Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6760
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stefan222 »

SpQx napísal:
stefan.koval napísal:no ja som premyslal ci dat hrvatskej este sancu, kedze ma juh yrosku sklamal. mozno dame a trogir vravite?ubytko neake odporucate?pre 3dosp a rocne dieta
ja už 2 roky chodím k zadaru do Falkensteiner hotelov, tam je Diadora tá je vyslovene pre decká vynikajúce.
mozes byt konkretny?netusim co je diadora a ani ten falkensteiner nepoznam
hry- ps5
doma-HP probook
SpQx
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 606
Dátum registrácie: So 09. Feb, 2013, 14:55
Bydlisko: Dunajská Streda

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SpQx »

stefan.koval napísal:
SpQx napísal:
stefan.koval napísal:no ja som premyslal ci dat hrvatskej este sancu, kedze ma juh yrosku sklamal. mozno dame a trogir vravite?ubytko neake odporucate?pre 3dosp a rocne dieta
ja už 2 roky chodím k zadaru do Falkensteiner hotelov, tam je Diadora tá je vyslovene pre decká vynikajúce.
mozes byt konkretny?netusim co je diadora a ani ten falkensteiner nepoznam
Je to v "dedinke" Punta Skala, 15Km od Zadaru, Falkensteiner je sieť hotelov, Diadora je ten hotel, ktorý je viac-menej pre decká/rodiny, ale cítil som sa vynikajúco aj ako rodič, ale aj ako dospelý, také žrádlo(kvalitatívne aj množstvo výberu) v prímorských destinaciach veľa krát nezažiješ(a je jedno, či to bude 3* alebo 5*). Síce to je ubytovanie o niečo drahšie, ale to, čo by si normálne prejebingal na jedlo a služby mimo hotelu tak tam to ušetríš. Bol som počas EU2016 bolo 880 hostí v hotely, ale cítil som sa ako keby ich tam bolo 30, lebo tlačenica nie je nikdy a ani nedostatok.

Chodím tam autom, aby som nebol OT :-)
Používateľov profilový obrázok
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3426
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

lebo je ako pleťova voda to 0w30... ja by som povedal, že kludne hocičo s normou 502/504 neviem aku potrebuješ
RAMMSTEIN
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

to je dovod ? Pletova voda ?

Stano, linkovany Shell splna normu 504.00 takze WV hovori ze je vhodny do motora na ktory sa pytal Skilex a nielen to, ale je vhodny aj do vsetkych benzinovych motorov WV co dnes stretnes.

Co teraz s tou pletovou vodou ? Nic ?


Mimochodom,tych silnejsich z vas mozno napadne ze 0w-30, 5w-30, 10w-30 a aj 24w-30 budu rovnako pletove vody KED SA ZOHREJU, prave preto lebo su 30tky. Kazda trieda olejov ma svoje hranice a preto konkretny olej patri tam kam patri, preto je 30tka a nie 50tka. Kedze linkovany olej Shell je 0w-30 a kedze zmieneny Motul je 5w-30, ZOHRIATE tie oleje budu plusminus na par percentualnych bodov rovnako cerpatelne, rovnako tekute a aj prakticky rovnako riedke. Zaroven budu mat plusminus uplne rovnaku schopnost udrzat pohromade olejovy film a nepotrhat sa.

Pre tych uplne najsilnejsich z vas je zjavne, ze OLEJ ZOHRIATY na 100 stupnov (pracovna teplota kde sa udava viskozita) je ukrutne pletovejsia voda nez ten isty olej STUDENY [ci uz je desat stupnov nad nulou alebo desat pod nulou]. Pokracujuc v logike, ked olej najredsi ako len vie byt = zohriaty na pracovnu teplotu neuteka z motora, nebude utekat ani studeny kedy je husty jak jogurt v posilovni v porovnani s tym co je ked ma 100 stupnov.

