Noctua NF-A8 ULN Remote control: Logitech K400 Plus
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

Nebavime sa o radeonoch ale dx :D uvidime s cim kto pride, nech amd vylozi karty
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
Zoltan Balaton
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 13793
Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Zoltan Balaton »

Asnod napísal:
Per napísal:o com? ze momentlane je dx12 naprd?

na nvidiach ide horsie ako rovnako vypadajuci dx11

a na mojej amd karte to je tiez fuk..plynule to mam aj tam aj tam..respektive neplynule
Ano, chcem vidiet ako pri dnesnom standarde DX11 bude schopny ten tvoj prdi procesor zivit kartu 1 jedinym jadrom ak budes chciet pri hrach typu watch dogs nakrmit kartu pre 144hz,
ked uz je pre teba jadro 6700K slabe tak je to potom vsetko jasne
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

Co z toho ked v dx11 renderuje len 0 core. Nv ma cca +20% benefit z mtr
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
wingo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 5789
Dátum registrácie: St 01. Sep, 2010, 20:36
Bydlisko: Podbrezová

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa wingo »

To si mýliš s Dx9, Dx10 už podporovalo čiastočný multithreading a Dx11 už je plne multithreading ;)
https://msdn.microsoft.com/en-us/librar ... s.85).aspx
"Direct3D 11 has been designed from the ground up to support multithreading. Direct3D 10 implements limited support for multithreading using the thread-safe layer."

Ak je pravda to čo tvrdíš že AMD nie je schopné rozbehať multithreading vo svojich Dx11 ovládačoch tak to všeličo vysvetľuje a podporuje tvrdenia že AMD má skvelý HW, ale otrasnú SW podporu :)
Spoiler: ukázať
STEAM: http://steamcommunity.com/id/X-w1n9/

PC1:
Ryzen 5 7600X, Noctua NH-D14+Arctic P14 PWM PST, Gigabyte B650M Gaming X AX, 32GB DDR5 Kingston Fury Renegade RGB @ 6000/28/37/37/30, Gigabyte AORUS RX 6800XT Master 16GB, SSD Kingston Fury Renegade 1TB, Adata XPG Core Reactor 650W, BeQuiet Pure Base 500DX + 3x Arctic P14 PWM PST, LG 42OLEDC21, Gamdias Hermes P3 Brown, Logitech G400, Hifiman HE-4XX + Topping NX4DSD

PC2:
Ryzen 5 5600X, ASUS TUF Gaming B550M-PLUS WiFi, 32GB DDR4 Kingston Predator@3600/16/19/21/36, Sapphire Pulse RX6600 8GB, Toshiba XG3 1TB M.2 NVMe, Seasonic Platinum SS-660XP2, Riotoro Morpheus, ASUS VG279Q, Marvo K605, Rapture ASPIS, Superlux HD-330 + Brainwavz Sheepskin earpads, Edifier WN820NB
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Direct3D 12 technologie (Async Compute, nV vs AMD, etc)

Príspevok od používateľa Asnod »

Ako podporuje? Ze Nv z toho benefituje minimalne a AMD vobec? :D

Resp. pardon, benefituje z MTR rovnako nvidia z podpory async compute.
http://www.3dmark.com/compare/aot/164581/aot/164574#

Zabudol som na novodoby vyznam pojmu podporuje, ktory pouziva aj Nvidia pre async compute. Takze ano, aj AMD to takto podporuje :hysterical:
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.

Návrat na "Grafické karty"