Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5179
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

mne sa pozdava ten posledny Gran Cherokee 3.6 V6 Pentastar :good: ;)

Mate niekto s nim skusenosti ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Čerokí vobec nepozname, ale na 3.6i Pentastar budem hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne hodne dlho spievat ody.

To je jeden z poslednych UBERNAMAKANYCH motorov. Nema priamovstrek [!!!], nema turbo [!!!!!], prerobis to na LPG i ked s dvomi reduktormi pretoze jeden ten vykon neutiahne, primazavanie ventilov netreba ale doporucujem. Nema systemovu chybu, nic sa tam neserie, zatial - od roku 2011 - to vyzera tak ze nic nie je poddimenzovane. Trojradova rozvodova retaz, napinakov netrebalo STYRI generacie aby prestali strielat a pachat samovrazdy.

Krajzler 300cé : 1500rpm pri 130km/h (palubak ukazuje 7 litrov spotrebu ; 8 prevodovy automat)
Vojajazer / Taun end Kauntry : 2100rpm / 130km/h (palubak ukazuje 9 litrov spotrebu ; 6 kvaltov automat)

Z konstrukterskeho hladiska je 3.5 az 3.6 objem taky maly svaty gral...


Otazky ?

Ja by som mal jednu : kedy sa pridem povozit ? :) Je to fakt päťhviezdickovy motor. Z piatich. Bad ass machinery. Robia sa na to nitro kity, chlapci na to pridrbavaju kompresory a tie masiny drzia a drzia a drzia jak hluchy dvere. Chlapci si po troch rokoch a par miliardach kilometrov veria natolko ze tento motor drbli aj do Ramu 1500 a zopar podobnych auticok do preplneneho mesta.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7281
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

v chargeri je ten motor uplna paradicka, v Theme tiez - v tej som mal 8 stupnovy automat. v cherokee bude asi +/- to iste, vahovo su tie auta na tom podobne. niektore kusy mali udajne nejaky problém a menila sa hlava, dalo sa to poznat po zvuku a menilo sa to na zaruku. inak nic, tie motory sa podla vsetkeho megavydarili
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-6500T + NoFan CR95C & XFX Radeon 6600 8GB + Alpenföhn Peter 2
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

hej, to boli prve dva mesiace vyroby takze sa bavime 2010. Bola tam mala olejova napln podobne ako na Mazdach6 MPS kedysi na zaciatku - a sedlaci co zrazu mali 211kW pod teniskou sa citili ako Šumacher, Baričelo, Fettel a zopar dalsich kombinovanych do jedneho. Tu info najdes aj na All Things Mopar.com ci takej nejakej stranke.

Tak to aj dopadlo - ti co jazdia normalne nemali problem.


edit : ti co jazdia normalne a NEDRZIA OLEJE V MOTORE 30.000KM AKO POSLEDNI COCOTI... pretoze nech sa na to pozera kto chce ako chce, chlapci, pri kupe novucickeho auta na ktorom stratis DESIATKY TISIC EUR je polozka 50eur za "predcasnu" a "zbytocnu" vymenu oleja raz alebo dvakrat do roka tak zanedbatelny faktor ze je az desne preco su ludia taki sprosti aki su. Teda namiesto 30k km vymienat oleje po 10k km, zvlast pri novom motore v zabehu... ja ked kupim novy voz, co sa asi tak skoro nestane, 500km, olej von, 500km olej von, 1000km olej von. Budu na mna kukat v autoTEROrizovanom servise ale nech kukaju, mne to nevadi.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7281
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

Obrázok

Nie nie nie, olej už nie, prosím. My, ktorí vieme čo sa deje s olejom, meníme v normálnych intervaloch a ostatným už nepomôže ani Horst Fuchs.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-6500T + NoFan CR95C & XFX Radeon 6600 8GB + Alpenföhn Peter 2
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5179
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

uz ked honda polavila downsizingu zacina vyrabat len priamovstreky a 1.0Turbo a 1.5 Turbo, tak je zle. To uz asi fakt potom jedno ci diesle alebo benzin, akurat diesel menej zere :D Srat sa budu oba.

Tiez sa mi pozdava Mazda CX5 G165 alebo ak G192, ale predsa je to priamyvstrek.


Superdeal mi pride aj u bmw, na 5er F10/F11 si vies predlzit zaruku na 10 rokov/200k km za 1400e, alebo necelych 5k Premium Advanced care pack (alebo tak nejako sa to vola) a mas v tom zaruku, vsetok servis, servisne prehliadky atd Tusim je v cene aj nahradne vozidlo.

Problem najdi F11 525DA/530DA 4 rocnu s menej ako 100k km, pravidelne servisovanu u dealera atd. Vacsina stoji 2x tolko co tie najlacnesjie, kde 3-4rocne maju 250k km.

Este aj mercedes ma takuto sluzbu, ale ta je viazana na meno a 7 rokov, len neviem ci sa da predzlit , ako je obmedzena (cas, km) a kolko to stoji.