Podla vypisanych schvaleni je dany konkretny Shell long-life olejicek aj pre diesle WV aj pre diesle Mercedesa aj pre diesle Fiatu, podla mojho nazoru je to sialene sirokospektralny olej ktory by v pohode mohol ist aj do BMW longlife masin - ze nema danu certifikaciu je len obchodne hladisko, ked splna mercedesy a vw, bude splnat aj bmw poziadavky, akurat si to firma nenechala onalepkovat lebo to stoji strasne kvantum penazi. Tento nazor je podporeny avsak neovereny tym, ze samotny shell tvrdi ze olej o 50% prevysuje naroky API SN normy ktora je momentalne najlepsia na svete. Klasifikuje sa ako C2/C3, blablabla, neunuval som sa pozriet hodnoty TBN a HTHS z technickych listov pretoze ten olej je vhodny do turbobenzinov VW. Nehovorim to ja, hovori to Shell na zaklade peciatky 504.00 ktoru dostal od WV.

Vedecky zaver : kedze olej Shell splna normu VW504.00 (a aj dieslovu 507.00), nevidi Moje Velicenstvo absolutne najmensiu prekazku DLHODOBO ho pouzivat v benzinovych turbíčkach od Folcgagenu. Ten olej je na to direkt urceny a pletovu vodu v tom nehladajte.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

poznamka : zaujimavy "test" sa podaril u spolupachatela. Mali sme tam Millers Oils zbrndu, naschval nepisem konkretny typ, vyliala sa trocha na zem, davaj utret. Ty kokos desatkrat si to utrel a furt sa to smykalo viac nez Kastról a Aral oleje ktore boli poruke co sme skusobne rozliali na rovnake kachlicky a utreli dvakrat - som kukal jak puk. V blizkej buducnosti sa na tuto znacku pozriem, teraz viem akurat ze su skoro dvojnasobne drahsie nez shell/mobil1/bezna trieda a ze su ukrutne mastnejsie. Vedecky zaver si z toho nerobte ziadny.



Spajki ty si zostal nejak moc ticho s tym Motulom - viem ze na nich ficis, ze to mas dalsie bozstvo. Videl som technicke listy, porovnal som si to s Mobil1 a nepresedlavam.

Preco je Shellllacky olej 0w-30 nevhodny do spominaneho turbobenzina ? Preco je Motul 5w-30 vhodnejsi, preco si ho sfukol na zaklade viskozity ?
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Po 24. Apr, 2017, 00:05, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

Lenze tu ty splietas o tom aka je viskozita ked je motor na prevadzkovej teplote, ano, rovnaky bude aj u 5W30 aj u 0W30, ale prepac, motory nefunguju tak ze su zohriate za 30 sekund, a kedze vsetci vieme ako funguju materialy ktore nie su zahriate, tak vieme ze netesnosti a spaleny spapany olej krasne zasere sanie.

Takze nezavisle od toho co tu riesis ked sa kukas na statistiky (ty si inak fasa chalan, len aj na honenie pravou rukou ti treba dat logicky dovod), tak 0W30 konci spapany daleko viac nakolko je 0W urcene pre diametralne ine zimy nez to co zazije chalan, potrebuje startovat v -30? Urcite nie, potrebuje startovat v -10? Urcite ano, vymeni zasrane sanie a zranie oleja lebo to predpisuje šel? Ja nie.

A len tak na okraj Shell AV-L 5W30 existoval - ale potom mu fauvé prišiel na to, že nesplna normu nakolko lahlo velmi vela motorov (karbon, piestne kruzky u 2.0 TFSI) s olejom ktory "splnal" normu a liali ho tam dileri. Takze 5W30 z trhu vymizol a marketingove oddelenie povedalo - nenene, nic sa nedeje, nahrada je 0W30 ktoru dileri maju k dispozicii lebo sak maju zmluvy s dodavatelmi. Je strasne zaujimave ze origo VW504/507 olej existuje vo variante 5W30, ma ju MOBIL1, ma ju Castrol, ma ju Motul, ma ju Millers, akosik ju nema shell lebo ma zanho "nahradu". Vies co ta nahrada robi u 3.0 TDI 180kW po 10K? No zacne miznut.

Mne je osobne u prdele co tam naleje, normu to splna, potrebovat to nepotrebuje, nezijeme na sibiri, keby zil vo finsku, budis, nie tu. Nezavisle od toho co hovori viskozita, to je prax kamos, tu neodrbes. A s dovolenim - motorov a realnych prikladov zo sveta mam ovela ovela viac ako ty, kedze do kontaktu s koncernovymi motormi prichadzam denne.

