Bottlenecking

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Bottlenecking

Príspevok od používateľa Asnod »

Doplnena GTA 5
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
Leon
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7115
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: Bottlenecking

Príspevok od používateľa Leon »

lol ta i5 3.5 GHz ako to pučí na maximum :)
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Bottlenecking

Príspevok od používateľa Asnod »

No aj ta 4.7ghz to dava ltt.

Problem s tou neovladatelnostou sposobuje fraps+afterburner monitoring, ked je to zapnute naraz tak sa to neda ovladat :D

Pravdepodobne budem mat o par dni fx8300+asus m5a99 pro tak potom dohodim aj vysledky s FX, nech sa posmejeme :cool:
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
Vlko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2201
Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 12:51
Bydlisko: Bratislava

Re: Bottlenecking

Príspevok od používateľa Vlko »

Tak na PCT sa objavil článok o taktovaní Intel Skylake (Core i7-6700K) pričom jedna kapitola bola venovaná : Vlivu HT na herní výkon
Obrázok
Obrázok
Jak už ukázal náš test procesoru Core i5-6600K, vliv Hyper-Threading na hry byl malý, a vešel se průměrně do deseti procent. O tolik byl nižší průměrný herní výkon procesoru Core i5 bez HT proti plné výbavě Core i7. Zkusil jsem tentokrát jen několik her, a stejně se situace opakovala. Rozdíl mezi čtyřmi jádry bez HT a osmi vlákny s HT byl nulový. A to jsem zkusil dva scénáře, první s limitem na grafické kartě (GeForce GTX 680) a druhý s limitem právě více na CPU (GeForce GTX 980).

Chtěl jsem dosáhnout rozdílu, který naměřili na polském webu PurePC.pl, ale prostě se mi to nepodařilo. Na toto téma také existuje vlákno na našem fóru, kde byl naměřen znatelný nárůst fps se zapnutým HT. Konkrétně u hry Crysis 3, Zaklínač 3, Watch Dogs. U her GTA V, Dying Light, Far Cry 4 a Battlefield 4 byly nárůsty malé. Uživatel HEAD naměřil o desítky procent vyšší fps. V polském testu byl vyšší nárůst (více než 25 procent) u her Crysis 3 a Watch Dogs. Schválně jsem zkusil i level Crysis 3 "Welcome To The Jungle" ale fps byla stejná s HT zapnutým i vypnutým. Napadá mne tedy jediný důvod, proč se to asi děje. Můj procesor s taktem 4,8 GHz je zkrátka dostatečně výkonný se čtyřmi jádry a čtyřmi vlákny, a tudíž se nárůst výkonu s osmi vlákny nekoná. Uživatel na našem fóru testoval s procesorem na 2,5 GHz a tudíž jeho výkon CPU byl zřejmě pro použitou grafiku GTX 970 nedostatečný. Proto možná nárůsty s vyšším počtem vláken.

Také je zcela jisté, že různé pasáže her, jsou jinak náročné na procesor a grafiku. V jedné hře existují místa, kde je limitem CPU a jinde zase není. Tudíž není možné, aby všem redakcím vyšlo to samé. Někdo si třeba dá tu práci a hledá určité pasáže, které jsou limitované procesorem. Většina se ale spoléhá spíše na jednodušší a rychlejší způsoby testování, které stačí pro testy grafik, ale pro posouzení vlivu CPU už tak vhodné nejsou. Málokdo bude mít jiné pasáže her pro test CPU a jiné pro testy GPU. Netvrdím tedy, že nárůsty fps při zapnutém HT nejsou možné, mně se je ale změřit nepodařilo.
Dalšia kapitola bola o Vlive BCLK a Cache na výkon :

Obrázok
Také nás zajímalo, jak velký bude mít vliv na výkon procesoru frekvence Cache. Nejprve si ale povězme, co vlastně Cache je. Dříve se této části procesoru říkalo "uncore", tedy vše, co není přímo jádro CPU nebo GPU. Intel už tuto část tak oficiálně nenazývá, nic se ale nezměnilo. Pokud hovoříme o taktu Cache, jde samozřejmě o paměť L3 Cache a také System Agent (na obrázku je tato část označená šedě). Ten zahrnuje paměťový řadič a další rozhraní. Pokud tedy přetaktujete v BIOSu Cache, zvýšíme frekvenci L3 cache, paměťového řadiče a dalších obvodů. Vliv na výkon by to tedy mělo hlavně mít na paměťový subsystém. Já jsem měřil dva scénáře, uncore na 4 GHz a 4,4 GHz. A musím konstatovat, že na výkon to nemělo sebemenší vliv. Paměťové testy v AIDA64 se lišily v rámci chyby měření. Cache tedy taktovat nemusíte, právě naopak bych se spíše držel na nižších taktech, ničím vás nebrzdí a udržíte si stabilitu paměťového řadiče.
Zaujimavé, že HT a cache toomu teda moc nedáva :-)
Celý članok nájdete na : http://pctuning.tyden.cz/hardware/proce ... 0k?start=1
Intel i7 10700K@5,13Ghz, Scythe Mugen 5 Rev. B, Asus PRIME Z490-P, Kingston Predator + Corsair Vengeance (4x8) 32GB DDR4 @3500Mhz CL16, Sapphire
NITRO+ RX 6800 16GB 2,4/17,2Ghz, SSD Samsung 860 EVO 250GB, Team Group CX2 1TB, Kingston A2000 1TB NVMe, + HDD 320GB WDWD320BEKT, Samsung DVD-RW SH-S183A, A4tech Bloody V7M HoleLess, Seasonic Focus Plus SSR-750FX Gold, Lian Li Lancool 215 White, 32" Samsung LE32B551 RED, Nintendo Switch V2 HWFLY Modchip OC CPU: 1020@1785Mhz, GPU: 768@921Mhz, RAM:@1600MHz
dancenatic
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 61
Dátum registrácie: Po 12. Mar, 2012, 20:58

Re: Bottlenecking

Príspevok od používateľa dancenatic »

Ale ma vplyv aj chache a aj HT ale obrovi muselo vyst co potreboval on a nie co ukazuju iny.
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Bottlenecking

Príspevok od používateľa Asnod »

Neriesim nejake redakcie. Ak by tak veselo stacila i5 tak si ju necham a nejakych +10% ipc to oproti haswell i5 proste nespasi.

Vplyv bclk na oc cpu? Aky to moze mat asi vplyv ked saso zapne strap a defakto meni len frekvenciu procesoru :D boze
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.

Návrat na "Grafické karty"