Lb si neviem predstavit v dnesnej dobe kurvitok kupit diesel s DPF, automatom bez zaruky. :rolleyes:


mp3turbo: sused oproti v garazi ma presne take cierne, ale hneda koza, panorama dach, ale len 3.0 CRDi
Robia priamo z vyroby na LPG, tzv. FlexFuel - ilustracny inzerat.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... InCategory#

Uz len zistit, ci ten 8 stupnovy automat, neni daka leniva k*rva :laugh:
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

Easa napísal:Automat je ZF 5HP24 čiže z tých čo sa tam dával najepší (Áno, viem že existovala aj 5HP30 ale to je technologický archaizmus i keď robustný), repas 200 - 1000€ podľa problému.
5HP24FL/A by som nepovazoval za technologicky archaizmus, ano, zvykne sa urvat Ackovy kos, ano, zvykne haprovat mechatronika, ale vsetky diely su normalne dostupne, repas v hentakej cenovej hladine? nooo, mozno, ale urcite nie oprava. Len olej ta vacsinou vyjde cca 170e (ked nie si soplak co tam naleje ravenol hejze), a potom zalezi co je v pecku, ale gumicky/tesnenia sa vacsinou menia naraz s lamelami, a ked prave ten Ackovy kos urve, tak repas urcite nevyjde do 1000€, urcite nie z originalnych dielov, a urcite nie s pracou.





.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> uz ked honda polavila downsizingu zacina vyrabat len priamovstreky a 1.0Turbo a 1.5 Turbo, tak je zle

flotilove TABULKOVE emisie nepustia, respektive ekonomika z toho vyplyvajuca.


FlexFuel je LPG? Ked som posledne pozeral, FlexFuel na Vojazeri bola moznost prevadzky na E85 palivo, ale nie na LPG. Som lenivy teraz kukat Jeeepy ale LPG z vyroby tam nikdy pred touto generaciou nebolo, to viem. Pentastar motory su vsetky na FlexFuel, teda na E85 zbrndu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7281
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

Autogas = lpg, flexfuel moznost prevadzky na benzin/E85. E85 by som tam aj tak nelial. V nazve nepouzil ciarku, preto to tak mohlo posobit. Tie automaty su tam praveze v pohode, ani ten 6 stupnovy nie je uplne na zahodenie. S 8 stupnovym jazdila Thema pod 10. So 6 kvaltom som sa s Chargerom hadam pod 11 nedostal.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-6500T + NoFan CR95C & XFX Radeon 6600 8GB + Alpenföhn Peter 2
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5179
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

Tak asi som to poplietok, ten 8kvalt sa da porovnat rychlostou s 8stupnami v audi,bmw, merc od ZF ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

otacky a rychlost ti pisem hore ; nesedel som v inom 8kvaltovom teda v tej trojici co si vymenoval.
E85 by som nepouzival ani ja, nema to ekonomicke opodstatnenie a z technickeho hladiska to tiez nie je 100% to iste ako benzin.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7281
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

Subjektivne to je asi to iste. Aj ked sa priznam, ze nemam prilis velky prehlad v tom, ake prevodovky sa montuju do Mercedesov. Ak to porovnam s prevodovkou v novom Acku, tak je to asi zajedno. Len tu Lanciu som jazdil pomaly dva roky dozadu. Ked som dal plny kotol tak ich to tam pekne hadzalo bez prestavok alebo sklbania.

edit: povodne som chcel napisat plny kotol, len mi prsty behaju uz nejak tak automaticky :red:
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-6500T + NoFan CR95C & XFX Radeon 6600 8GB + Alpenföhn Peter 2
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

Chris napísal:Tak asi som to poplietok, ten 8kvalt sa da porovnat rychlostou s 8stupnami v audi,bmw, merc od ZF ?
Merc nema automat od ZF





.
Používateľov profilový obrázok
Easa
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 831
Dátum registrácie: Po 25. Apr, 2011, 00:04
Bydlisko: LM

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Easa »

Snejk archaizmom som myslel 5HP30, taká 5HP24 sa stále robí. Celá sada olej + filter origo od ZF vyjde na cca 200€. Na repas mám známeho, ale je jasné že kompletná prestavba prevodovky výjde tak na 2500 - 3000€
AMD Ryzen 7 7800X3D | TG Ryzen 7000 Direct Die Frame | MSI X670E Carbon WIFI | G.Skill TridentZ5 64GB 2x32 6000MHz CL30 | ASUS TUF RTX 3090 24GB OC | Intel Optane 905P M.2 22110 380GB | Kingston DC600M 1TB x2 | FSP Hydro TI PRO 1000W | CoolerMaster SL600M Black Edition Customized | AquaComputer Cuplex Kryos NEXT PVD/Ni | EK Vector TUF Plexi/Ni | Watercool Heatkiller Tube 100 D5 | WCP-D5 PWM | HWLabs SR2 360 + GTS 360 | EK-FLT120 | EK-PRO Barb | Bitspower 45/90° | Phanteks T30 x9 | ContiTech Unitrix 60 DN10 + Mikalor 8-16W2
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9823
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa quicky »

chlapci zaujimal by ma vas nazor, len cisto teoreticky sa bavme:) aky je podla vas top sportiak / coupe / grandcoupe s cenovkou tak do 50k?

ja si nemozem pomoct ale ten novy mustang GT V8 za 48k mi dviha brcko all night long k tomu rausch headers/pipes atd.. porno :red: :red:

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"