Vies jak sa to riesi na garancku napriklad? Musi tam ist origo VW olej, a diler ti ho musi naliat BEZ-PLAT-NE (!!), nakolko to predpisuje fabrika, to ze on ma ineho dodavatela na olej ktory splna normu ale nesplna ho viskozitne nie je problem zakaznika.





.
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 827
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Heatman »

Shell preto nie, lebo je celkovo redsi oproti inym olejom.
Ked som kupil Accorda TypeR tak som hned menil olej, najlepsi co som mal dostupny bol iba Shell, nepametam presne aky ale viskozita 10W40.
Spotreba oleja bola velmi vysoka, potom som tam dal Motul Synergie+ 6100 10W40, a spotreba oleja klesla o dost.

Taktiez ked som bol po nejake diely v BMW tak s predavacom padla aj tema na olej kedze v tom case BMW zmenilo dodavatela na Shell, a aj predavac sam vravel ze tie oleje su velmi riedke.
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

a len dodatok

ze ja by som do TSI/TFSI motora xW30 nenalial ani omylom je vec druha, nakolko ten olej ma pod zatazou dobrych 120-130 stupnov ked sa mu stupne. Osobne ja mat turbobenzin - ide donho 300Vcko len taky fukot, a bolo by mi vonkoncom aj dnuzaciatkom u riti ci normu splna.

Takze rekapitulacia

0W je u nas k0k0tina a dosledok je zranie oleja - len pre zaujimavost, prvonapln pre nasu oblast je 5W30 504/507.
30 je pre tento motor malo.





.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Musis ist demonstrovat pred VW fabriku ze preco davaju nalepky srackam co nesplnaju ich normy. Ze je 0W v nasich koncinach zlahka zbytocne OK.

Co su zac tie ORIGO WV oleje ? Sa mi zda ze VW rafinerku nema, z coho je to prebalene ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

ja nejdem demonstrovat nikam, normu to splna, ze diler ma zmluvu so Shell je vec dilera, tiez mozes dat auto umyt na kefy, alebo rucne, toto je ten isty priklad.

Origo oleje su napriklad

G A52 195 A1

a vies co je paradox, ze kokos mater belavu 0W30 uz ani neviem najst :/

pockaj, kuknem v ETKE inde..

bisťu mam ho

iba pre benzin, iba pre RUS dokonca s poznamkou lehkobezny olej - Castrol Edge, v origo fauvé krabici.

Po 0W30 v origo VW baleni uz ani zmienka. Pozreme katalogy pockaj, davam tomu sancu

uff - normalne neni, zmizol, nicht, nincsen, nada, nothing, zeby aj vo fauve zistili ze nieco neni kosher?

Necham na tebe

//edit:

joj prepac nakoniec som ho nasiel pre V fabrikat-

G052545M2

pre A/S fabrikaty nie je k dispozicii, preco, mozme len hadat





.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

sa popalili. Ved to neni prvykrat.

Nemas tam data od koho to preberaju ? VW si oleje nerobi, len ma zaujima ze od koho to maju. Verim tomu ze do kuchyne chlapcom nevidime, len sa pytam keby nahodou.



>> Vies jak sa to riesi na garancku napriklad? Musi tam ist origo VW olej, a diler ti ho musi naliat BEZ-PLAT-NE (!!), nakolko to predpisuje fabrika

toto mi pride zlahka normalne. Dosere sa niekomu agregat tak co mu maju naliat Madit Turbo ? Nieco maju ako napln do motorov stanovene, chudakovi neborakovi sedivemu zakaznikovi s pocuchanymi nervami lebo to je uz druhy motor co mu stretil to zadarmo naleju.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

Texaco, ako skoro vsetko.

Takze šel zrušiť a naliať tam 5W30 ako každý normálny zdravý muž s fungujúcou prostatou nepozerajúci sa iba na technicke parametre (ktore ako nam velakrat historia ukazala - su iba na papieri).





.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

to je prekvapenie !
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3426
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

presne tak aj 5w30 je podľa mňa hlúposť, minimálne pre tsi atď.... neviem čo bolo zle na 5w40... aha viem novsia norma s 5w30 je viac ľahkobežná.... ale inak je to akurat viac napix, ale hlavne ušetrili sme 0,00005 ml na palive
RAMMSTEIN
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4467
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa scream »

Som pocul vcera od kamosa, ze servisny interval na vymenu oleja u Peugeot Boxer je 48tis km ? To fakt?
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"